Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Olemmeko ainoat?

Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 25.11.2006 12:26
Mulla on omakohtaisiakin kokemuksia ufoista, joten ihmettelen, miten joku edes voi kyseenalaistaa niiden olemassaolon! Mut kerron niitä "yliluonnollisia kokemuksiani" tuolla "Onko kukaan muu foorumilaisista kuollut"-viestiketjussa, joten tässä nyt en ala selittään.
Tästä asiasta vaan sanon sen verran, ettei ole kyse uskosta yliluonnolliseen, vaan tieto luonnollisen olemassaolosta.
Kirjoittanut: Zombina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Zombina
  • Lähetetty: 25.11.2006 13:13
Minun mielestä on aivan pakko olla muutakin. Eihän tässä muuten ole MITÄÄN järkeä

Hei, ylenin Asiantuntijaksi
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 25.11.2006 16:17
Lainaus: Kuutar olosuhteet ovat kuitenkin aika huonot monilla planeetoilla, joko liian kylmät tai kuumat.

tai sitten ei ole ilmakehää. tai jos on ilmakehä, se ei välttämättä sovellu minkäänlaisen elukan hengitettäväksi.
Kirjoittanut: Garmyad (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.11.2006 16:58
Lainaus: Ninni Tästä asiasta vaan sanon sen verran, ettei ole kyse uskosta yliluonnolliseen, vaan tieto luonnollisen olemassaolosta.

Tämä on minusta hyvä pointti, mikä ei monestikaan tule esille. Luonnollisenahan pidetään tavallisesti kai sellaisia ilmiöitä, jotka voidaan havaita ja myös on havaittu tavanomaiseksi/normaaliksi yleisesti hyväksytyllä inhimillisellä havaintovälineistöllä, kuten silmät, korvat ja nenä. Tai sitten mitata/todentaa jollakin teknisellä laitteistolla siten, että prosessi täyttää yleisesti hyväksytyt tiedonhankinnan kriteerit. On aivan selvää, että tämmöinen "yleinen hyväksyminen" perustuu uskomuksiin ja sopimuksiin siitä, mitä voi olla olemassa tai mitä voidaan havaita. Minusta on aina niin hassua, kun jossain väitetään, ettei jotain ilmiötä tai asiaa ole olemassa, koska mittarissa oleva viisari ei satu värähtämään. Ihan kuin ihmiset tietäisivät myös kaiken sen, mitä he eivät tiedä. Ja osaisivat mitata kaiken laitteilla. Mielestäni sana "yliluonnollinen" pitäisi heittää romukoppaan ja korvata se sanalla "yliluonnontieteellinen".
Kirjoittanut: SaMArA (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.11.2006 12:10
Olen täysin vakuuttunut siitä, että elämää on muuallakin kuin maassa. Miten muka voisimme olla ainoat? Miksi täälä, jos ei missään muualla?

Voi todstaa jonkun olemassaolon, mutta ei olemattomuutta.
Kirjoittanut: suden lumo (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.02.2007 14:05
Voisinpa tätä juttua jatkaa, vaikka hiljaista täällä on näköjään ollut viime aikoina :B
Itse oon aina uskonu että on muitakin maailmoja ja todellisuuksia.
Edellä esitetyt "väitökset" siitä että olisi liian kylmää/kuumaa elää,
tai ettei olisi ilmakehää lainkaan, ei ole sillä tavalla juolahtanut mun mieleen kun olen ajatellut asiaa näin:
Jossain, niin kaukana minne Telluksen ihminen ei koskaan pääse, on paljon muitakin maailmoja joiden asukit pitää asuinpaikkaansa todellisuutena.
Kaukaisuus ei välttämättä meinaa kilometrejä yms.. voihan olla että me eletään rinnakkain monien muiden maailmojen kanssa muttei vaan tajuta sitä.
(Esim. minun, rakastamat luonnonhenget ja muut yliluonnolliset olennot saattaa tallustella omassa maailmassaan vieressäni?) Uskon että on myös olentoja jotka eivät toimi niinkuin ihmiset, eli hapella ja ravinnolla sun muulla.. Joilla on omat rituaalinsa selvitä elämästä (joka voi olla ikuisuuksien mittainen? vai onko heillä ees kuolemaa? tai elämää ylipäätään? nämähän on ihmisen luomia käsityksiä). Olisi itsekästä aatella että ihminen on ainoa maailmankaikkeudessa.

Olipa hyvä että rekisteröidyin tänne, saan päästellä ylimääräisiä häröilyjäni kaiken kansan kuultavaksi
Kirjoittanut: yzf (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.02.2007 19:04
En voi laittaa päätäni pantiksi että olis elämää muuallakin, no ainakin jossakin muodossa varmasti löytyy koska paikkojahan kyllä riittää...
Mutta se että olisivat liikkuneet täällä on jo minun kokemusten ulkopuollella joten en kyllä uskalla lopullista mielipidettä sanoa. Vaikka tunnenkin tyypin joka on jotain nähnyt vaikka ei ole yhtään kiinnostunut koko asiasta (äitini)kertoi vain tarinan kuin minkä tahansa päivän jutun.
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 02.02.2007 19:36
Kuten Ninnikin, minä olen myös vakuuttunut, että jonkinsortin henkiä sun muita täällä tallustaa. Ite uskon myös siihen että vainajalla on se 40 päivän siirtymäaika, jolloin se etsiin tietään Tuonelaan, mutta voi palata sieltä jos sitä tarvitaan tai se on tyytymätön. Suomalainen muinaisuskonto, sitä se on.
Onhan näistä ollut havaintoja vaikka kuinka kauan ja meidän mummokin on törmännyt tähän ilmiöön.
Kirjoittanut: Haudattu Banaani (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.02.2007 12:02

Lainaus: suden lumo

Voisinpa tätä juttua jatkaa, vaikka hiljaista täällä on näköjään ollut viime aikoina :B
Itse oon aina uskonu että on muitakin maailmoja ja todellisuuksia.
Edellä esitetyt "väitökset" siitä että olisi liian kylmää/kuumaa elää,
tai ettei olisi ilmakehää lainkaan, ei ole sillä tavalla juolahtanut mun mieleen kun olen ajatellut asiaa näin:
Jossain, niin kaukana minne Telluksen ihminen ei koskaan pääse, on paljon muitakin maailmoja joiden asukit pitää asuinpaikkaansa todellisuutena.
Kaukaisuus ei välttämättä meinaa kilometrejä yms.. voihan olla että me eletään rinnakkain monien muiden maailmojen kanssa muttei vaan tajuta sitä.
(Esim. minun, rakastamat luonnonhenget ja muut yliluonnolliset olennot saattaa tallustella omassa maailmassaan vieressäni?) Uskon että on myös olentoja jotka eivät toimi niinkuin ihmiset, eli hapella ja ravinnolla sun muulla.. Joilla on omat rituaalinsa selvitä elämästä (joka voi olla ikuisuuksien mittainen? vai onko heillä ees kuolemaa? tai elämää ylipäätään? nämähän on ihmisen luomia käsityksiä). Olisi itsekästä aatella että ihminen on ainoa maailmankaikkeudessa.

Vou, aivan mun ajatuksia, mut selvemmässä muodossa. ;D
Kirjoittanut: Blackdragon (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.02.2007 12:40
mä uskon että jossain on lohikäärmeitä ja muita fantasia olentoja. Olenkin suoraan sanoen löhikärme friikki kerään kaiken laista löhikäärme kamaa
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit