Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Koulukiusattuja?

Kirjoittanut: Sire (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.11.2007 21:44
No niin, nyt setä kertoo vähän omista kokemuksistaan...

Ei minua koulussa varsinaisesti kiusattu muulloin kuin yläasteella...ja se riitti varsin mainiosti, kiitos vain. Aloittaminen uudessa, isommassa koulussa kaupungin puolella pienen kyläkoulun jälkeen oli melkoinen muutos. Varsinkin, kun tuntui, että kaikki vanhat kaverit olivat edellisen kesän aikana muuttuneet aivan eri ihmisiksi o.O

Siinä sitä sitten sai kuulla jatkuvaa ********* kaikesta mitä teki ja mitä olin. Tuli kaikenmaailman ulkonäköongelmia yms. Asiaa ei auttanut yhtään että koulukyytini oli järjetetty hieman erikoisella tavalla. Tulin siihen aikaan helposti pahoinvointiseksi autossa. Väli- ja ruokatunnit olivat todella syvältä. Joskus en vaan halunnut mennä kouluun, joten bluffasin vanhempia kuumemittarin kanssa ja makasin viikon apaattisena kotona. Sitten kun vanhemmat alkoivat oikeasti huolestua että mikä tauti minuun on iskenyt, niin "kuume" loppui...kunnes kynnys kouluun menoon kasvoi taas liian korkeaksi. Harvoin kiusaaminen oli fyysistä, mutta joskus sitä toivoi, että vetäisivät rehellisesti turpaan eivätkä jauhaisi sitä ******. Verinen nenä on mieluisampi kuin rampautunut mieli.

Vaikka tuota ei jatkunut edes ihan sitä kolmea vuotta, niin ehtivät perkeleet tuhota itsetuntoni ja -luottamukseni totaalisesti. Lukiossa minua ei juurikaan kiusattu, mutta olo ei helpottunut. Jossain toisen vuoden puolessa välissä tuli masennus, ehkä stressin takia. Silloin oli aikomuksena hakea apua, mutta tilanne hiljalleen koheni itsekseen ja asia jäi käsittelemättä. Se oli virhe.

Jäljet näkyvät ja tuntuvat vieläkin. Olen melkoisen syrjäänvetäytyvä persoona, puhun yleensä vähän. Ystäviä ei juurikaan ole ja nekin vähät tuntuvat jatkuvasti hupenevan, kun uusien hankkiminen on todella vaikea kynnys ylittää. Tuntuu, että elämä lähtee syöksykierteeseen, jumittuu kaavaan. Rinki pienenee. Pois siitä haluaisi, mutta pään sisällä asiat ei vaan toimi niin kuin pitäisi. Mitään ei saa tehtyä ja vahinko kasvaa. Todella pirullinen ketjureaktio.

Viimeisin "syöksykierre" alkoi viime kesän loppupuolella. Jossain vaiheessa kaikki opiskeluun liittyvä jäi tekemättä, sen verran viitsi että kouluun vaivautui istumaan useimmiten koko päiväksi. Nyt kuitenkin olen saanut apua...tosin senkin hakemiseen tarvittiin ulkopuolista apua. Itse en olisi saanut mitään aikaan. Nyt on masennuslääkitys päällä, ja psykologille on varattu ainakin pari lisäaikaa ensimmäisen käynnin jälkeen.

Tätä kaikkea ajatellessa ei voi kuin sanoa, että koulukiusaaminen ei ole leikin asia. Ainakin omassa elämässäni on liian moni asia mennyt täysin pilalle sen takia, vielä lähes vuosikymmenenkin jälkeen.

Täytyy kyllä myöntää, että en itsekään ole täysin puhtoinen. Yläasteaikaan omalle luokalle tuli uusi oppilas, josta hyvin pian tuli koko laitoksen kiusatuinpia ihmisiä. Itsekin joskus purin omaa pahaa oloani häneen. Vihdoin oli joku vieläkin heikompi. Jälkeenpäin samainen henkilö on pari kertaa kävellyt kaupungilla vastaan. Ja kylläpä häpesin itseäni. En tiedä miten hänellä nykyään elämässä menee, toivottavasti hyvin. En voi edes kuvitella mitä kyseinen ihminen joutui kestämään siihen aikaan.

Niin se ***** kiertää ihmiseltä toiselle, ja loppujen lopuksi suurin osa päätyy muutaman raukan niskaan. Ilman mitään järkiperäistä syytä.

Jaksamista vaan kaikille.
Kirjoittanut: Vampira_666 (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 12.11.2007 15:37

Lainaus: kuurankukka

Rupeaa itkettämään, kun ajattelee, miten vaikeaa monella teistä on ollut Toivottavasti tulevaisuudessa kenenkään teistä, ei tarvitse kärsiä kiusaamisesta. Voimia teille kaikille oikein kovasti

En tiedä mutta kiusaamisen takia olen herkkä itkemään. Nyt vähän aikaa sitten huomasin että olen joutunut taas jonkun silmätikuksi ja nyt tämä kyseinen henkilö kavereineen piinaa minua. Että tässä sitä taas ollaan.
Kirjoittanut: Kyumin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.11.2007 14:28
jeps, täältäki löytyy yksi koulukiusattu. ala-asteen ensimmäiseltä luokalta 9:nelle asti on saanut kuunnella ********* kaikesta mitä teki. homma loppunut onneksi kun lähdin kauas vanhoista ympyröistä ammattikouluun. mutta aikanaan aiheutti pahan masennuksen ja itsensä viiltämistä, syrjäytymistä ja ihmispelon. no, se mikä ei tapa se vahvistaa, ihmettelen vain miten selvisin masennuksesta yksin 12-vuotiaana.. O.o
Kirjoittanut: Metallitar (Nimetön)
  • Lähetetty: 14.11.2007 15:52
ala asteella mua kiusattiin koko se ala aste. Fyysesti ja henkisesti. Ja sen takia että opettaja lipsautti luokalle että oon keskonen. Ei voi ymmärtää mikä helvetin kiusaamisenaihe sekin muka on.
Kirjoittanut: Innocence (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.11.2007 22:45

Lainaus: Metallitar

sen takia että opettaja lipsautti luokalle että oon keskonen

mun mielestä sillä ei oo mitää väliä onko keskonen, sama ihminen se silti on ku muutkin (ainakin minun mielestä) .. itellähän meni itsetunto alas tosi nopiaa kiusaamisen takia.. nykyään on rakas veli joka jaksaa auttaa mua tilanteista pois
Kirjoittanut: Lathring (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.11.2007 21:29
Mua ei ole ala-asteen jälkeen juurikaan kiusattu, mutta nyt näyttää pahasti siltä että se on alkamassa uudelleen :/ Vuotta ylemmällä luokalla mein koulussa on oikea verkosto tällaisia dissaajia, jotka viime aikoina ovat äityneet ikäviksi. Tosin eivät ole vielä henkilökohtaisesti tulleet urppimaan. Nykyisisn tulee huomattua että aina jotkut ovat viiden metrin päässä ryhmittyneenä naureskelemassa tai heittämässä jotain häijyä kommenttia. Kaikillehan sitä aika ajoin mutta tämä tuntuu olevan jatkuvaa. Tiedä sitten kauan ne jaksavat... Erään kaverini mielestä on tosi omituista että tässä "verkostossa" on myös lähes kaikki mustikset mitä siltä luokka-asteelta löytyy. Se ainakin on että en käsittäkseni ole tehnyt mitään mikä moisen aiheuttaisi... Joten syyn täytyy olla ko. henkilöiden luontaisessa vi**umaisuudessa.
Kirjoittanut: Metallitar (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.11.2007 10:18

Lainaus: Innocence

mun mielestä sillä ei oo mitää väliä onko keskonen, sama ihminen se silti on ku muutkin (ainakin minun mielestä) ..

No se on kyllä ihan totta Onneks sellasta ei tapahtunu enää ylä asteella
Kirjoittanut: predatoress (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.11.2007 01:03
Voin kyllä sanoa, että jos kiusaamisesta selviää läpi, on henkisesti paljonpaljon vahvempi kuin sen aikaiset kiusaajat, ja kun on sieltä pohjamudista saatu itsetunto takaisin, niin sitä ei sitten romutetakaan enää kovin helposti. Uskaltaa sanoa asioita päin naamaa, samoin omat mielipiteensä suoraan niin kuin ne ovat - myös omille ystäville. Näissä kiusaajapiireissä taas on melko yleistä, että kaikki pyrkivät olemaan samanlaisia, mistä sitten se paha olo kumpuaa kun pitää hakea porukan hyväksyntää.

Täytyy olla vain pirusti munaa, että pääsee sen yli. Mielestäni jo se, että tunnustaa itselleen, ettei minussa ole mitään vikaa ja kiusaajalla itsellä on ongelmia, on hyvä alku.

Tämän palstan ihmiset ovat kyllä mielestäni erittäin vahvoja persoonia, joten ei voi muuta kuin nostaa hattua rohkeille oman tiensä kulkijoille
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 01.12.2007 05:15

Lainaus: predatoress

Voin kyllä sanoa, että jos kiusaamisesta selviää läpi, on henkisesti paljonpaljon vahvempi kuin sen aikaiset kiusaajat, ja kun on sieltä pohjamudista saatu itsetunto takaisin, niin sitä ei sitten romutetakaan enää kovin helposti.

Täytyy kyllä sanoa, että vaikka siitä on jo vuosia aikaa kun minua kiusattiin/ syrjittiin koulussa, ei itsetuntoni ole vieläkään ihan kunnossa. Aika ajoin tulee sellaisia hetkiä, joina jotenkin alitajuisesti ne kaikki kouluaikojen ikävät kokemukset nousevat mieleeni ja tunnen taas olevani muita huonompi ja muutenkin viallinen yksilö. Järjellä ajatellenhan moiset ajatukset voisi unohtaa, mutta ei se vain niin helposti käy. Jotenkin minusta tuntuu, että niiden aikojen tapahtumat seuraavat minua jonkinmoisena taakkana pahimmassa tapauksessa läpi elämäni.

Toisaalta tuo on kyllä ihan totta, että kiusaamisesta selvinneistä ihmisistä kehittyy yleensä henkisesti hyvin vahvoja persoonia. En nyt sano, pitääkö se kuitenkaan omalla kohdallani paikkaansa; siitä voi varmaan olla montaa mieltä. Olisin kuitenkin varmaan nykyisin aika erilainen, jos en olisi joutunut silloin kokemaan sitä yksinäisyyttä ja ulkopuolisuuden tunnetta.

(Anteeksi omituinen selostukseni, kirjoitan tätä aamuyöllä...)
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 01.12.2007 13:09

Lainaus: Swanette

Lainaus: predatoress

Voin kyllä sanoa, että jos kiusaamisesta selviää läpi, on henkisesti paljonpaljon vahvempi kuin sen aikaiset kiusaajat, ja kun on sieltä pohjamudista saatu itsetunto takaisin, niin sitä ei sitten romutetakaan enää kovin helposti.

Täytyy kyllä sanoa, että vaikka siitä on jo vuosia aikaa kun minua kiusattiin/ syrjittiin koulussa, ei itsetuntoni ole vieläkään ihan kunnossa. Aika ajoin tulee sellaisia hetkiä, joina jotenkin alitajuisesti ne kaikki kouluaikojen ikävät kokemukset nousevat mieleeni ja tunnen taas olevani muita huonompi ja muutenkin viallinen yksilö. Järjellä ajatellenhan moiset ajatukset voisi unohtaa, mutta ei se vain niin helposti käy. Jotenkin minusta tuntuu, että niiden aikojen tapahtumat seuraavat minua jonkinmoisena taakkana pahimmassa tapauksessa läpi elämäni.

Sama juttu. Itselläni kiusaamisesta on jo aikaa myös monta vuotta, mutta itsetuntoni on edelleen jossain tuolla alhaalla. Ei se varmaan vielä vuosiin sieltä edes palaudu samalle tasolle kuin se ennen kiusaamista oli, mutta pikkuhiljaa, ehkä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit