Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Koulukiusattuja?

Kirjoittanut: azpzv (Nimetön)
  • Lähetetty: 18.10.2009 22:43
Koulukiusaajat ovat itse yleensä p....housuja,koska heitä on yleensä 3-5 ja aina yhtä vastaan!!
En sano ,että" väkivaltaan vastaan pitää "vastata Väkivallalla"
Kirjoittanut: Signum (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.10.2009 18:30
Luettuani edellistä sivua, surullisuus nousi pintaan. Kaikki kiusauksen alla olevat, väkivalta tai fyysinen kurinpito, ovat mielestäni niitä viimeisiä harkinnan alaisia vaihtoehtoja. Itse ehkä kehottaisin teitä kohottamaan itsetuntoanne, ja hyökkäämään henkisillä ja älyllisillä kyvyillä primitiivisiä nilkkejä vastaan, tai eristää heidät mielestänne, olla kuin heitä ei olisi. Kolmanneksi, jos nilkit ilakoivat geenejesi kustannuksella, saattaa olla hyvä myöntää kykenemättömyytesi tietyllä sektorilla. Koulussa (silloin joskus) aikoinaan kysyivät: Olenko vähän tyhmä? -En kovin vähää, vastasin. Kysehän on vain kategorisesta asettelusta. Muuten olen sitä mieltä että olen lähempänä tyhmää kuin neroa, enkä siedä ryysyproletariaalista asennetta.
Kirjoittanut: Pointblank (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.10.2009 22:55

Lainaus: Wucie

mun koulussa on ylä aste ja lukio samassa. aina kun kävelen käytävällä ne kusipää lukiolaiset nauraa omalla luokalla on muutama rääpäle jotka vaan jaksavat haukkua ja nauraa. on minulla kavereita muutama, ei tosin saman tyylisiä, pelottaa että ne ei enää ole mun kavereita koska eivät vietä mun kanssa muuten aikaa kuin koulussa. inhottaa mennä kouluun joka päivä..

Aika käsittämätöntä, että jotkut lukiolaiset jaksaa nauraa toisille sen ilmeisesti siis ulkonäön takia tässä tapauksessa, luulisi niillä jo sen verran olevan järkeä päässä mutta ilmeisesti ei..
Muistan itse kun nuorempana olin kuullut jostain tarinoita ja juttuja, että se sellainen kiusaaminen kuuluu helposti siihen kun ollaan lapsia ja tyhmiä jne ja että kun vähän kasvetaan ns. aikuistutaan, niin sitten se vain loppuu.. vähänniinkuin salama kirkkaalta taivaalta.. Ja joka kesäloman jälkeen aina toivoin ja odotin, että se ihme olisi tapahtunut ja kaikki olisi loppunut mutta ketut ne mitään kasvoi eikä kasvakaan ikinä.. meillä on töissä 63 vuotias työnjohtaja, joka on niin veemäinen, että se on taatusti entinen koulukiusaaja ja on se työpaikkakiusaamistakin harrastanut.. Paska ihminen ei muutu, ainakaan kovin usein..

No eniveis se koulu kuitenkin loppuu joskus ja sinne jää ne tuollaiset dorkat ja maailmassa on sitten niitäkin ihmisiä, jotka arvostaa ja kunnioittaa persoonallisia ja erilaisia ihmisiä.. vähemmistönä mutta kuitenkin on..
Tiedän, että se tuskin juurikaan lohduttaa, kun sanon, että tuskin itse tekisit sitä mitä ne tekee ja se jo tekee sinusta paljon fiksumman ja tosiaan pieni joukko ainakin arvostaa sinua.

Tämä pätee ihan yhtälailla kaikille muillekin kiusatuille
  • Lähetetty: 19.10.2009 23:02

Lainaus: Wucie

Minua on kiusattu, lähes jokainen kaverini on kiusannut. Eskarissa ei ollut mitään ongelmaa, minulla oli yksi todella hyvä ystävä. Hän kuitenkin jäi pieneen kyläkouluun, kun itse menin kaupunkiin. Minulla ei koko ensimmäisellä luokalla ollut ystäviä, olin yksin ja leikin mielikuvitusystävieni kanssa. Toinen luokka oli suhtkoht samanlainen, mutta olin minä sentään joskus jonkun kanssa. Kolmannella luokalla minulle tuli ystäväksi minua paljon pitempi ja vahvempi tyttö. Hän heitteli, kuristi, nosti kaulasta ilmaan, puhui seläntakana pahaa ja löi. Pikku hiljaa pääsin kuitenkin eroon hänestä. En älynnyt kertoa kenellekkään silloin. Joskus viidennellä aloin olemaan toisen itseäni paljon isokokoisemman kanssa. Hän puhui (ja puhuu edelleen) minusta pahaa, löi (ilman mitään syytä), kuristi, kieputti ilmassa, haukkui ja hoiti kuin pikkuvauvaa jossakin leikissä. Hän nautti siitä, miten alistun. Samaan menivät mukaan myös entinen hakkaajaystäväni, nykyisen hakkaajan toinen ystävä ja kaksi nykyistä parasta ystävääni. Kaikki köyttivät minua ja löivät. Puhui opettajan kanssa, mutta se ei auttanut kuin hetken. Eräällä leirillä päätin, etten enää koskaan olisi kiusaajani kanssa. Hän ei pyytänyt anteeksi pitkään aikaan, eikä myöntänyt mitään, aina jos asiasta tuli puhetta jossakin yhteydessä, kaikki oli syytäni. Nykyiset ystävät ovat pyytäneet monesti anteeksi käytöstään, eivätkä enää ikinä tekisi sellaista, entinen hakkaaja vain sai heidät mukaansa.

Opettajani ei anna minun olla rauhassa entiseltä ystävältäni. Olen istunut hänen kanssaan luokassa jo kesälomasta asti ja hän on kommentoinut kaikkea, mit teen ja kertonut minun olevan pieni kirppu. Lyömisen myönsi, mutta henkistä väkivaltaa ei, eikä ikinä tule luultavsti myöntämään. Monesti on yrittänyt takaisin ystäväkseen lahjoa, olen niin monet haavat ja mustelmat hänen takiaan kestänyt, että edes kunnollinen anteeksipyyntö ei enää auta.

Jeh.. Nämä on kyllä surullisia tarinoita luettavaksi..

En vain oikein ymmärrä, että miksi puhut tuollaissta ihmisistä kavereina?
Sitähän ne ei ole ja tuo henkilö josta puhuit vaikutti hyvinkin kieroutuneelta, ehkä jopa kieroutuneemmalta, kuin minä XD

Joka tapauksessa hittoon tuollaiset ihmiset elämästäsi vain ihan kylmästi..
  • Lähetetty: 19.10.2009 23:11

Lainaus: Pointblank

Luettuani edellistä sivua, surullisuus nousi pintaan. Kaikki kiusauksen alla olevat, väkivalta tai fyysinen kurinpito, ovat mielestäni niitä viimeisiä harkinnan alaisia vaihtoehtoja. Itse ehkä kehottaisin teitä kohottamaan itsetuntoanne, ja hyökkäämään henkisillä ja älyllisillä kyvyillä primitiivisiä nilkkejä vastaan, tai eristää heidät mielestänne, olla kuin heitä ei olisi. Kolmanneksi, jos nilkit ilakoivat geenejesi kustannuksella, saattaa olla hyvä myöntää kykenemättömyytesi tietyllä sektorilla. Koulussa (silloin joskus) aikoinaan kysyivät: Olenko vähän tyhmä? -En kovin vähää, vastasin. Kysehän on vain kategorisesta asettelusta. Muuten olen sitä mieltä että olen lähempänä tyhmää kuin neroa, enkä siedä ryysyproletariaalista asennetta.

Onko se nyt sitten hyvää itsetuntoa, itsensä arvostamista tai kunniottamista, jos kysytään, että oletko tyhmä ja vastaat siihen, että kyllä?
Riippuu tietysti siitä, että onko se tyhmä vastaus tyhmään kysymykseen vai ajatteletko oikeasti itsestäsi niin..

Meikä näkee punaista, kun ajattelenkin, että viatonta ihmistä halvennetaan ja haukutaan, yksityisyyttä loukataan jne. En hyväksy sitä yhtään..

Maailma on kylmä paikka ja henkinen väkivalta voi tappaa, kuin myös fyysinen, eivät ne eroa toisistaan, kuin tekotavaltaan..
Ja kokemuksesta voin sanoa, että kiusaaminen loppuu, kun tarpeeksi vetää turpaan.. Se on kylmä totuus mutta totuus silti.. Ei ne nilkit muuta kieltä ymmärrä..
Kirjoittanut: Signum (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 20.10.2009 19:24

Lainaus: Pointblank

Onko se nyt sitten hyvää itsetuntoa, itsensä arvostamista tai kunniottamista, jos kysytään, että oletko tyhmä ja vastaat siihen, että kyllä?

Mielestäni typeriin kysymyksiin ei tarvitse vastata vakavasti, etenkään nostaa välitöntä kaunaa melskaten nyrkit pystyssä. Eri tilanteisiin on erilaisia ratkaisuja, omakohtaisesti suosisin rauhanomaista lähestymistä, jossa esillenostamassasi tavassa teen myönnytyksen, eli leikkaan aktiviteettivimman pois, jos kysely jatkuu, mitä epäilen, en joko välitä tai kyseenalaistan kysyjän ominaisuudet (teen analyysin ja totean jotain sopivaa). Liika itsekunnioitus on mielestäni pahe, enkä täten koe ylivoimaiseksi vähätellä itseäni, etenkin kun panoksena on ideaalinen tila, ehkä siksi olen välttynyt suuremmilta erimielisyyksiltä. Mauno Koivisto sen jo sanoi, "ei pidä provosoitua vaikka provosoidaan", siitähän ne vasta riemastuisivat.
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.10.2009 22:58
Njääh, kai sitä pitää ilmoittautua täältäkin, koulukiusattu olin, toivottavasti en tuu oleen enään. Empä usko, onhan sitä ammattikoulussa ihan erilaista kun peruskoulussa.
1 luokalta se alko ja 8:lle loppu. Vikalla luokalla kiusaamista enään esiintynyt kun lähti viimesetki naljailijat koulusta. Mutta sen voi sanoa että tuo 8 vuotta ei ollut varsin herkkua kun sitä sai olla aina se viimeinen vaihtoehto jolta kysyttiin seuraa välitunneilla, vapaa-ajalla yms.
Sekä sitten pahemman luokan naljailu/ sortaminen oli vähän vielä musertavampaa, meinasi siinä jossain vaiheessa jo toivo loppua paremmasta ajasta kokonaan, mutta jotenkin siinä jaksoi vielä polkea eteenpäin ja tässä sitä vielä keikutaan, ihan hyvässä vedossa.
  • Lähetetty: 21.10.2009 00:33

Lainaus: Vampiric_

Mielestäni typeriin kysymyksiin ei tarvitse vastata vakavasti, etenkään nostaa välitöntä kaunaa melskaten nyrkit pystyssä. Eri tilanteisiin on erilaisia ratkaisuja, omakohtaisesti suosisin rauhanomaista lähestymistä, jossa esillenostamassasi tavassa teen myönnytyksen, eli leikkaan aktiviteettivimman pois, jos kysely jatkuu, mitä epäilen, en joko välitä tai kyseenalaistan kysyjän ominaisuudet (teen analyysin ja totean jotain sopivaa). Liika itsekunnioitus on mielestäni pahe, enkä täten koe ylivoimaiseksi vähätellä itseäni, etenkin kun panoksena on ideaalinen tila, ehkä siksi olen välttynyt suuremmilta erimielisyyksiltä. Mauno Koivisto sen jo sanoi, "ei pidä provosoitua vaikka provosoidaan", siitähän ne vasta riemastuisivat.

Suhtautumistapasi on minusta aika erikoinen.. Mutta en silti sano että vääränlainen, erilainen vain

Oman kokemuksen perusteella vain voin niinkuin väittää, että sen jälkeen kun olet myöntänyt olevasi tyhmä, niin se juttu taas jatkuu siitä sitten eteenpäin ja ne keksi kyllä lisää ja miten taas käyttää sitä kiusaamisen apuvälineenä
Ja minusta itseään ei pitäisi vähätellä ja pitäisi arvostaa itseään mutta ei siitä sen enempää kuitenkaan
Ja tilanne muuttuu aika tavalla, jos on sietänyt kuten esim minä sitä koulukiusaamista 9 vuotta, kuin, että jos se on vain joku satunnainen kerta..
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.10.2009 06:35
Taitaa olla lainaukset vähän persuksillaan koska tuo teksti ei ole minun kirjoittamani Samaa häikkäää on näkynyt muissakin kirjoituksissa.
  • Lähetetty: 22.10.2009 00:12

Lainaus: Vampiric_

Taitaa olla lainaukset vähän persuksillaan koska tuo teksti ei ole minun kirjoittamani Samaa häikkäää on näkynyt muissakin kirjoituksissa.

Hehe, katos juu Yrittää gootti.net laittaa sanoja suuhusi.. Hävytöntä sellainen
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit