Gootti.net

Ulkonäön vaikutus itsetuntoon?

Kirjoittanut: Drakan (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.01.2012 19:28
Minulle ulkonäkö asiat ei ole koskaan vaikutaneen, olen selaine oman elämään tallaja joka pyrkii pukeutumaan tilanteeseen sopivasti, näin oli jo nuorena tyttönäkin
Kirjoittanut: gothicknight (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.01.2012 23:54
Varmasti ulkonäkö-asiat ovat isompi kynnys ylitettäväksi naisille kuin miehille. Koskaan en ole jättänyt menemättä yhteenkään paikkaan ulkonäkö-syistä, ja toivonkin, että nuoret naiset antaisivat karvan verran enemmän tilaa asenteelle kuin puhtaalle ulkonäölle. Varmasti sillä, että näyttää hyvältä on pontta antava vaikutus itsetuntoon ja voi siten vaikuttaa sosiaalisissa tilanteissa aktiivisemmin, vaan eipä se silti reilua, rehtiä ja reipasta perusluonnetta korvaa.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 03.02.2012 11:51
Minä jätän menemättä illanviettoon, jos tuntuu siltä että meikkaus onnistuu kuin tervassa uinti ja kaapista ei löydy mitään sopivaa päälle pantavaa. En ajattele sitä niin ettei "koe olevansa tarpeeksi kaunis", vaan tällaisia fiiliksiä vaan tulee välillä. Harvoin kylläkin, mutta joskus on sellainen olo, että mitä ****** mää tälle naamalle teen, tukka näyttää harakanpesältä ja vaatteet paremmalta hengarissa roikkumassa kuin mun päällä. Mutta tällainen hetki ei romahduta mun itsetuntoa täydellisesti, en kyyhötä nurkassa sikiöasennossa koska oma naama ei just silloin miellytä.

Kaupungilla ja koulussa kuljen housuissa ja plattareissa, lähikaupassa voin käydä meikittömänäkin, mutta kyllä mun itsetunto tulee jostain muusta kuin kuteista ja maskeerauksesta. Omasta mielestäni olen kuitenkin parhaimmillani ja enemmän oma itseni, kun saan/jaksan/ehdin laittautua. Ennen kaikkea laittautuminen tekoripsineen kaikkineen on kiwaa.

En osaa sanoa, onko tässä tyylissä enemmän ulkonäköpainoita kuin tavallisilla paksukaisilla. Todennäköisesti ei, mutta toisaalta ulkonäköpaineet kaveripiirissä on hyvin tarttuvaa laatua. Omassa kaveripiirissä niitä, jotka jaksavat aina laittautua ihastellaan joka kerta, ja laihuuden ihannointia on ajoittain paljon. Se on aika valitettavaa, sillä tiiviissä kaveripiirissä syömishäiriöt tarttuvat kuin rutto...
Yksi tuttava minulla on, joka ylipainoisuuden vuoksi jättää esim. Lumouksen aina väliin, vaikka joka vuosi siitä reissusta haaveileekin.

Pitkästä aikaa hyvä aihe, kiitos tästä!
Kirjoittanut: Ayuku (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.02.2012 17:59
Kyllähän se vaikuttaa. Nuorempana vaikutti enemmän, parikymppisenä saatoin hyvinkin jättää jotkin pippalot väliin jos en tuntenut oloani kauniiksi. Sitemmin itsetuntokin hieman parantunut ja nykyään en jättäisi hauskaa juttua väliin ulkonäön takia. Siltikin, jos olo on kaunis niin yleisfiilis on parempi ja itsetunto kohdillaan.

Tavallaan goottiskenessä varmaan onkin enemmän paineita, mikäli niitä haluaa ottaa. Klubeilla ja tapahtumissa pyörii jos jonkinnäköistä kaunotarta ja komistusta, paljon upeita ihmisiä ihanilla vaatteilla, kai se voi paineitakin luoda. En ole sitten Schattenien jaksanut klubeilla juosta, mutta itselle tuollai jutut oli aina pääasiassa hauskanpitoa vaikka ulkonäkö ei olisikaan ihan toiminut.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.02.2012 12:08
Minulla suurimman ahdistuksen taitaa muokata oma käsitykseni kauneudesta ja siitä riittämättömyyden tunteesta jota koen, kun en niihin oman mieleni luomiin mittoihin yllä. Mainokset ovat mitä ovat ja ei sitä voi kieltää etteivätkö nekin vaikuttaisi.

Jos koen olevani nukkavieru jonkun prinsessan rinnalla, niin mielelläni painuin vähin ääniin kotiin, mutta en sen takia jätä bileitä kokonaan välistä. Tosin en yleensä ravaa bileissä, olen sen verran laiska, ja rahaton.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.02.2012 19:43
Pahoina päivinä voisin puhkoa mainosten hammastahnahymy- naisilta silmät. Tänä ammuna alennustilassa lankesin suureen syntiin ja katsomaan ostos-tv:tä... rintaliivimainos sai pari aivosolua törmäilemään toisiinsa ja räjähtämään.
Ei Jumalau... Kummoistakaan ulkonäköä minulle ei ole koskaan suotu ja keskivartalo on täysin muodoton. Tai pyöreä, oikeastaan. reisistäsi en viitsi edes puhua ja aiheuttaa teille puistatuksia. Hiukset roikkuvat kuin rasvainen verho (pesen, pesen, pesen, mikä näitä hiuksia oikein RIIVAA?!) ja naamakin kukkii kuin kevät.
Silti raahauduin vanhusten kanssa huonekalukaupaan ja talvitakkini kaulus pakotti minut tekemään valinnan. Vetskari raapi leukaani, ja minulla oli kaksi vaihtoehtoa:
1. Painaa leuka alas ja peittää puolet kasvoistani ja näyttää kolosta kurkistelevalta kanilta
2. nostaa leuka ylös ja näyttää siltä että tiedän mitä teen ja sen myös teen.
Kärsiessäni sisäisiä tuskatiloja vanhukset neuvottelivat talvitakin hinnoista.
Nostin leukani pystyyn.
Kun menimme kassalle, sporttisen näköinen jätkä (ei kyllä mun tyyppiä) hymyili oikein suloisesti ja olin kompastua jalkoihini; sellaista hymyä ei saa joka päivä.
Tsiisus, kun tuntui hyvältä.
Kirjoittanut: Carmel (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.02.2012 17:36
Jaa, olen kyllä itse ruma ja siksi epävarma, mutta toisaalta pidän kauneudesta ja toisen henkilön kauneus herättää kaltaisessani voyeuristissa suurta ihailua!
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.02.2012 19:34

Lainaus: Sad Angel

Hiukset roikkuvat kuin rasvainen verho (pesen, pesen, pesen, mikä näitä hiuksia oikein RIIVAA?!)

(Nyt ot, mutta pakko vastata) Jonkinasteisella todennäköisyydellä se liika peseminen ja markettien silikonishampoot. Suosittelen reipasta pesukuuria syväpuhdistavalla, sen jälkeen vaihtamaan silikonittomiin tuotteisiin ja venyttämään pesuväliä pariin-kolmeen päivään vaikka sitten kuivashampoon avulla. Hiukseen kertyvät silikonit saavat aikaan ainakin meikäläisen hentoisella hiuslaadulla sellaisen kamalan kestolähmän joka ei todellakaan parane lisää pesemällä, sen ansiosta puolestaan hiuspohja kuivuu ja intoutuu heittämään vielä lisää rasvaa messiin. Disaster: complete. Ei kiva.
Kirjoittanut: Aralynia (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.02.2012 22:50
Myös minulla nuo silikonishampoot aiheuttivat totaalisen hiuskatastrofin, ihan kuin olisi kaatanut sekä öljyä että liimaa päähän.

Täytyy kyllä myöntää että itsetunto on ihan eri luokkaa kun viitsii laittautua nätisti ja kiinnittää huomiota siihen mitä vaatekaapista kaivaa. Ei nyt ole erityisen suurta tarvetta vetää pussia päähän jos erehtyy ihmisten ilmoille ilman meikkiä, hiukset nutturalla ja kuluneet farkut jalassa, mutta eipä sitä itseään kovin hehkeäksikään tunne. En kyllä muista että olisin koskaan jättänyt mitään tapahtumaa väliin siksi, että peilikuva ei olisi miellyttänyt.
Kirjoittanut: Liekkiö (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 14.02.2012 02:44
Minä en hirveämmin ulkonäöstäni välitä saati siihen panosta. Näytän miltä näytän ja se on ensisijaisesti muiden ongelma, enhän minä itse sitä näe. Saatan meikata jos tuntuu siltä, hiuksia laitan korkeintaan poninhännälle tai huivin alle, toisinaan en vaivaudu edes kampaamaan kuontaloani. Kouluvuodet jättivät jälkensä tähänkin asiaan, vaikka kuinka yritin näyttää kivalta ja laittaa itseäni, ei minusta siltikään pidetty, joten lakkasin välittämästä hittojakaan siitä mitä muut ihmiset näkevät.
Ainoa asia, mistä kannan ulkonäössäni huolta, on vaatetus. Mustaa pitää olla, jos on jotain muuta, niin en tunne itseäni minuksi. Ulos lähtiessäni haluan näyttää mikä on minulle tärkeää ja mikä olen miehiäni(naisiani), joten saatan pukeutua lempi bändini paitaan, leveähihaiseen paitaan, renksuhousuihin tai vastaaviin sen mukaan miltä tuntuu. Tunnen alemmuutta, jos en ole pukeutunut niinkuin olisi mielestäni pitänyt.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit