Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ulkonäön vaikutus itsetuntoon?

Kirjoittanut: Myotess (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.05.2012 14:28

Lainaus: Anyxia

Aina kun näen esim. elokuvissa naisia (ja varsinkin jos niitä satutaan näyttämään esim. ilman paitaa niin että näkee vatsan muodot) niin v*ttuunnun todella kovaa ja saatan mököttää seuraavaan aamuun asti.

Olen luullut että olen ainoa joka ajattelee näin :O

Itselläni eniten asia kohdistuu rintavarustukseen. Pienet rintani ovat minulle todella arka aihe ja jos missä tahansa leffassa näkyy tissit, mielestäni koko leffa on pilalla. Tiedän että tämä johtuu huonosta itsetunnostani, mutta tässä median täyttämässä maailmassa on todella vaikea kasvattaa sitä itsetuntoa kun joka puolelta tunkee niitä "ihannevartaloita" esille. Vaikka tiedän järjellä että ne vartalot ovat jollakin tavalla muokattuja eivätkä normaalien naisten vartaloita, tunteet nostavat silti pintaan pahan mielen. Tämä taas juontaa juureensa exäni epäreiluun kohteluun minua kohtaan, kun hän kolmen vuoden suhteemme aikana valitti minulle rintojeni pienuudesta ja muista vartaloni virheistä. Suhteen jälkeen itsetuntoni oli täysin romuna.

Vaikka itsetuntoni on kasvanut ajan kanssa ja uuden poikaystävän löydettyä, joka hyväksyy minut tällaisena, huomaan silti reagoivani edelleen itselleni arkoihin asioihin hyvin voimakkaasti. Varsinkin ulkonäköäni kohtaan kohdistuvista asioista.

En kuitenkaan halua näyttää barbilta, vaan pidän eniten persoonallisuudesta ja tahdon hyväkyä itseni virheineni, mutta ajattelen kuitenkin liikaa mitä muut ajattelevat minusta. Pelkään että muut pitävät minua rumana, joten en oikein uskalla itsekään itsestäni pitää. Välillä se ottaa niin paljon päähän että tekisi mieli huutaa!
Kirjoittanut: gothicknight (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.05.2012 00:12
Tästä karvaisemmasta sukupuolesta katsottuna, ehkä me miehet emme ota niin raskaasti paineita siitä, miltä näytämme. Vastavuoroisesti on heitä, jotka ovat aivan älyttömän tarkkoja siitä miltä näyttävät. Henkilökohtaisesti olen jo päässyt yli niistä kauheimmista paineista, koska jossain vaiheessa tulee vain vastaan pointti eli piste, jossa mies vain simppelisti hyväksyy peiliin katsoessaan, että "tällainen minä sitten olen." Itsetunto tulee sitten ongittua jostain aivan muualta kuin kuvajaisesta, mutta jos on hyvä pää harteilla, niin ei tarvitse stressata moisen takia. Ja muistakaa, musta hoikentaa : D
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.05.2012 11:34

Lainaus: Azrael

En suoranaisesti vihaa ulkonäköäni mutten myöskään pidä siitä. Toki löydän itsestäni kivojakin puolia, mutta jos tarkemmin lähdetään listaamaan, niin enemmän tuppaan löytämään niitä virheitä.

Lainaus: groomeri

Minun murehtimiseni menevät kausissa. Välillä on oikeinkin hyvä ja tyytyväinen olo itseensä ja välillä taas ei.

Mulla menee myös kausissa tämä itseni pitäminen ja vihaaminen. Mua inhottaa se, että kun nyt tässä teini-iässä tuntuu, että kaikki muut ikäiseni ovat paljon kauniimpia ja kateltavampia kuin minä, niillä on hienot vartalonmuodot ja mulla ei ole mitään. Tuntuu, että ainoastaan korsetilla saisin vyötärön esiin ja näyttämään, että on mullakin jotkut rinnat. Kuitenkin kaverit sanovat, että mulla on tosi ihana vartalo ja että eivät tajua, miksi haluaisin muuttaa kroppaani. Mulla ei ole semmosia kivoja rintoja ku muilla tuntuu olevan, tuntuu, että mulla on melkein mitättömät sellaiset. Okei, tulen vielä kasvamaan iänmyötä, mutta onko se sitten hyvä vai huono?

Toisaalta, nyt kun luin tämän keskustelun muutamia kommentteja niin tuli olo, että hyvä kun en ole ainoa joka murehtii ulkonäöstään tosi paljon. Melkein aina näyttää siltä, että tämän goottityylin edustajat ovat itsestään tosi ylpeitä ja tosi näyttäviä ja siitä syystä en tähän sopisi. En tiedä ymmärtääkö muut mitä tässä yritän selittää, mutta hyvä jos edes murto-osa ymmärsi
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 17.05.2012 12:34
ON aika raskasta olla minä.

Jätän menemättä paikkoihin, koska en ole tarpeeksi kaunis. Ehkä lähden vuoden 2013 WGT-festareille, jos olen saanut haluamani kauneusleikkaukset siihen menessä. : D

Mun koko päivä saattaa mennä pilalle jos joku ottaa minusta mielestäni ruman kuvan, vastaavasti päiväni saattaa pelastua jos näytän kauniilta kuvassa.
Kirjoittanut: Cuilpantielh (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 11.07.2012 19:36
Voisin väittää, että nykyään minulla on todella loistava itsetunto - aina kun katson itseäni peilistä tiedän olevani täydellisen näköinen. Pitkän matkan olen kyllä joutunut tulemaan, että olen päässyt ajattelutavassani siihen täydellisyyteen. Enää ei tarvitse ajatella mitä muut on mieltä
Kirjoittanut: Lunatica (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.07.2012 20:06
Itsellä tuo oma peilikuva on suht siedettävää katseltavaa, kun on meikit naamassa..Muuten tunnen itseni roskiksesta revityksi luuskaksi..En kuulu näihin laihoihin, hyväkroppaisiin kuuttieukkoihin, joille sopii vaate kuin vaate. Olen enemmänkin muodokas, joten nykyään tuo goottityyli on saanut jo hiukan väistyä, sillä niitä vaatteita ei tehdä minun vartalotyypilleni..Sehän se ketuttaa, kun nettikaupoissa olis ja vaikka mitä kivaa, mutta sitten se masennus iskee: "Jos olisin pienempi, jos olisin sitä ja tätä".. Tuntuu, että korsetitkin ovat nounou, joka on erittäin masentavaa.

En ole oikein koskaan päässyt siihen, että tuntisin itseni kauniiksi tai hyvännäköiseksi..Moni sitä on yrittänyt minulle toitottaa, mutta ei mee jakeluun..Koska kuka nyt oikeasti haluaisi kertoa toiselle totuuden, että "sä näytät kyllä aika kauheelta tossa koltussas" tms..

Olen myös saanut ehkä hiukan negatiivisen kuvan tämän tyylilajin naisedustajilta..Pitää olla oikeasti kaunis, jos haluaa kuulua joukkoon..Mikä on mielestäni typerää.
Mutta näillä mennään..
Jos sitä rahaa olisi, hommaisin oman personaltrainerin ja parit leikkaukset.. -.-
Kirjoittanut: Cuilpantielh (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 11.07.2012 22:42

Lainaus: Lunatica

Olen myös saanut ehkä hiukan negatiivisen kuvan tämän tyylilajin naisedustajilta..Pitää olla oikeasti kaunis, jos haluaa kuulua joukkoon..Mikä on mielestäni typerää. Mutta näillä mennään..Jos sitä rahaa olisi, hommaisin oman personaltrainerin ja parit leikkaukset.. -.-

Tuossa asiassa olen kanssasi suhteellisen samaa mieltä. Pari vuotta sitten Lumouksessa, Tampereella, yksi nainen tuli luokseni vain pilkkaamaan sitä, että mun päällä ei ollut yhtäkään vaatetta tilattu ulkomailta. Hän valitti sitä kuinka ala-arvoiselta näytän jossain LeatherHeavenin mustassa kauluspaidassa ja mustissa farkuissa.
Itselläni Goottius lähtee ajatusmaailmasta, ei pukeutumistyylistä. Ottaa muutenkin päähän se, että missä vaiheessa Goottikulttuurista tuli vaatepainotteinen ylä-aste?!
Kirjoittanut: Salmonelle (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.07.2012 06:22

Lainaus: Cuilpantielh

Ottaa muutenkin päähän se, että missä vaiheessa Goottikulttuurista tuli vaatepainotteinen ylä-aste?!

Tästähän vois keskustella vaikka maailman tappiin. Nykyään tuntuu tämä tyylilaji joidenkin osalta olevan samaa kunnon "kamarunkkausta", mikä vaikkapa joistain valokuvaamisen harrastajista tai vaikkapa eräästä nimeltämainitsemattomasta tuotemerkistä (jossa omenan kuva) on tullut ilmi. Nykymaailmaa kai pyörittää raha ja materia niin paljon, ettei mitään järkeä. Jos nyt pukeutumisen perusteella ihmisiä voidaan luokitella johonkin ryhmään, niin minä ainakin lentäisin täältä foorumilta samantien. Terveisiä lähettelen täällä vain kirpputorin vaaleaan kukkamekkoon pukeutuneena.

Minulla on ehkä tässä muutaman vuoden sisällä itsetunto kohentunut, vaikka edelleen tulee kamalia tilanteita. Edellinen poikaystäväni väitti minun olevan LIIAN LAIHA??? ja oli sitä mieltä, että minun pitäisi lihottaa. Olen normaalipainoinen, ja tuo loukkasi minua todella paljon.

Muiden mielipiteet eivät juurikaan enää liikuta, kun ei moni muukaan asia, ja olen huomannut että oman historian tarkkailu kohentaa juurikin sitä itsetuntoa. Kun katson kuvia vuoden tai kahden tai vaikkapa seitsemän vuoden takaa, huomaan paljon muuttuneen, ja hyvään suuntaan. Häpeän jopa seiskaluokalla otettuja kuvia, mutta toisaalta - olen oppinut meikkaamaan paremmin, pukeutumaan paremmin ja huolehtimaan itsestäni aivan toisella tasolla. Suosittelen samaa muille.

Tähän loppuun haluaisin viimeiseksi psyykkaukseksi ylipainostaan tai koostaan murehtiville laittaa linkin, jossa oli kuvia kaikennäköisistä ja -kokoisista malleista, mutta en löydä sitä.
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 12.07.2012 12:23

Lainaus: Cuilpantielh

Pari vuotta sitten Lumouksessa, Tampereella, yksi nainen tuli luokseni vain pilkkaamaan sitä, että mun päällä ei ollut yhtäkään vaatetta tilattu ulkomailta. Hän valitti sitä kuinka ala-arvoiselta näytän jossain LeatherHeavenin mustassa kauluspaidassa ja mustissa farkuissa.

Voi elämä! En olisi ikinä uskonut kuulevani tälläistä kenenkään kertovan lumouksesta! Kun minulle se on se paikka, missä uskaltaa olla kunnolla oma itsensä. Ilman, että kukaan tuomitsee. Näköjään olin väärässä O_o on kyllä todella ala-arvoista käytöstä tuolta naiselta. Nimimerkillä lumoukessa pelkissä kirpparilöydöissä tai ainakin kaksi vuotta vanhoissa vaatteissa. Ja kaikki Suomesta ostettuja isojen ketjujen vaatteita.
Kirjoittanut: Pelkuri (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.07.2012 14:54
Sen vaikutus on valitettavan suuri. En haluaisi missään nimessä tulla kuvatuksi, ja itku on lähellä jos näen kuvan itsestäni. Tuntuu että kaikki muut ikäiset tytöt ovat kamalan kauniita ja laihoja ja ihania jne. Siksi onkin niin ärsyttävää kuunnella tyttöjen puhetta esim. Pukuhuoneissa "Hyi *elvetti miten mä voin olla näin LÄSKI!?" sanoo anorektikolta näyttävä tyttö. Ja sitten kun ne ihanat pikkuiset tytöt (luokaltani) saavat iiik! Ensimmäisen finninsä!!!!1 ne yrittävät peitellä sitä pitämällä kättä koko päivän sen edessä ja sitten valittavat kavereilleen "Eiii!!! Nyt mä oon ihan kauheen ruma!!!!!" yksi finni? Siis OMG, soittakaa ambulanssi. Nimim. Akne ei kaunista ketään.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit