Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ulkonäön vaikutus itsetuntoon?

Kirjoittanut: Dark Eyes (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 14.02.2012 11:24
Itsellä menee otsikko päinvastoin, eli itsetunto vaikuttaa enemmänkin ulkonäköön kuin toisinpäin.
Kirjoittanut: Cruithne (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.02.2012 17:14
Mulle ulkonäkö on ollut vaikea asia, koska en pidä itseäni erityisen viehättävänä. Täälläpäin kaikki muut ihmiset näyttävät jotenkin kovin kauniilta. Ainakin mun silmissä.

Välillä tuntuu, että vois jäädä kotiin loppuiäksi, jotta muiden ei tarvis kattella mua. Angst jne. Kuitenkin kun olen kavereiden kanssa niin en yleensä pahemmin ajattele, miltä näytän. Vaikka näyttäisinkin suohirviöltä niin ei tarvis kestää sitä yksin. En ole vielä koskaan tainnut jättää lähtemättä ulos vain bad face dayn tms. takia. Mietin tuossa kyllä, että miten kehtaan lähteä esim. Amphiin, kun siellä on kuitenkin niin kauniita ihmisiä. Noh, se matka jää muista syistä toteutumatta, anyways..

Mulle nk. goottiskenessä on kyllä hemmetisti ulkonäköpaineita. En näytä ulospäin kovin gootilta enkä lähellekään siltä, miltä haluaisin näyttää. Semmonen juttu. Jos kadulla kävelee joku synkiö vastaan, hyppään äkkiä piiloon. Heh.
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.02.2012 12:19

Lainaus: Piiskansiima

(Nyt ot, mutta pakko vastata) Jonkinasteisella todennäköisyydellä se liika peseminen ja markettien silikonishampoot. Suosittelen reipasta pesukuuria syväpuhdistavalla, sen jälkeen vaihtamaan silikonittomiin tuotteisiin ja venyttämään pesuväliä pariin-kolmeen päivään vaikka sitten kuivashampoon avulla.

kiitos, mutta käytän silikonittomia tuotteita ja usein pesen ruokasoodalla. Kiitos vinkistä kyllä, mutta katsotaan nyt.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 19.02.2012 18:52
Todellisuudessa ihmiset, jotka tietentahtoen koettavat polkea toisten itsetuntoa pohjamutiin ovat itse niitä, joilla on itsensä kanssa ongelmia. Se on kovin surullista, mutta valitettavasti niitäkin ihmisiä löytyy. Ja paljon.

Nykyaikainen kauneusihanne on todellisuudessa se kaikista suurin illuusio.
Normaaleille ihmisille ulkonäkö on vain kuori, ihmiseen tutustutaan ja ihmisten kanssa viihdytään. Niin kaveri kuin parisuhteissakin ja ystäviksi valitaan ne, joista oikeasti välitetään.
Millään muulla ei ole yhtikäs mitään väliä.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.02.2012 21:16
Kauneusihanne ei kuitenkaan siinä mielessä ole kovin paha, koska TOSI monet ovat saavuttaneet sen ihan tuosta noin vain. Ilman mitään kauneusleikkauksia.
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Lähetetty: 20.02.2012 17:59

Lainaus: Necroerotica

Kauneusihanne ei kuitenkaan siinä mielessä ole kovin paha, koska TOSI monet ovat saavuttaneet sen ihan tuosta noin vain.

Mielestäni tämä "nykyaikainen kauneusihanne" on sinänsä helppo saavuttaa JOS luoja on suonut hyvän ihon ja symmetrisen kropan/kasvot. Onneksi kuitenkin tämä nykyinen kauneusihanne on ottanut askelia terveellisempään suuntaan verrattuna -90 luvun anorektiseen ihanteeseen, vaikka mielestäni edelleen kiinnitetään liikaa huomiota ihmisten painoindekseihin.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 20.02.2012 20:14
Totta taas tämäkin.
Mutta yksinkertaista ja tylsää se on omasta mielestäni juuri pyrkimällä pyrkiä siihen tiettyyn kauneusihanteeseen mikäli sen pyrkimyksen taustalla ei ole mitään muuta, kuin halu yrittää miellyttää muita ihmisiä. Tätä siis ajoin takaa.

Minulla ei ole mitään pyrkimystä mihinkään ihanteeseen. Olen oma itseni ja se riittää.
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 21.02.2012 16:18

Lainaus: Azrael

Mutta yksinkertaista ja tylsää se on omasta mielestäni juuri pyrkimällä pyrkiä siihen tiettyyn kauneusihanteeseen mikäli sen pyrkimyksen taustalla ei ole mitään muuta, kuin halu yrittää miellyttää muita ihmisiä. Tätä siis ajoin takaa.

Tästä olen samaa mieltä. Itse kun en nuorempana tajunnut, että miksi en kuulu mihinkään ja yritin ehkä hetken aikaa saadakin itseäni jotain tiettyä kauneusihannetta vastaavaksi. Onneksi moinen kesti vain hetken ja oma persoona huuteli alitajunnasta vahvana että "Mitäs ihmettä oikein teet". Kauneusihanteitahan nyt on aina ollut, mutta musta ne on nykyään menneet vähän yli, niistä on tehty melkeinpä uskonto.

Itselläni ulkonäkö korreloi valitettavasti ihan suoraan itsetuntoon. Hieman aiemmin vaikutus oli vielä suurempi, lähiaikoina olen saanut jo vähän otetta sellaiseen "hälläväliä" -asenteeseen. Minulla suurimpia tekijöitä ovat paino ja kehonkuva, ylipaino- sekä syömishäiriötaustan takia. Pari kiloa lisää = koen heti olevani huonompi ihminen. Pyrin hiljalleen pääsemään tämän ajatuksen yläpuolelle ja koen onnistuneenikin siinä jossain määrin. Positiivisena osasyyllisenä mies, joka tuntuu oikeasti tykkäävän minusta sellaisena kuin taaperran.

Tyylini vaihtelee, en koe vastaavani minkään skenen tai suuntauksen kauneusihannetta ja se on mulle ihan ok. Muistan kyllä jääneeni hippaloista kotiin huonona naamapäivänä, mutta lähinnä Groomerinkin mainitseman muun henkisen pahoinvoinnin vuoksi. (Ja nimenomaan ulkonäön surkeuden aiheuttaman henkisen pahoinvoinnin.)
Kirjoittanut: Nylon (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.05.2012 00:27
Kyllä sanon suoraan että ulkonäöllä on suuri vaikutus omaan olemiseeni ja itsetuntooni. Monesti sanotaan että sille ei pitäisi niin paljon antaa painoarvoa, mutta totuus on aina se, että kyllähän se vaikuttaa. Minä olen siitä onnekas että olen aina ollut hyvin itsevarma luonne, en ole koskaan pitänyt itseäni muita huonompana mitenkään.

Tottakai tiedän sen faktan että olen ehkä keskivertoa komeampi, mutta jos mietitään nimenomaan goottityylin erikoisuuden luomaa epävarmuutta, niin en ole sitäkään juurikaan kokenut. En ole kyllä ulkona kuljeksinut kovin erikoisissa vaatteissa, korkeintaan pari kertaa lähibaarissa käyttänyt viittaani ja mustia korkeita kenkiä, mutta en mitenkään kamalan erikoisesti ole pukeutunut.

Painonikin on aina sahannut edes taas, en ole lihava koskaan ollut, koska minulla on hyvä itsekuri, mutta kesäsin tuppaan lihomaan kun tulee olutta nautittua liikaa. Se on ainoastaan harmittanut minua jos olen lihonut koska vaatteet kiristävät, hävetä en osaa.
Kirjoittanut: Shunn (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.05.2012 13:59
Minulla käy niin, että jos puettuani katson aamulla peiliin ja pidän näkemästäni, eikä mikään vaate tuota epämukavuutta(kuten liian lyhyt paita). Koko päivän minulla on todella hyvä itsetunto ja tunnen itseni kauniiksi. Jos toisaalta aamulla yksikin asia on vinossa, esim. laitoin taas vahingossa ne farkut jotka on pari senttiä liian lyhyet(vaikkei sitä kukaan huomaisikaan) tai paitani sotii alaosan kanssa. Tässä tapauksessa en halua olla esillä ja tunnen itseni rumaksi. Kasvojeni sanoisin menettelevän, mutta suhtautumiseni pärstääni muuttuu jostain syystä myös pukeutumisen mukana. Tästä syystä minulla on aamuisin yleensä kamala vaatekriisi, ajattelenkin iltaisin ennen nukkumaanmenoa että mitä laittaisinkaan päälle huomenna.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit