Gootti.net

Ulkonäön vaikutus itsetuntoon?

Kirjoittanut: kurai_shogun (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.08.2012 12:12
mielipiteeni ja sananen (nuorten) naisten ylipainosta

mun mielestäni nykyaika on ahdistavaa aikaa kookkaammille naisille;nykyisin kun niin ihannoidaan näitä langanlaihoja mallinmitat täyttäviä naisenkuvia..vaikka suurin ahtaus taitaakin löytyä sen ihmisen päästä,
joka kyseiset standardit on kehittänyt ja myös valtaosalle ihmisiä(/miehiä!) mieleen syövyttänyt!
itse pidän pyöreämpiä tyttöjä joka tavalla paljon kiinnostavampina kun laihoja.
jopa valtaosa seurustelusuhteistani (menneistä-sellaisista) ovat olleet pyöreitten/isojen naisten kanssa
(vähemmistöä edustivat ne 2-3 laihempaa eksää)

ja juu,makuja on monia..naismakujakin.mutta miks hitossa kaikkien miesten muka pitäisi kuolata vaan
laihempien naisten perään ?
Kirjoittanut: HNC (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.08.2012 19:15

Lainaus: kurai_shogun

vaikka suurin ahtaus taitaakin löytyä sen ihmisen päästä,
joka kyseiset standardit on kehittänyt

ei niitä kukaan ole kehittänyt, yltäkylläisyyden ajalla vain laihemmista tulee halutumpia kun taas niukkuuden ajalla pyöreämmistä.
Itse olen tällainen "ahdasmielinen", jota inhottaa läski niin itsessään kuin muissakin, ja on takkinsa teettänyt niin kapeiksi, että tuntee ja näkee heti, jos vähääkään liikaa lihoo. Tykkään tuntea (ja nähdä ne parit) kylkiluut, ja kavereilta siitä saanut kuulla. Kuulemma ihmiset ei oo koiria.. mutta se vain on aika hyvä mittari. Ja pakko vielä sanoa väärinkäsitysten välttämiseksi, ettei anorektikotkaan hyvältä näytä.
Kirjoittanut: kurai_shogun (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.08.2012 07:32
pahoitteluni.ei ollut tarkoitus mennä yksiötasolla henkilökohtaiseksi tässä aiheessa. pakko myöntää että itsekin olen "ahdasmielinen" ylimääräisten läskikilojen suhteen -mutta vain omaan kehooni suuntautuvan
rasvan määrän suhteen! pikemminkin se menee mulla näin : Naisessa pyöreys ja muutamat lisäkilot ovat
suotavaa,kaunista ja haluttavaakin (rakastan pyöreitä naisia).. miehessä taas kaikkea muuta ! Huomasin tämän katkerasti pariinkin otteeseen ennen kun aloitin treenaamisen; vatsa roikkui ja oli monilla makkaroil la -mua inhotti.Sitten sain inspiraation treenata painonnostoa ja vatsalihaksia;tein päivittäin kunnon sarjoja puolen vuoden ajan ja tulosta rupesi näkymään. Sitten masennuin ja treenit loppuivat - tulokset näkyivät melkein heti ! Sorruin taas ylettömään herkutteluun,mikä oli virhe! (Oon aina ollut perso makealle ja kaikelle "hyvälle" [hedonisti :S] ).

Kun treenasin,itsetuntoni oli Paljon parempi kun mitä se "normaalisti" on. Muutenhan mulla on useampiakin syitä inhota itseäni ja elämääni (en ole koskaan ollut tyytyväinen itseeni -johtunee varmaan ~25 vuoden tehokkaasta henkisestä itsetunnonalennus prässistä -olen 31-vuotias. )

Noh,taas pitäisi ruveta kuntoilemaan..kunhan ensin on uskallettu käydä morjenstamassa leikkauspöytää,
kirurgia ja skalpellia :S. Toipumis/kuntoutumisaika leikkuusta on luemma n. 1 vuosi, niin että treenaami-
sien on syytä aloittaa erittäin varovasti.
Kirjoittanut: HNC (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.08.2012 19:36

Lainaus: kurai_shogun

pahoitteluni.ei ollut tarkoitus mennä yksiötasolla henkilökohtaiseksi tässä aiheessa.

Ei syytä olla pahoillaan ainakaan minun puolestani. Ei ollut tarkoitus kuulostaa siltä, että olisin jollain tapaa ottanut asiaa henkilökohtaisesti =\ Kunhan kerroin omaa näkemystäni
Kirjoittanut: Trixena (Jäsen)
  • • Muokkasi: Trixena
  • Lähetetty: 30.08.2012 17:00
Itselläni **ska itsetunto on normaali tunnetila.
Ehkä en niin lujaa kuin joskus, mutta hyvin vahvan itsevihani takia kehoni on täynnä arpia.
En voi mitään sille, että vertaan itseäni mainosten täydellisiin naisiin sekä ystäviini - tuntuu, että vaikka olisikin sen 30cm lyhyempikin, laihempi näyttää aina kauniimmalta.
Vaikka omaa läskeyttäni ei ole koskaan nähnyt painossa ja olen jopa alipainoinen 182senttiseksi naiseksi, oma vartalo peilistä ei yleensäkään miellytä.
Olen potenut huonoa itsetuntoa ihan pienestä, eikä se ole muuttumassa, mutta laittautuneena sentään tunnen itseni paremmaksi; kun päällä on se kilo kajaalia, kolmekymppiä maksanutta huulipunaa, tekoripset, goottikengät sekä korsetti, olo on heti parempi. Olisipa aina.

Kasvoistani pidän, minulla on hyvät kasvot ja kaunis hymy, mutta kehoni ei yleensäkään miellytä - vatsa on yksi niistä, vaikka keväällä yritin saada masulta läskiä pois 10-20km lenkeillä sekä vähintään kahdella kertaa salilla viikossa.

Rintavarustukseni antaa minulle mitä kummallisempia ja erilaisia mielikuvia itsestäni, joka melko vahvasti vaikuttaa itsetuntooni.
Kadehdin isompirintaisten tissejä, vaikka itselläni on se DD -kuppi, haaveilen silikoneista ja isommista rinnoista - kun huonona päivänä joku kehuu rintojani en jaksa uskoa sitä (enkä oikein mitään, mitä minusta kehutaan). Välillä tunnen olevani pienirintainen isorintaisen kehossa, joka on sinäänsä aika outoa, kenelläkään tätä havainnut.
Mutta sitten, kun on parempi päivä ja jaksaa pukeutua, on oloni huomattavasti parempi - rakastan sitä kuinka korsetti laihentaa, tekee paremman ryhdin ja, varsinkin, tuo rinnat esille.

Ja vaikka tästä tekstistä saa sen kuvan, että vihaan itseäni ihan ***vetin paljon, se johtuu yli kymmenen vuoden kiusaamisesta/syrjinnästä ja siitä, että koko elämäni olen saannut kuulla miten ruma tai läski olen. : ) Eksöiltäni, taviksilta, aikalailla kaikilta.

Yhtään klubia, conia tai mitään isompaa tapahtumaa en ole jättänyt väliin ulkonäköni takia.
Yleensä noita päiviä on odotettu kauan ja kun ne sitten ovat, olen innostunut ja pukeudun kunnolla - en sainoisi että itsetuntoni olisi pilvissä, mutta silti kaukana morkkiksesta.
Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.12.2012 21:31
Itse olen hieman turhan pyöreä vatsan kohdalta, mutta mittarit näyttävät suunnan olevan parempi taas vaihteeksi

Monet on komeampia, ja monilla on se pyykkilauta, ja se vähän lisää pientä masista oman kehon suhteen.

/*-------Taas hieman OT

Mutta ne anorektiset mallit, mitä näkyy mainoksissa jne, eivät ole mielestäni aina edes kauniita, osa ehkä jopa hieman sairaita. Mietenkään ei pidä taas ajatella, että pitäisin liian pyöreistä naisista, mutta muotoja saa olla, tai olla olematta, mutta jos ei mennä ääripäihin, niin yleensä kaikki on aikalailla OK.

OT loppuu------*/
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.12.2012 02:11
Pikaisella selauksella en ole mitään tähän ketjuun vielä satuillut, joten nyt voisi vaikka niin tehdäkin.

Omalla kohdallani, kyllä ja ei. Ei, siinä mielessä, että en jaksa stressata ulkonäköasioista enää. Olen minkä näköinen olen, sille ei mitään voi. Itsetuntooni ei ulkonäköni juurikaan vaikuta, kuin korkeintaan positiivisesti, mielestäni peilistä useimmiten katsoo ihan normaalin näköinen tyyppi - hyvänä päivänä jopa komea. Mutta on vastattava myös kyllä, koska vuosien koulukiusaamisen ehdollistamana olen erittäin arka muiden mielipiteille ulkonäöstäni, joten en esimerkiksi ole käynyt uimassa vuosikausiin sen pelossa, että joku alkaa vittuilemaan vaikkapa painostani.
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.12.2012 12:06
Mjaa. Ihan tarpeeksi pitkään mua on mindfuckattu uskomaan, että on olemassa absoluuttinen totuus siitä, mikä on kaunista. Vuoden sisällä olen ymmärtänyt, että minä määrittelen sen mikä minun silmääni miellyttää. Ei kukaan niistä ylikasvaneista aikuisista lissuista jotka yrittivät saada minut uskomaan naistyyppejä olevan kaksi -rekkalesbo ja meikkiä juuri oikealla tavalla käyttävä, kuluttava kaunotar- ja opettaa millainen on se oikeanlainen tämän lajin naaras, eikä kukaan niistä jotka ovat 'tyylikkäämpiä' millään muullakaan tavalla.

Voin ihan rehellisesti sanoa etten ole tuntenut itseäni rumaksi kuukausiin, en edes meikittöminä sunnuntaipäivinä. En väistele peilejä tai obsessoi puntarin lukemista. Nautin laittautumisesta enkä koe sitä pakonomaisena rutiinina, jota ilman ei voi lähteä maitokauppaankaan. Huonompanakin päivänä tunnen olevani aivan mukiinmenevä (mikä sanonta ) ja parempana päivänä kehrään tuntiessani kaiken olevan kohdallaan. Paino ei huoleta, koen olevani täysin normaalikokoinen. Joten miksi huolehtia siitäkään?

Minussa on kait jotain vikaa, mutta en vain pysty tuntemaan kateutta mainoksien langanlaihoja, hehkuvaihoisia beibejä kohtaan. Se on yksi käsitys. Minulla on omani.
Kirjoittanut: Hohoton (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.12.2012 18:06
Itse ulkonäkö ei vaikuta itsetuntoon koska se on niin huono ennestäänkin huonon äänen takia. Huonon äänen taas luulen kans omaavan sen takia minkä takia omatuntoki lähti.
Kirjoittanut: katavor (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.01.2013 18:08
Myös minun itsetuntooni vaikuttaa se miltä näytän. Mutta on myös ihmisiä joille ulkonäkö on täysin yhdentekevää. Ja kauneus on katsojan silmässä.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit