Gootti.net

Kielenkäyttönne?

Kirjoittanut: Dragonfly (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.08.2008 14:47
Noh, mitä kiroiluun tulee, saatan hyvänä päivänä olla siitä pahemp (tai parempi? ) kuin rekkamies !!!

Murteita käytän erittäin sekavasti. Vaikka asunkin Espoossa, saatan puhua välillä turunmurteella, ja sekoitan lauseisiin myös välillä savoa . Jep, suku näiltä seuduilta kotoisin .

Täytesanoja en juuri käytä puheessa, mutta omia sanoja eri asioille tulee keksittyä lähes päivittäin.
Kirjoittanut: Tillie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.10.2008 23:14
Epämääräistä slangia sekoitettuna kotipaikkakunnan murteeseen, höysteenä kiroilu ja epämääräiset äännähdykset( Unyu Ó.ò''' ) Äiti ei todellakaan tykkää tuosta kiroilusta, muttei voi välttyä siltä, koska joka kerta kun edes kolautan varpaani, suusta lipsahtaa useampikin voimasana, ja tätä tapahtuu valitettavan usein(väittävät jopa onnettomuus alttiiksi)
Kirjoittanut: Amelia De Vlarie (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.10.2008 01:06
Itse astun esille kiroilijat anonymys kerhoon. Suorastaan kiroilen lakkaamatta, erityisesti jos keskustelen englanniksi kavereitteni kanssa. Suomeksi taas saan hillittyä puhettani ja vetää puhekieltä sensuroimatta. Onhan se hauskaa kun yritän siistiä kiroilemistani ja suusta tulee lausahduksia kuten: "Holy mother of muffin!! Shi-- Shakespear!!"
Murteita en käytä, joskus noilla pidemmillä matkoilla haminassa saattaa tuo mie ja työ murre tarttua hitusen. Jotain slangia kuuluu silloin tällöin stadi-isän kautta..
Kirjoittanut: Sweet little Emilie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 18.10.2008 08:50

Lainaus: Tillie

Epämääräistä slangia sekoitettuna kotipaikkakunnan murteeseen, höysteenä kiroilu ja epämääräiset äännähdykset( Unyu Ó.ò''' ) Äiti ei todellakaan tykkää tuosta kiroilusta, muttei voi välttyä siltä, koska joka kerta kun edes kolautan varpaani, suusta lipsahtaa useampikin voimasana, ja tätä tapahtuu valitettavan usein(väittävät jopa onnettomuus alttiiksi)

Niin,kyllä sitä tulee kiroiltua millo mistäki
Kielenkäyttöni on sekoitus savonmurretta,Hesan slangia ja erikoisia sanoja ja äännähdyksiä esim.HEGE?!
TIEDÄn että se on toooooooooosi outoa,mutta tämmönen mä oon
Kirjoittanut: cyberhz (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.03.2009 17:54
"anna se pyöra mulle! ei ku mikä hiton auto onkaa... ihan sama" : )
Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.03.2009 19:20
Mä kiroilen kyllä aika paljon... Saatan vastatakin pelkillä kirosanoilla, esim:

Kaveri:" No mites menee?"
Minä: "No v*ttu s*atana."

Ja pointti ymmärretty ettei nyt mee hirveen kivasti. Yksi mitä käytän melko ahkeraan on myös "Oh for fuck sake!" Tai allekirjoitukseni "Fucking great." Ihmisten ruumiinosat ovat myös aika tehokkaita....Mielessäni kiroan vielä enempi, kaikkia en päästä edes ulos.

Mutta joo, välillä tule lipsauteltua myös semmoisessa seurassa missä sitä ei todellakaan katsota hyvällä. Lasten seurassa yritän kyllä todella paljon olla lipsauttelematta, töissä saatan huomaamatta kirota asiakkaittenkin edessä ja sitten tajuta mitä tuli sanotuksi. Ihme kyllä kirjoittaessani (tännekkin) ei kirosanoja tule viljeltyä niin paljon, ehkä siinä on sitten enempi ajatusta suodattaa niitä pois. Ainakin musta tuntuu että täällä olevissa kirjoituksissani ei ole paljoa kirosanoja...
Kirjoittanut: Ania (Jäsen)
  • • Muokkasi: Ania
  • Lähetetty: 29.03.2009 00:08
Myönnän häpeäkseni kiroilevani kuin humaltunut rekkakuski. Olen ottanut tavoitteekseni siistiä kielenkäyttöäni työpaikalla, siellä p*rkeleet ja s*atanat aiheuttavat melkoisen paheksuvaa silmäilyä.
En usein edes tiedosta kiroilevani, ellen kiinnitä asiaan erityisesti huomiota, se on vaan niin juurtunut tapa, ikävä kyllä.
Murteita ei tällainen stadin likka edes osaa puhua.
Kirjoittanut: Pumpkin (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.03.2009 13:24
Myönnän myös kiroilevani erittäin usein. Saatan saada kymmenenkin kirosanaa yhteen lauseeseen. Pitäisi lopettaa kun silloin tällöin tulee kiroiltua väärässä paikassa. Mutta ei se lopettaminen niin helppoakaan ole.
Kirjoittanut: kannuskäsi (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.03.2009 14:07
Useimmiten kunnon kiroilu auttaa
Ennen en juurikaan kiroillut, nuoremmat työkaverit ovat kyllä opettaneet minutkin kiroilemaan.
Kyllähän se joskus "helpottaa", kun jokin asia menee aivan vikaan ja sitten päästelee vähän ärräpäitä. Kotona yritän olla kiroilematta, mutta joskus saattaa vähän lipsahtaa.
Kirjoittaa yritän jotakuinkin yleiskielellä. Puheessa H sattuu kyllä oikiihan paikhan, kun kerran Lapissa olen melkein koko elämäni viettänyt.
Jokainen puhukoon sillä murteella ja kielellä mikä parhaalta tuntuu, ei taida mikään murre olla toistaan parempi tai huonompi, vähän saattaa joku olla vaikeampi vain ymmärtää.
Kirjoittanut: Jacob (Jäsen)
  • • Muokkasi: Jacob
  • Lähetetty: 29.03.2009 15:11
Kavereiden kanssa ja itsekseni tulee kiroiltua silloin tällöin, muttei perheen seurassa (ellei ole äidin kanssa hirveä sanasota). ''Perkele'', ''saatana'' ja ''saakeli'' ovat useimmiten käytössä, kun ne saa kivasti tunteella ja voimalla suusta. Sitten tämä ah-niin-suosittu-v**tu -kirosanaa käytän melko harvoin, kska minusta se on vain typerä kirosana (ei vissiin siitä tarvitse sen enempää selittää). Perheen seurassa kirosanan korvikkeena toimii ''pentele'' vain.

Kirjoittaessa pyrin 'puhumaan' kirjakielellä, koska nykyslangin änkeminen tekstinä alkoi näyttämmään typerältä minusta. Puhuessani sitten tämä nykyslangi on kokoaikaisessa käytössä, mutta jos turhautuneena selitän jotain, saatan alkaa puhua kirjakielellä. Kaikenmaailman murteita käytän vain pelleillessäni.

Muoks. Sensuri teki tepposet : (
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit