Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Koulumenestys?

Kirjoittanut: Endelin (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.11.2008 13:50
Olen ollut aina tavallisissa aineissa keskitason opiskelija mutta kädentaidot ovat olleet 10 ylä-asteelle asti.. nyt niitä ei oo enää niinkään, no sidonta kun saa tehdä surulaitteita, kimppuja, hääjuttuja ja asetelmia.. Vieraat kielet jotka eivät koskaan ole kiinnostaneet kuten svedu on ollu 5
Kirjoittanut: pimeyden_hehku (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 30.11.2008 14:33
vähän aikaa sitten keskiarvo oli vielä 7,8 mutta nykyään se vaan lasee ja laskee laskemistaan, kun en oikeesti jaksa enää yhtään mitään ja pitäis muka jotain läksyjä tehdä tai kokeisiin lukea! no way!!!
Kirjoittanut: Death Goth (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.11.2008 15:00
No, huomiseksi eli maanantaiksi pitäisi tehdä euroopan maa projekti valmiiks, mutta ei ole mustetta tulostimessa, eikä sen puoleen se ole vielä valmiskaan....
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Myria
  • Lähetetty: 30.11.2008 15:59
En muista, olenko jo vastannut, mutta tuleepahan päivitystä. Olen nyt lukiossa sähläämässä, ja täytyy sanoa, että työmäärä on ihan valtava. Ainakin jos haluaa pitää keskiarvon yli ysin. Ensimmäisestä jaksosta sain 9,43, ja tämä toinen meni vähän heikommin. En tiedä vielä keskiarvoa, perjantaina oli vasta palautukset. Mutta sen verran tiedän, että sain kurssiarvosanoiksi kympit ruotsista ja matikasta. Muita ei ole vielä kerrottu. Matikka yllätti minut totaalisesti, olin nimittäin pitkään varma, että otan lyhyen. Opo, rehtori ja vanhemmat puhuivat kyllä minut lopulta ympäri. Parhaiten menevät kuvis, äikkä ja ruotsi, ne ovat oikeastaan aina kymppejä, mutta liikunta En vain pärjää siinä, saan aina kasin. Musastakaan ei tule mikään hehkeä numero, en nimittäin ole mitenkään innokas musisoimaan. Mutta seiskaan en haluaisi sen menevän, olen asettanut itselleni takarajaksi kasin. Pätee kaikkiin aineisiin.

//Typo
Kirjoittanut: Not the nicest girl (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 30.11.2008 17:24
Ihan ok meni eka jakso ja tämä toinen menee huonommin...varmasti reputin matikan, mantsan aihe oli kamala ja niin...hirveät paineet ja mahdottomat odotukset itseltä.
Tiedän, että reputan matikan. Mutta toisaalta tiedän, että itku tulee silti.
Kirjoittanut: Penni (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.12.2008 23:00
Ala-asteella olin hyvä koulussa. Tosin se oli siitä että perheessä vallitsi "kilpailu" ilmapiiri vuotta nuoremman siskon kanssa.
Ylä-asteella sitten heitin jalat pöydälle ja rauhoituin opiskelemisen kanssa. Ehkä liikaakin kun keskiarvo romahti 8 paikkeille.
Lukiossa ajatukset olivat enempi kavereissa, mutta kyllä sitten YO'hon tuli luettua, ja hyvät numerot (kirjaimet) saatua. C-E'tä jos nyt oikein muistan, siitä on jo aikaa.
Suoritin myös Kuvaamataidon lukio diplomin (vai mikä hän oli?) ja sain siitä täydet pisteet. Mikä oli shokki tuolloin. Koska olin varma että maalaus sarja, joista suurimmassa taulussa oli nyljetty otus, olisi vain ajanut arvostelijat pois.

Jos pitäisi mainita aineet joissa olen vahvimmillani sanoisin: Kuvaamataito ja Englanti.
Aineet joissa olen heikoimmillani taas ovat: Maantieto ja Ruotsi.
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.12.2008 09:32
No jaa- a!!! Öhöm, seiskaluokalle asti meni kaikki suht hyvin, mutta kun kasi luokka alkoi alkoi alamäkikin. Ysi luokan tentin kotoa käsin. Silloin ei mennyt oikein hyvin elämässä.
Kirjoittanut: Klavier (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.12.2008 15:11
Kertokaa hyviä motivointivinkkejä etäopiskelijalle?
Viimeistä vuotta lukiossa viedään ja pian on loput yo-kirjoitukset edessä. Syksyllä (08) kirjoitin jo äidinkielen ja lyhyen saksan, joista molemmista sain hyvät, itseäni miellyttävät arvosanat. Nyt keväällä (09) kirjoitan pitkän englannin, keskipitkän ruotsin ja filosofian. Ai niin, ei sovi unohtaa että suoritan kaksoistutkintoa, eli samalla olen ammattikoulussa (audiovisuaalista viestintää opiskelen).

Ongelmani on se että seuraavassa jaksossa kaikki tärkeät kurssit ovat PÄÄLLEKÄIN, englannin kirjoituksiin valmentava abikurssi, ruotsin pakollinen ja filofian etiikka, joista jokaiselle tunnille menisin mielelläni, mutta kun ne ovat päällekäin... Olen jo päättänyt että filosofian kurssille haluan mennä lähiopetukseen, sillä 1. kurssi meni etäopiskellessa aivan harakoille.. Nyt pulmana on löytää motivaatiota etäopiskella englantia ja ruotsia etänä. Englannin kertaavaan ei ole niin vaikea löytää mielenkiintoa, mutta ruotsi..

Eli millä ilveellä saisin itseni pakotettua istumaan alas ja opiskelemaan, muun (mielenkiintoisemman) aktiviteetin sijaan? Hjälpa mig? :3

PS. YO-kokeilla uhkailu ei auta, pidän itseni YO-kokeettomassa kuplassa ainakin joululoman yli.
Kirjoittanut: Mariko (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.12.2008 17:45
Motivaatiointivinkkejä tarvisi myös ihan päivittäin opinahjon iloista nauttiva oppilas. En ole vieläkään päässyt siihen sulokkaaseen "työn makuun ja oppimisen iloon", vaikka onhan tässä siirtymäaikaa lomasta arkeen ollutkin jo jokunen kuukausi. Pitäisi lukea, kun kokeita on tulossa aivan mahdottomasti, mutta en ole varma, riittääkö tahdonvoimani siirtämään minut koneelta koulukirjojen äärelle.

Koulumenestykseni on kautta linjan ollut suhteellisen hyvä, ottaen huomioon varsinkin panoksen ja tuotoksen välisen suhteen. Tiedän, että määrääni pidemmälle en pötki loppujen lopuksi perinteikkäällä 'Joo joo, aloitan lukemisen koetta edeltävänä iltana kello yksi yöllä, mikäli vaivaudun lukemaan' -menetelmällä. Noh, onneksi sentään tunneilla pystyn kokoamaan olemattomat keskittymisen rippeeni, kotona ei ole hikettäminen sitten ensimmäisen luokan oikein maittanut. Keskiarvo on kautta linjan ollut siinä 8-9 välillä, tällä hetkellä se lieneekin tasan 8.5.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 13.12.2008 05:38

Lainaus: Klavier

Kertokaa hyviä motivointivinkkejä etäopiskelijalle?

Rahhaa. Rahhoo. Luettelen teitille pari lukua, niin voit sitten valita itsellesi sopivan motivaatioluvun, joka kannattaa pitää pollassasi & mielessäsi epäuskon hetkinä. Krhmm-hm. Ja kas näin: 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 200, 500.

Lainaus: Mariko

Keskiarvo on kautta linjan ollut siinä 8-9 välillä, tällä hetkellä se lieneekin tasan 8.5.

Tässäkin on näitä numeroilla pelaamisia. Mitä merkitystä sinulle tai vaikkä äitskälle on, jos keskiarvosi onkin 8.6?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit