Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Miten teet ensialoitteen?

Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.11.2012 23:36
Itse olen todennut, että jos ujostuttaa, kannattaa pyytää henkilö FB kaveriksi, ja alkaa chattailemaan. Jos ei ole FB:tä, niin sitten se ei tietenkään toimi, mutta joku SoMe on aina helpoin tapa ujolle lähestyä (perustuu omaan mielipiteeseen).

Jos on pokkaa, niin menee vaan tervehtimään, ja jos osaa arvioida tyypin persoonaa, niin sitten vaikka kyselemään musamausta. Kuten joku aikasemminkin täällä sanoi, joku kehu on aina paikallaan. Esim:

Moi! Me ei tunnetakkaan vielä, minä olen [insert oma nimesi], kuka sinä olet? Mun huomion kovasti kiinnitti/pidän suuresti sinun/(joku vastaava lauseenaloitus) [kehun kohde]. Mahdatko kuunnella/katsella/lukea/jne. [joku mahdollisesti yhteinen aihe] jne.

Toimii lähes joka kerta ja saat joko henkilön nimen, ja ei juttu etene, tai ystävän ja siitä ylöspäin. Ole vaan oma itsesi, älä esitä
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 24.11.2012 03:27

Lainaus: Nyxeria

Itse olen todennut, että jos ujostuttaa, kannattaa pyytää henkilö FB kaveriksi, ja alkaa chattailemaan.

Mulla on semmone onkelma, että en uskalla pyytää edes FB kaveriksi. Oon jo kolmen viikon ajan yrittäny kerätä rohkeutta ja ollut jo hiirikin sen napin päällä valmiina klikkaamaan, mutta ei kun ei pysty.
Kyseinen herra on miun kanssa samalla luokalla ammattikorkeassa, joten ei luulis ees olevan niin erikoinen juttu. Ja kun tää kyseinen jätkä on ilmeisesti vähän ujo ja ulospäin miä saatan vaikuttaa aika sosiaaliselta ja avoimelta tapaukselta. No siitä seuraa se, että jos toisella on minkäänlaista kiinnostusta, niin se, että en osaa edes katsoa herraa silmiin, saatikka sanoa edes moi, tappaa varmasti kaiken sen uskalluksen joka sillä ehkä saattais olla sen aloitteen tekemiseen (kun toinen saattaa luulla että en edes huomaa sitä). Ja kun en ite uskalla tehä YHTÄÄN MINKÄÄNLAISTA alotetta.
Kirjoittanut: MissNebel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.11.2012 10:54
Oi, mun ei ole tälläisiä juuri ikinä tarvinnut miettiä. Joko ihastuksen kohde on ollut sellainen, etten ole halunnut tehdä alotetta, edes antaa ilmi että olen ihastunut, koska olen ajatellut ettei suhteesta mitään tulisi ja näin tyytynyt ihailemaan kauempaa. Toinen miksei näitä ole tarvinnut miettiä on se, että pidin kovasti yhdessä vaiheessa treffeillä käymisestä, ja deittailin muutamaa miestä samaan aikaan (joo ehkä väärin, mutta he tiesivät toisistaan ja kävimme vain ulkona), kunnes menin treffeille miehen kanssa, johon olin iskenyt silmäni jo vuosiavuosia aiemmin. No, nyt olemme kolmatta vuotta kihloissa,

Minä siis suosittelen käymään treffeillä. Ja kun tuntee että nyt pitää sitä ihastusta pyytää ulos, niin kannattaa käyttää mielikuvitusta ja tehdä asia niin, ettet oikeastaan itse pyytänyt, vaan tämä herra/neiti kutsui sinut. Minä kerran tein niin, kun huomasin kuinka mukava eräs poika oli, olimme yhteisten kavereiden kanssa baarissa. Minä kuiskasin sitten tälle yhteiselle kaverille kuinka mukava tuo kaverisi on, että sulla on lupa antaa mun numero sille, jos se sattus haluu lähtee mun kanssa kahville tai bisselle. No, parin päivän päästä tuli tekstiviesti ja hän pyysi minua ulos. yhteinen kaverimme ei pystynyt olemaan sanomatta että olin hieman kiinnostunut tästä. Kannattaa kokeilla
Kirjoittanut: gothicknight (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.11.2012 22:27
Rohkeasti vaan, hiljaa hivuttuu vierelle ja alkaa juttelemaan. Tämä siis vain siinä tapauksessa, että henkilö ei ole entuudestaan tuttu. Mutta jos on tunteita tuttua ihmistä kohtaan, on olemassa kaksi likimain satavarmaa tapaa toimia. Tytöt huom. : "rohkeaa" poikaa voitte mennä ja kietaista kädet kaulan ympäri ja suudella huulille. Jos ei tajua, niin sitten ei tajua. Ujoa voitte sillain hellästi ottaa kädestä kiinni ja sanoa, että tykkäätte ja haluaisitte vähän enemmän olla tekemisissä. Mutta älkää missään nimessä irrottako katsettanne.
Pojat: Reipasta ja menevää flikkaa pyydätte tanssimaan, ja siinä jammailun lomassa kehuskelette neidin liikkeitä, ja esitätte asianne suoraan ja selkeästi. Saletisti (ei ehkä) natsaa . Ujoa ja hiljaista neitokaista varovasti lähestytte puun takaa, kolkkaatte, kannatte harteillanne hieman sivummalle, ja koitatte saada virkoamaan. Kun tyttö tulee tajuihinsa, kerrotte laveasti, kuinka joku iso miehen köriläs löi tajun kankaalle häneltä ja te tulitte juosten apuun ja hakkasitte ja karhasitte sen miehen poliisin hoteisiin, ja suoraan kuritushuoneelle. Tyttö on tästä sankarillisesta teosta ikuisesti kiitollinen ja vannoo loppuelämänsä palavaa rakkautta sankariaan kohtaan (konstia käytettävä vain äärimmäisessä hätätilanteessa ja varsinkin jos olet yli 40 ja asut äitees helemoissa).
  • Lähetetty: 24.11.2012 22:58

Lainaus: gothicknight

.....varovasti lähestytte puun takaa, kolkkaatte, kannatte harteillanne hieman sivummalle, ja koitatte saada virkoamaan.

Varma tapa kertakaikkiaan....

Lainaus: Roudatar

Mulla on semmone onkelma, että en uskalla pyytää edes FB kaveriksi.

Tossa tilanteessa vois yrittää lyöttäytyä mahdolliseen porukkaan, ja antaa kaverin tehdä varsinainen aloite. Jotenkin (jos uskallat) tuuppaudut sen elämään, ei sanaakaan tarvitse sanoa Ja voi olla, että senkin huomio on sinussa, mutta sekään ei uskalla tulla juttelemaan!
  • Lähetetty: 25.11.2012 20:38

Lainaus: Nyxeria

Varma tapa kertakaikkiaan....

Toimi minulle

Tosin kolkkauksen sijaan puhuin sydämestäni, kannoin sylissäni, ja vietimme. . .laatuaikaa
  • Lähetetty: 25.11.2012 21:07
Ilmeisesti siis tärkein osa saada ensialoite toimimaan on hypätä puun takaa
  • Lähetetty: 26.11.2012 07:55
Yllätys, siitä se lähtee. Me olemme aika tunteella elävää porukkaa, ja ihastuminen/rakastuminen on sitä kaikkein vahvinta tunnetilaa. Ja mikään ei laita päätä pyöremmälle, kuin se että joku alkaa tunnustamaan tunteitaan. Tuloksena on joko kaksi vaihtoehtoa: kaveri haluaa lähteä kahville ja päädytte keskustelemaan, tai sitten otatte osumaa kuin lumiukko keväällä. Kummassakin tapauksessa pääsette jonkinlaiseen lopulliseen (tai lopun alulliseen) tilanteeseen.
Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmaa, ja usein ihmissydän on ailahtelevainen. Ajastahan siinä kaikessa on kyse. Joku elää ikävuodet 20-40 näyttäen todella nuorekkaalta, kun taas osa vanhenee nopeammin. Mutta jos voimme elää toistemme aikaa, edes vähän maistaa sitä, se voi riittää saamaan rakkauden kestämään.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 01.12.2012 01:15
Kaipaisin hiukan neuvoa. Varsinkin jos foorumilla sattuis olemaan joku semmoinen miekkonen joka on hiukka ujo omien ihastumisiensa kanssa, niin sellasen neuvo ja mielipide olisi just sopiva.

Mulla on semmone onkelma, että en uskalla pyytää edes FB kaveriksi. Oon jo kolmen viikon ajan yrittäny kerätä rohkeutta ja ollut jo hiirikin sen napin päällä valmiina klikkaamaan, mutta ei kun ei pysty.

No nythän tilanne on semmonen, että uskalsin kun uskalsinkin (jonkun ihmeen voimin) pyytää ihastukseni kaveriksi facebookissa ja hän jopa hyväksyi. Laitoin joskus yöllä puol 2 ja aamulla yheksän jälkeen tarkistin, niin kavereita oltiin. Nyt sitten kysymys kuuluukin näin: voiko jäädä odottelemaan, josko herra astuis seuraavan askeleen, vai kannattaako yrittää itse alkaa keskustella? Meinaan vaan, että toi pelkkä kaveripyyntö oli sen verta vaikeaa mulle (aiheutti ahdistusta ja hiukan masennustakin), että en tiedä pystynkö ainakaan ihan tän vuoden puolella sen kummempaan huomion osoittamiseen (vaikka yritys on kova).
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.12.2012 11:18

odottelemaan, josko herra astuis seuraavan askeleen, vai kannattaako yrittää itse alkaa keskustella?

Näin sosiaalisesti osaamattomana ja kömpelönä miekkosena neuvoisin pistämään viestiä hänelle ensin. Voit toki odottaa johonkin iltaan asti, jos viestiä tulisi, mutta jos kyseinen henkilö on ujo ja aloitteen tekeminen on hänelle vaikeaa, niin suosittelen että itse olet se joka ottaa härkää sarvista kiinni ja pistää viestin ensin.

Ainakin omalla kohdallani tuo on aina toiminut. Tai siis aloitekyvyttömänä on ollut hienoa kun nainen on itse pistänyt viestiä ensin Siitä se sitten lähtee sujumaan.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit