Gootti.net

Minkä ikäisestä asti olet ollut gootti?

Kirjoittanut: eva (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.08.2014 10:14
jostain 10 vuotiaasta asti
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 20.08.2014 12:06
Hirmu vaikeaa on löytää joku tietty aika tai virstanpylväs siihen hetkeen, kun minusta tuli gootti. En minä taida olla ihan varma vieläkään, olenko edes moinen. Mutta jotain yhtymäkohtaa selkeästi löydän, kun tännekin olen ajautunut.

Varmaan joskus 14-kesäisenä aloin viehättyä goottikulttuurista, -musasta ja -ulkonäöstä, mutta omalla kohdallani goottius on aina ollut vähän käsi kädessä jonkun muun; hippeilyn, punkin ja tavismeiningin kanssa. Jossain niillä main jokin herääminen kuitenkin tapahtui.

Varsinainen rohkeus pukeutua goottivaatteisiin alkoi vasta useita vuosia myöhemmin, joskus 19-vuotiaana. Silloin ja sen jälkeen omaa tyyliä on tullut haettua moneen otteeseen ja sekametelisopaksi se on jäänyt.
Kirjoittanut: marlene (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.02.2015 11:11
Vuodesta 1983. Joskus silloin tuli muistaakseni tv dokumentti Maila Nurmesta,Alias Vampirasta. Juttu kolahti varsin rankasti,Ahaa! tuoltakin voi näyttää! Meitä ei varmaankaan ollut noina aikoina Suomessa mitenkään runsaasti. Vuosikymmenen puolivälin jälkeen meikäläisiä saattoi kohdata, ainakin Helsingissä. Kamalaa,aika rientää niin nopeasti.Nyyh,taidankin olla Reliikki
Kirjoittanut: Magnolia (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.02.2015 21:08
Oho - vuodesta 1983?
Kirjoittanut: marlene (Jäsen)
  • Lähetetty: 10.02.2015 11:19
Kyllä,tämä ei todellakaan ole vitsi. Olin jo 70-80 lukujen taitteessa mietynyt mustiin vaatteisiin,maalatakin osasin,tein joitakin tauluja ja lyijykynä töitä,jotka näin jälkeenpäin ajatellen olivat aivan gootti aiheisia,mm lepakonsiipiset ihmishahmot ym. En kuitenkaan juurikaan esitellyt niitä kenellekkään,koska ajattelin että ne olisivat muiden mielestä jotenkin sairaita. No 80-luvun edetessä huomasin että onhan meitä muitakin! En ollut sittenkään yksin! Näin vähän asian vierestä, esim ensimmäinen rock kappale ilmestyi vuonna -47 ja punk rock sai alkunsa Amerikassa -60 luvun puolivälissä,eikä suinkaan briteissä. On aina ihmisiä jotka ovat juttuineen vähän etuajassa muihin nähden. No tuosta punkin kuuntelusta,kohdallani se alkoi -78. Siihen vaikutti vahvasti se,että isosiskoni oli Pellen ja Tumppi Varosen ystävä,joten vaikutukset näkyvät vuosikymmenten jälkeenkin
Kirjoittanut: Magnolia (Jäsen)
  • • Muokkasi: Magnolia
  • Lähetetty: 10.02.2015 12:22
---
Kirjoittanut: LilithRose (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 29.05.2015 20:20
Jossain 13-14 vuoden haarukassa Muistan päivän todella hyvin kun ekaa kertaa kysyin äidiltä että "Onko gootit pahoja?" Ja äiti sanoi että riippuu... Sanoin et musta ei ikinä tule goottia xD Ja nyt tallustelen korsetti päällä kaupungilla xD noh... Kaikki käsitykset muuttuu aikanaan
Kirjoittanut: Lena Tuhkalehto (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.06.2015 16:03
Goottiuteni alkamisaika on vähän epämääräinen. Kun olin 11, ripustin ristin kaulaani, vedin mustan hupparin ja hameen päälle ja julistin olevani gootti. En tiennyt esimerkiksi goottirockista mitään, saati että olisin perehtynyt edes pukeutumistyylin historiaan. Olin lukenut Nemi-sarjakuvaa ja ajatellut lapsenaivoillani "vitsi, olisipa siistiä olla gootti." Alle vuoden kuluttua lakkasin kutsumasta itseäni gootiksi, vaikkakin ulkoisesti ja myös sisäisesti olin kehittymässä enemmän sellaiseen suuntaan, jonka voisi määritellä goottiudeksi. Vähään aikaan en halunnut tulla kategorisoiduksi gootiksi, sillä en halunnut itseäni luokiteltavan mitenkään. Silloinen gootti-luokituksen henkilökohtainen vastustukseni johtui kuitenkin luultavasti yhtä paljon siitä, että häpesin tuota erästä varhaisnuoruuteni vaihetta.

Lopulta yläasteen aikana estetiikkani saavutti ulkokuoreni ja sai siitä tiukan otteen. En mieltänyt itseäni gootiksi, mutta kuuntelin goottirockia ja darkwavea ja pukeuduin synkkään tyyliin. Sama jatkui lukion aikana.

Nyt olen ajatellut, että voin kutsua itseäni gootiksi, sillä tunnen sopivani tähän mukavan laaja-alaiseen "lokeroon". Ikää minulla on tällä hetkellä 20 vuotta.
Kirjoittanut: Karma (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.07.2016 12:46

Lainaus: Marraskuu

Varmaan joskus 14-kesäisenä aloin viehättyä goottikulttuurista, -musasta ja -ulkonäöstä
17-vuotiaana aloin ostella itselleni goottivaatteita ja pukeutua niihin.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 19.07.2016 16:09
Tässä pohdin, että alkaa reilut 10-vuotta olla kasassa tässä lokerossa. Tarkkaan en muista, se löytynee jostain aikaisemmasta postauksesta tässä ketjussa.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit