Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Minkä ikäisestä asti olet ollut gootti?

Kirjoittanut: Demonika (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 02.05.2007 18:57
Olin 10, kun aloin kuuntelemaan sitä musiikkia, jota kuuntelen nykyäänkin ja vaatteet tulivat kuvioihin 11-vuotiaana. Ihan pienestä asti sitä on kyllä tuntunut, että hieman erilainen olento tässä ollaan.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 02.05.2007 20:31
Tämäntapaista keskustelua on ollut jo aikaisemminkin, mutta voinen kai silti vastata. Seiskalla vasta tuli kokomustat vaatteet, musta-violetti tukka ja rajummin meikkiä, mutta kuitenkin. Musiikki tuli jo ala-asteella. Kasilla se sitten vähän vaimeni, mutta kait lähinnä pahan kiusaamisen takia. Sitten menikin jo paremmin, monelta kannalta.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 03.05.2007 10:55
Tää keskustelu vaikuttaa kovasti siltä, että lähes jokainen täällä on tullut goottijuttuun mukaan omasta iästään huolimatta tässä viime vuosina, kun goottihommeli on yleisesti nostanut päätään ja päätynyt kaiken maailman Suosikkien, Demien ja Trendien (hihii) sivuille. Toki siinä vaiheessa pitää olla myös siinä iässä, että jotenkin "etsii itseään". Joillakin se voi olla jo 12-vuotiaana, toisilla vasta 20-vuotiaana, ja jotkut etsivät itseään ja omaa juttuaan pitempäänkin. Toki tämä ei tarkoita sitä, että kaikki jäisivät siihen kiinni. Se, mikä voi olla teininä oma juttu, ei sitä enää olekaan parikymppisenä. Entä sitten? On aivan yleistä ja hyväksyttävää, että ihmiset muuttavat arvomaailmaansa. Monesta jenkkiarmeijan veteraanistakin tulee pasifisti Irakin jälkeen, eikä siitäkään kukaan ole syyttämässä.

Tämä siis ei ole negatiivinen kommentti, vaikka joku voi tämän näin ymmärtääkin ensirivien kohdalla. En ole ketään osoittelemassa tyyliin "ette ole aitoja" tms, en todellakaan. Se on nimittäin aivan normaalia, että kiinnostuu asiasta, josta lukee esim. lehdistä tai netissä. Asiasta, joka ei ole millään tasolla tuttu, on aika vaikea kiinnostua. Sehän on pelkästään hyvä juttu, jos löytää median kautta itselleen kiinnostavan asian. Liian moni joutuu mönkimään yksin ihmetellen, eikö kaltaisiani ole.

Oikeastihan mitään suurempaa buumia ei ole ollut, kyllä tää homma on hiljalleen kasvanut jo iät ja ajat. Kenties nousu kiihtyi hieman 1990-luvun puolivälin jälkeen, kun Helsingissä ja Tampereella alkoi klubeja ilmaantumaan. Mediaa gootti alkoi kiinnostamaan vasta 2000-luvun taitteessa ja sen jälkeen tiettyjen artistien myötä, jotka selkeästi toivat goottilaisia sävyjä musiikkiinsa, vaikka eivät sinänsä suoranaisesti goottimusiikkia tehneetkään.

On muuten myös selvä juttu, että kaikki alakulttuurit ovat kokeneet suuren nosteen netin myötä. Ennen nettiä ei ollut käytännössä juuri mitään keinoa saada tietoa alakulttuureista, jotka eivät riko medioiden kynnystä. Nyt löytyy keskustelulautaa joka porukalle. Aiemmin kirjoiteltiin lehtiin (ja tehtiin myös omia) ja sitä kautta kerran viidessä vuodessa löytyi joku samanhenkinen tyyppi. Nyt elämä on paljon mukavampaa.

Ugh, avauduin näin torstaipäivän aluksi.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.05.2007 11:28
Ximmo, mulla mun juttu alkoi muutamaa vuotta enne ku siitä alkoi juuri kansa ees puhumaan..
Kirjoittanut: jeeves (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.05.2007 11:53
no minä en ees tosiaankaan tienny mistään mitään joskus ala-asteella-enkä kyllä varmaan ennen seiskaluokkaa. miulla oli ja on yks kaveri, jonka sisko oli ja on gootti ja parikymppinen, ja se miun kaveri sit sitä myöten. että ite luulin suunnilleen olevani ihan hevari mutta itehä sitä päättää et mitä on ja eui, ja jos luuleeki olevasa hevari, vaik muut luokittelis gootiks ni no. mikäs siinä. kaikki kyllä luokiteli miut hevariks ei sen pyuoleen. kävin sellasta saamrin tuppukoulua ettäö hyvä jos ne tietää missäpäin suomea on helsinki.
Kirjoittanut: jeeves (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.05.2007 11:56

Lainaus: Ximmo

kyllä tää homma on hiljalleen kasvanut jo iät ja ajat.

tuli tuosta vielä mieleen, että oma isäni joka oli hevari, tutustutti miut hevi,metalli,punk ja goottimusiikkiin. siis nyt puhutaan 70-ja 80-lukujen ajoista. ihan vammasta ku miul oli eka oma metallica cd joskus tokaluokalla ja kaikki muut kuuteli ja keräili spice girls sälää.ja mei iskä aina haukku kaikki poppari bändit lyttyyn. mula oli joskus nelosluokalla backstreet boys-vaihe ku tulin uuteen kouluun. iskä haukku neki maan alle. wihii en nyt muista mite tää liitty tohon mut iha sama
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.05.2007 12:19
Mun äiti on entinen punkkari, nykyään discohile, iskä entinen teddyboy ja nykynen hevari. Ah,ihana suku.

Mut siis niin takas aiheeseen.. Kaikki alkoi kunnolla,kun olin 11-vuotias. Eli siitä asti..
Kirjoittanut: Doomeri (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.05.2007 12:46
Pari vuotta sitten tämä homma alkoi...
Ole selittänyt omasta elämän historiastani ennenkin täällä...
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.05.2007 13:13

Lainaus: FrozenCorpse

Ximmo, mulla mun juttu alkoi muutamaa vuotta enne ku siitä alkoi juuri kansa ees puhumaan..

Haluatko mitalin? Eli oletko nyt jotenkin parempi kuin muut? Viestini alussa lukee "lähes jokainen täällä".

Nimenomaan halusin tuoda esiin sen, ettei koko asialla oo oikeasti mitään väliä, vaikkakin tämä koko ketju tuntuu siltä, että jengi haluaa kerätä jotain true goth -pisteitä ilmoittamalla "oon ollut sitä jo syntymästäni" tms typerää.
Kirjoittanut: DeathMask (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.05.2007 13:28

Lainaus: Ximmo

jengi haluaa kerätä jotain true goth -pisteitä ilmoittamalla "oon ollut sitä jo syntymästäni" tms typerää

Asiahan on niin että jotkut ovat aina mieleltään ns gootteja ja jotkut muuttuvat silloin kun muuttuvat. Satuin väärällä mielentilalla, eli vitutuksella lukemaan kommenttisi ja kärähdin. Loppujen lopuksi kommenttisi tyhjentää hyvin kaiken: olet sitten missä vaiheessa tahansa 'muuttunut' ns gootiksi haet vain 'true goth-pisteitä' kaikella mitä sanot ja olet. Hyvää päivän jatkoa vain.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit