Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Minkä ikäisestä asti olet ollut gootti?

Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.05.2007 21:29
Kultaisella 80-luvulla aloitin mm. Depeche Moden, The Curen ja Sisters of Mercyn kuuntelun. Levyjä ja muuta tietoa oli tietysti paljon hankalampaa hankkia siihen aikaan, varsinkin kun asui Pohjanmaalla, joten tuli kuunneltua lähinnä vain tunnetuimpia artisteja. Toki kuuntelin rinnalla metallia ym. Suomirockia...
1990-luvun puolessa välissä oli jonkinlainen kevyt synkkisbuumi Kokkolan seudulla, jolloin kuunneltiin mm. Joy Divisionia. Paradise Lostilta taisi tulla niihin aikoihin One Second -levy, joka ei goottilevy olekaan, mutta synkkäsävyinen ja johdatti taas sylttytehtaalle, eli 80-luvun synkkiin postpunk-wave-orkestereihin, joiden vaikutteet on helppo kuulla...
Lopullisesti toivo hupeni sitten 1990-luvun lopulla, kun netin ja laajentuneen kaveripiirin kautta törmäsin mm. Clan of Xymoxiin ja Project Pitchforkiin. Myös nettilevykaupat ja huuto.net aloittelivat toimintaansa...
Eli voisiko sanoa, että sellaista hiljaista lipenemistä se on ollut parisenkymmentä vuotta, valtavirtarock/alternative/metallilevyt ovat tehneet tilaa marginaalisemmalle ilmaisulle ja vaatekaappi mustunut kummasti viimeisen kymmenen vuoden aikana... nyt on mittarissa ikää 33 vuotta...
Kirjoittanut: marutsella79 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 08.05.2007 08:49
yläaste ikäisenä etsin itseäni ja vaihdoin tyylistä tyyliin mutta aina palasin gootti tyyliin. olen ollut täysipäiväinen gootti vasta 2 vuotta ja tullut siihen tulokseen että tää on se mun ainoa oikea tyyli. ja luulisi että 27-vuotiaana jo tietäisi miltä haluaa näyttää.
Kirjoittanut: rumanaama (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 10.05.2007 20:00
Kutakuinkin 19-vuotiaana alkoi ns.muutos. Siinä taisi tapahtua se kuuluisa "pienen ihmisen protesti, koska systeemi on mätä"- juttu. Pukeutumisesta se lähti, ja musiikki tuli mukaan myöhemmin. Ehkä sitä on hengessään aina ollu hieman kapinallinen tätä systeemiä kohtaan, ja nykyään olen sitä täydestä sydämestäni. Ja ikäähän mulla on nykysellään vaikka ihan jaettavaksikin asti!
Kirjoittanut: jeeves (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.05.2007 15:38
antasitko miulle kolme kuukautta ikää?
Kirjoittanut: TheSecret (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 11.05.2007 18:24
Minulla lähti tää juttu liikkeelle kasiluokalla, paljoa sitä ennen en edes tiennyt minkään tälläisen olemassa olosta. Maailmassani oli vain se musiikki mitä radiosta tuli ja ne vaatteet, mitä äiti toi kotiin. Ei ollut kukaan kertomassa että maailmassa on muutakin, joten mistäs olisin voinut tietää. Ensin heräsi kiinnostus mm. kauhukulttuuriin, kaikkeen synkkään, salaperäseen ja kiellettyyn. Sitten ihastuin goottilaiseen pukeutumistyyliin, ja viimesenä vasta löysin musiikin. Kaveri lainasi mulle COF:in ja bofomin levyjä, ja huomasin että tämähän on ihan jotain muuta kun radion valikoima, paljon parempaa! Ensin kuuntelin enemmän metallia, kun meille tuli nettiyhteys käytin päivät pitkät etsien uusia bändejä. Vasta vähän aikaa sitten olen löytänyt goottimusan, ja ihastunut siihen. Edelleenkin etsin ja haluan kovasti tutustua uusiin bändeihin.
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 11.05.2007 22:37
Hmm... noh, mullekin on aikalailla samalla tavalla käynnyt kuin TheSecretillä. Paitsi, että mie löysin vaatetuksen vasta 9. luokalla kun en muusta maailmasta tosiaan tiennytkään meidän käpykylässä. Muistan mm. että äitin vanhassa puoli pitkässä nahkatakissa ja sen harvasen kerran ku kaupunkiin pääsin niin ostin tekonahkahousut ja niissä sitten kuljeskelin. No alkoihan kuulua tyypillistä saatananpalvoja-haukkuja. "Saakos tuollainen mustasilmä edes poikaystävää" ja opettajat luulivat minun olleen masentunut. Että näin. Pikku pahaisesta kylästä kasvoi tällainen otus. Musa on tullut kuvioon sitten metallin kautta muuhun.

Toki sitten kokeilin muita tyylejä ja siinä sivussa sekaannuin "hoppariin", joka kuunteli reggeen ja räpin rekutuksen lisäksi old shcool metallia ja rokkia. Noh, oltiin kuitenkin niin erilaiset ja homma kaatui muutekin kaikkeen muuhunkin. Tapasin sitten nykyisen metallisti miekkoseni ensin ystävänä ja hänen kauttaa taas löysin kauan kadoksissa olleen minäni ja olo parani ja jälleen tyyli ja musa sykkeni. Ja sehän siinä oli ironista, että exäni äiti sanoi, että "et sinä ole oikeasti tuollainen" Noh, mutta väärässä oli. Ja kun en suostu enää muuhu muottiin, malliin.

Mutta esim. kauhutarinoista ja kauhuleffoista mie oon aina pienestä pitäen tykkännyt. Ja olen ihastellut mm. sykkämielisiä taiteilijoita/kirjailijoita ja heidän synkeän traagisia teoksiaan. Rakastan naisellista goottityyliä. Pitsi/samettigootti, keskiaika, vanhanajan jutuista. Ja siis kauneudessa, taiteellisuudessa mm. Victoria Francessen tyyliin haamu/vampyyri/demoni/kuolema-aiheet.
Kirjoittanut: kauhukakara (Nimetön)
  • • Muokkasi: kauhukakara
  • Lähetetty: 12.05.2007 01:19
Sinä kesänä kun menin ysille niin musamakuni ja pukeutumistyylini muuttuivat. Ihastuin Nightwishiin ja mustat vaatteet tulivat kunnolla kuvioihin. Nightwishin CC onkin minulle hyvin nostalginen levy. Levyn kansitaide vaikutti minuun paljon kauneudellaan.
Goottikulttuuri alkoi todellakin kiinnostamaan minua, sillä sieltä löytyi niitä asioita joista pidän. Musiikin puolelta kokeilin aluksi eri metallibändejä, mutten löytänyt pahemmin mitään itseäni miellyttäviä bändejä ja tutustuin myös goottimusiikkiin, joka tosiaan vei sydämeni. Goottimusiikkia olen kuunnellut nyt sellaiset kolme vuotta. Metallia kuuntelen aika vähän.

Lapsesta asti minua on kiinnostanu kauhu, vampyyrit ja synkemmät jutut, mutta en minä ennen yläastetta ollut tietoinen mistään goottikulttuurista, saati hyvästä musiikista. Seiskalla vasta aloitin musiikin kuuntelun. Eipä kukaan ollut aikaisemmin kertomassa minulle mistään...
Kirjoittanut: Raven (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.05.2007 22:06
Itse olen varmaan aina ollu kiinnostunu yliluonnollisesta ja gootti minusta tuli todennäköisesti jostain 11 vuotiaasta lähtien.Tällä hetkellä olen 19-vuotias enkä usko että muutun koskaan "tavalliseksi".
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 27.05.2007 13:26
vähän ennenku täytin 15... kaveri oli lainannu kirjastosta sellasen kirjan jossa kerrotaan gooteista ja goottilaisuudesta(en muista kirjan nimeä) ja se luki mulle siitä pari lausetta ni siitä se niiku alko... rupesin kattoo netistä lisää tietoo gooteista ja sitä sit jotenkin muuttu sitä mukaan mitä enemmän ties...
Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.05.2007 14:57
Sillon ku olin nuori, ei meillä päin tunnettu käsitettä 'gootti'. (Olen maalta kotoisin.) En tiedä oliko jo muualla olemassa moinen muoti.. No, kuitenkin olen oikeastaan koko ikäni ollut tällainen. Vähän synkkä ja mustista vaatteista kiinnostunut outolintu. Se, että olenko gootti vai jotain muuta, jää muiden harkinnan varaan.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit