Gootti.net

sadismi, masokismi ja sadomasokismi

Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.02.2011 17:48
Nordis: Plääh.. En ole oikein osannut ilmaista itseäni.
Mutta tarkoitin tuolla kommentilla nimenomaan itsetuhoisuutta. Mielestäni saa vaikkapa roikkua nänneistään katossa jos huvittaa, mutta itsetuhoisuus on mielestäni väärin ja sellainen henkilö tarvitsee apua.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.02.2011 00:32

Lainaus: Nordis

Miksi? Onko siitä mitään haittaa kellekään muulle kuin itsensä satuttajalle, joka ei puolestaan edes koe sitä haittana? Miulla ei millään riitä ymmärrystä ihmisille, jotka kieltävät toisilta harmittomia asioita siksi, että ne ovat heidän mielestään väärin. Itsetuhoisuus on asia erikseen, sillä se vaikuttaa satavarmasti negatiivisesti vähintään henkilön lähipiiriin, mutta jos saa kiksinsä siitä että roikkuu nänneistään katossa niin antaa mennä vaan.

Itse suhtaudun kyseiseen postaukseen allekirjoittaneen "masokismista" kriittisesti syystä että:

Lainaus: Hells Fairy

13 täytän kesäkuussa 14.

Postattu siis ketjussa "Minkä ikäinen olet?"

En allekirjoita mielipidettä, etteikö 13-14 vuotiaalla voisi olla hyvin rakentunut seksuaalinen identiteetti ja ymmärrys omista mieltymyksistään, mutta ensireaktio aina tuon ikäisten puheisiin itsensä satuttamisesta ja masokismista on lähes poikkeuksetta "älä nyt ***** viitti."
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.02.2011 08:16
Miulta jäi tuo ikä huomaamatta, joten luulin kyseessä olevan joku angstaave 18-20 -vuotias. En kyllä usko että 13-kesäisellä on identiteetti ja mieltymykset vielä alkuunkaan selvillä vaikka hän itse niin väittäisikin. Mutta tosiaan, käsitin Embizen postauksen ja vielä alkuperäisen hämmentäjänkin iän väärin, joten se siitä
Kirjoittanut: goootttiiih (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 05.07.2011 20:52
Itse olen varmaan masokisti mutta en sadisti. rakastan sitä ku mua purraan tai raavitaan ja kokenut olen senki et joku on viillelly mua ja saan siitäki kiksejä. ja toi steariini on aina kiehtonu mua kans. pitäs vaa löytää joku joka sitä kokeilis joskus.
Kirjoittanut: BlackLotus (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.07.2011 23:12
Hulluuden ja epätavanomaisuuden välillä on häilyvä ero.
Sadomasokismi ja nämä erikseen katsotaan olevan epätavanomaisuuksia, mutta ne ihmiset, jotka tätä harjoittavat, ovat hyväksyneet asian (toivottavasti) ja mieltyneet siihen. No, sitten se itsetuhoisuus, missä henkinen kipu käsitellään fyysisen kivun kautta, nämä ihmiset nauttivat myös kivusta, mutta en halua sanoa tätä missään nimessä seksuaalisuuden kanssa käsikädessä kulkevaksi nautinnoksi. Ei, vaan tämä itsetuhoisuus menee käsikädessä avunhuutojen kanssa.

Tekisi kyllä mieli tehdä selonteko itse aiheestakin, mutta en ole ollenkaan varma, kuinka pitkälle saan selittää, ilman että se on sääntöjen (foorumilla) tai hyvän mauan vastaista.
Kirjoittanut: kiga (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 29.07.2011 02:15
kirjoittelin rakkauden filosofian kurssille esseen oloisen tekstin markiisi de Saden filosofiasta ja rakkaus-käsitteestä sen mukaan ....johtopäätöksenä (lyhyesti) se, ettei herra voi koskaan rakastaa uhriaan, koska toisen rakastaminen vaatii itsensä asettamista toisen armoille, ja tekee haavoittuvaksi.
mitä tahansa uhrille tehdään ei ole henkilökohtaista, koska näillä ei ole identiteettiä (saden teoksissa henkilöhahmot usein ovat kuvattu näiden tekemisten perusteella, ei esim. luonteenpiirteiden. joskus uhreille on selitetty tausta tarina, joihin lukija samaistuu ja näin ollen kärsii myös itse)
saden uskoi naturalismiin, jonka mukaan luonto on kaikki mitä on, ja että maailma on epäoikeudenmukainen ja paha itsessään; kipu, julmuus ja tuhoaminen ovat osa luontoa. luonnossa ei ole lakeja, joten ne täytyy keksiä, jotta niitä voidaan rikkoa. - jos ei ole lakeja ei voi olla rikoksia, ei väkivaltaa, ja näin ollen ei mielihyvääkään.
mielihyvää saadaan esim. uhrin tuhoamisesta, koska ihmisellä on halu hallita luontoa, ja koska ihmiset ovat osa sitä, niiden tuhoaminen on kuin tuhoaisi luontoa. - kun viha luontoa kohtaan purkautuu saavutetaan tyhjyys. se kuitenkin on vain hetkellistä minkä seurauksena enemmän luontoa tulisi tuhota mielihyvän säilyttämiseksi, ja koko prosessista tulee itseään toistava ja tylsä. Seksi niin ikään on kivun tulkinta, mutta orgasmin kaltainen tyhjyys on saavutettavissa muillakin keinoin, esim. verta vuotamalla tai oksentamalla. Kaikki on kuitenkin mallattu väkivallan mukaan, joka itsessään on orgastinen, ja jota seksi vain mukailee, ja kipu on lähin mielihyvän perusolemusta.

näin Saden mukaan.
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.08.2011 01:26
Ehkä se de sade ei ollutkaan pelkkä kirjailija.
Kirjoitti tosin tylsiä kirjoja, mutta käytännön päälle hän saattoi ymmärtää.

Aina voi tuhota , mutta valloittaminen on toinen asia.
Kirjoittanut: Nikkisuicide (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 31.08.2011 18:11
Olen aika pitkälti sadisti, niin seksuaalisesti kuin sosiaalisestikin.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 01.09.2011 10:08

Lainaus: Nikkisuicide

Olen aika pitkälti sadisti, niin seksuaalisesti kuin sosiaalisestikin.

Okei, tämä "sosiaalinen sadismi", "sadistinen huumorintaju" ja muut on nyt tullut täällä niin monta kertaa, etten enää pitää päätäni kiinni. Haluaisiko joku nyt selittää minulle, että mistä on kyse? Koska ihan oikeasti, minä en taida ymmärtää.

Onko sadistinen huumorintaju sitä, että iskette kynän kaverin silmään ja nauratte päälle? Vai onko kyse mustasta huumorista, jolle on nyt vain haluttu jännittävämpi nimi? Vai ihan vain ilkeästä huumorista, jolla pyritte aiheuttamaan tahallista mielipahaa? Onko lempiharrastuksenne koiranpentujen kuristaminen?
Entä tämä sosiaalinen sadistisuus? Oletteko sarjamurhaajia? (Jos, niin saanko henkilötietonne jotta voin ilmoittaa asiasta poliisille?) Vai onko tämä vain sellaista, että kun muut ihmiset halaavat niin te osoitatte kiintymystä esimerkiksi viiltämällä toiselta korvan irti?
Vai oletteko kenties koulukiusaajia tai onko vastaavasti esimerkiksi kyse jostain vakavasta persoonallisuushäiriöstä? (Persoonallisuushäiriöt ovat sitten vakavia mielenterveysongelmia eikä ernuilua, joten kannattaa miettiä kaksi kertaa ennen kuin antaa itselleen keittiöpsykologian professuurilla diagnoosin hetken mielijohteesta.)

Sanakirjamääritelmiä sadismista ovat esim:
"nautinto henkisen tai fyysisen kärsimyksen tuottamisesta toiselle osapuolelle."
"omasta julmuudesta saatava mielihyvä ja tyydytys"

Miten siis sovellatte tätä jokapäiväisissä sosiaalisissa suhteissanne, ja miksi ihmeessä kukaan enää hengailee kanssanne?

Sadomasokismin ymmärrän, ja niin kauan kuin kyse on kahdesta täysivaltaisesta ihmisestä jotka ovat mukana omasta halustaan, heillä on vapaus tehdä makuuhuoneessaan mitä haluavat, mutta siinä on nyt ihan aikuisten oikeesti kyse hiukan eri asiasta. Mutta tämä sosiaalinen sadismi kuulostaa vähän siltä, että nyt menee taas jollain etanolit ja metanolit sekaisin.

Tokihan voin olla väärässä ja kyse on vain minulle tuntemattomasta terminologiasta, mutta kukkahattu päässäni odotan, että joku nyt selittää minulle tämän mystisen asian, jota en millään tunnu ymmärtävän.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 01.09.2011 10:48

Lainaus: Giffirt

Onko sadistinen huumorintaju sitä, että iskette kynän kaverin silmään ja nauratte päälle?

Hahaha.. Anteeksi, tuli vaan sellainen repeäminen tälle ponnekkaalle kommentille.
Mutta joo Giffirt sen jo kysyikin, mitä itsekin mietein, eli

Lainaus: Nikkisuicide

Olen aika pitkälti sadisti, niin seksuaalisesti kuin sosiaalisestikin

Seksuaalisen ymmärrän kyllä, tai käsitän sen, Mutta entäpä tuo sosiaalinen sitten?
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit