Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mikä mättää Suomessa ja suomalaisissa

Kirjoittanut: CybellaTraurig (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 08.10.2007 15:16

Lainaus: blood

Täällä on ihan mielettömästi ihmisiä jota kiinnostaa oma napa, muille saa tapahtua mitä vaan (niinkuin ihanana esimerkkinä joskus [en muista milloin, vuosia sitten?] oli poika hakattu kuoliaaksi, ihmisiä oli kävellyt ohi, poika oli pyytänyt apua, mutta pitkän aikaa kesti ennen kuin joku vihdoin hälytti apua, ja poika kuoli. Ohikulkia oli sanonut hakatulle kun hän oli pyytänyt apua että elämä on).

Niinpä. Eräs läheinen voisi edelleen olla hengissä jos ihmiset osaisivat ja uskaltaisivat auttaa. Jotkut ukkelit vaan sano poliisille kun ne oli aikaisemmin nähneet hänet siellä metän reunassa, että "Kyllä se aikasemmin elossa oli mutta ei näköjään enää". No kappas. Tämä kyllä kasvattaa sellaista vihaa, että en minäkään sitten ketää halua auttaa, mutta en ala niin itsekkääksi kuin he, vaikka menetinkin läheisen:/
Kirjoittanut: Lady Elena (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.10.2007 15:42
Mikä mättää?! Kylmyys ihmisissä. Sitä huomaa kulttuurillisia eroja eri maiden ihmisissä, ja suomalaiset varmasti vaikuttavat muista etäisiltä ja kylmiltä.
No, kaikissa kansoissa mättää jokin asia.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 08.10.2007 15:52
Silti olen kuullut sellaisenkin väitteen, että suomalaiset ovat aika pitkälti ainoa kansa, joka tuntee myötähäpeää O.o
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 08.10.2007 15:57

Lainaus: Iiriva

suomalaiset ovat aika pitkälti ainoa kansa, joka tuntee myötähäpeää O.o

Niin, ja aina muutenkin perusteetonta häpeää. Vähän ylpeyttä kansalaiset
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 08.10.2007 17:46
Vois kai tähänkin vastailla...

Ensimmäinen; Välinpitämättömyys pt.1
Suomalaisissa mättää edellä mainittu välinpitämättömyys. Otetaan esimerkiksi vaikk tuo, kun kaaduin rullaluistimilla; ohitseni lipui n. 40 henkeä kunnes yksi (1) henkilö pysähtyi kohdalleni ja kysyi mitä on tapahtunut. Kerroin että jalkani taisi mennä katki ja hän sentään jäi siihen odottamaan kunnes sain apua. 1 henkilö noin neljästäkymmenestä pysähtyy. Missä vika ?

Tai toinen; Välinpitämättömyys pt.2
Sisareni oli matkalla kotio päin ravintolareissun päätteeksi, ja näki miehen sammuneena lumikinokseen (tämä siis sattui viime talvena) ja katsoi kuinka ihmiset vain kävelivät ohitse, toiset ilkkuivat, jotkut räpsivät kuvia kamerapuhelimillaan. Kukaan ei pysähtynyt herättelemään tai soittaneet esimerkiksi poliisia nappaamaan miestä talteen. Miehen alle oli jo sulanut melkoinen lätäkkö, joten tästä voinee arvella hänen olleen siinä jo jonkin aikaa (ja ei, ei ollut virtsaa) siskoni jäi siihen, soitti poliisit hakemaan miehen talteen, ja kaikki tämä yhden ohuen hupparin kanssa. Hän joutui odottamaan noin tunnin, mutta kun poliisit saapuivat, he totesivat että onneksi hän soitti apua. Jos kukaan ei olisi puuttunut asiaan, miestä ei varmaankaan enään olisi elävien kirjoissa.

Kolmas; paikoin huono oikeusjärjestelmä.
Jos tapat ihmisen, selvinnet mahdollisesti vuoden vankeudella ja nuhteilla. Jos sen sijaan teet talousrikoksen (omfg!) saatat istua montakin vuotta, puhumatta tietenkään sakoista! Jollet ole miljonääri, joudut kadulle..

Neljäs; liika maahanmuuttajamyönteisyys (sosiaalipuolella)
Jos satut katsomaankaan väärin maahanmuuttajaa (tarkoitan nyt ihonväriltään erilaisista, mm. tumman ihonvärin omaavista) saat rasistin maineen sekä sakkoja loukkauksesta jne. Katoppas kummaa, jos tämä kyseinen erilaisen värin omaava hakkaakin sinut, sillä ei ole väliä, sehän johtuu vain uudesta maan tavoista, hän ei voi tietää maan tapoja!

Viides; liika holhous
Jos nyt jostain syystä et jaksa/halua tehdä töitä, kustantaa valtio elämäntapatyöttömille elämän. Sillä ei ole mitään väliä pystyisikö henkilö tekemään töitä, valtio kustantaa.. Tiedän eräänkin mieshenkilön joka elelee työttömyystuella (tms) sekä lapsilisällä (hänellä on nelivuotias lapsi), muttei edes hae töihin, koska hänen selkänsä tulisi kipeäksi. Hän on 22-vuotias mieshenkilö, jonka pitäisi olla elämänsä kunnossa. Muttei innosta.

Kuudes; hemmotellut vangit
Useimmissa vankiloissa on paremmat olot kuin monilla työssäkäyvistä ihmisistä. On telkkaria, pelikonetta, jne,jne... Sillä jokaisellehan kuuluu televisio.

Seitsemäs; liiat säästöt tärkeissä kohdissa
Esimerkiksi masennus/ahdistuneisuus/yms palveluissa on säästetty. Useimmiten joutuu odottamaan vuoden ennenkuin saa palvelua. Otetaan käsittelyyn henkilö joka on itsemurha-altis, kuvitellaan että henkilö hakeutuu apuun, joko omasta tahi läheisten painostuksesta. Jos hän joutuu odottamaan sen vuoden, mitä luulette, onko häntä enään ?

Kahdeksas; suuret tulot melko turhissa ammateissa
Esimerkiksi otetaan nämä 'poliitikot'. Kuinka moni heistä ansaitsisi olla nykyisellä paikallaan ? Kuinka moni heistä tekee tärkeää työtä ? Kuinka moni tekee lupaamansa asiat ? Vaikka asia olisi enemmän diktatuuria kuin demokratiaa, voisi mielestäni nämä poliitikonplantut potkia pihalle, ja kehitellä 'hot roomin' (yksi vaihtoehdoista minkä huvin vuoksi mietimme opistolla) jossa olisi kymmenisen henkeä jotka tekevät tärkeät päätökset. Ei jäisi niitä 'tyhjä'-ääniä tahi 'poissa'-kohtia. Siinäkin säästettäisiin, poliitikot repivät selvää rahaa.

Yhdeksäs; kummallinen typeryys
Mistä lie johtuu, lausahdus 'joukossa tyhmyys tiivistyy' tuntuu kuvaavan melko hyvin ihmisiä. Voisi kai myöskin sanoa että monet taantuvat. Otetaan esimerkiksi nämä tepit ja mitälieovatkaan. 'No siis **** daa, mä en **** ainakaan **** tee **** mitää' jne. Joilla ne YHDYS_SANA_VIRHEET ovat arkipäivää. Kysyttäessä yhdyssanoja 'nää oli mun heikko kohta', et cetera. Ja tämä pahenee varsinkin suuressa määrässä näitä tepsukoita. Pitää juosta stringit nilkoissa ja hame korvissa parrun perässä, kuin päämääränä olisi; 'kerää kaikki sukupuolitaudit'!

Kymmenes; alkoholikulttuuri
'Silloin kun minä olin nuori...' Otetaan esimerkiksi ne puukkojunkkarit. Ryyppäsivät ja tappelivat, miksei siitä ole voinut ottaa opiksi ? Alkoholin kulutus nousee jatkuvasti ja sitä myöten esimerkiksi alkoholiongelmat lisääntyvät, alkoholista johtuvat tapaturmat sekä vahingot muuttuvat jokapäiväiseksi. Alkoholin suuresta kulutuksesta kertonee myöskin lisääntynyt painon nousu, mikä johtanee suurempiin lukuihin sydän- ja verisuonisairauksissa, sekä tapaturmista joissa syynä on liikapaino, esimerkiksi murtumat, jne.

Ja tiedoksi täten saatettakoon, en vastaa mahdollisista kirjoitusvirheistä, ajatuskatkoista tai mistään muustakaan tekstissäni. Syytän siitä (vaikkei asiat siitä johtuisikaan) energiajuomia. Ja jos pahoitan jonkun mielen, tai suututan kyseisen henkilön, se olisi sitten ns. 'voivoi'-tilanne. thx for reading, hope you liked my text
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 09.10.2007 09:47
*tekee kunniaa chrysille* siinä tulikin kaikki.

alkoholikulttuurista:

siitähän oikein lesotaan kuinka ollaan oltu kännissä, mitä tyhmempää on tehnyt sen parempi.

"minäpäs oksensin jonkun vieraan täden laukkuun"
"eihän tuo mitään, minä ********* vahingossa pisoaariin"
"pah, tehän olette aivan amatöörejä, minä juoksin pelkät stringit jalassa läpi keskustan"
"noh, minäpä strippasin baarin pöydällä ja portsari heitti ulos"
"eihän teistä mihinkään ole, minä hyppäsin ikkunasta alas tekoenkelinsiivet selässä ja jouduin teholle"

ja se on nössö joka ei viitsi tällaista tehdä?

poikaystäväni tuossa lesosi alkoholisoituneella suvullaan, kuinka hänen mummunsa oli juonut hänet ja isän penkin alle ja kuinka kaikki olivat kuolleet alkoholiin. sanoin suoraan että minä en sellaista arvosta, säälittäväähän se enemmän on.

alkoholia voidaan rinnastaa karkkiin. jos karkkia syö 3-10 pussia kerralla (kokeiltu on) tulee ehkä sokerihumalaan ja ainakin saa järjettömän pahan olon. ja kuitenkin sellainen 3/4 ihmisistä, jolle tämän rinnastuksen olen kertonut ja saman kokeneet, ottivat opikseen, ettei enää syödä niin paljon mämmää. toisin käy alkoholin kanssa, luulisi että kunnon krapula-aamun jälkeen jo tultaisiin järkiin. entäs te?

olen kerran ollut ympärihumalassa ja se jäi viimeiseksi, heräsin pää bassorummusta rikkinäinen kitara sylistä. korvia soi sen verran että ilmeisesti rumpali oli nukkuessani vetänyt tuplabasarit (bändibileistä siis kyse)

en muista sanoinko tästä, mutta täällä ollaan aika ennakkoluuloisia, äikänmaikkamme tässä rinnasti tämän siten, että jos Klaukkalan joku nuorisojengi rikkoo S-marketin ikkunan, siitä syytetään kaikkia Klaukkalan nuoria. Jos yksi tummaihoinen varastaa kaupan Vuosaaressa, kaikki Vuosaaren mustaihoiset saavat tästä kuulla. Jos joku on kaatanut Järvenpään hautausmaalta hautakivet, siitä syytetään kaikkia lähialueiden gootteja, rokkareita, punkkareita, metallisteja ja saatananpalvojia. Vaikka asialla olisi olleet vain känniset teinijengit joita on kyrsinyt joku pappi rippikoulussa.

Taas ollaan kännikiertueessa. Miksihän?
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 09.10.2007 09:48
anteeksi, mulla on shift-nappulan kanssa ongelmia, siksi Alkukirjaimet ja !1! merkit sukkaavat
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Melia
  • Lähetetty: 09.10.2007 11:14
Pakko todeta, että kun Suomen pinta-alasta lasketaan tällä hetkellä metsäpinta-alaksi 68% (mmm 2006), niin mun on vaikea kuvitella miten sitä saataisiin vieläkin lisättyä niin että ihmisetkin mahtuvat isojen kaupunkiensa kanssa vielä sinne sekaan. Ja näin juuri lapista palanneena olen ihan omin silmin nähnyt sen, että kyllä meillä mehtää piisaa.

Ärsyttää Helsinki-keskeisyys, mun on esim. tosi vaikea suhtautua mitenkään fiksusti siihen, että vaikkapa pohjoisen metsätaloudesta käydään keskustelua Helsingissä niin että joku herraisoherra käy kaks päivää pohjoisessa syömässä porosoppaa ja "tutustumassa paikalliseen kulttuuriin".

Muutenkin tuntuu, että Helsingin kehittäminen moderniksi pääkaupungiksemme on aina ja ikuisesti tärkeämpää kuin niiden satojen autioituvien maalaiskuntien pelastaminen...
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 09.10.2007 11:25

Lainaus: Chrystalis

Yhdeksäs; kummallinen typeryys
Mistä lie johtuu, lausahdus 'joukossa tyhmyys tiivistyy' tuntuu kuvaavan melko hyvin ihmisiä. Voisi kai myöskin sanoa että monet taantuvat. Otetaan esimerkiksi nämä tepit ja mitälieovatkaan. 'No siis **** daa, mä en **** ainakaan **** tee **** mitää' jne. Joilla ne YHDYS_SANA_VIRHEET ovat arkipäivää. Kysyttäessä yhdyssanoja 'nää oli mun heikko kohta', et cetera. Ja tämä pahenee varsinkin suuressa määrässä näitä tepsukoita. Pitää juosta stringit nilkoissa ja hame korvissa parrun perässä, kuin päämääränä olisi; 'kerää kaikki sukupuolitaudit'!

Kuule, ei tarvitse olla teinipissis ollakseen tyhmä ja yhdys_sana_vikainen. Ei tarvitse kuin katsoa tämänkin foorumin ketjuja, niin sieltä paistaa äidinkielenopettajien punakynää syyhyttävä ja hampaita narskututtava totuus. "Mullekkin 69 silmää kuullostaa enään lähinä sydämmelliseltä!11 jyrki on hammas harja rekka auto liito orava...!!1111" Ja livenä viljellään vähintään yhtä paljon turkkilaisen seilorin sanavarastoa kuin blondimmat ja vähäpukeisemmat lajitoverit.
Kirjoittanut: DarkMessiah (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 09.10.2007 11:31
Chrystalis luetteli aika täydellisesti kaiken, mitä itse olisin tänne kirjoittanut, mutta nyt voin säästää sormiani ja näppäimistöä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit