Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Ovatko kaverinne matkineet tyyliänne tai vastaavaa?

Kirjoittanut: Tifa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.12.2009 13:32
Eräs henkilö on tullu mulle joskus raivoomaa kuinka minä olen häntä matkinu ja kuinka mun pitäs hankkii oma mielikuvitus. Tämä tuli mulle täysin puun takaa, koska en ketään ollut tietoisesti matkinut. Harmitti kyl itteeni, ku en ollu tätä muuten ihan mukavaa tyyppiä matkinu ja hän ei sitte uskonu mua ku kerroin selkeästi että en ole ketään matkinu.
No sit on kans kaks kaveria, joista toinen on melko läheinen. Aloin pikkuhiljaa pukeutumaan näin ja kuuntelemaan tällästä musiikkia mitä nyt. No nää kaks kaverii siinä sitte kauhisteli et kuinka kehtaan kävellä tän näkösenä ulkona ja haukku musiikkia jota kuuntelin, yms. Eikös ne molemmat sit muutaman viikon päästä tullu esittelemään mulle niin "upeita" ja niin "gootteja" vaatteitaan eli siis mustia housuja ja mustaa t-paitaa. Tulivat sitte vielä viisastelemaan kuinka oikea gootti käyttää pelkkää mustaa eikä seassa ole esim. limenvihreää, mitä omasta pukeutumisestani löytyy. Sit aina jos sano jotain et "tollasen vois ostaa" nii sit ne tulee perässä "joo mäki haluun tollasen". Nykyään en näille kahelle sano mitään mitä aion ostaa ja mistä ostan kun muuten ne ostavat perässä. Onneks tilanne on jo vähä rauhottunu, mut tuo läheisempi kaveri yrittää silti vielä sinnitellä perässä.
Ja siis tässä ärsyttää eniten se ku pitää matkia ihan kaikessa, myös mun piirtotyyli on otettu käyttöön...
Kirjoittanut: Sharida (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.12.2009 20:54
Yläasteella minulla oli eräs ystävä, joka vaihteli aina tyyliään sen mukaan kehen halusi sillä kerralla tehdä hyvän vaikutuksen. Kun hän hengaili rokkia kuuntelevien kavereidensa kanssa, osteli hän samoja levyjä kuin he ja pukeutuikin samoin. Jossain vaiheessa hän tutustui minuun ja omaksui yhtäkkiä minun synkeän ulkonäköni täysin. Käytän pelkkiä hameita, joten tämäkin neiti rupesi käyttämään vain ja ainoastaan hameita, vaikka ennen hänen päällään näki melkeinpä aina farkut. Kaikki uudet kuteet, joita hän osti, olivat mustia ja hankkipa hän maiharitkin, kuten minulla. Rupesipa vielä yhtäkkiä tykkäämään samasta musiikista kuin minä, vaikka ei ollut ennen osoittanut mitään mielenkiintoa ks. tyylilajia kohtaan.

Nykyään, kun kummatkin olemme kasvaneet noista ajoista, tytöllä on oma tyyli eikä hänellä tunnu enää olevan tarvetta hakea muilta vaikutteita. Tai noh.. mitä nyt rupesi kuuntelemaan pelkästään räppiä ja pukeutumaan kuten ghetossa naisten on tapana, koska hänen poikaystävänsä oli tästä alakulttuurista kovin kiinnostunut. Toisaalta surullista, että joillain ihmisillä ei ole ollenkaan omaa makua tai mielipiteitä.
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.12.2009 15:04
No, kyllä on.
Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • • Muokkasi: Gothica
  • Lähetetty: 28.12.2009 19:19

Lainaus: BlackWidow

No, kyllä on.

Onkohan tälläisessä yksilauseisessa viestissä mitään järkeä? Voisit vaikka selittää, kuka on matkinut, koska ja miten.

Kaverini eivät oikeastaan ole matkineet tyyliäni. Mitä nyt eräs on ostanut samanlaisen paidan tai hameen. Mutta en ajattele sitä matkimisena, koska hän on ostanut vaatteen sen takia, että se on hieno, ei sen takia, että minulla on sellainen. Sitä paitsi vaate näyttää täysin erilaiselta eri henkilön päällä ja eri vaatteisiin yhdistettynä.

Ai niin, ostihan serkkuni samanlaiset Demonian kengät kuin minulla on, mutta hänkin oli himoinnut niitä jo aiemmin.
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.12.2009 14:05
Minulla on eräs kaveri joka tuntuu melkeinpä aina yrittävän matkia minua -.-' Tai ehkä yrittää saada kateelliseksi tai jtn... Jos kerron himoavani jotain tiettyä juttua, niin ainahan hänellä löytyy se tai hän on sellaista hankkimassa. Kys. henkilö myös leuhkii suunnattoman paljon sillä, mitä kaikkea häneltä löytyy,(vaikkei todellisuudessa paljoa mitään) ja kaikki mitä löytyykin, on muiden ostamia hänelle.
Kys. henkilö on välillä aivan suunnattoman raivostuttava tapaus. >:/
Kirjoittanut: Arimath (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.01.2010 15:37
Eivät ole koskaan matkineet, ja minua suuresti hämmästyttääkin tämä matkimisilmiö, joka näyttää joitakuita vainoavan. Ehkä johtuu siitä se, että olen 23-vuotias, eivätkä yläasteen höpsötykset ole olleet enää piiitkään aikaan ajankohtaisia. En nyt siis meinaa, että matkimista esiintyy ainoastaan yläasteikäisillä, mutta koko touhu vaikuttaa hiukan eh... henkisesti kypsymättömien puuhalta.

Myönnän, että minuakin kyrsisi, jos joku alkaisi kopioida pukeutumistani, mutta ilmeisesti minussa ei sitten ole tarpeeksi matkittavaa, heh.
Kirjoittanut: Loomy (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.04.2010 06:48
Lapsellista touhuahan tuo matkiminen on.. Siksi minua ihmetyttääkin, minkä takia ainakin omalla kohdallani tuota on jatkunut ihan aikuisiälläkin. Yks kaveri ottaa multa vaikutteita ärsyttävyyteen asti. Olisi kiva, jos voisin vapaasti sanoa esim. "Haluaisin tuollaiset kengät" ilman, että kaveri menee "selän takana" ostamaan samantyyppiset kengät ensin. Ymmärrän kyllä, että jos kaverilla on hieno vaate, haluat itsellesi samanlaisen. MUTTA.. menee liian pitkälle kun kaveri käyttää samaa hajuvettä, samanlaisia koruja, kopioi meikit naamastani, värjää hiukset samanvärisiksi, yllättäen lataa netistä kaikkien bändien albumit, jotka olet joskus ohimennen maininnut jne.

En mä nyt hitsi vieköön halua mitään kopiota itsestäni.. En tykkää itsestäni niin paljon, että haluaisin kaveerata kloonini kanssa.
Kirjoittanut: Morningstar_ (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 12.04.2010 08:30

Lainaus: Tifa

Eräs henkilö on tullu mulle joskus raivoomaa kuinka minä olen häntä matkinu ja kuinka mun pitäs hankkii oma mielikuvitus.

pyydän anteeksi silloisesta melko K-päisestä käytöksestäni :/ Olin turhautunut yläastekakara joten varmaan käsität 8D
Kirjoittanut: Dineara (Nimetön)
  • Lähetetty: 12.04.2010 11:44
Mun tyyliä ei pahemmin oo matkittu, toisaalta ei mulla paljoa matkittavaa olekaan. Sen sijaan mun kiinnostuksen kohteet tuntuu käsittämättömän usein tarttuvan mun naispuoliseen kaveriin. Jossain vaiheessa kertoilin sille, kun oon tutustunut BDSM:ään ja pyysin sitä alan bileisiin mun kanssa, noh, yhtäkkiä se innostui siitä kovasti. Kerroin harrastavani noituutta, kyseinen henkilö on harkinnut tarotkorttien ostoa ja hommannut rituaalivälineitä. Kertaakaan en tosin ole todistanut kyseisen kiinnostuksen pitkälle kantaneen. Päättelin olevani gootti, ja kas kas, meitähän onkin kaksi! Mulla jokainen näistä asioista on varmistunut pitkällisten pohdintojen tuloksena, joten tuntuu kovin oudolta, että yhtäkkiä "mä oon kans" -asenne tulee kehiin. Tottahan mä oon fiksu ja filmaattinen ja muutenkin kaikin puolin haluttava, mutta en vain käsitä, mitä kyseinen henkilö yrittää saavuttaa sillä. Ehkäpä sillä on vielä jokin itsetutkiskeluvaihe menossa Tai ehkä se on vieläkin ihastunut muhun. Kaiken kaikkiaan on aika ärsyttävää, kun ensin itse kuvittelee, että meillä oikeesti on samoja kiinnostuksen kohteita, mutta sitten, kun tahtois itse niistä enemmän jutella ja tehdä jotain asiaan liittyvää, ei enää tunnukkaan kiinnostavan tippaakaan. Pah, pitänee tyytyä vaan leikkimään yksikseen.
Kirjoittanut: Constance Culmington (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.04.2010 12:04
Tyyliäni ei ole matkittu, ainakaan niin, että olisin huomannu. Toisaalta minulla on niin suppea ystäväpiiri ja kaikilla on oma pukeutumiskoodinsa, kaikilla erilainen Olen ainut joka pukeutuu ns. "gootisti", vaikka en lokeroinnista pidäkään.
Eräs ystäväni kävi tonkimassa vaatekaappiani, koska halusi jotain erilaista päälleen pippaloihin, hän sanoi, että pitää erittäin paljon sen tyylisistä vaatteista joita käytän, mutta kun ne eivät vain jostain syystä sovi hänelle ...ovat liian radikaaleja kieltämättä hän näytti kyllä oudolta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit