Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mikä goottityylissä on niin pahaa...?

Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Abigor
  • Lähetetty: 06.04.2009 09:42

Lainaus: SeKukaVaaniiSängynAlla

Mä oon ihan ymmälläni kuinka ihmiset voi käyttäytyä noin

Kuulostanee kylmältä, mutta onhan ihmisiä tapettu vieläkin typerämmästä syystä - noista junteista jotka tappoivat Sophien tuli mieleen jalkapallohuligaanit jotka tappavat jonkun sen takia kun kannattaa "väärää joukkuetta". Tavallaan ihan verrattavaa typeryydessään.

Ja no, kotonahan siihen kasvetaan miten reagoidaan erilaisuuteen ja opitaan jos opitaan toisten mielipiteiden ja maailmannäkemysten kunnioittamiseen. En halua syytellä mitään, mutta kotoahan nämä hommat lähtee; tuossakin tapauksessa lueskelin että näiden poikien vanhemmat vain naureskelivat asialle: Ei mätä omena kauas sairaasta puusta putoa.

----------

Asiasta soppakauhaan, lueskelin huvikseni ketjua vähän taaemmas, ja tuosta "ooämgee ku koottei vihataan tyhmästi" huutelusta tuli mieleen että miksi sitten jotkut kuutit kokevat oikeudekseen valittaa toisten pukeutumisesta yhtään sen enempää? Itse pukeudun pitkälti mustaan, mutta minulla ei ole hajuakaan "goottimuodista" - enkä haluakaan suuremmin oppia sitä - ja joskus harvoin joku gootinpuolikas on tullut minulle vinkumaan pukeutumisestani ja haukkumaan "teinigootiksi" vaikken edes yritä pukeutua kuin gootti? Vai ovatko musta villapaita, nahkatakki ja mustat farkut (ja epämuodikkailla, tyylittömillä asukokonaisuuteen nähden, mutta käytännöllisillä mustavalkoisilla lenkkareilla) kovin goottimaiset guteet?
Ehkä pitäisi leikata tukka lyhyemmäksi sitten, niin... mua luultaisiin skiniksi? *shrug*

Ärysttävää kun ei saa pukeutua ja esiintyä ihmisten ilmoilla miten haluaa ilman että JOKU on aina määrittelemässä sinut johonkin lokeroon.
Kirjoittanut: Ms. Cyanide (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Ms. Cyanide
  • Lähetetty: 11.04.2009 15:05

Lainaus: Piiskansiima

Miksi teini-iän ohittanut olisi muka liian vanha goottivaatteisiin?

Olen huomannut ihan saman asian näissä "stailaus"-ohjelmissa, joissa karmean rumasta gootista tehdään upea, kaunis tusinaurpo, joka näytää sosiaalisesti hyväksyttävältä.Auta armias jos joku näyttäisi persoonalliselta!! sehän tarkoittaa vaan että olet yli-ikäinen elähtänyt teini, joka on jumahtanut johonki ihme lasten hupsutuksiin..!!! olen kuunnellut tätä peetä omalta äidiltäni jo vuosia, eihän nyt 27-vuotias VOI enää tykätä korseteista tai musiikista joka ei ole jotai katri helenaa!! ja siis mun kengät!! ja mun meikit!! "koska sä alat pukeutuu vähä eri tavalla, eiks noi nyt ole jotain teinien juttuja??!" siis tällästä saa sitte kestää...! huomauttaisin vain että jos kukaan aikuinen ei pukeutuisi näihin vaatteisiin tai pitäisi tästä tyylistä, ei myöskään teineillä olisi mitään päälle pantavaa! ei näitä vaatteita, musiikkia, tapahtumia yms. yms. mitkään 13-vuotiaat lapset tee ja järjestä!!! kyllä ne on iha niitä AIKUISIA, jotka pyörittävät liikkeitä, joissa myydään ne vaatteet ja musiikit ja muut...!! EI MITÄÄN tyylisuuntaa olisi, jos ne aina olis vaan lasten juttuja..! mä olen henkilökohtaisesti päättänyt, etten alennu keskustelemaan kenenkään kanssa siitä, miksi näytän siltä kun näytän vaikka olen vanha kurppa. jos ei miellytä, voi poistua. Mäkään en halua olla tekemisissä sellasten ahdamielisten junttien kanssa.

Yhteenveto: goottityylissä ei ole MITÄÄN pahaa, antaa ahdasmielisen harmaan massan velloa omissa mehuissaan!
Kirjoittanut: blood (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.04.2009 00:08

Lainaus: Ms. Cyanide

miksi näytän siltä kun näytän vaikka olen vanha kurppa

Enempää ottamatta kantaa, niin mielestäni esimerkiksi valkoiseksi puuteroitu naama ei enään siinä vaiheessa näytä kovin hehkeältä kun on ryppyjä (näin sinun ikääsi tai ryppyjen määrään / määrättömään ottamatta kantaa, lähinnä tartuin yksittäiseen lauseesee), koska valkoinen mielestäni (ainakin ne mitä itse olen nähnyt) niin lähinnä korostaa niitä virheitä. Mikäs siinä jos on naama yhtä sileä kuin vauvan takapuoli, mutta noin suurimman osan ihmisistä pitäs kadottaa se täysin valkoinen puuteri naamastaan.

Ja musta voi ikään katsomatta pukeutua periaatteessa mihin tyyliin vaan - kunhan muistaa että mikä sopii kenellekkin. Esim. vaikkapa viiskymppisten kauniit ryppyiset allit voi piilottaa jollain nätillä paidalla, niitä ei kaikelle kansalle välttämättä tarvii näytellä
Tyyliä ei tarvitse muuttaa, lähinnä vaatteiden mallia. Edelleen voi olla sitä röyhelöä tai mistä ikinä tykkääkään päällä, mutta se vaatteen malli on ratkaiseva.
Meniköhän tämä nyt taas ihan OT:ksi
Kirjoittanut: Zenren (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.05.2009 16:31
Alkoi taas suututtamaan tuo vanhempieni suhtautuminen minun tyyliini, että oli pakko herätellä tätä topikkia kuolleista. En ole nimittäin ikinä päässyt selville siitä, mikä goottityylissä heidän mielestään on niin pahaa. Olen pariin otteen kysynyt äidiltäni, että haluaisiko hän, että näyttäisin samalta kuin serkkuni X, joka on sellainen aika perus 25-vuotias nainen, menee muodin mukana ja on sosiaalisesti hyväksytty ja mitä vielä. Äitini kuitenkin sanoi, että ei hän halua, koska minä saan olla sellainen kuin itse parhaaksi näen. Olihan se kiva kuulla, mutta ihmetyttää silti se, että hän yrittää silti koko ajan karsia pukeutumisestani pois elementtejä, jotka eivät ole hänen mielestään sopivia.

Auta armias, jos sukulaisia on tulossa kylään tai olemme menossa joihinkin juhliin. Äidin suusta kuultua on mm. "Ja laitat sitten NORMAALIT meikit" ja "Et laita noita kenkiä, et sinä ole sinne esiintymään menossa vaan veljesi" (veljeni vanhojentansseista). Kun asuin vielä kotona, otti äiti tavaksi tulla kaula ojossa tarkastamaan meikkini, ennen kuin lähdimme sukulaisille tai muualle. Inhottaa vain, että vanhempani eivät kai ole tajunneet, että ymmärrän kyllä, miltä on missäkin paikassa sopivaa näyttää. Tuollainen holhoaminen ja vahtiminen sai oloni tuntumaan todella pahalta. Ihan kuin vanhempani häpeäisivät ulkonäköäni.

Päädyin taas miettimään näitä asioita, koska veljeni yo-juhlat ovat kahden viikon päästä, ja en yhtään tiedä, mitä laittaisin päälleni. Tilasin Blackgroupista tämän topin, mutta saa nähdä, saanko sitäkään pitää silloin, ja kengiksi vanhempani kelpuuttavat luultavasti vain samettitossut, joita olen pitänyt joka ikisissä kissanristiäisissä viimeisen neljän vuoden aikana... Ja mitenköhän on hiusteni kanssa, koska eihän verenpunainen ole sopiva väri... toivottavasti en sentään joudu värjäämään ihan vain yhtien yo-juhlien takia.

Yhteenveto: kukkamekossa ja blondilla tukalla olisin ihan ok-näköinen, mutta herranjesta jos on yhtään mustaa päällä...
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: FilthyVictorian
  • Lähetetty: 17.05.2009 17:36

Lainaus: Zenren

karsia pukeutumisestani pois elementtejä, jotka eivät ole hänen mielestään sopivia.

Sama juttu täällä. En voi ostaa mitä vaatteita haluan, koska ne eivät ole äitini mielestä "sopivia" tai ne ovat "liian rajuja". Äitini ei myöskään pidä korseteista, jotka ovat omasta mielestäni todella upeita.Olen vain ajatellut rohkaisuksi, että: "perkele, kunhan kotoa pääsen niin, silloin saan tehdä ja ostaa mitä haluan." Ja näin myös tapahtuu.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Natassja
  • Lähetetty: 17.05.2009 17:43

Lainaus: Zenren

vanhempani eivät kai ole tajunneet, että ymmärrän kyllä, miltä on missäkin paikassa sopivaa näyttää. Tuollainen holhoaminen ja vahtiminen sai oloni tuntumaan todella pahalta.

Harmillista. Ehkä jätät tällä kertaa kuulematta heidän toivomuksensa/ennakkoluulonsa ja näytät, että tosiaan tiedät miten on sopivaa pukeutua. Sellaisissa vaatteissa joissa tunnet olosi hyväksi ja koet tilaisuuteen sopivaksi. Liituraitatoppi on kaunis ja asiallinen valinta. Varmasti vanhempasi ilahtuvat, kun noin tyylikkään valinnan olet tehnyt.

Minun äitini käyttäytyy joskus samoin kuin sinun, lähinnä jos laitan ylleni jotakin todella naisellista. Jostain syystä se on hänelle ahdistavaa. Jyrkkä, luterilainen kasvatus saa aikaan kummallisia vinoutumia pääkopassa.
Kirjoittanut: Ms. Cyanide (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.05.2009 11:54

Lainaus: blood

Mikäs siinä jos on naama yhtä sileä kuin vauvan takapuoli, mutta noin suurimman osan ihmisistä pitäs kadottaa se täysin valkoinen puuteri naamastaan.

tässäkin asiassa kohtuus on avainsana. Itse viimeistelen meikkini hippusella valkoista puuteria kun lähden ulos, mutta koska ihoni on muutenkin hyvin vaalea luonnostaan ei sitä juurikaan huomaa. tajusin kyllä mitä hait, mutta oli pakko laittaa hieman vastausta tähänkin. on niitä kammotuksia nähty kun on innostuttu laittamaan valkoista meikkivoidetta ja läiskitty päälle vielä kerros puuteria, mutta aina on kyseessä ollut joku 15v. poika / tyttö, joka varmaan ekaa kertaa ikinä sai mokomaa tököttiä kätösiinsä ja päätti "vähän meikata"...
  • Lähetetty: 18.05.2009 16:35

Lainaus: Ms. Cyanide

on niitä kammotuksia nähty kun on innostuttu laittamaan valkoista meikkivoidetta ja läiskitty päälle vielä kerros puuteria, mutta aina on kyseessä ollut joku 15v. poika / tyttö, joka varmaan ekaa kertaa ikinä sai mokomaa tököttiä kätösiinsä ja päätti "vähän meikata"...

Kyllä sitä näkee kaupungilla semmoisia pakkeli naamoja, että ihan hirvittää, oli sitten kuutti tai ei. Omalta luokaltani löytyy tällaisia ihmisiä joilla on aivan älytön määrä meikkiä, ja ilman meikkiä näyttävät ihan zombeilta.(voisin mainita nimeltä,mutten viitsi.) Täytyy ymmärtää, että meikin käytössäkin on kohtuus, liika meikkikin voi tehdä rumaksi.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 18.05.2009 16:53

Lainaus: FilthyVictorian

liika meikkikin voi tehdä rumaksi.

Esimerkkinä vaikkapa...

...Sori, oli pakko.
  • Lähetetty: 18.05.2009 16:57

Lainaus: Heetteri

Sori, oli pakko.

OFF/
Lol, Tuksun ilme. Uhmakas.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit