Gootti.net

Stereotypiat ja kliseet, joita inhoat/rakastat?

Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.07.2010 18:14

Lainaus: Felicia

Pitää täysin paikkaansa. Masentuneisuus ei tosiaan oo rajoittunut vaan tummempiin väreihin pukeutuviin ihmisiin - kyllä sitä huonosti menee muuallakin. Mua inhottaa se, et joidenkin (teinien) mielestä viiltely on jotenkin kova juttu - siitä sitten on hyvä hehkuttaa muille, kun "menee niin huonosti". Psykologilla viiltojäljet kyllä peitetään, mutta kaupungilla ja koulussa kuljetaankin sitten kovin ylpeinä tästä itsetuhoisen käyttäytymisen merkistöstä. Ei päde kaikkiin, tietenkään, mutta joihinkin. Tällä en siis tarkoita, että jälkiä pitäisi peitellä, mutta ylenpalttisen säälin- ja/tai huomionkerjuun vois toki jättää vähemmälle.

Jaa, nää nyt on näitä... Jotkut hehkuttaa, mut niillä kenellä oikeesti menee huonosti vaikka olis lääkitys ja terapiat sun muut, sanoo yleensä vaan että siihen jää koukkuun ja sitä ei kannata kokeilla. Sillä puretaan tunteita, mut mun mielestä se on väärä tapa. Ja niin on monen muunkin mielestä. Ehkä siin on jotain samaa ku alaikäset polttaa tupakkaa? Ekaks ne hehkuttaa kuinka cool se on mut myöhemmäl iällä ne tajuu et sitä ei kannata kokeilla ja siihen jää koukkuu.
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.07.2010 18:18

Lainaus: SirMarylee

Olen itse ateisti - ja monet täällä ovat varmaan joko kristittyjä tai ateisteja. Kenties jopa jotain muuta.

Kyllähän tässä on useita uskontoja käyty läpi elämän aikana, isoskoulutuksessakin olen, mutten vieläkään oikeen tiedä mihin uskon, vai uskonko mihinkään. :/
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.07.2010 23:28
Lähinnä ärsyttää juuri nämä perinteiset, että kaikki tummiin väreihin pukeutuvat ovat masentuneita, edustavat jotakin kulttia tai rikollisjärjestöä tai ovat muuten vain aina ongelmissa lain kanssa. Tietystihän kaikki gootit myös viiltelevät ja rakastavat mustia ruusuja, verta itkeviä enkuleita ja vaatetuksessa kelpaa vain loimusametti, niitit ja pitsi.
Ja sitten on kauhuelokuvat. En katso kauhuelokuvia lainkaan, enkä kykene ymmärtämään sitä miten niistä voi pitää. En osaa nauttia pelon tunteesta. Tämä on herättänyt suurta järkytystä kanssaihmisissä.

"Mitä? Sä et tykkää kauhusta!? Mut sullahan on mustat hiukset!"
Tämän repliikin logiikka ei lakkaa ehkä koskaan hämmentämästä minua.

Mutta onhan niitä herttaisiakin kliseitä. Öiset kävelyt, kynttilöiden polttaminen, lievä erakkomaisuus, naisellisuus (pitkät hameet, hameet ylipäätään jne) ja ehdoton lempparini; roskafantasia. Fantsukirjallisuus tuntuu olevan kovin kulutettua goottipiireissä ja ai pyhä nostalgia. Ihan tulee tippa linssiin kun muistelen niitä massiivisia määriä Dragonlancea ja Forgotten Realmsia joita pentuna kolusin läpi. Puhumattakaan David Eddingssistä ja muusta luvattoman huonosta kirjallisuudesta, jota suorastaan palvoin 13-vuotiaana. Oikeastaan harmittaa, että kasvoin ulos siitä. Olisi upeaa pystyä vieläkin nauttimaan Raistlinin über-kliseisestä olemuksesta. Valitettavasti nykyisin se lähinnä naurattaa minua.
Kirjoittanut: LilyWampire (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.08.2010 19:33
hymmyhmmm Minua ärsyttää ylipäänsä kaikki kliseet. Tietysti niissä on aina jotain järkeäkin, esimerkkinä justiinsa vaikka että gootit pukeutuu pääasiassa mustaan. No aika monihan pukeutuu, niin kai siitä väkisinkin tulee jonkin sortin tavaramerkki, josta ns. tavikset sitten saa ajatuksen että kaikki mustat tyypit on jotain kuutteja. Vihaan muutenkin stereotypioita, itse yritän olla mahdollisimman avoin kaikelle ja yritän kovasti tuhota erilaiset ennakkoluulojen muodostumisprosessit pääkopassani.

Tämä mikä jo aikaisemmin tulikin ilmi, "gootit kuuntelee Marilyn Mansonia ja Cradle of Filthiä" on myös varmaan yksi niistä kliseistä joka on aina yleinen ja raivostuttana. Mutta kyllä, kuuntelen myös kyseisiä yhtyeitä. piste.

Vihaan myös sitä jos ystäväni esittelevät minut muille ystävilleen goottina, raivostuttavaa. Saan sellasissa tilanteissa aina jonkin alemmuuskompleksin. Haluan olla MINÄ.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 30.08.2010 22:39
Tässähän aiheessa keskusteltiin myös siitä, mitä inhoat ja mitä et itse käyttäisi. Nyt minut varmaan lynkataan, mutta en voisi käyttää loxeja.

Siis mitä hemmettiä, eri värisiä, rumia muoviletkuja päässä? Niitä tuppaa olemaan vielä helvetin monella nykyään. Itse en haluaisi ainakaan näyttää tulevaisuuden siivousvälineeltä. Erittäin harvalle ne myös oikeasti sopivat, ja liian monilla loxeja on liian vähän päässä jotta olisi mitään mahdollisuuttakaan näyttää hyvältä. Ehkä se olen vain minä, mutta eiiiih.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.08.2010 08:20

Lainaus: Iiriva

liian monilla loxeja on liian vähän päässä jotta olisi mitään mahdollisuuttakaan näyttää hyvältä.

Totta, ja toisilla tavaraa on puolestaan päässä aivan liikaa. Puolitoistametriset loxit eivät myöskään imartele silmää vaikka itse kyllä loxeista pidän ja haluan silloin tällöin näyttää "tulevaisuuden siivousvälineeltä".
Kirjoittanut: MustaHukka (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 31.08.2010 12:09

Lainaus: Piiskansiima

"tulevaisuuden siivousvälineeltä".

Cyber-Sini end of oneliner
Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • Lähetetty: 01.09.2010 00:42
Tuli mieleen yksi gootti-, rokki- ja metallimuotiin liittyvä juttu jota inhoan, nimittäin eläinkuosit. Nämähän tunnetaan yleisesti nimellä "Prostitute print". Ei voi mitään, etoo vaan ihan saatanasti. Noi shokkiväriset kuviot on jotenkin siedettävämpiä, mutta ei niitäkään oikein mielellään katso.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.09.2010 09:37

Lainaus: emanon

Tuli mieleen yksi gootti-, rokki- ja metallimuotiin liittyvä juttu jota inhoan, nimittäin eläinkuosit. Nämähän tunnetaan yleisesti nimellä "Prostitute print".

Eläinkuosit eivät koskaan näytä hyvältä. Eivät goottien, pubiruusujen eivätkä edes niiden prostituoitujen päällä.
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 01.09.2010 09:49

Lainaus: Giffirt

Eläinkuosit eivät koskaan näytä hyvältä. Eivät goottien, pubiruusujen eivätkä edes niiden prostituoitujen päällä.

Kehtaan olla eri mieltä. Pienissä määrin, esimerkiksi hihansuissa ja sopivassa värissä se voi olla hyvinkin sievä lisä vaatekappaleeseen.

Minkä tahansa printin raiskaaminen on mahdollista, jos sitä tunkee liikaa johonkin vaatekappaleeseen.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit