Gootti.net

Morticia

Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.12.2010 18:43
Sitten joulun jälkeen Morticiaan shoppailemaan
En ole ikinä ostanut sieltä mitään, mutta olen käynyt katsomassa ja varmasti ostan jotain sitten joskus, varsinkin jos siellä on vielä niitä yhtiä hameita joita himoitsin.
Kirjoittanut: hannavaan (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.09.2011 15:46
Mortician nettikaupasta ei ole itselläni mitään kokemuksia (vielä), mutta Kampissa sijaitsevasta liikkeestä osaan sanoa vain hyvää palautetta! Osaavia myyjiä ja saa täydellistä palvelua, itse käynyt nyt kaksi kertaa ja kummaltakin kerralta kerrassaan upeat ja istuvat vaatteet tarttuivat mukaani. Myyjä löysi oikean koon ihan tuosta vain ja ne vaatteetkin myyjä minulle valitsi, kun itse vain katselin, enkä osannut päättää, mitä olisin ostanut!
Kirjoittanut: Platinum (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.09.2011 15:27
Tuo liike vie minut vararikkoon: välillä keskutassa käydessä tulee pöyrähdettyä myös Morticiassa, ihan vain tarkoitus on yleensä käydä nopeasti katsomassa mitä kaikkea uutta on tullut. Harvoin sieltä tulee kuitenkaan tyhjin käsin lähdettyä kun lähes joka kerta on jo melkein ovella myyjä vastassa että "nää tuli just, haluaisitko kokeilla". Toisin sanoen, liian hyvää palvelua Itsellä ei tosiaan ole koskaan ollut mitään valittamista palvelussa, nettikauppaa en ole kyllä koskaan käyttänyt ja siitä olen kuullutkin aikalailla huonoa, mutta onnekseni pääsen helposti paikan päällä käymään. Onneksi meillä on edes nämä vähät synkkää muotia myyvät yrittäjät Suomessa, eikä minua onneksi haittaa jos jollakin on samanlainen paita tai hame kuin minulla.
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.03.2012 19:26
Itse olen Morticiassa asioidessani saanut todella hyvää palvelua, vähän liiaksikin. Tosin, olen huomannut, että jos en ole pukeutunut heidän mielestään "hienosti" eli tyyliin rastat päässä, minihame ja bootsit, niin sitten ei huomioida. Mutta jos päällä on nämä edellä mainitut niin myyjät ovat kimpussani kuin takiaiset. Tunkevat minut sovituskoppiin ja antavat peräkanaa aina uutta vaatetta sovitettavaksi. Ennen en uskaltanut ei sanoa jollekin kauhealle vaatteelle, mutta nykyisin kyllä osaan jo kieltäytyä sovittamasta jotakin hirveän tyyristä tai ei-niin-mun-tyylistä vaatetta. Usein kuitenkin ovat löytäneet tosi siistejä asukokonaisuuksia minulle, ja olen sitten haltioissani aina suurimman osan siitä "stylestä" ostanut ja mennyt vararikkoon sen takia

Itse en ole Pk-seudulta, joten Morticiassa tulee aika harvoin käytyä. Kuitenkin sinne aina Helsinkiin mennessäni haluan mennä, mutta aina sinne mennessäni nousee hirveä ahdistuskohtaus ja toisinaan olen jättänyt menemättä, koska "pelkään" myyjien hyökkäävän taas kimppuuni ja tunkevan taas sovituskoppiin. Olen hirveä stressaaja ja toisinaan ujokin :'D
Kirjoittanut: Desternia (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.03.2012 20:25

Lainaus: Satanica

Tosin, olen huomannut, että jos en ole pukeutunut heidän mielestään "hienosti" eli tyyliin rastat päässä, minihame ja bootsit, niin sitten ei huomioida.

Mulla taas on jotenkin eri fiilis. Onhan toki varmasti päiviä jolloin kauppa on täynnä tällaisia gootteja, jolloin heidät huomioidaan ensiksi ja ollaan palvelualttiita, mutta toki olen itse saanut aina hyvää palvelua vaikka olen pukeutunut ns. taviksesksi. Ei rastoja, talvikengät, talvitakki on ollut tänä talvena look ja silloinkin olen saantu todella hyvää palvelua. En itsekään ole Helsingistä vaan käyn siellä harvoin.

Oma kokemukseni on hyvä kaupan puolelta. välillä tuntuu löytävän liikaa kaikkea ihanaa kun myyjät jotenkin tajuavat mitä haet takaa/mistä pidät. Nykyään valikoima vaan ei ole ihan omaa tyyliä vaan sieltä löytyy harvoin sellaisia "helmiä".
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 09.03.2012 10:37
Komppaan Satanicaa siinä, että myyjät ovat toisinaan vähän yli-innokkaita, joskin älyttömän mukavan oloisia muuten. Saattaa tosin olla, että vika on enemmän omassa ujoudessani, eikä niinkään myyjissä. Tyylisyrjintää en kyllä allekirjoita. Olen melkoisen taviksen näköinen ja aina ne myyjät ovat innokkaasti pörränneet ympärilläni.

Ihan parasta oli kun kerran todistin kun paikalle oli tullut teini äitinsä kanssa. Goottiteinille piti saada uutta vaatetta, ja samalla myyjät sitten stylasivat keski-ikäisestä tavisäidistäkin kunnon goottiprinsessan.

Helsingissä käydessäni tuppaan aina Morticiassa pyörähtämään, mutta aikoihin en ole sieltä mitään ostanut. Viime vuonna yhden Queen of Darknessin boleron, jota kyllä myönnän rakastavani suuresti. Oma tyyli on muuttunut sen verran simppelimmäksi, että usein vaatteet valikoituvat normikauppojen hyllyiltä tai sieltä alternative-puotien kesymmästä päästä. Ja tuntuu että Morticiassa on vuodesta toiseen aivan samat ylihintaiset rytkyt. Lipparin steampunk-malliston ilmestyminen hyllyille oli iloinen yllätys, mutta laatu vaikutti ihan poikkeuksellisen huonolta, niin jätin haaveilemani hameen ostamatta kun ajattelin että se hajoaa ennen kuin ehdin edes kotiin asti. Tästä tosin pitää syyttää enemmin Lipparia kuin Morticiaa.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.03.2012 13:35
Nykyään en löydä melkein mitään Morticiassa, tosin käyn siellä aika harvoin, n. 1krt/2kk. Ehkä parhaat kamat on jo ostettu silloin kun pääsen paikalle.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Azrael
  • Lähetetty: 16.03.2012 20:33

Lainaus: Necroerotica

Nykyään en löydä melkein mitään Morticiassa, tosin käyn siellä aika harvoin, n. 1krt/2kk. Ehkä parhaat kamat on jo ostettu silloin kun pääsen paikalle.

Sama homma täälläkin. Tuli juuri tuossa pari päivää sitten käytyä Morticiassa katselemassa mutta lähdin pois ostamatta mitään.
En tosin enää edes pukeudu niin gootahtavasti muuten kuin keikoille, mutta todella harvoin löytää mitään oikeasti itseä miellyttäviä vaatteita mistään.

Aiemmin vaatteissa ei ollut mielestäni tarpeeksi koristeita vaan nykyisin tuntuu, että kaikki basic goottirytkyt ovat turhan ylikoristeellisia. Niin sitä mieltymykset muuttuvat.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 16.03.2012 23:52

Lainaus: Azrael

Aiemmin vaatteissa ei ollut mielestäni tarpeeksi koristeita vaan nykyisin tuntuu, että kaikki basic goottirytkyt ovat turhan ylikoristeellisia. Niin sitä mieltymykset muuttuvat.

Olen huomannut saman. En ole käynyt Morticiassa kylläkään kahteen vuoteen, koska ei ole ollut Helsingin keskustaan enää asiaa sen jälkeen kuin sieltä muutin pois, mutta luulen myös, etten mitään ostaisi. Camden townissa Lontoossakaan en löytänyt itselleni gootikasta vaatetta yhtään!

Sametti on yäk, samoin pitsi, en tykkää pvc:stä tai vinyylistäkään, nahka ei mene enää kuin kengissä ja korkeintaan takeissa, kaikenmaailman remmit ja metalliosat sun muut ovat niin nähtyjä, cybertyyli ei ole ikinä kiinnostanut pennin vertaa, eikä mitkään söpöilytkään... Mitä jää jäljelle? Niin.

Nykyään monet vaatteeni ovat ihan tavallisia vaatteita, tavallisista liikkeistä ostettuna, mutta mustina kyllä edelleen. Tänäänkin ostin Gina tricotista (GASP!) aivan tavallisen, musta puseron, johon sitten kangasmaaleilla maalailen jotakin kivaa taas kerran.

Hmh.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Azrael
  • Lähetetty: 17.03.2012 00:24
^ Näitä selviä aikuistumisen merkkejä.

No ei.
Itse tykkään vielä jööttityylistä mutta paljon hillitymmin kuin aiemmin.
Yksinkertaisuus pienin erikoisin jutuin on nykyään pop. Ehkä se on vaan sitä, ettei ole enää mitään tarvetta todistella kuuluvansa johonkin ryhmittymään. Tosin pienin maustein "hienostelu" on ihan jees ja hameihminen tulen vissiin olemaan aina.

Edit: Mutta muuten on ollut jo jonkun aikaa sellainen olo, että olisin valmis pistämään tyyliin puolet vaatekaapistani huutonettiin. Näin varmaan tuleekin tehtyä joskus muuton jälkeen.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit