Gootti.net

Luonnolliset kulmakarvat vaiko piirretyt viivat?

Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 25.03.2011 15:58

Lainaus: Roudatar

Jos kulmien siistiminen tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin kokonaan pois ajelu, mutta nyppiminen liian kivuliaalta, niin kannattaa kokeilla kulmakarvaveistä. Ite kans koen, että nyppiminen sattuu ihan liikaa, ja sillon kun haluaa olla omilla siistityillä kulmilla niin tää on aika kätevä.

Itse käytin veistä kun olin aikoinaan liian laiska nyppimään. Kosmetologi mulkoili pahasti. Kuulemma vaikeuttaa jatkossa muotoilua ja sopii vain todella paksujen kulmien harventamiseen. Tiedä sitten onko siitä nyt oikeasti pahemmin haittaa. Sänkeä on tietty ehkä vaikeampi saada pois kunnolla, mutta veikkaan että kosmetologini vain on kulmakarvaperfektionisti.

Itse nyttemmin nypin omat puskakulmakarvani, koska kokonaan en halua pois noita ajaa ja saa mielestäni tarkempaa jälkeä kuin veitsellä, jolla joskus hutaisin pois haluttua useamman karvan. Omalla kohdallani kipu ei ole haitannut, mutta muutama kaveri jotka pitävät nyppimistä liian kivuliaana puuduttavat kulman ensin jääpalalla. Vähäksi aikaa jääpala kulman päälle ja sitten nypitään pois. En ole itse kokeillut, mutta kuulemma toimii hyvin.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.03.2011 00:18

Lainaus: Giffirt

Itse nyttemmin nypin omat puskakulmakarvani, koska kokonaan en halua pois noita ajaa ja saa mielestäni tarkempaa jälkeä kuin veitsellä, jolla joskus hutaisin pois haluttua useamman karvan. Omalla kohdallani kipu ei ole haitannut, mutta muutama kaveri jotka pitävät nyppimistä liian kivuliaana puuduttavat kulman ensin jääpalalla. Vähäksi aikaa jääpala kulman päälle ja sitten nypitään pois. En ole itse kokeillut, mutta kuulemma toimii hyvin.

Pitääpä tuota jääpalaa kokeilla seuraavan kerran, kun antaa kasvaa omat takaisin. Ehkä jo pian. Saa nähdä miten kauan menee kun ärsyyntyy piirtelemiseen. Nyppimisessä/siistimisessä kuitenkin se hyvä puoli, että ei tartte kun vahvistaa ja kulmia voi vähän muotoilla vielä meikkaamallakin.
Kirjoittanut: Never (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.03.2011 21:58
Omat luomukulmani nakertavat toden teolla ja olen päättänyt palata takaisin piirtelijäksi. Näytän vain yksinkertaisesti paljon kauniimmalta ilman aitoja karvoja. Hih ja kukapa ei haluaisi näyttää mahdollisimman nätiltä.Vaikka en mikään rumilus ole näinkään, mutta, mutta...Kai se on se oma kauneusihanne, mikä on niin rakas.
Kirjoittanut: Orthoxina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.04.2011 13:37
Itse ajelin kaksi vuotta kulmakarvoista tuon loppuosan pois (jätin siis sisäsyrjästä sentin, puolitoista ja loput veks). Nyt sitten jostain kohtalonoikusta kasvatin kulmani takaisin, saa olla kokoajan nyppimässä enkä osaa piirtää niitä tarkasti sen kulmakarvan päälle (tottunut sutimaan vapaalla kädellä metrin päässä peilistä...)! Tekisi mieli vetää kokeeksi koko kulmakarvat poies, mutta jää nähtäväksi. Kaiken lisäksi kulmakynäni on blondeille sihdattu punertava vaalea, joka ottaa pattiin todenteolla koska kotipaikkakunnallani ei myydä minkäänlaista kosmetiikkaa, ja olisin kaupunkiin menossa maanantaina muttei rahaa ole näillä näkymin :/.

Jos sitä tukkapehkon muuttumisen jälkeen rohkaistuisi nykäisemään kaikki pois :P
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.04.2011 14:23

Lainaus: Orthoxina

Kaiken lisäksi kulmakynäni on blondeille sihdattu punertava vaalea

Tästä tulikin mieleen, että kuvittelenko vain, vai ovatko kulmakynät ihan kumman värisiä? Mulla on luonnostaan hiuksia selvästi tummemmat kulmat, joita ei tarvitse tummentaa, mutta haluaisin ainakin joskus kokeilla korostaa korkeinta kohtaa sekä loppua. Yritin etsiä sopivaa kulmakynää, mutta kaikki olivat todellakin punertavia. Mitähäh, punahiuksisille voisi sopiakin, mutta eikö punapäitä ole aika pieni osa ihmisistä? Toinen vaihtoehto on pelottavan tumma harmaa, mutta sekään ei tunnu sopivalta. Kun hiusten väri on jotain tämän ja tämän väliltä, en todellakaan haluaisi harmaata enkä punaista.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.04.2011 16:47

Lainaus: Myria

kuvittelenko vain, vai ovatko kulmakynät ihan kumman värisiä?

No et kuvittele, kyllä niistä suurin osa on aika eksoottisia ja melko tummia myös. Tuo punaisuus on kanssa hassu asia, varsinkin kun kaikissa muotiohjelmissa ja -lehdissä painotetaan että älkää sitten hankkiko sitä punertavaa kulmaväriä. Minunkin pitäisi metsästää fiksu kulmakynä, nykyinen kun on niin pehmeää sorttia että jos ei piirrä varoen niin kulmat näyttävä vahaliidulla sotatuilta. Schmexy...

Vaihdoin allekirjoitukseni muuten kulmakarva-aiheiseksi. Lausahdus tarttui silmään uusinta britti-Vogueta selatessani ja oli niin hauska että piti ottaa omaksi.
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.04.2011 17:26

Lainaus: Piiskansiima

No et kuvittele, kyllä niistä suurin osa on aika eksoottisia ja melko tummia myös.

Ajattelin jo, että pakkohan mun on olla väärässä, kun katsoo tarjontaa..: D Onneksi ei ole mikään hälyttävä pakko hankkia kulmakynää, lähinnä suunnittelin kotiuttavani sellaisen, jos törmään johonkin hyvään. Tämä saattaa tapahtua ehkä jo ennen hääpäivää.

Lainaus: Piiskansiima

Vaihdoin allekirjoitukseni muuten kulmakarva-aiheiseksi.

Ihastelin tuota jo Viimeisin bändi-ihastuksenne? -ketjussa.: P On kyllä harvinaisen totta.
Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • • Muokkasi: SeKukaVaaniiSängynAlla
  • Lähetetty: 07.04.2011 18:16
Oma luottokynäni on Seppälästä ainakin saatavilla oleva Lyra-merkkinen musta kynä. Tarpeeksi kova ja olen tykkäillyt jo monta vuotta! Niitä löytyy mielestäni monessa eri sävyssä.

Voitteko uskoa, kävin kerran kyselemässä Sokoksen kemppari-osastolta että onko heillä MUSTAA KULMAKYNÄÄ niin eipä ollut! Ei niin minkään sortin! :O Myyjä yritti tyrkyttää minulle kovasti puuterimaista ainetta jolla saisi "siveltimen kanssa ihan yhtä tarkat ja terävät kulmat kuin teet kynäsikin kanssa!" JUST JOO, ei kiitti sanoi vannoutunut kynänkäyttäjä ja meni Seppälän kautta kotiin.
Kirjoittanut: Ayuku (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 08.04.2011 20:46
Joskus vuosia sitten nypin kulmani pois ja piirtelin itse. Silloin homma toimi, jaksoin piirrellä ja suht onnistuneestikin, mutta sitemmin kasvattelin kulmani takaisin ihan laiskuudesta. En jaksanut piirrellä joka kerta ja näytin aika erikoiselta ilman kulmia.

Nykyään pidän kulmani tietyssä muodossa. Nypin ja värjään ne säännöllisesti, vaikka meikatessa pitää siltikin vahvistaa kulmia. Ei nuo vitivalkoiset harvat karvat muuten minnekään näy, edes värjättynä. Meikkailen kulmiani yleensä tummahkon ruskealla luomivärillä ja siveltimellä. kynällä tulee jotenkin niin karkea jälki, eikä ne kynien värit oikeasti ole mitenkään normaaleja Luopparilla ja siveltimellä tulee tarkka ja pehmeä jälki ja värejä on mitä valita.
Kirjoittanut: Lunatica (Nimetön)
  • • Muokkasi: Lunatica
  • Lähetetty: 08.04.2011 21:28

Lainaus: Orthoxina

Itse ajelin kaksi vuotta kulmakarvoista tuon loppuosan pois (jätin siis sisäsyrjästä sentin, puolitoista ja loput veks).

Itsellä tällähetkellä tuo kyseinen tapa kulmissa käytössä Omani kun ovat niin omituisen malliset: Toinen on korkeampi kuin toinen. Inhoan myöskin niiden epäsymmetristä pyöreyttä, joten jätin vain alkuun sentin, kaksi ja loput vedän partaveitsellä pois.

Kynänä käytän Rimmelin mustanruskeaa, jonka korkissa on mukana pieni harja, jolla "harjaan" karvat paikoilleen ja samalla ylimääräiset puuterit pois kynän alta. Tämän jälkeen laitan kulmasiveltimellä mustaa luomiväriä hiukan päälle, jotta kynän jälki ei ole niin radikaali. Tämä tapa toimii itsellä loistavasti

Kulmiin voi käyttää perus kulmakynän sijaan myös kajalia/huultenrajauskynää. Ei tarvitse välttämättä olla juuri KULMAKYNÄ Siihen punaisuuteen viitaten..Tosin en kyllä ole huultenrajauskynissä nähnyt muutakuin punasävyjä, mutta ehdotinpa vain laajentamaan kynävalikoiman tarkempaa tutkailua kosmetiikkaosastoilla käydessänne
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit