Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Symbolit vaatteissa ja koruissa

Kirjoittanut: Ziggy Stardust (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.02.2010 23:16
Millaisia symboleita näkyy vaatteissanne tai koruissanne? Ja miten kantamanne symbolit liittyvät ajatusmaailmaanne, millainen suhde teillä on niiden edustamiin asioihin?

Esimerkiksi itse käytän mustaa koristeellista ristiä kaulakoruna, vaikka en kuulu kirkkoon, enkä ole erityisen uskonnollinen.
Kirjoittanut: Sather (Goottiprinsessa)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 24.02.2010 06:48
Oon vähän pikkutarkka noiden symbolien kanssa, varsinkin jos niihin liittyy jotain uskonnollista/poliittista, joskus bändipaidatkin tuntuvat kantavan itselle niin tärkeitä asioita mukanaan, ettei niitä voi käyttää kun fiilis muuttuu.
Berliinistä aikoinaan tuotu luovuutta kuvastava kelttipentagrammikin jäi vähän hyllyyn, kun will over matter ei tuntunut kuvastavan omaa henkistä tilaa (ja sit se meni viel rikki :<).

Btw,

Lainaus: Ziggy Stardust

miten kantamanne symbolit liittyvät ajatusmaailmaanne

vastaa toki itsekin.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.02.2010 15:03
En käytä symboleita. Pyrin tietoisesti välttelemään kaikkia symboleita vaatetuksessani, en käytä lainkaan printillisiä paitoja, koruja tm. Tiedostan toki että on liki mahdotonta pukeutua niin ettei kukaan löytäisi siitä mitään symboliikkaa, pyrinkin lähinnä välttämään ne kaikkein ilmeisimmät.

En oikeastaan tiedä mistä tämä asennoitumiseni juontuu, nuorempana ei ollut mikään ongelma pukea päälle jos minkäkin laista symbolia, niin vitsillä kuin tosissaankin.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 27.02.2010 15:46
Vaatteissani harvemmin näkee minkäänlaisia symboleita. Bändipaidat ovatkin juttu erikseen, tavallaan. Niitäkään ei minulla montaa ole.

Mutta kaulassani roikkuvat yleensä ankh ja penta. Eipä niillä ole minulle sen syvempää merkitystä, penta on kaulassani sen kunniaksi, ettö en kuulu kirkkoon ja jotenkin haluan sitä tuoda esille. Pentangrammin merkitys minulle saattaa olla aivan eri kuin jollekin toiselle, ja sen takia minusta saatetaan luulla monenlaista, mutta itse tiedän totuuden, se riittäköön.

Ankhiinkaan mulla ei ole sen syvällisempää merkitystä, minä vain pidän siitä.
Kirjoittanut: Sir Jarva (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.03.2010 02:39
Itse olen BronzeRainin kanssa samoilla linjoilla noiden printillisten paitojen ja muiden vaatteiden suhteen. Olenkin jo pikkuhiljaa alkanut hankkiutumaan eroon moisista vaatekaapissani. Tykkään nimenomaan ajattomista vaatteista ja printithän edustaa suoraan tätä teollistunutta aikakautta. Kirjailut onkin sitten asia erikseen ja nekin pysyy itselläni ihan kelttikuvioissa ja muussa häröornamentiikassa.

Kaulassani komeilee aina silloin tällöin itsetekemäni mustahelminen rukousnauha ja erittäin loogisestihan siellä päässä roikkuu risti (oikein päin). Kirkosta ja uskonnosta en tosin pahemmin perusta, mutta rukousnauhat ovat kyllä tyylikkyyden multihuipentuma. Plus niillä on hyvä provosoida ihmisiä "Et kai säki oo liittynyt johonki lahkoo?" kysyi äitini jouluna.

Ai niin, ja vakikaulakoruna on tottakai antiikkimessinkinen ja sydämenmuotoinen Jänis-horoskooppiriipus ja kukaan ei tietenkään arvaa miksi juuri jänis. Eräs valopää tottakai vitsaili mun olevan eläimiinsekaantuja
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 01.03.2010 09:34
No on tuossa suomileijona ja "Kala" sormus. Käytän Yhtä ristiä jonka mulle on valmistanut yksi Gootti.neti käyttäjä suunittelij ka hän pykäsi. Pidän symbooleista ja haluan kuvastaa nillä ajatusmaailmaani. Olen isänmaallinen, mutta en todellakaan rasisti. Miltantti kylläkin, niinkuin avatar viittaa
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.03.2010 19:02
Käytän myöskin aika vähän symboleita koruissani tai pukeutumisessa. Poikkeuksena tästä Lip Servicen (en nyt muista, eikä pikaisella nettivilkaisulla löytynyt, mitä sarjaa) mutta se militanttihenkinen, jossa on sirppi ja vasara. Omistan sen kuitenkin täysin ulkonäöllisistä syistä. Printitkään eivät oikein ole minun juttuni muuta kuin joissakin harvoissa vaatteissa.

Koruja omistan muutamia symboleilla, niittenkin käyttö on jäänyt hyvin vähäiseksi tässä muutamana viime vuotena. Pari vuotta takaperin pidin semiahkerasti kiinalaisen horoskoopin vuohta kaulassani. Ristiä en ole pitänyt ikinä, johtunee siitä että lähipiirissäni on kristittyjä ja olen kai halunnut tavallaan irtisanoutua siitä. Mitään kristittyjä vastaan minulla ei silti ole.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 01.03.2010 20:00
Usein mulla löytyy kaulasta risti missä on Jesuksen kuva ja vieressä Maria Magdalena. Uskonnollinen en ole, mutta toi koru kuvaa maailman kovinta rockbändiä The Jesus And Mary Chain.

Korvassa roikkuu ankh-symboli jolla taas ei oo mitään isompaa merkitystä mulle paitsi tunnearvoltaan koska se on jo yli viis vuotta ollu mulla lähestulkoon päivittäin.

Vaatteissa taas liikkuu paljon esilaisia poliittisia merkkejä (ja bänditunnuksiakin toki) joista suurin osa on antifasistisia, vasemmistolaisia ja luonnonsuojeluun liittyviä. Tälläkin hetkellä farkuissa tollanen "Fight War Not Wars, Destroy power Not people"-patchi ja toisissa housuissa löytyy Rudolf Rockerin Vapaa Työväenliike-Anarkosyndikalismi-kirjan kansikuvakissa.
Kirjoittanut: Chap (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.03.2010 20:18
Mulla on aina kaulassa ankh. Ei sillä mitään erikoista merkitystä mulle ole, roikkunu mukana jo 4 vuotta, enkä vaan enää osaa olla ilman sitä. Pentagrammia käytän joskus harvoin, en symbolisten merkitysten takia, vaan siks, että satun tykkäämään kyseisestä kuviosta. Bändituotteita en oikeen osaa käyttää, ellei se ole sitten jotenkin erityisen hieno. Vähän sama poliittisissa merkeissä, mutta niitä en yleensä edes uskalla käyttää, koska en yleensä usko tietäväni asioista tarpeeksi.
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.03.2010 21:37
Ainiin, löytyyhän minulta pienellä punaisella varustettu Fatiman käsi -riipus. Epäröin aluksi sen ostamista, koska se on islamilainen onnenamuletti mutta se kuitenkin lähti mukaan Tunisiasta noin vuosi sitten. Minulle merkitys on vain kaunis matkamuisto.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit