Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Symbolit vaatteissa ja koruissa

Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.10.2010 16:40

Lainaus: Giffirt

Eikös ne ISÄM MAAN TOIVOT käytä niitä suomi leijona -koruja?

Usein sen kaverina on myös myös risti, sillä koti, uskonto ja isänmaa. Mutta kyllä ne tuota muinaissuomalaista ja -skandinaavistakin kuvastoa taitavat suosia.
Kirjoittanut: Black_Wings (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.11.2010 15:43
kaulassani roikkuu yleensä tumma risti jossa on kiviä (muovisia nekin ) mutta tykkään symboleista ja printeistä, ristiä en käytä uskonnollisista syistä, pidän vaan siitä
Kirjoittanut: Wanderer (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.11.2010 16:10
Mulla on hiukan ristiriitainen symboli-aate. Vältän ristejä niiden uskonnollisen merkityksen vuoksi, en pidä sydämistä enkä tähdistä, ne ovat liian tavanomaisia mielestäni ja pääkallon merkitys on niin paljon pilattu tänä päivänä etten halua sitäkään paljoa esiintyvän. Sillä edellään näinäkin päivinä pääkallo merkitsee minulle kuolemaa ja kuvottaa katsoa kun alle vuoden vanhoille pirpanoille puetaan paitoja missä ilveilee pääkallot. En myöskään halua siipiä koruun tai vaatteisiin symboliksi, niihin kuin usein liitetään enkelit, enkä ylipäätänsä siedä mitään enkelikamaa.

Ristiriitaisuus tulee sitten siinä, että risti ja sydän kyllä toistuvat jossain ristinä ja herttana pata- ja ruutu-kuvion kanssa. Pidän unisieppareita, korvassani on aina yksi sellainen roikkumassa koruna. Pidän niiden tarkoituksesta poistaa pahoja unia. Yhdessä sormuksessani on karhu, sillä karhu eläimenhahmona sekä ennen aikaan mystisenäkin olentona pidettynä on aina kiehtonut ja siitä useasti jauhan. Nopat on kai symboli myös, jota esiintyi ennen itselläni, mutta olen sitä vähentänyt valtavirran vuoksi.
Ja unohdin sitten vielä kirjottaa että nopat ajatuksenaan sattumana ja täysin ennalta arvaamattomina ovat hienoja symboleja.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.11.2010 23:13
Täältä löytyy varsinainen symbolien suurkuluttaja. Pääkalloja löytyy useammastakin vaatekappaleesta, kaulakorusta ja korviksista. Tähtiäkin yhdestä hameesta ja rusetista, rusetti etenkin on ihan söpö. Onhan ne nyt aika massaa, mutta en vältelläkään jaksa. Ankhia ja ristejä käytän ihan vaan niiden mystiikan vuoksi.
Pentagrammeja oon ihan tietoisesti vältellyt. Idea siinä takana ei vaan oikein kiinnostaa, eikä pelkän kuvion takia viitsisi äitiä järkyttää '
Kirjoittanut: Girl98 (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.11.2010 21:23
No minulla on yks pentagrammikoru, joskus käytän sitä. Lisäks ihuna glitteristä (!) ostettu koristeellinen goottityylinen ristikoru, ja vielä yhet ristikorvikset, joista toisen oon hukannu
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 04.12.2010 22:33

Lainaus: HepZusi

ja vieressä Maria Magdalena

Kuka tää Maria Magdalena on?
Tiiän kyl sellasii biisejä jotka on sen nimisii, mut sit muuten menee vähä ohi.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 05.12.2010 18:08

Lainaus: Onnetontar

Kuka tää Maria Magdalena on?

Raamatun henkilö, kohtalaisen oleellinen sellainen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Magdalan_Maria
Google on kaveri.

Ihan keskustelun itsensä kannalta kiinnostaisi, että onko teillä jotain symbolia joka on syystä tai toisesta aivan erityisen rakas?

Tiedän että tämä on aivan suunnaton klisee, mutta itselleni ankh on aina ollut erityisen mieluisa. Sain isältäni aikoinaan ison hopeisen ankhin kun olimme lomalla Egyptissä. Lisäksi olen jo penskana hurahtanut Egyptiin melko pahasti. Asiaa ei suinkaan ole auttanut se, että olen nyt historian ja arkeologian opintojen myötä tehnyt useita koulutöitä aiheesta, vaikka Suomessa ei juuri voikaan egyptologiaa opiskella. Lähinnä se on ollut sellainen rakas harrastus. Itse ankhin merkitys (ikuinen elämä) ei niin kiehdo, lähinnä itselleni siitä on muotoutunut miellyttävä symboli omien muistojen ja kiinnostusten kautta.

Olen myös viehtynyt spiraaleihin. Sitä nyt löytyy likipitäen jokaisesta kulttuurista tavalla tai toisella ilmaistuna, mutta jostain syystä se on aina ollut miellyttävä symboli. Lähinnä visuaalisesti olen vain pitänyt siitä erityisen paljon.
Kirjoittanut: JohnVonLondon (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.12.2010 12:18
Joskus olen pitänyt ristiä (kaulakoru) mukana, mutta en sen jälkeen kun sivutin rippikoulun, enkä edes muutenkaan ole kovin kristillinen.
Fatiman käsi on hieno symboli ja haluaisin joskus sellaisen korun.
Kirjoittanut: Morso (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.12.2010 17:10
Ennen minulta löytyi melkein joka vaatekappaleesta pääkallo, muttei enää. Syy on ehkä siinä, että kyllästyin lopulta. Nykyään pyrin välttämään tätä symbolia, tosin vielä yhdestä hameestani löytyy pääkalloja. Ristikin on vähän niin ja näin, joten vain yhdestä paidastani sellainen löytyy (tosin senkin voisi irrottaa). Lempisymbolini taitaa olla niinkin tavanomainen kuin tähti, mutta sitäkään ei kyllä löydy vaatteistani, vaan käsistäni, joihin aina piirtelen niitä.
Kirjoittanut: Razorcutter (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.12.2010 22:41

Lainaus: Giffirt

Tiedän että tämä on aivan suunnaton klisee, mutta itselleni ankh on aina ollut erityisen mieluisa.

Itsekin pidän ankhista, varmaan juuri siksi että se on niin perinteinen.
Yleisin koru tai vaate symboli on minulla varmaankin ihan se kristittyjen risti. Pentagrammi löytyy myös yhdestä korusta tosin kyseinen pentagrammi on pakanatyyliin kaksi sakaraa alaspäin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit