Gootti.net

Symbolit vaatteissa ja koruissa

Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Felicia
  • Lähetetty: 02.03.2010 12:07
En käytä symboleita, varsinkin haluan vältellä kaikkea missä on risti tai pentagrammi, kummin päin vain. En halua, että minua yhdistetään mihinkään uskonnolliseen.

Ankhia käytin joskus, mutta sekin on jäänyt. Kyllähän sekin johonkin uskontoon liittyy...
Kirjoittanut: rumanaama (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.03.2010 11:05

Lainaus: Sir Jarva

rukousnauhat ovat kyllä tyylikkyyden multihuipentuma. Plus niillä on hyvä provosoida ihmisiä

Näin on. Itse oon duunannu omani, eli poistin ristin jossa oli Jeesus ja vaihdoin sen pelkkään ristiin. En tykkää ristiinnaulitun rististä, se on minulle liian uskonnollinen.
Lähes päivittäin kaulassani on Ankh, ja tavallinen risti jonka kanssa samassa ketjussa on kotkankynsi (Alchemy-koru).
Molemmat ristit merkitsevät minulle sitä, että uskon mihin itse uskon, en kuitenkaan koe olevani kristitty, vaikka kirkkoon kuulunkin. Sekavaa...
Kotkankynsi varjelkoon minua p-mäisiltä tyypeiltä ja antakoon voimaa uskoa itteeni, että minä pystyn kyllä.
Vaatteissani symboleja ei ole. Minulla ei ole mitään niitä vastaan, mutta jos ite laitan jonkun symbolin omaavan vaatteen päälleni, täytyy minun "seistä" sen symbolin takana. Entistä sekavampaa...
Kirjoittanut: SuitcaseBaby (Jäsen)
  • • Muokkasi: SuitcaseBaby
  • Lähetetty: 04.03.2010 10:38
Ainoa symboli mitä käytän on hopeinen Mustanaamion pahan merkki sormus oikeassa kädessä.
"Mustanaamio on kova koville."
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.03.2010 17:23
Risti on kyllä se symboli mitä tulee itse kannettua mukana. Sen takia, että mielestäni risti on kaunis ja liittyy siihen uskoonkin liittyviä asioita. Tällä hetkellä risti taitaa kuitenkin löytyä vain avaimenperästä.

Tähti on toinen symboli mistä pidän ja joissain vaatteissa saattaa olla. Sitten myös jotain biohazardeja saattaa löytyä tai sen kaltaisia printtejä paidoista ja jotain virtapiirikuvion tapaista.
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.03.2010 11:58
No, minulta löytyy kaulasta pentagrammi, cobra, joka tekee ikuisuuden symbolin ja sormesta löytyy myöskin cobra. Molemmat symbolit merkitsevät minulle paljon.
Kirjoittanut: Little Vampire (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.03.2010 13:58
Minulta löytyy monta risti riipusta. En pidä niitä uskonnollisuuden takia vain siksi että ovat kauniita. Yleensä on pieni ankh kaulassa tai penta. En välitä vaikka muut ajattelisivatkin niistä että uskon johonkin tai ajattelen tietyllä tavalla kun kannan niitä. Yleensä ostan korut niiden ulkonäön takia.
Osa koruista merkkaa minulle kuitenkin paljon varsinkin jos olen saanut ne joltain tärkeältä ihmiseltä.
Kirjoittanut: Kaarina (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.04.2010 10:24
Teininä pidin pientä penta-sormusta ja anarkistimerkkiä kaulassa. Harkitsin jopa sen anarkistimerkin tatuoimista Ajat muuttui ja aloin pitää tavattuani mieheni maltanristiä vain koska se oli mieheni ja muistutti hänestä. Nykyisin vaatteissani ei ole symboleja, mutta kaulassa on aika usein ollut mieheltä lahjaksi saamani ankh. Aika monet kaulakoruistani ovat mieheni ostamia en juurikaan itse nykyisin osta koruja.
Kirjoittanut: Dineara (Nimetön)
  • Lähetetty: 14.04.2010 15:17
Itse en mitään symbolia pidä missään muodossa, ellen tarkalleen tiedä sen merkitystä ja pidä sitä todella tärkeänä itselleni. En siis voi pitää mitään "vain koska se on hieno", koska symbolit leimaavat aina kantajansa tavalla tai toisella. Tämän takia kaupan hyllylle jäävät esimerkiksi ne goottikorut ja -vaatteet, joista löytyy risti, ihan sama miten päin, mitä materiaalia, minkä kokoisena tahansa. En myöskään pidä printeistä, sloganeista tai muista vastaavista, eikä näillä näkymin ainakaan tule vaatteissani koskaan tällaisia näkymään. Ainoa symboli, jota tällä hetkellä käytän, on pentagrammi (yksi sakara ylöspäin). Se on aina kaulassa, aina näkyvillä. Mitään uskontoa en tunnusta, vaan eipä pentagrammin (kuten ristinkään) alkuperäinen merkitys olekaan leimata ketään uskonnolla, vaan toimia suojelevana symbolina. Itse yhdistän sen vahvasti magiaan, ja maagisuus on mulle tärkeä osa elämää, sen takia käytän sitä. Paljonhan tuosta symbolista liikkuu väärinkäsityksiä, ja lähes poikkeuksetta oman kokemukseni mukaan tällä seudulla ainoat pentagrammia käyttävät ovat satanisteja ja hevareita, ja heillä on se sakara alaspäin, ja osan mielestä se vaan on hieno hevikoru. Kantaja itsehän symbolilleen sen lopullisen merkityksen antaa...
Kirjoittanut: Lucilla A (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.04.2010 23:21
Minulla on muutama ristikoru, vaikka suhteeni uskontoon onkin eipäs-juupas-osastoa (?). Ennen vastustin niitä kovasti, mutta muutaman vuoden ajan olen alkanut pitää niistä, koska ne näyttävät hienoilta ja symboloivat uhrautumista ja muuta ylevää. Se tosiaan on hienoin symboli maailmassa.

Omistan myos Ankhin, mutta en oikein viitsi käyttää sitä, se ei tunnu omalta symbolilta. Siihen liittyy kuitenkin hauska tarina - ostin sen (ihan Suomesta) egyptiläiseltä kauppiaalta, joka sanoi, että ei suostu myymään sitä, ennen kuin on varma, että ymmärrän mitä se tarkoittaa = Niiliä ja sen tuomaa elämää Egyptille.

Olen tehnyt muutamia Ranskan Vallankumouksen (ikuinen pakkomielteeni) symboliikkaan liittyviä koruja, joissa on vapauden myssyä, trikoloria ja tammenlehviä. Fasces on kanssa hieno symboli, mutta nimeä myoten assosioituu enemmän Mussoliniin kuin tasavalta-ajan Roomaan tai Ranskaan...
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 15.04.2010 14:12
Koitan välttää tavallisia ristikoruja, ellen löydä todella kaunista yksilöä.

Kaulassani roikkuu ankh ja se tuntuu omalta.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit