Gootti.net

Symbolit vaatteissa ja koruissa

Kirjoittanut: VariSami (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.12.2010 23:05
Hmmm, erityinen? Risti voisi visuaalisesti mennä, mutta en todellakaan ole uskovainen (tai edes kirkon jäsen), joten sen syvempää merkitystä sillä ei olisi.

Sanoisin varmaankin siivet. Erityisesti pidän dualistisen "hyvä-paha"-symbioosin yhdistämisestä niihin kuvaamalla toista siipeä lepakkomaisena, "demonisena" ja toista enkelimäisenä. Tämäkin on hieman korni ehkä, joo, mutta myös totta. Kuten jo aiemmin olen sanonut, dualismien kuvaaminen toisiinsa kietoutuneina tai muuten rinnasteisina on minulle erityisen tärkeää, ja siivissä siihen yhdistyy sekä kauneus että vapaus.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Wormboy
  • Lähetetty: 26.04.2013 20:17
Sillon joskus kun jaksan laittaa koruja ja pinssejä niin näkyy pentagrammi/ankh/heartagram/jusa/celebritarian cross.
Tykkään paljon symboleista ja niitä tulee tylsyydessä piirreltyä joskus käsiin (ihii) ja vihkojen kulmiin. Kuitenkin mulle on tärkeää että tiiän sen symbolin merkityksen, ettei se oo vaan "tää on kiva".
Kirjoittanut: DEADBUNNY (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.07.2013 23:28
Aina noitatähti kaulassa! Tavalla tai toisella.
Yleensä pieni, mutta löytyy erikokoisina, värisinä yms.yms.
Uskon niiden tuovan hyvää karmaa ja onnea muuten niin surkeaan elämääni!
Ja ostan niitä lisäksi kavereillenikin usein x3

Lisäksi ristejä, vaikken kirkossa olekkaan, eikä niillä sen suurempaa merkitystäkään taida minulle olla. Ovat vain nättejä. Siis keltti- ym -ristit
Kirjoittanut: ixydor (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.07.2013 20:04
Minulla on torilta ostettu Celttiristi johon on upotettu punaisia sellaisia jalokiven näköisiä (ei ole oikeita).
Ja sen merkitys on minulle hieman uskonnollinen mutta en kuulu kirkkoon ja uskontoni perustuu myös muihinkin kun kristin uskoon. Ja se oli niin hieno että minun piti napata se mukaan.
Ja sitten löytyy yksi HIM paita jossa on Heartagram ja no sillä ei minulle muuta merkitystä ole kuin että olen fani.
Kirjoittanut: xenablood (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: xenablood
  • Lähetetty: 27.07.2013 23:02
Mulla on itselläni useita fanipaitoja logoilla, ja niillä ei muuta ideaa ole kuin ilmaista minkälaisesta musiikista pidän. Mutta pari korua löytyy joissa on ns. ankhi eli muinainen egyptiläinen hieroglyfi, joka symboloi ikuista elämää. Itse pidän kyseisestä kuviosta, mutta ei mulla sen enempää sille mitään merkitystä ole. Tykkään kyllä eräästä mietelauseesta, Live life as if you'll die tomorrow, but dream as if you'll live forever, joten tietty toi live forever juttu vois liittyy siihen...
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.07.2013 15:51
Löydän usein symbolismia vaikka mistä, ja erilaisten symbolien merkitykset ovat minulle hyvin tärkeitä. Olen niitä, jotka ostavat riipuksia ja muita sillä perusteella mitä ne symboloi, enkä niinkään pelkän ukonäön takia.

Symboleita kannan mukanani lähinnä koruissa tai muissa asusteissa (myös vähän sisustuksessa), vaatteissa en niinkään. Tulevissa tatuoinneissani tulee olemaan eri symboleita ja kaikilla on aina se jokin erityinen merkitys itselleni. Pari symbolista tatuointia on suunnitteilla jo kauan ollut. Toinen niistä on triquetra, jolla on minulle syvempikin merkitys, mutta lyhyesti kuvailtuna symboloi sitä kolmen yhtenäisyyttä (ei kuitenkaan sitä isä, poika ja pyhä henki).

Lainaus: VariSami

Dualismiin liityvät myös monet muut valintani. Esimerkiksi Chemical Wedding -riipus koostuu enkelin ja demonin... läheisestä suhteesta. Minulla on myös paita, jossa enkeli ja demoni on kuvattu lähes symmetrisesti toisiinsa nähden. Dualistiset aiheet edustavat minulle tärkeää ajatusta, että mitään ei voi olla olemassa ilman sen vastaparia. Lisäksi ne kuvaavat, miten jokaisessa on aina molempia vastapareja - esimerkiksi hyvää ja pahaa.

Tähän voin vain yhtyä, sillä dualismi on aina merkinnyt minulle juuri tuota tärkeää ajatusta, että kaikelle on vastaparinsa, eikä ilman toista voi olla toista. Ja tätä ajatusta olen suunnitellut tatuointiini, jossa näkyisi vahvasti hyvä ja paha.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit