Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Symbolit vaatteissa ja koruissa

Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.04.2010 15:35
Pentagrammiriipuksen ostin joskus, käytän sitä jos tuntuu että tarvitsen suojelua pahoilta hengiltä. Mikä ei ole kovin usein.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 15.04.2010 16:19
Hmm..

Kannan päivittäin kaulassani, vyönsoljessani, lompakossani sekä tatuoituna kämmenselkään pentagrammia - en minkäänsorttisen uskon symbolina vaan enemmänkin oman merkityksensä takia. Minulle pentagrammi symboloi hyvää onnea, luonnollisestikin yksi sakara ylöspäin. Tatuoitin sen kämmenselkääni vaikka tiedostin, että se saattaa tulevaisuudessa vaikeuttaa töiden saamista. Enemmän veikkaisin ulkonäköni vaikeuttavan töiden saamista.
En usko kyseisen merkin "satanistiseen merkitykseen", sillä pentagrammi on liitetty kyseisiin riitteihin taiteilijan toimesta. Huvittavaa.

Toisinaan käytän myös ristiä, sekin ilman minkäänsorttisia uskonnollisia aatteita.
Otin myös rintaani lisää mustetta viime perjantaina, mutta siitä sitten lisää toiste.
Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: emanon
  • Lähetetty: 16.04.2010 00:35

Lainaus: Chrystalis

Otin myös rintaani lisää mustetta viime perjantaina, mutta siitä sitten lisää toiste.

Tatuoitko rintakarvat itsellesi? :P
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 22.04.2010 10:36
Noh, mulla on aina sydän kaulassa. Eli Kalevala Korun Rakkaus punaisena jota pidän lähes 24/7, uimaan ja esim. röntgeniin otan sen pois. Sain poikkikseltani sen synttärilahjaksi ja symbolisesti kannan miehekkeeni sydäntä kaulallani, eihän sitä sovi sitten jättää minnekään piirongin pohjalle. Koru on minulle siksi tosi tärkeä ja ilman sitä on alaston olo, ei ole oma kulta mukana.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 22.04.2010 10:50
Minä en oikeastaan pidä koruja tai muita symboleja juurikaan. Ainoa juttu, joka päälläni on symbolinen, on kelttiläinen karhunkäpälä-tatuointi selässäni, joka viittaa sukuuni. Muuten en käytä koruja tai vaatteita joissa olisi sen kummempia symboleja. Poikkeuksen tekee laukkuni, johon olen ommellut ison panssarivaunumiehen koulutushaaramerkin, sitä kannan ylpeydellä.

Se piti lisäämäni, etten käytä symboleja vaatteissani siksi, koska en halua kantaa jotain sellasta jota en kannata. Pentagrammit, ristit ja ankhit yms. ovat niin usein väärässä käytössä ("oon nyt ihan vitun kovis ku mul on pentagrammi-t-paita!") etten halua näyttää yhtä naurettavalta.
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.05.2010 14:56
Kannan kaulassani hopeista kobraa , joka tekee hännällään ikuisuuden symbolin.
Myös peukalossani on kobra ja Mulle kobra on viisauden symboli.
Kirjoittanut: SpiritusDeath (Nimetön)
  • Lähetetty: 02.05.2010 15:13
Käytän äärimmäisen vähän symboliikkaa.. Ennen käytin paljon printillisä vaatteita ja koruja, joissa oli jokin symboli, nyt en käytä enää oikein mitään sellaista. En tiedä miksi, mutta niin moni ihminen ajattelee niin eri tavalla monista symboleista..
Kirjoittanut: JM16180 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.05.2010 16:02
Linkki
Olkalaukusta löytyy kyseinen symboli punaisena ilman kulmien tyylittelyjä(-_- ja yhdestä ylisuuresta t-paidasta myös... ei sitä aina voi onnistua ostoksissaan ). On sen verta tuntematon ja harvinainen ilmestys, että todella moni on kyselemässä sen merkitystä, mutta koska suora vastaus veisi keskustelua todennäköisesti aika tuskaiselle tielle olen jättänyt kertomatta. "Jos et jo tunnista, niin tuskin ymmärrät." Kaikki ovat tähän asti tyytyneet tuohon vastaukseen.

Tuo avatarina oleva puolisuunnikas voisi olla hieno jossain paidassa. Ei herättäisi kyselyjä ihmisiltä, mutta silti omaisi valtavan symbolisen arvon. Kaulassakin roikkuu korua, mutta pidän paidan alla lähes aina.
Kirjoittanut: Luthien (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.05.2010 17:51
Rakastan symboliikkaa, mutta olen sen suhteen melkoinen elitisti. Käyttäisin ehdottomasti kaikenlaisia symbolikoruja, tatuoisin symboleja yms, jos osaisin päättää mikä on minulle tarpeeksi merkityksellinen. Kuitenkaan en toistaiseksi juurikaan käytä symboleita. Suunnittelin itselleni tatuoinnin, jossa pentagrammin "väleissä" kulkee käärme. Tämän kuvan symboliikassa on paljon minulle omaa, mutta ajattelen että kuitenkin pentagrammiin kuuluu myös joitakin asioita joita en allekirjoita, joten en ole ainakaan vielä ihan valmis tatuoimaan tätä suunnitelmaani.
On aina kiehtovaa kuulla jos ihmisillä on heille henkilökohtaisesti tärkeitä symboleita, joita kantavat mukanaan.
Kirjoittanut: Pähkinähiiri (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.10.2010 22:29
Tykkään erityisesti kelttikorujen symboliikasta. Käytän paljon kelttikoruja juuri sen takia, että niillä on mieluisan ulkonäön lisäksi tietty merkitys. Mm. spiraalia löytyy monessa eri korussa (symboloi henkistä kasvua ja jatkuvaa itsensä kehittämistä). Mieluisin on ehkä kuitenkin druidikolmio, parantajien ja tietäjien symboli. Myös kelttiristi on tosi kaunis, vaikka sitä on kai käyttäneet kaiken maailman nationalistiryhmittymätkin omien symboliensa pohjana.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit