Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Minkälaiset kynnet omistatte?

Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 06.02.2007 14:00
Täällä on viestiketju silmämeikeistä, meikkien merkeistä, kulmakarvoista, hiuksista ja vaatteista, joten kynsistä ei vielä ole samanlaista ketjua.
Niimpä utelenkin nyt, millaiset raapimet omistatte.
Onko ne ihan normaalit, lyhyet ja lakattomat (joita ehkä vieläpä pureksit), pitkisksi kasvatetut ja huolella lakatut, lyhyet ja lakatut vai kenties koristeelliset rakennekynnet? Onko ongelmia kynsien kasvattamisessa? Entä millaista lakkaa yleensä käytätte (lempivärit ja merkit). Harrastatko ranskalaista manikyyriä? Hoidatko kyntesi itse vai kauneushoitolassa? Ja onko sinulla päivä pilalla jos kynsi katkeaa? Entäs kynsien malli; kärkeen päin kapenevat vai "kanttisiksi" viilatut? Omistatko kynsikoruja?

Mä itse oon yrittäny aina kasvattaa pitkiä kynsiä, mut pelkästään vasemman käden pikkusormessa ja nimettömässä on vähän pidemmät kynnet, koska pesen koko ajan tiskejä ja alusvaatteita käsin, niin ne pehmenee ja lohkeilee. Ja jos joskus saan kynnet vähän kasvamaan käyttäen kovetinta, niin johonkin se aina pitää tökätä, et se menee poikki (ja yleensä vielä todella alhaalta, mikä on kivuliasta).
Eli osa kynsistä on sellasia semipitkiä, osa melko lyhyitä. Ilman lakkaa en kulje juuri missään, tavallisesti käytän tuota Bloody Mary's Goth-merkkistä mustaa kynsilakkaa. Kosmetologikoulussa suoritin rakennekynsikurssin, mut en osais enää tehdä niitä, eikä mulla oo ollu ne kuin kerran. Lakkiaisissani mul oli tosi törkeet irtomuovikynnet liimalla! Eikä ne pysyny paikallaan yhtään. Ranskalaisia manikyyrejä teen usein frendeille, ne tulee meille ihan onnessaan ja silmät kiiluu jännityksestä kun otan sen valkosen lakkapurkin esille ja rivin vaaleita lakkoja pöydälle. Itelleni oon joskus tehnyt lakalla jotin koristekuvioita uuden lakan päälle, mut yhtä sekasotkua sekin on ollut. Haluisin todella pitkät, pelottavat vampyyrikynnet jotka sit lakkaisin verenpunaisiks. Täytyy turvautua rakennekynsiin.
Kirjoittanut: The_Killer_Doll (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.02.2007 15:16
Aah, ihanaa kynnet.
Minähän suorastaan elän kynsilleni, joka päivä ollaan tarkistelemassa onko lakka ok tai että varmasti ne näyttävät niin pelottavilta kuin on tarkoituskin

Minulla on siis tälläisen järkyttävän pitkät kynnet jotka olen viilannyt päähän kapeneviksi(miten lie sanoisin sen) ja erittäin mukavan teräviksi. Paitsi tietenkin etusormen kynnet ovat aika lyhyet muihin verrattuna koska ne eivät kasva. Lakkailen ne yleensä mustiksi tai sitten joskus sellaisiksi ihanan verenpunaisiksi, mutta se lakka mikä minulla oli(punainen siis) oli aivan kamalan huonoa ja lähti sellaisina koknaisina paloina irti enkä viitsinyt sitä sitten enempää käyttää, mutta uusi on kyllä pitänyt ostaa jo pitkän aikaa.
Ovathan nämä vähän hankalat ja monta tuttavaa on tultukin viilleltyä mukaville haavoille näillä tappokynsilläni ja hirveästi pelottaa jos yöllä tökkään silmäni puhki niillä, mutta olen jo oppinut varomaan unenpöpperössä naamani lääppimistä(sen jälkeen kun tökkäisin sieraimeni sisälle ja sain verisuihkun tuhoamaan tyynynliinan on oltu vähän varovaisempia ) Minulla ei muuten kynnet katkea melkein mistään, ettei sitä ongelmaa ole, että tarvitsee kokoajan pelätä niiden katkeamista.

Varpaankynsiäkin lakkaan ja olen hirveä kynsilakan suurkuluttaja koska jos kynnestä lähtee pala lakkaa irti putsaan usein koko kynnen ja käden ja lakkaan uudestaan koska se on vain joten nii-in rauhoittavaa hommaa. Varpaankynnet ovat yleensä jokatoinen vaaleanpunainen ja vaaleansininen, koska sain sellaiset joululahjaksi ja ne pitäisi käyttää loppuun. Tästä tulee yleensä sanomista liikuntatunnilla jos olemme salissa. ärr...
Kynsilakasta en mitään tiettyä merkkiä käytä, se mikä halvimmalta näyttää se ostetaan. Huomenna varmaan yritän rohkaista itseäni ostamaan sen lakan koska olen tänään vähän kipeä, pakko se nimittäin on ostaa.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 06.02.2007 15:34
Mikä sattuma! Viimeyönä funtsin just tän ketjun alottamista!

No, meikäläisen kynnet on ihan luonnolliset. Kasvaa ja katkeilee omia aikojaan. Itse en niitä leikkaa. Viilalla korjaan muotoja. Viilaan ne yleensä kapeeseen, kolmiomaiseen muotoon.
Tälläerää pisin kynsi on sentin mittanen (siis 1cm yli sormenpään) ja lyhin ei mee ollenkaan sormenpään yli. Ja nyt niissä on läpinäkyvää hoitavaa "lakkaa". Peukalon kynsi on punanen ja siihen oon piirtäny mustalla pienen lohikäärmeen.
Toisinaan lakkaan nää hopeisella lakalla. Muita värejä en omista. Niin ja sitten mun suosikki on sellanen metalliteippi! Sellanen metallinen, hopeenvärinen, kiiltävä ja tosi vahva teippi, millä teippailen kynsiäni aika usein. Se näyttää hurjalta ja kynnet ei ainakaan mee helposti poikki. Kannattaa kokeilla, jos jostain saa käsiinsä sopivaa teippiä. Tavallinen askarteluteippi ei pidä kunnolla...
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 06.02.2007 15:36

Lainaus: The_Killer_Doll

Paitsi tietenkin etusormen kynnet ovat aika lyhyet muihin verrattuna koska ne eivät kasva.

Hei sama ongelma. Mulla ne liuskottuu ja katkeilee, joten turha toivo niitä on saada kasvamaan...
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 06.02.2007 15:46
Hei, ihana aihe! Olen pitänyt kynsiäni pitkinä 11-vuotiaasta asti, en oikein osaa olla lyhyillä kynsillä. Sitäpaitsi kun miulla on niin pienet kädet, kompensoin siis sormien pituutta kasvattamalla tappokynnet! Viilaan nämä yleensä aika luonnollisen näköisiksi, ei mitenkään teräviksi eikä myöskään kantikkaasti. Tällä hetkellä ne ovat ilman lakkaa, yleensä lakkaan mustalla, punaisella tai violetilla (ja joskus esim. pystysuorasti puolet kynnestä punaisella ja puolet mustalla), joskus jollain semmoisella vaalealla manikyyrilakalla. Kynsikoruja tai mitään sellaisia ei ole.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 06.02.2007 16:55
Yleensä kynteli ovat aina huolellisesti mustalla lakatut, ja mahdollisimman pitkät. Joskus kuitenkin leikkaan kitaransoiton/ muun keksimäni kynsien pilaus harrastuksen takia, ja harmittelen sitten pitkään...
Tummanpunainen ja violettikin lakka löytyy meikkilaukusta, mutta käytän tosi harvoin, minua häiritsee jos on vaikka paidassa jotain valkoista mustan lisäksi ja kynnet sitten ovatkin violetit.
Sellaista joskus ennen tein, että lakkasin päältä mustat kynteni alapuolelta tummanpunaisella (täytyy tietenkin olla mahdollisimman pitkät kynnet sormen päiden yli)
Itse on aina tullut kynsiä hoidettua, enpä ala sellaisesta maksamaan kynsilakkapullon ja kynsiviilan hintaa enempää
Kirjoittanut: Morfinsia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 06.02.2007 17:02
Tällä hetkellä kynteni ovat olemattomat,mutta vielä viime kesänä minulla oli ihanat,pitkät "vamppi kynnet" jotka olivat milloin milläkin lakalla lakatut. Verenpunaista,mustaa,tummaa violettia,kirkkaanpunaista ja neon vihreää minä ehkä eniten käytän.
Kirjoittanut: Heyni (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.02.2007 17:19
Mä yritän pitää pitkänä, mut elukat pitää huolen siitä että ne katkeilee. Ellen ite johki telo

Lakkaa mä en käytä, jotain kovettavaa vois ostaa mut joskus sit..
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 06.02.2007 17:22
Mie en yleensäkään hoida kynsiäni mitenkään, lohkeavat milloin lohkeavat ja kasvavat sen verran kuin kasvavat. En myöskään juurikaan omista ja käytä lakkoja. Tänään on kuitenkin kiillotusviilalla oikein upeiksi hoidetut kynnet, koska piti olla näytelmässä. Pidän näistä. kiiltävät kauniisti täysin ilman mitään lakkaa.

ja pöh ranskalaisille manikyyreille, koko perheelläni on niin valkoiset kynnet, että monet ovat ihmetelleet, onko meillä manikyyrit, vaikka ne ovat ihan hoitamattomia. kynteni eivät ole tasaiset tai terävät, vaan pyöreähköt. enkä voisi muutenkaan soittaa ja taiteilla hirveän pitkillä kynsillä.
Kirjoittanut: Aditu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 06.02.2007 17:23
Tykkään pitää kynsiäni pitkinä. Harmi vain, että ne on aika hauraat ja lohkeilee ja murtuu aina tietyssä vaiheessa. Oikeastaan vain pikkurillien ja nimettömien kynnet pysyvät pitkinä (parhaimmillaan ollut 3cm), koska ne ei altistu päivittäisille rasituksille (käsienpesu, tiskaus, koneella kirjoittaminen jne.) Lakkaa en käytä mitenkään säännöllisesti, mutta suosikki ni taitaa olla kiiltävä ja läpinäkyvä lakka, koska ei haittaa jos se menee persiilleen :P Mustasta tykkään kanssa ja ranskalaista manikyyriä olen joskus huonolla menstyksellä koittanut tehdä. Yleensä en muotoile kynsiä erityisesti, koska kantikkaina ne eivät lohkea niin helposti. Joskus tulee viilailtua reunoilta, jos on esimerkiksi repeämän alku ja sen saa pois siten.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 6 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit