Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kitinät, narinat, vinkunat ja muuta valitusta!

Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 10.11.2010 01:06

Lainaus: Iiriva

Aaaargh, lunta! En tykkää talvesta nykyään yhtään. Onhan se juu kaunis vuodenaika, mutta vihaan kinoksissa tarpomista ja kovia pakkasia, joissa jäätyy vaikka olisi kuinka vaatetta päällä (jäi vissiin traumoja viime talven loppusodasta, jolloin oli koko viikon -30, ja 8 vaatekerroksesta huolimatta olin jatkuvasti jäässä). Kohta kettuunnun täysin myös kulkemisiin, sillä tällä hetkellä minulla ei ole autoa käytössäni, ja kohta en voi enää pyöräillä. Inhoan kävellä pitkähköjä matkoja tavaroiden kanssa, ja minun on pakko tehdä sellaisia reissuja muutama viikossa. Lähimpään ruokakauppaan on 3 km suuntaansa, joten ei todellakaan ole hohdokasta kävellä sitä matkaa ees taas ruokakassien kanssa, taikka lähteä vkonlopuksi pois Joutsenosta, kun matkatavaroita pitäisi raahata 2 km asemalle päästäkseen. Eiväthän nuo ole mahdottomia matkoja, mutta ketuttavat silti kun tavarat painavat hartioita ja pitäisi yrittää päästä eteenpäin. Ei helvetti, ikävät kuukaudet tulossa.

Et sie nyt kuitenkaan Vuolijoella asu, joten koetas vähän rajoittaa.
(Ihmettelen hiukan miten siellä voi elää ilman autoa, mutta kai se on järjestelykysymys.)

Sitä paitsi lumi on mukavan valkoista siihen loskaan verrattuna mistä seuraava pari viikkoa kuitenkin nautitaan.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 10.11.2010 11:12

Lainaus: mlrd

(Ihmettelen hiukan miten siellä voi elää ilman autoa, mutta kai se on järjestelykysymys.)

Minkäs teet kun on pakko. On minulla auto, mutta se on lojunut rikkinäisenä jo vuoden päivät vanhempieni pihassa kun emme sitä osaa korjata. Autolla elämä olisi kyllä helpompaa, ja saisi ehkä niitä töitäkin, joita ei ole löytynyt yli 2 kk ahkeran haun aikana.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 10.11.2010 13:23

Lainaus: Iiriva

Muoks: kaiken hyvän lisäksi nyt pitää yrittää saada hammaslääkäriaika vaikka ei todellakaan olisi sellaiseen varaa, sillä minulla taitaa olla 2-3 reikää jotka vaatisivat paikkausta.

Samoin täällä remppaa yksi hammas ja siihen tullut joku outo viiva kanssa. Sain ajan tarkastukseen mutta 3kk päähän, katotaan vaan ,että minkälainen se on 3kkden päästä.

Kitinää: no "myöhästyin" bussista. Ja vielä aika pahasti vaikka olin siis ajoissa paikalla niin bussi ei tullut. Ihan turhaa mennä 2den tunnin takia enään.
Kirjoittanut: Kreivi Arvet (Nimetön)
  • Lähetetty: 10.11.2010 13:24
Talvesta kannattaa nauttia eikä turhaa valittaa vaikka valitusketju tämä onkin! Itse en ole koskaan palellut talvella vaikka minäkin olen käynyt armeijan ja olen "odotellut" ulkosalla yli 30 asteen pakkasessa "sodan" tai ampumaharjoituksen alkua. (Armeijankäyminen on tosin ainoa asia elämässäni joka olisi kannattanut jättää tekemättä. En ole siitä laisinkaan ylpeä. Olin silloin mieleltäni niin heikko etten kyennyt valitsemaan toisin) Olen huomannut että ne ihmiset valittaa kylmästä jotka kököttää pääasiassa koko elämänsä sisätiloissa. Itse harrastan kestävyysjuoksua ympäri vuoden JA MYÖS TALVELLA. Vielä ei ole tullut niin kylmää ilmaa ettei lenkille vois lähteä ja odotanki innolla jos tänä talvena oma pakkasennätykseni tulisi rikottua joka on -37 astetta. Ja se on helvetin mahtavaa lenkkeillä oikein kylmällä ilmalla kun suurin osa ihmisistä kököttää sisällä kesää odotellen ja nauttia itse siitä kun ulkona on niin vähän väkeä liikkeellä. Tiedän että teillä on eriävä mielipide tästä asiasta ja se on vain hyvä, eri mieltä pitääkin olla. Hymyilkää on valoa kun maassa on lunta!!
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 10.11.2010 13:57

Lainaus: Kreivi Arvet

kestävyysjuoksua ympäri vuoden JA MYÖS TALVELLA.

Tämän on nyt aiheen vierestä, pahoittelen, mutta onko sinulla Kreivi hyvä jotkin nastalenkkarit tms. mitä käytät talvisin? Ajattelin itse siirtyä salille juoksumatolle, kun jäisillä teillä viipottaminen pelottaa.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 10.11.2010 14:08
Alkaa pikkuhiljaa hiipiä pakokauhu ihon alle. Huomenna klo 11 reikä reikä kahden viisaudenhampaan poisto. Mieli tekis juosta ja piiloutua.
  • Lähetetty: 10.11.2010 14:28
On toki. En ole koskaan tosin ostanu kaupasta valmiita nastalenkkareita kun mielestäni niissä on liian vähän nastoja pohjassa ja maksavatkin laatuun nähden liikaa, on ne tosin jykeviä sekä karkeakuvioisia pohjista mutta empä pidä. Joten hommasin, en muista oliko se Sportiasta tai Intersportiasta, ruuvattavia nastoja jotka on helppo itse ruuvata mihin tahansa kengän pohjaan. En tosin suosittele niillä rei´itettävän kaukista kauniimpia tanssikenkiä, heh! Merkki on La Sportiva Spike Set. Sisältää ruuvaustyökalun ja nastoja (paketti sisältää n. 20 nastaa). Tuossa on linkkiä miltä näyttää : http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=29 976&nimi=La+Sportiva+A.T.+Grip+Spike+Set+%28sis%E4 lt%E4%E4+nastaruuvarin%29

Ja jos ei saa tarpeeksi pitua 20 kymmenellä nastalla, kaupasta saa myös 10 nastan lisäpakkauksia. Ite tuossa äsken laskeskelin niin mulla on 17 nastaa/kenkä. Ei niillä sentään jäistä seinää kiivetä ylös mutta luisto vähenee todella paljon. Tiedoksi vielä: jos tiellä on jään päällä irtolunta niin siinä ei pidä mikään nasta tahi muukaan luistonestoviritys. Kerran lensin alamäessä hyvässä vauhdissa näyttävästi selälleen juuri vastaavanlaisella kelillä ja löin selän sekä takaraivon kovaan tienpintaan, vähän manasin ja kirosin siinä kun lenkkivauhti putosi ja könysin ylös ja jatkoin lenkkiä niinkuin ei ois mitään tapahtunu, heh!

Ai, juoksetko sinä matolla? No, täytyy todeta että ihmiset voivat mennä monella tapaa sekaisin, heh! Ite oon juossu yhden ainoan kerran matolla 10 min pätkän ja en toista kertaa mene. En oikein pitäny siitä kun koko ajan oli sama maisema ympärillä eli nk. "sama puu" oli koko ajan vieressä.
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 10.11.2010 14:30

Lainaus: Kreivi Arvet

Itse en ole koskaan palellut talvella

Millasia vaatteita sulla on?? Mä viipotan kesäisinkin sisällä villasukissa ja kun ulkona mittari alkaa laskee 15 alapuolelle alkaa jo kertyä pakokauhua talven kylmyyttä kohtaan.. Mua ei kyllä talvella saa pihalle ku ihan välttämättömät asiat, vaikka kuinka pukee päälle ni aina paleltaa. Koitan aina junailla koti-metro-määränpää -reitin niin, ettei juurikaan tarvii nenää lumikuuroon työntää.

Ja jottei menis ihan kokonaan aiheen vierestä, niin pitää vähän naristakin, eli miksi en siivonnut parveketta "talvikuntoon" silloin kun vielä säät sen sallivat. Nyt kalusteet vettyy siellä Ja miten on mahdollista, et postiluukusta tipahtelee kaiken maailman laskuja ihan hirveenä tulvana, ja vielä mun nimellä
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 10.11.2010 14:30

Lainaus: Roudatar

Alkaa pikkuhiljaa hiipiä pakokauhu ihon alle. Huomenna klo 11 reikä reikä kahden viisaudenhampaan poisto. Mieli tekis juosta ja piiloutua.

Minulta on revitty kaksi ja leikattu kaksi. Ilmeisesti revitään, kun otetaan kaksi kerralla? Älä huoli, repiminen on PALJON helpompaa kuin leikkaus. Ja leikkauskin oli allekirjoittaneen päässä pelottavampi kuin mitä itse tilanne loppujen lopuksi. Ekassa leikkauksessa olin ihan paniikissa, toka meni jo hyvin, kun tiesi ettei se ole niin kammottavaa kuin päässäni olen kuvitellut.

Minä kyllä vihaan talvea ihan avoimesti. Lumesa temmeltäminen voi joskus olla kivaa, mutta kuten monella muullakin suomalaisella, sairauteni kiukuttelevat talvisin paljon enemmän.
1) Atooppinen iho on taas villiintynyt. Kesällä ei juuri mitään ongelmaa, nyt naama kutiaa ja hilseilee ja jatkuvasti saa olla tunkemassa rasvaa liisteriksi, ettei tapetit lähde kokonaan irti lärvistä.
2) Nivelet huutaa hunajaa, erityisesti nyt kun keli on vaihteleva ja välillä on lämpimämpää ja välillä kylmenee äkillisesti pariksi päiväksi. Kesällä en syönyt kipulääkkeitä juuri yhtään, nyt alkoi taas lääkerumba kera kipulääkkeiden ja kortisonin.
3) Syysmasennus. Vihaan.
  • Lähetetty: 10.11.2010 14:38

Lainaus: SuZiC

Millasia vaatteita sulla on?

Ei mitään sen kummempaa. Ihan tavallisia. Ite oon ihmetellytkin sitä että ihmiset usein laittavat paljon enemmän vaatetta päälle kylmällä säällä kuin minä. Jos on kylmä ilma ja tarkoitus on oleilla ulkona pitempään paikallaan seisoskellen saatan varata mukaan ylimääräistä vaatekertaa kassiin eli olkalaukkuun kaiken varalta.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit