Gootti.net

Vapaat suhteet!

Kirjoittanut: vampirequeen (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.06.2007 02:29
nyt keskustellaan tästä. eli keille käy ja keille ei,,ja miksi? oletteko uskaltaneet ehdottaa? voin sanoa että itse en ole kehdannut! ja vähän pelkään omistushaluisia otuksia!olen aina ajatellut että minua ei oikein voi omistaa..jostain kumman syystä ajatus ahdistaa! vaikka olisi rakastunut..silloinkin..niin ja kuninkaallisten suhteet nuo ihanan salaiset ovat aina olleet vapaita..tämä tarkoittanee sitä että en pysty sitoutumaan
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 26.06.2007 03:03
Keskustellaan vaan. Mitäpä tuolla käsitteellä "vapaa suhde" tarkoitetaan? Sitäkö, että ei ole sellaista yksinomaan yhteen henkilöön rajoitettua vakituista seurustelukumppania? Jos kyllä, niin se ei ole ainakaan minun juttuni.

Oudoksuttaa jo ajatuskin siitä jos seurustelisin jonkun sellaisen mimmin kanssa, joka tapailisi samalla muitakin ihmisiä. Pidän tuollaista vapaata suhdetta kannattavaa ihmistyyppiä ala-arvoisena rappion ja kevytkenkäisyyden julkeana manifestina, joka pitäisi hävittää tästä maailmasta sisun ja luusahan avulla.
Kirjoittanut: Gocom (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Gocom
  • Lähetetty: 26.06.2007 03:16
Olen, herra kuopassa kanssa samaa mieltä. Täytyy vain sanoa etten missään nimessä voisi seurustella tytön kanssa, joka tapailee muita samaan aikaan. Toisekseen itsekään en voisi tapailla useaa tyttöä samaan aikaan - se vain tuntuu niin väärältä. Lopulta aiheuttaisi mulle omantunnontuskia, mustasukkaisuutta ja aika nopean eron, vaikka rakastaisin sitä tyttöä todella syvästi.

Täytyy sanoa siis että olen aika sitoutuva. Vaikka olenkin samalla myös sitoutumispelkoinen, mutta tykkään kuitenkin omistuneisuuden, välittämisen ja yksityisyyden tunteesta
Kirjoittanut: Tuulentytar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 26.06.2007 07:14

Lainaus: Gocom

Täytyy vain sanoa etten missään nimessä voisi seurustella tytön kanssa, joka tapailee muita samaan aikaan. Toisekseen itsekään en voisi tapailla useaa tyttöä samaan aikaan - se vain tuntuu niin väärältä. Lopulta aiheuttaisi mulle omantunnontuskia, mustasukkaisuutta ja aika nopean eron, vaikka rakastaisin sitä tyttöä todella syvästi.

Olen samaa mieltä, tosin että en vain voisi seurustella sellaisen pojan kanssa. Kaikki tai ei mitään, välimuotoa ei mulle ole. Olen kai sitten niin omistuksenhaluinen ettei sellaista mahdollisuutta ole, mutta en vain sellaiseen pystyisi.
Kirjoittanut: Lilith (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 26.06.2007 07:30
Jos seurustellaan niin siihen myös sitoudutaan. On minun vanhoillinen käsitykseni asiasta. En ikinä, en ikinä voisi kuvitella että seurustelisin mutta silti tapailisin muita, tai että vastapuoli tekisi sitä. Tai kummatkin!
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 26.06.2007 08:43
Itsekin olen vanhoillisen sitoutuva. Kaikki tai ei mitään, muita ei tai tulee maiharista ja kovaa.
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 26.06.2007 11:04
Taidan olla eri mieltä. Minulle taas mahdollisesti jossain tilanteessa sopisi tälläinen vapaa suhde Liiallinen sitoutuminen on alkanut aina ahdistamaan. Mutta ehkä olen sittenkin niin omistushaluinen ja mustasukkainen että vain minä saisin tapailla muita huolettomasti mutta miekkoseni ei missään nimessä saisi.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Ximmo
  • Lähetetty: 26.06.2007 11:40
Mä en ymmärrä koko vapaan suhteen määritelmää. Jos ihminen tapailee useita, niin käsittääkseni hän ei silloin seurustele. Mikäli taas tapailee vaan yhtä, niin tällöin seurustelee. Itse olen joskus hölmistynyt, kun minulta on kysytty, miten voin tapailla useita tyttöjä vaikkapa viikon aikana. Siis eikös se ole normaalia, jos ei seurustele? Ja kai sitä saa tyttöjä olla pojalla ystävänä muutenkin, ilman mitään seurustelupakkoa?

Toisaalta näyttääpi siltä, että täällä keskustellaan vapaasta suhteesta vähän eri merkityksessä. Minulle se merkitsee sitä, että vaikka on vakiokumppani, niin silti saa käydä naimassa ketä haluaa, jos siltä tuntuu, kunhan kertoo siitä rehellisesti kumppanilleen. Muunlainen vapaus kuuluu jo normaaliinkin suhteeseen. Terveessä suhteessa saa tulla ja mennä kuten huvittaa, sillä terveeseen suhteeseen kuuluu luottamus toiseen ja kunnioitus hänen harrastuksiaan kohtaan.

Vapaa suhde on monille sellainen juttu, että kun ei olla varmoja, onko suhde nyt ns. kestävä vai ei, niin valitaan sitten vapaa suhde, eli ollaan yhden kanssa ja katsellaan samalla, josko jostain löytyisi kelvollisempi vaihtoehto. Ihmiset tuntuvat tekevän näin, koska heille on tärkeää olla edes jonkinlaisessa suhteessa, halutaan, että löytyy se vakisyli sitten, kun itkettää ja on ikävää. Toki nuorella iällä vapaa suhde kiinnostaa myös siitä syystä, että ihmiset kaipaavat kokemuksia, joita ei välttämättä koskaan saa, jos alle 20-veenä lukitsee itsensä suhteeseen.
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 26.06.2007 11:52
Kokeiltu on,ei toimi. Se oli sellaista että oltiin päivät yhdessä, illalla erikseen. Ei se ollut oikein... luontevaa. Mutta tämähän on vaan mun mielipide.
Kirjoittanut: Satyricona (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 26.06.2007 12:04
Hohoh, täällä ollaan taas Ximmon kanssa aivan samoilla linjoilla.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit