Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Viimeisin bändi-ihastuksenne?

Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 11.01.2008 01:07
Empä tiedä, voiko sitä nyt ihan "ihastukseksi" kutsua etenkin kun vain tän yhen hankkimani levyn kuullu. Nick Cave and the Bad Seeds on sanotaan vaikka uusin löytö mistä pidin kovasti.
Kirjoittanut: Tuulentytar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.01.2008 08:46
Katatonia. Olen kuunnellut sitä ennenkin eikä eilen nyt ollut siis eka kerta, mutta kuitenkin eilen ns. huomasin kyseisen bändin paremmin.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.01.2008 10:28

Lainaus: HepZusi

Nick Cave and the Bad Seeds

On yksi artisti jota mä arvostan ehkä eniten maailmassa ja jonka musiikkiin en kyllästy varmaan ikinä. Kaikkia levyjä voi suositella, Caven muut bändit Birthday Party ja Grinderman mukaanlukien. Vaikea sanoa mitään ylitse muiden, kaikilla levyillä on useita hyviä kappaleita mutta jokaisella myös muutama vähän heikompi biisi joten ihan täydellisiä niistä ei ole yksikään. Mutta kunnioitettavan tasaista jälkeä pitkän uran huomioiden; ei yhtään epäonnistumista ja kaikki levyt on hankkimisen arvoisia.
Miksi Nick on minulla suurien joukossa johtuu mainitusta tasaisuudesta ja siitä että se on osannut musiikillaan ilmaista niin laajaa kirjoa erilaisia tunnetiloja: välillä raivokasta ja maanista; synkän uhkaavaa tai melankolista ja herkkää. Nuo mainitut adjektiivit muuten juuri tuossa järjestyksessä kuvailevat Caven tuotannon eri kronologisia vaiheita, kuitenkin yleistäen mutta alkupäästä löytyy paljon tuota raivokkaampaa menoa (Birthday Party ja Bad Seedsin alkupää), myöhäisempi Cave on seesteisempää mutta mitään hempeilyä se ei kuitenkaan ole, jo sanoituksetkin pitävät siitä huolen ja myös loppupään tuotannosta löytyy niitä särmikkäämpiäkin vetoja.
Kirjoittanut: maammanellielli (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.01.2008 12:04
yllätyksekseni olen kovasti viimeaikoina tykästynyt emilie autumniin. moni ei tykkää mutta minä ihastuin hiukan pidemmän kuuntelun perusteella vaikka olen tainnut jo jossain todeta ettei oiken potki
  • Lähetetty: 11.01.2008 12:10
Ai niin, niitä uusia ihastuksia:

Pimentola (neoclassical/(post)industrial/experimental) Tänä vuonna ilmestynyt Misantropolis on hieno ja yllättävä levy jossa haasteellisuutta riittää. Olin varsin vaikuttunut tästä, todella omintakeista musikkia joka kuulostaa tuoreelta. Levyssä on myös hienot kannet. Yksi vuoden parhaita kotimaisia levyjä. Vaikea verrata mihinkään, jos joku vertailukohta pitää hakea niin olkoon se Cleaning Womenin Aelita-levy.

Sivutkin on hienot:
http://www.pimentola.fi/
Kirjoittanut: blackwolver (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 11.01.2008 12:44

Lainaus: Deadboy

Pimentola

Tää on kans mun uusin suosikki suosittelen myös Somnam nimistä artistia...enemmän semmosta ambientimpaa, erinomaista yömusaa!
Kirjoittanut: CybellaTraurig (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.01.2008 21:35
Mie voisin mainita Stolen Babiesin. Tutun kautta löysin ja kyllä se uppoo, ainakin tietyssä mielentilassa. Hirveesti en oo vielä sitä kuullu enkä tiedä yhtyeestä oikein mitään, mutta pitänee alkaa enemmän ottaa selvää kun kerta kiinnostus heräsi.
  • Lähetetty: 12.01.2008 06:52

Lainaus: Piiskansiima

Horrorpops

Tulee uusi levy helmikuussa, "Kiss Kiss Kill Kill". Siltä on muutama biisi myspacessa. Kuulostaa vähän synkemmältä tuo uusi, tosin pienistä eroista on kuitenkin kyse. Ilman muuta lähtee hankintaan tuo. Ihan kiva että nuo HP ja Tiger Army ovat tulleet tunnetuksi myös mainstreamissa ja psykobilly-genren tunnettavuus on kasvanut ja musiikkityyli on saanut paljon lisää kuuntelijoita.
Noh, joku shokkivärisillä fiftariletillä varustettu truu-psyko nyt sitten kenties valittaa että hommasta tulee liian mainstreamia ja sitä kautta kaupallista... pälä pälä. No ei tule, ei mistään Demented Are Go:sta tai Batmobilesta tule koskaan mitään muotimusiikkia.
Kirjoittanut: Jayne Dahmer (Aktiivi)
  • Lähetetty: 13.01.2008 16:19
Lacrimosa. Ajattelin kokeeksi kuunnella ja jäin täysin koukkuun siihen. Ihan järkyttävän hienoa musiikkia, muuta ei voi sanoa.
Kirjoittanut: Irodorareta (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 16.01.2008 15:14
Two Witches. Sain päähäni etsiä Two Witchesin musiikkia Youtubesta, koska jotkut kehuivat sitä. Kuuntelin Angel of Painin ja rakastuin. Taisi olla viime viikolla.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit