Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

bändin kaupallistuminen

Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.01.2007 21:22

Lainaus: Ximmo

gootti/indu-bändit yleensä tahtovat rahaa, vaikka soittaisivat kotonaan.

No tieteski, goottireleet maksaa niin paljon! (Vrt. Schattenin laudan keskustelu Gootit on porvareita! )

Voi Ximmo, jotkut on olleet ala-asteella vasta kolme vuotta sitten! Itse muistan olleeni Todella Kumma Tyyppi, kun kuuntelin Himiä, ja eräs oli vielä oudompi kun kuunteli Children of Bodomia! Hui jui.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.01.2007 22:25

Lainaus: Piiskansiima

Voi Ximmo, jotkut on olleet ala-asteella vasta kolme vuotta sitten!

Jep jep, mutta siis kun mä oon tavannut ko. henkilön ja emmä kyl olis tota ihan heti uskonu. No mut mä oonki hidas, tyhmä, pölö etc.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 12.01.2007 07:08

Lainaus: Piiskansiima

Itse muistan olleeni Todella Kumma Tyyppi, kun kuuntelin Himiä, ja eräs oli vielä oudompi kun kuunteli Children of Bodomia! Hui jui.

minä olin sentään outo muuten vain, vaikkei kukaan tiennyt, mitä kuuntelin...

hähä, Nightwishiä kuuntelin jo ala-asteella, nyt olen lukion toisella...
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 12.01.2007 08:05

Öööh joskus kolme vuotta sitten vai?

seitsemän.
  • • Muokkasi: Ximmo
  • Lähetetty: 12.01.2007 15:46

Lainaus: Kuunsilta

ja minulla on taas kaveri, jonka kanssa ala-asteella oltiin pahiksia ja kuunneltiin lordia ja kuuntelen vanhaa tuotantoa vieläkin.

Öööh joskus kolme vuotta sitten vai?

seitsemän.

Hmm Lordin nettisivujen mukaan eka lätty on julkaistu vuonna 2003, joten jos olet joskus seitsemän vuotta sitten eli 1999-2000 heitä jo kuunnellut, niin melkoinen fakiiri olet ollut.

Kas siitä syystä tuo hämmästelykin tuossa aiemmin.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 12.01.2007 21:48
tulikin laskutypo, n neljä vuotta sitten vuonna 2002 tuli eka levy.

olin silloin käymässä kuutosluokkaa ja olen jäänyt kerran luokalleni.

no nyt se on selvä, ei tarvitse enää ihmetellä
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Lähetetty: 15.01.2007 14:06

tämä ystäväni ei voi kuunnella, kun lordia hehkutetaan koko ajan.

Minulla sattuu olemaan samanlainen kaveri, hän ei voi kuunnella Lordia enää Euroviisu-jutun jälkeen.
Kirjoittanut: figurehead (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.01.2007 16:06
No niin...miten sen kaupallisuuden nyt sit ottaa. Vanha goottien suosikki Robert(fatbob)Smithkin taitaa olla aika rikas...Mut sillon kyllä vitutti ku jostain Soundista luin miten Sting filosofoi, että hän on huomannut, ettei rahalla ole mitään merkitystä...NO EI KAI OLE JOO, JOS ON 100 MILJOONAA PUNTAA TILILLÄ !!! Perhana, että silloin kiehui...
Kirjoittanut: Doomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 15.01.2007 19:28
minua ei haittaa niin sanottu "kaupallistuminen".. ....itse asiassa pidän itseäni lempi bändini (deathstars) epävirallisena promoottorina ja olen tyytyväinen tulokseen jonka olen täälä saanut... ja deathstarssia bändinä toivoisin valloittavan koko maailman >D

DIY eli Do It Yourself, tehdään suuremmista firmoista riippumatta itse mitä halutaan, eikä tehdä sitä rahasta. Punkkipiirit elävät tuosta hommelista, eihän täällä muuten punk-levyjä kannattaisi kenenkään julkaista.

Kunnioitan kumminkin vahvasti DIY bändien asennetta ja periaatetta tuossa asiassa.
  • Lähetetty: 16.01.2007 23:19

Lainaus: Doomeri

...itse asiassa pidän itseäni lempi bändini (deathstars) epävirallisena promoottorina ja olen tyytyväinen tulokseen jonka olen täälä saanut...

No siis eihän se nyt ole kaupallistumista, jos suosiota kasvatetaan DIY-henkisesti. Eli kaupallistuminen on täysin eri asia kuin bändin suosio. En tosiaan tunne tuota Deathstarsin tapausta yhtään, eikä sinänsä kiinnostakaan, mutta saahan sitä suosittu olla kuitenkin ja samanaikaisesti epäkaupallinen.

Kaupalliseksikin voi laskea niin monella eri tasolla. Esim. I Walk The Line levyttää bändin kitaristin omistamalle Combat Rockille, eli on samanaikaisesti DIY ja levy-yhtiön leivissä. Kävivät vuosi sitten tammikuussa Suomen Virallisen Listan sijalla 9 edellisellä albumillaan, heinäkuussa olivat tuoreella eepeellään sinkkulistalla sijalla 2. Kuitenkaan he eivät tuosta ole juuri mitään tienanneet, mutta keikkoja on ihan ******* ollut, nyt juuri lähtivät Japaniin ja ennen kesää käyvät vielä USA:ssa ja Saksassa kiertämässä. Melko puhtaasti DIY, vaikka jossain määrin onkin kaupallinen.

Sitten on taas näitä mukamas DIY-bändejä, joita oon itsekin keikoille huhuillut, mutta pyydetään heti rahaa (eli yli kulukorvausten) ennen ensimmäistäkään kunnon levytystä. No joo, kai se silti on vielä melko DIY, mutta haloo, aika kaupallisesti ajatellaan, jos odotetaan vaan levy-yhtiötä maksamaan jo ekaa lättyä ja keikoistakin halutaan heti palkkaa. Lähtökohta on siis jo kaupallinen.

Kaupallisuuden huippu lienee Robbie Williams, joka muistaakseni sai levy-yhtiöltään 70 miljoonaa dollaria levytyspalkkiota jo etukäteen, ennen studioon astelemista. Jos levy myy ainoastaan esim. kultaa, tulee ******* takkiin, eli on pakko myydä ainakin platinaa... Onko järkee vai ei?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit