Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: Viimeksi lukemasi kirja ?

• Vastaa
En löytänyt vastaavaa aihetta, joten aivan huvin (ja miksei toki urheilunkin takia) kyselisin minkä kirjan juuri SINÄ olet lukenut viimeksi ?

Itse olen viimeisimmäksi lukenut Philip Ridleyn In The Eyes Of Mr Fury (suom. Demonit) mikä on aivan loistava kirja! Kirja kertoo Concord Webster nimisestä nuorehkosta mieshenkilöstä joka lähtee selvittelemään äitinsä sekä heidän kadullaan asuvan 'paholaisen' yhteistä menneisyyttä sekä myöhemmin rakastuu tämän 'paholaisen' poikaan.

Kirja on lukemisen arvoinen, ja suosittelen sitä muillekin! (:

Are you ready to fall eyes shut, dead, dead as a stone to the hands of archangels

• Vastaa
Hmm, taisi olla Mika Waltarin Turms Kuolematon. En ihmeemmin pitänyt, mutta tulipahan kahlattua läpi. On Waltarin kirjoissa ihan hyviäkin juttuja, mutta kirjoitustyyli on minusta turhan puuduttava.

Tällä hetkellä haluaisin lukea Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan. Jospa sitä tänään pyörähtäisi kirjastossa. Saas nähdä, kun en oo vielä ees kämpiltä ulos päässy.

Nykyään on jäänyt lueskeluharrastus todella vähälle huomiolle, aika kuluu enempi datailessa ja musiikkia kuunnellen. Ennen tuli luettua paljon enemmän. Moukka mikä moukka.

And now that we're dead we've learned how to live

• Vastaa
Historian kirja ! >.< Jaja.. hmm.. koskahan oisin viimeks saanu kirjan loppuu. Kotona kai kolme keskenerästä -.- Nojoo en mä enää muista.

~

• Muokkasi: MariaAntoinette
  • Vastaa
Hahaa, Lemony Snickett Surkeiden sattumusten sarja. Ovat kyllä harvinaisen typeriä kirjoja mutta aivot narikkaan kama aivan loistavia; nopeasti luettuja.

Pietariuxen aikainen ihme

• Vastaa
Hamlet in English, of course. Sitä ennen Jane Eyre, Wide Sargasso Sea ja Rosencrantz and Guildenstern are Dead. Juu, kuuluvat kurssin lukemistoon. Aiheena intertekstuaalisuus mikäli joku täällä olisi jopa kuullut kyseisen termin... mitä en ihan heti usko.

Mutta omia valintojani ennen noita ihan lähiaikoina: Coraline ja Alice in Wonderland (***** mitä skeidaa!! Niin "satu" ja kaikki hyvin aamen. Ja pidetään klassikkona.)

En utomjordings kärleks törst...

• Vastaa
Sören Kierkegaardin Välisoittoja

Hienoja muutamien lauseiden pituisia ajatelmia, suosittelen kaikille pessimisteille

Italo Calvinon Näkymättömät Kaupungit kesken, kuten Thomas de Quinceyn Englantilaisen oopiuminkäyttäjän tunnustuksetkin.

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Vastaa
taisipa olla Ilkka Remeksen Ikiyö. 1/3 asti tuntui että eihän tämä etene mitenkään. kun pääsi 2/3 niin alkoi jo sujua mutta viimenen kolmannes meni aivan liian nopeasti.

archangel, dark angel lend me thy light. through death's veil until we have heaven in sight.

• Vastaa
Olen lukenut lähiaikoina suureksi osaksi historiallisia romaaneja.
Edellinen on Liekki ja Kukka, hiukka liian groteski, eroottis-sävyinen minun makuuni.
Pakko mainita ja mainostaa, Michel Faberin Veripunainen, Lumivalkoinen on mainio kirja, alkuun kerrottu kuin lukija itse olisi kirjan henkilö, juoni hyvä ja henkilöt mielenkiintoisia.

"Meitä tallustaa tällä planeetalla kuusi miljardia, kuusi miljardia pienempää maailmaa yhden isomman pinnalla. Jokainen oikea eepos, täynnä tragediaa, ja voittoa, hyvää ja pahaa."

• Vastaa
Pride and Prejudice. Jane Austenin kirjat ovat suosikkejani Seuraavaksi ajattelin lukea Emman, jos vain saan sen käsiini.

Pääsisinpä niin pitkälle, että voisi vielä kerran alkaa kokonaan alusta. (Jouko Tyyri)

• Vastaa
Viimeksi luettu kirja on Chuck Palahniukin Choke, lienee suomennettu nimellä Tukehtuminen. Yliarvostettu kirja, mielestäni huonompi kuin aikaisemmin lukemani Survivor.

Lainaus: kismet

Aiheena intertekstuaalisuus mikäli joku täällä olisi jopa kuullut kyseisen termin... mitä en ihan heti usko.

Olen kirjoittanut joskus vuosi sitten artikkelin intertekstuaalisuudesta eräässä minulle läheisessä alakulttuurissa. Ei minua häiritse, vaikka et minua ihan heti usko.

Most will fail and all will die so none shall live to tell the tale.

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.
  • Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 5 vakoilijaa ja 4 goottiyhteisön jäsentä (SilverGhost, Tyhjäpää, pimeyden_hehku, HepZusi). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!