Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

nimet

Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • Lähetetty: 28.01.2009 20:51

Lainaus: Und3ad

käykääs tuolta kattomassa nimestänne tommost kivaa tietoo tjs

Olipas mielenkiintoista, jo 3.s löytämäni selitysversio omaan nimeeni Olen todella monipuolinen!
Kirjoittanut: Kodosti (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.01.2009 21:30
Mulla etunimi on Sebastian. Joskus nuorempana nii kammoksu tätä nimee, mutta eipä siinä enää mitää vikaa sillee oo..
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.01.2009 22:22
Kiitos hauskasta linkistä, Und3ad.
Omaksi tyrmistyksekseni huomasin olevani sekä pyhimyksen että paavin mukaan nimetty.
Tuskinpa vanhempani tiesivät tätä nimeä miettiessään? Enkä olisi minäkään arvannut, että olen nimennyt tyttöni taivaaksi (heaven) ja kuuksi.
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 28.01.2009 22:37
Tuo Behind the name -sivusto on minulle ennestään tuttu sivusto, siitä on irronnut vuosien varrella paljon hupia ja hyötyä. Todella mielenkiintoinen ja monipuolinen sivusto. Oman nimeni olen tulkinnut tarkoittavan Armon Ruhtinatarta tai Armollista Ruhtinatarta. Minulla on tapana ottaa joskus tuttujenkin nimien merkityksistä ja alkuperistä selvää, ja olen miettinyt mahdollisten tulevien lapsienikin (hehheh) mahdollisia nimiä osittain siltä pohjalta, mistä ne ovat peräisin ja/ tai mitä merkitsevät. (Olenko ehkä outo kun mietin näitä noin ehkä 4-10 vuotta etuajassa...? )
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: BronzeRain
  • Lähetetty: 28.01.2009 23:43
Minut on nimetty parinkin Pyhimyksen mukaan, tosin oikeasti nimet tulevat äitini mummolta ja isäni isomummolta. Olen siis Anna Kristiina.
Nämä tiesinkin jo ennestään, sillä joskus koulussa tutkimme nimien historiaa. Sukunimien tutkiminen on myös mielenkiintoista.

Lainaus: Swanette

(Olenko ehkä outo kun mietin näitä noin ehkä 4-10 vuotta etuajassa...?)

Jos olet, niin silloin olen minäkin. Olen jo rakastunut muutamaankin nimiyhdistelmään, joten ainakin tyttölapsi minun on pakko saada, muuten menee hyvä nimi hukkaan.
Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.01.2009 23:58

Lainaus: Und3ad

tommost kivaa tietoo

Uuu, minun nimi on muunnelma latinalaisesta nimestä Dorotheus, Kreikassa Dorotheos, joka tarkoittaa Jumalan lahjaa. Beat that
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 29.01.2009 10:18
En tiedä olenko laittanut tänne oman nimeni alkuperän, mutta lol, se peittoaa kyllä kaikki.

Ines = Kreikan sanasta hagnos, joka tarkoittaa valkeaa, siveää (AHAHHA) ja puhdasta
Ester = Olisiko Arabiaa? En muista, mutta tarkoittaa "Kirkasta, itäistä tähteä" -
Lukkanen = Nimestä Lukin, jonka pohja on sanassa Lux, joka meinaa valoa.

Että ollaan sitten valkea, siveä, puhdas, kirkas, itäisen tähden valo.
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.01.2009 18:48
Nimeni on annettu kuulema Nina Hagenin mukaan...
Kirjoittanut: Astrella (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Astrella
  • Lähetetty: 30.01.2009 16:41
Mun nimekseni piti tulla Kukkamaria isomummuni Marian mukaan ja koska synnyin kukkamaarian päivänä. Isoveljeni oli silloin 16-v. ja sanoi että muut nauraa sille jos annetaan noin nolo nimi. Lol. Isoveli myös esti sen että toinen veli olisi nimetty kristianiksi "Hurrinimi! Sitä sanotaan sitten Krisseksi koulussa!!!" Meistä tuli sitten Johanna ja Sami. Tosin oli kiva olla luokassa Johanna nr. 5.

Apropos, sukututkimuksista löytyy joskus aivan ihania nimiä esi-isiltä: meiltä löytyy 1800-luvun puolelta äidin suvusta Aurora, Fredrika, Cyprianus, Edla, Rosa Emilia, Selma, Frans Viktor, Gustav Nikolai ja Alarik!

Ja siveitä sisseja täälläkin ollaan! Nimeni merkitys on englanniksi "God is Gracious chaste ash", Johanna Katriina on nimeni siis. Ja hassu tarina sillä on että isoveljeäni luultiin pienenä tytöksi enkelikiharoiden takia ja mummelit kysyi vanhemmalta veljeltä joka lykkäsi kärryjä että mikäs pikkutytön nimi on. Pahkasikaa lukenut veljeni pamautti Sami-Katriina! Se sitten periytyi mulle jotenkin. öh. Kuinka moni nimetään veljen mukaan? No eihän sen toinen nimi tietenkään ole Katriina vaan se Kristian mikä muuten ei ole ateisteille mitenkään osuva nimi!

Ajattelin vaihtaa laillisesti nimeni Johanna-Katriinaksi. Isä sanoo että olisi jälkeenpäin ajatellen antanut mulle nimeksi Josefiina äitinsä mukaan ja äiti fanittaa nykyään nimeä Mette. Tykkään kuitenkin nimestäni koska ulkomaiset kaverit pitää sitä eksoottisena nimenä. Lapsena halusin olla Isabella jostain syystä.
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.01.2009 21:47

Lainaus: Astrella

vaan se Kristian mikä muuten ei ole ateisteille mitenkään osuva nimi!

Paitsi jos se on toinen nimi ja etunimi on Antti
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit