Gootti.net

Mikä sinusta tulee/tuli isona?

Kirjoittanut: Vampira80 (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.01.2009 21:13
Jaa että isona... kolme ammatti on opiskeltu ja neljättä opiskelen, että kai ikuinen opiskelija
Kirjoittanut: Jacob (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 06.01.2009 21:33
Lentäjä. Ei, kun elokuvaohjaaja ja kirjoittaja. Ei sittenkään, vaatesuunnittelija ja -tekijä. Tai sittenkin kultaseppä... Mutta, tuo poliisin ja palomiehen hommakin kiinnostaisi. Tai mitä jos sittenkin pyrkisin muusikoksi ja yrittäisin kivuta huipulle jotta voisin tienaa elantoni sen kautta

Yläpuolinen homma selkeästi: en tiedä. Tämä vaihea elämästä on sairasta, minun pitäisi jo maaliskuussa tietää menenkö lukioon vai amikseen. Haluaisin jollekkin luovalle alalle eniten, mutta pelottaa vain että vaikka opiskelisin luovalle alalle, en mitenkään voi tienata opiskeluillani ja joudun kääntelemään purilaisia ja taas tuhlata vuosia opiskellessa.
Lentäjän homma oli unelma jo pikku naperosta asti, mutta... En tiedä haluanko enää sitä sydämmessäni. Iänikuisesti samaa rataa, lentää pois, lentää takaisin... Epäsäännölliset työajat, joutuisin olemaan poissa kotoa paljon. Joutuisin myös opiskella sitä varten mukavasti, mm. käydä lukiossa, jäädä armeijassa kantahenkilökuntaan ja pyrkiä lentäjäksi (tämä siis ei vissiin ole pakko, mutta helpottaa hirveästi pääsyä jollekkin yhtiölle).

Kauheata, jos valitsen maaliskuussa väärin, ja vielä jos valitsen väärin mitä alan opiskella... Monta vuotta kuluu turhaan elämässäni. Nämä valinnat eivät kuitenkaan jännitä minua, ne pelottavat minua.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.01.2009 00:37
Jacob

Lukiosta voi vaihtaa amikseen, ja myös toistepäi.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: BronzeRain
  • Lähetetty: 07.01.2009 13:56

Lainaus: Jacob

Monta vuotta kuluu turhaan elämässäni.

Lainaus: Piiskansiima

Lukiosta voi vaihtaa amikseen, ja myös toistepäi.

Tai jos innostuu, niin ainahan voi tehdä kaksoistutkinnon, silloin saa kummatkin paperit käteen. Sitä paitsi, minä en usko että mikään opiskelu on turhaa. Itse kävin lukion, ja opiskelen nyt ammattikoulussa, ja voin sanoa että se kolme vuotta lisää mietintä aikaa oli ehkä viisaimpia päätöksiä koko elämässäni. En olisi silloin peruskoulusta lähtiessäni todellakaan valinnut tätä alaa jos joku ala olisi silloin ollut pakko valita. Silloin olin vielä täysin tuuliajolla, kuten sinäkin nyt. Itseasiassa, en vielä viime keväänäkään ollut varma aloitanko vaatetusalan, päätös kypsyi tuossa kesän aikana. Ei se ole niin älyttömän vakavaa jos ei tuossa vaiheessa vielä tiedä, äitinikään, 48 vuotta, ei tiedä mitä haluaisi isona tehdä.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.01.2009 14:11
Jos ei ole ihan varma, minkä ammatin haluaisi opiskella, kannattaa yleensä mennä lukioon. Lukion päästötodistuksella ja ylioppilastodistuksella on käyttöä koko aikuisiän, jos haluaa lähteä opiskelemaan ihan jotain muuta alaa, kuin mitä aiemmin on opiskellut. Ammattiopiston papereillakin pääsee jatkokoulutukseen, mutta ei ihan joka alalle. Olen tosi iloinen siitä, että jaksoin käydä lukion, koska niillä papereilla voin hakea milloin tahansa mihin tahansa korkeakouluopintoihin. Mulla on myös erikoisammattitutkinto, mutta siitä on hyötyä vain omalla alallani eli sosiaalialalla. Mielestäni opiskelu ei ole koskaan turhaa!
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 07.01.2009 17:13

Lainaus: Severana

. Mielestäni opiskelu ei ole koskaan turhaa!

Ei varmaan turhaa, mutta turhauttavaa. Ja turhaa se on silloin, kun tajuaa, ettei oman alan paikkoja työelämässä kuitenkaan ole tarjolla. Silloin on opiskellut turhaan. Tai sitten omistan vaan isommanpuoleisen asennevamman..
Kirjoittanut: Jacob (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.01.2009 17:23
No kiitos rohkaisuista, mutta minulla tulee pessimismi aika vahvasti esiin mitä tulee elämään, näen ihmisen elämän kaaren hyvin lyhyenä näet. Jokainen vuosi saattaa minulla olla kulunut turhaan, jos en tunne että se oli kokemisen arvoista. Haluaisin vain opiskella ammattiin, mennä töihin ja elää elämääni, en halua opiskella ammatteihin useimpia kertoja. Enkä haluaisi mennä lukioon ellen tietäisi että se on pakkotie mennä jotta pääsisin eteenpäin jossaki unelma-ammatissa. Moraalini opiskelua suhteen ovat matalalla kuin 11.9 (vai olikse ny 9.11.) WTC -tornit, saisin vain surkeita todistuksia jos menisin lukioon epävarmana tulevaisuudestani.

Oksettaa ajatella näitä, stressitaso näissä sen verran suuri... Saman tien voisi kysyä sikiöltä haluaisiko se olla tyttö vai poika. x_x
Kirjoittanut: BlackLotus (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.01.2009 21:09
Tahtoisin, huom tahtoisin arkkitehdiksi. Voisin opiskella myös rakennusalaa jotta sais tietää mikä on mahdollista mikä ei jne.
Utopistisia haaveita -lista jatkuu; sitten kun on tarpeeksi rahaa niin muutan Englantiin ja siellä kartuttaisin lompakkoani. Sitten joskus, oi joskus asuisin omapiirtämässä talossa. Ellei kartanossa kukaties >

Niin, tai jos tuo ei onnistu niin kohtaloni odottaa vaatekaupan kassalla tai takahuoneessa ompelukoneen ääressä. Näin siis kuvittelen.
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 08.01.2009 22:19

Lainaus: Funereal Soul

Ei varmaan turhaa, mutta turhauttavaa. Ja turhaa se on silloin, kun tajuaa, ettei oman alan paikkoja työelämässä kuitenkaan ole tarjolla. Silloin on opiskellut turhaan. Tai sitten omistan vaan isommanpuoleisen asennevamman..

Suorastaan rakastan opiskelua, mutta tokihan siihen välillä väsyy. Olen nyt siinä pisteessä, että haluaisin kovasti vaihtaa ammattiani. Nykyisestä olen tällä hetkellä saanut enemmän kuin tarpeeksi! Mutta opiskelu maksaa, enkä todellakaan tahtoisi ottaa lainaa. Lukion ja ammattitutkinnon +erik.ammattitutkinnon luin kaikki työn ohella. Enää minusta ei taida olla siihen, en vaan jaksa työtä ja opiskelua yhtä aikaa.

Haluaisin vain opiskella ammattiin, mennä töihin ja elää elämääni, en halua opiskella ammatteihin useimpia kertoja.

Aika suurella todennäköisyydellä joutuu aikuisenakin välillä vaihtamaan ammattia. Minua ahdistaa jo pelkkä ajatuskin siitä, että tekisin samaa hommaa vuosikymmeniä. Olen sinua varmaan suunnilleen puolet vanhempi, mutta mullakin on vielä n. 30 työvuotta edessä. Niin että vaihtelu virkistää ja kummasti se opiskelukin taas välillä maistuu!
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 15.03.2009 16:04

Oksettaa ajatella näitä, stressitaso näissä sen verran suuri... Saman tien voisi kysyä sikiöltä haluaisiko se olla tyttö vai poika. x_x

No niinpä.
Itse lähetin yhteishaku paperit jo. Ja sinne minne haen, on vielä pääsykokeetkin, että niistä ja millä pääsen paikan päälle stressataan seuraavaksi.(19 km matka,enkä osaa bussilla sinne, tai edes tiedä missä koko paikka sijaitsee.Hyvin menee)
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit