Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Seksuaaliset suuntautumiset

Kirjoittanut: Loomy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 16.11.2010 20:53
Seurustelen umpiheteron miehen kanssa ja itsekin siis olen hetero. Tykkään kyllä katsella kauniita naisia, mutta en usko että voisin mennä sänkkyyn naisen kanssa.

Lainaus: Anyxia

Joskus ihmiset epäilevät seksuaalista suuntautumistani, kun kehun vaikka telkkarissa näkyvää näyttelijää että "ompa hottis!" "kato ku kaunis nainen!" tai joskus jopa "kivat tissit!"

Mulla on ihan sama juttu!
Kirjoittanut: Literatura (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.11.2010 01:02
"Hyväksyn" kaikki seksuaaliset suuntautumiset. Mielestäni ihmiseen rakastutaan, eikä sukupuoleen. Luulen oikeastaan, etten mitään muuta ole koskaan ajatellutkaan, koska vanhempani kasvattivat minut pienenä ajattelemaan, ettei homous tms. ole mitenkään väärin. Itse olen ihan hetero, enkä osaa kuvitella rakastuvani naiseen.

Olen joskus miettinyt ihmisiä, jotka vaihtavat sukupuoltaan. Kukin ihminen päättäkööt itse, mitä keholleen tekee, mutta mitä väliä sukupuolella lopulta on? Sukupuolen vaihtaminen tuntuu aavistuksen pinnalliselta, vaikka en aiheesta paljon tiedäkään. Siis miksi joku haluaa olla keholtaan toisen sukupuolen edustaja? Koska jos mieheksi syntynyt ei kuitenkaan pysty esim. synnyttämään koskaan, onko syynä vain ulkonäkö? Eikö se ole aika pitkä ja vaativa prosessi, joten minkä takia ihmiset siihen ryhtyvät? Valaiskaa minua ihmeessä operaatioon johtavista syistä.
Kirjoittanut: ArkkiLuopioX (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.11.2010 01:52

Lainaus: Literatura

Valaiskaa minua ihmeessä operaatioon johtavista syistä.

En voi sanoa olevani mikään asiantuntija asiassa, mutta tuollainen löytyi:

Tunne on hyvin vieraannuttava. Transsukupuolineni ihminen ei ole kotona kehossaan, vaan kokee oman ruumiinsa vieraaksi ja vääränlaiseksi. Kehon sukupuolipiirteet voivat aiheuttaa voimakastakin ahdistusta ja itseinhoa. Hän voi kokea myös yksinäisyyttä ja joukkoon kuulumattomuutta, jopa kosmista yksinäisyyttä - hän saattaa tuntea olevansa ainoa itsensä kaltainen ihminen koko maailmassa. Hän voi pelätä tulevansa hulluksi tai että hän on jo tullut hulluksi. Useimmiten hän häpeää "outouttaan" ja pyrkii salaamaan lähipiiriltään trans-kokemuksensa.

Lähde: Transtukipiste : URL
  • Lähetetty: 27.11.2010 09:52

Lainaus: ArkkiLuopioX

En voi sanoa olevani mikään asiantuntija asiassa, mutta tuollainen löytyi:

Tunne on hyvin vieraannuttava. Transsukupuolineni ihminen ei ole kotona kehossaan, vaan kokee oman ruumiinsa vieraaksi ja vääränlaiseksi. Kehon sukupuolipiirteet voivat aiheuttaa voimakastakin ahdistusta ja itseinhoa. Hän voi kokea myös yksinäisyyttä ja joukkoon kuulumattomuutta, jopa kosmista yksinäisyyttä - hän saattaa tuntea olevansa ainoa itsensä kaltainen ihminen koko maailmassa. Hän voi pelätä tulevansa hulluksi tai että hän on jo tullut hulluksi. Useimmiten hän häpeää "outouttaan" ja pyrkii salaamaan lähipiiriltään trans-kokemuksensa.

Lähde: Transtukipiste : URL

Hmm, okei. Kyllähän tuo jonkin verran auttoi ymmärtämään asiaa, vaikken silti sitä kokonaan tajua. Kiitos sinulle.

(Ja kyllä, olisin voinut googlettaa sen ihan itse. Tyhmä minä. )
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.11.2010 11:13

Valaiskaa minua ihmeessä operaatioon johtavista syistä.

Tuon Transtukipisteen jutun lisäksi mainittakoon, että monelle (ellei jopa suurimmalle osalle) ihmisistä sukupuoli on todella iso osa identiteettiä. Jos esimerkiksi kokee itsensä naiseksi, on varmasti hyvin raastavaa kun sisäisen ja ulkopuolisen maailman välillä on ristiriita, ja sitä kautta esimerkiksi identiteetti ei ole "kokonainen".

Itse tunnen tällä hetkellä kolme hormonihoidoissa olevaa ihmistä. Kaikki heistä ovat naisia, jotka kokevat olevansa miehiä. Yksi heistä kokee olevansa homomies naisen ruumiissa.

Kyse on asiasta, jota ulkopuolisen on vaikea, ellei jopa mahdoton ymmärtää. Voimme käsittää sen mitä meille kerrotaan siitä, miltä tuollainen tilanne tuntuu, mutta ulkopuolisen on vaikea käsittää miten ahdistava tilanne voi olla, ja miten kokonaisvaltaisesti se voi vaikuttaa elämänlaatuun. Itse olen nainen ja viihdyn sellaisena. Ajatus siitä, että psyykkeeni olisi jumissa ruumiissa, jota en koe omakseni kuulostaa todella pelottavalta.
  • Lähetetty: 27.11.2010 11:31

Lainaus: Giffirt

Kyse on asiasta, jota ulkopuolisen on vaikea, ellei jopa mahdoton ymmärtää. Voimme käsittää sen mitä meille kerrotaan siitä, miltä tuollainen tilanne tuntuu, mutta ulkopuolisen on vaikea käsittää miten ahdistava tilanne voi olla, ja miten kokonaisvaltaisesti se voi vaikuttaa elämänlaatuun. Itse olen nainen ja viihdyn sellaisena. Ajatus siitä, että psyykkeeni olisi jumissa ruumiissa, jota en koe omakseni kuulostaa todella pelottavalta

Okei, no, voin olla väärässä sanoessani ettei sukupuolella ole väliä. Kyse vain on sellaisesta asiasta, jota tosiaan on hyvin hankala minun ymmärtää, kun en itse mitään tuollaista koe. Joten taidanpa vain olla hiljaa, ja kiitos sinullekin vastauksesta.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 27.11.2010 16:03

Olen joskus miettinyt ihmisiä, jotka vaihtavat sukupuoltaan. Kukin ihminen päättäkööt itse, mitä keholleen tekee, mutta mitä väliä sukupuolella lopulta on? Sukupuolen vaihtaminen tuntuu aavistuksen pinnalliselta, vaikka en aiheesta paljon tiedäkään. Siis miksi joku haluaa olla keholtaan toisen sukupuolen edustaja? Koska jos mieheksi syntynyt ei kuitenkaan pysty esim. synnyttämään koskaan, onko syynä vain ulkonäkö? Eikö se ole aika pitkä ja vaativa prosessi, joten minkä takia ihmiset siihen ryhtyvät? Valaiskaa minua ihmeessä operaatioon johtavista syistä.

Itsekin tunnen sukupuolensa korjanneita (sukupuoltaan kun ei voi "vaihtaa"), ja asian voi nähdä siten, että maailmaan syntyy erilaisia ihmisiä, joilla kohdussa kehittymisen aikana voi tapahtua monenlaisia "virheitä". Syntyy sokeita ja kuuroja, hermostovaurioisia, lyhyt kasvuisia, siamilaisia kaksosia ja intersukupuolisia ja monenlaisia muita lapsia. Joten miksei voisi syntyä niitä, jotka kokevat kehonsa vääräksi tai aivojen kehityksessä on sattunut jokin virhe, joka antaa vastakkaisen kokemuksen omasta sukupuolestaan? Auttaisiko tuo ymmärtämään asiaa paremmin? Sillä kyseessä ei ole mielenterveydellinen ongelma, vaan ihan fyysinen ja henkinen kokemus.
Sen verran voisin vielä sanoa, että oon nähnyt miten rankka prosessi se on henkisesti että fyysisesti, ja jos tällä forumilla on ihmisiä jotka ovat tehneet pilkkaa transsukupuolisista, ja luulevat kyseessä olevan jonkinlainen ulkonäkö-juttu tai mielenterveydellinen häiriö, niin voisitte kyllä muuttaa asennettanne, ja ymmärtää, miten vaikeaa sellaisen ihmisen elämä on ennen hormooneja ja leikkauksia. Hormoonien ja leikkauksien jälkeen yleensä ei pysty enää tunnistamaan heitä transsukupuolisiksi vaan joko miehiksi tai naisiksi, joten joillakin teistä voi olla omassa kaveri/tuttava/työpiirissäkin kyseisiä henkilöitä, ettekä edes tiedä sitä. Ja sama myös niillä jotka harkitsevat asiaa, mutteivat ole tulleet ns. "kaapista ulos": sellaisia saattaa olla teidän lähipiirissännekin, kuten omassa perheessä. Suosittelisin muuttamaan asennetta sen sijaan että autatte heitä aikaiseen hautaan ymmärtämättömällä ja suvaitsemattomalla asenteella.

Tämä aihe ei liity mitenkään seksuaaliseen suuntautumiseen, mutta jos nyt ylläpitäjät eivät viestejä poistelisi tästä aiheesta, kun mielestäni on tärkeää tehdä selväksi mistä on kyse ja millaisista ihmisistä on kyse, kun asiasta kysytään. En minä(kään) tykkäisi siitä, että mun kavereista tehtäisiin pilkkaa, vaan koska ei tiedetä mistä tuossa on kyse.
  • Lähetetty: 27.11.2010 23:09

Lainaus: byron

Itsekin tunnen sukupuolensa korjanneita (sukupuoltaan kun ei voi "vaihtaa"), ja asian voi nähdä siten, että maailmaan syntyy erilaisia ihmisiä, joilla kohdussa kehittymisen aikana voi tapahtua monenlaisia "virheitä". Syntyy sokeita ja kuuroja, hermostovaurioisia, lyhyt kasvuisia, siamilaisia kaksosia ja intersukupuolisia ja monenlaisia muita lapsia. Joten miksei voisi syntyä niitä, jotka kokevat kehonsa vääräksi tai aivojen kehityksessä on sattunut jokin virhe, joka antaa vastakkaisen kokemuksen omasta sukupuolestaan? Auttaisiko tuo ymmärtämään asiaa paremmin? Sillä kyseessä ei ole mielenterveydellinen ongelma, vaan ihan fyysinen ja henkinen kokemus.
Sen verran voisin vielä sanoa, että oon nähnyt miten rankka prosessi se on henkisesti että fyysisesti, ja jos tällä forumilla on ihmisiä jotka ovat tehneet pilkkaa transsukupuolisista, ja luulevat kyseessä olevan jonkinlainen ulkonäkö-juttu tai mielenterveydellinen häiriö, niin voisitte kyllä muuttaa asennettanne, ja ymmärtää, miten vaikeaa sellaisen ihmisen elämä on ennen hormooneja ja leikkauksia. Hormoonien ja leikkauksien jälkeen yleensä ei pysty enää tunnistamaan heitä transsukupuolisiksi vaan joko miehiksi tai naisiksi, joten joillakin teistä voi olla omassa kaveri/tuttava/työpiirissäkin kyseisiä henkilöitä, ettekä edes tiedä sitä. Ja sama myös niillä jotka harkitsevat asiaa, mutteivat ole tulleet ns. "kaapista ulos": sellaisia saattaa olla teidän lähipiirissännekin, kuten omassa perheessä. Suosittelisin muuttamaan asennetta sen sijaan että autatte heitä aikaiseen hautaan ymmärtämättömällä ja suvaitsemattomalla asenteella.

Tämä aihe ei liity mitenkään seksuaaliseen suuntautumiseen, mutta jos nyt ylläpitäjät eivät viestejä poistelisi tästä aiheesta, kun mielestäni on tärkeää tehdä selväksi mistä on kyse ja millaisista ihmisistä on kyse, kun asiasta kysytään. En minä(kään) tykkäisi siitä, että mun kavereista tehtäisiin pilkkaa, vaan koska ei tiedetä mistä tuossa on kyse.

Alkuperäinen viestini oli aika huonosti muotoiltu. Teen nyt vielä ihan selväksi, että tarkoitin juuri että en tiedä tästä aiheesta juuri mitään, enkä sitä sen takia ymmärrä. En tarkoittanut mitenkään pilkata transsukupuolisia, enkä tuomita, vaan kysyä ihmisiltä syitä sukupuolen korjaamiseen. Tuo ulkonäköjuttu oli myös ihan tietämättömyyttä, koska ihan oikeasti en tiennyt asiasta yhtään mitään.

Ja on varmaan aika offtopic, mutta en keksinyt muutakaan ketjua tälle.

Joten anteeksi, olin väärässä ja kiitos asiaa korjanneille henkilöille. Aamen.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: byron
  • Lähetetty: 28.11.2010 11:12

En tarkoittanut mitenkään pilkata transsukupuolisia, enkä tuomita,

Joo, no tuota "pilkata"-kohtaa en sinulle henkilökohtaisesti osoittanut vaan ihan yleisesti kaikille lukijoille Olin vaan aikaisemmin ihan sattumalta törmännyt tuohon samaan aiheeseen täällä, ja oli sen verran järkyttävää tekstiä löytynyt että huh-huh vaan.
Vaikka ihmisellä olisi kuinka hyvä musiikkimaku (goottirock tai metalli tai muu), niin ei se takaa sitä että ihmisellä on järki paikallaan Meinaa aina unohtua, että monenlaisia suvaitsemattomiakin persoonia mahtuu gootteihinkin.

Älä nyt stressiä ota asiasta kuitenkaan. Hyvä vaan että et kuulu niihin ihmisiin joilla on surkea asenne kaikkea erilaista kohtaan
  • Lähetetty: 28.11.2010 12:05

Lainaus: byron

Älä nyt stressiä ota asiasta kuitenkaan. Hyvä vaan että et kuulu niihin ihmisiin joilla on surkea asenne kaikkea erilaista kohtaan

No kiitos. Opinpahan jotain uutta taas maailmasta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit