Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: Lapsigootit? Onko ok?

• Vastaa
Tää nyt on varmaan nuorin tässä ketjussa... Mun kymmenen vuotias serkku oli aidon järkyttynyt kun se näki että mä söin hedelmäkarkkejä. Siis miten gootti voi syödä muuta kun mustia karkkeja!? Et siellä on kasvamassa oikein tosi puristi gootti Tää mun serkku haluais olla gootti enempi kuin mitään muuta mutta sen vanhemmat ei anna vielä pukeutua goottityyliin. Ymmärrän kyllä hyvin vielä tossa iässä. Vaikka toisaalta käy sääliks kun sille on luvattu että kun täyttää 14 niin sitten saa laittaa sellasia vaatteita kun huvittaa jos vielä kiinnostaa. Kun tossa iässä neljä vuotta on ikuisuus.
  • Vastaa
Musta se on jokaisen ihan oma asia miten pukeutuu vaikka on mustakin aika paha nähä esim joku 10 vuotias tyttö korsetissa ja piikkikoroissa... mutta henk. kohtasesti mulla ei oo mitään lapsi gootteja vastaan
  • Muokkasi: Deadboy
  • Vastaa
No kun ne lapsukaiset on ymmärtänyt sen koko goottijutun ihan väärin niin kuin aika moni täälläkin, eli kyse ei ole mistään pelkästä pukeutumisesta vaan myös musiikista, ja metallimusiikki on ihan eri asia kuin goottimusiikki. Sitähän ne ei tiedä ja joskus luulevat tietävänsä paremminkin mikä olisi sitä "goottimusiikkia". Niiden mielestä nyt vähän kaikki on muka jotain goottia jos on vähän kajaalia ja mustat vaatteet.
Monille se on todellakin vain ohimenevä vaihe, jonkun ajan päästä ollaan sitten kiinnostuneita jostain muusta jutusta. Aika moni niistä jotka nuorena on teini-gootteja/metallisteja/punkkareita ym. on sitten päälle 20-kymppisenä ihan samanlaisia kuin muutkin "tavikset" ja koko juttu on vaan joku nuoruusmuisto. Siksikään en suhtaudu aina ihan vakavasti...

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Muokkasi: HepZusi
  • Vastaa

Lainaus: Deadboy

metallimusiikki on ihan eri asia kuin goottimusiikki.

Huomaahan eron jo nimestäkin, vai kuinka? Musta tuntuu, että nykysin ainoa joka niputtaa metallin, industrialin, ymsyms ja minkä tahansa synkän musan goottiin on media.

Kyllä me nuoriso ollaan senverran viisaita, että osataan ottaa asioista selvää ja enemmän ne 25+ ikäryhmät luulee kaikkea synkkää gootiks. Mutta joo loppujenlopuks sehän on ihan yksilöllistä. Joitain ei edes kiinnosta ja siksi varmaan eivät pahemmin välitä mikä juttu kuuluu mihinkin.

Lainaus: Lady of sorrow

nähä esim joku 10 vuotias tyttö korsetissa ja piikkikoroissa

Tällaista en halua koskaan nähdä juu. Minusta on tosi upee juttu jos jo tuon ikäsenä alkaa jonkinlainen taipumus alakulttuureihin noin musiikillisesti, mutta goottikulttuurissa se pukeutuminen on kieltämättä ajoittain semmosta, että ei ole toivottavaa nähä jotain murrosiän alussa olevaa lasta semmosissa kuteissa.

"Boikotoidaan, Mellakoidaan, Sabotoidaan, Vastustetaan!"

• Vastaa
mun mielestä kauheen nuorena ei ees pitäis ottaa mitään tyyliä vielä ainakaa sillai vakavasti, mäki olin joskus skidinä ihan sillai "jee räppiä!" mut sit mun aivot kehitty ja mä tajusin millasta p*skaa se on (sori räpin kuuntelijat, toi oli vaan mun mielipide ja kaikkia ei voi aina miellyttää)
enkä vieläkään etsi vaatteita jotka ovat mahdollisimman "gootti" tyylisiä vaan sellaisia mitkä on mun tyylisiä, yleensä hieman nuoremmilla se vaatetus menee vähän enemmän sen tyylin mukaan (HUOM sanoin YLEENSÄ en AINA)

"What's the fun in being a wolf if the sheep aren't running."

• Vastaa

Lainaus: HepZusi

Musta tuntuu, että nykysin ainoa joka niputtaa metallin, industrialin, ymsyms ja minkä tahansa synkän musan goottiin on media.

Lainaus: HepZusi

enemmän ne 25+ ikäryhmät luulee kaikkea synkkää gootiks

Molemmat pitää paikkansa. Medioiden kautta ne käsitykset varmaan välittyykin niille about peruskouluikäisille ja kun monilla niillä ei ole sitä kriittistä lukutaitoa medioista niin sitäkin helpommin.
Teinit seuraavat pääosin noita valtavirran medioita sekä nuorille suunnattuja juttuja ja ne jutut gooteista on niissä yleensä aika asiantuntemattomasti kirjoitettuja.
Suurin osa ei myöskään paljon musiikkia tunne ja yleensä ne artistit mitkä ovat paljon julkisuudessa on niitä mitä teinit fanittaa. Se varsinainen goottikulttuuri on aina ollut jonkin verran undergroundia joten ei ne siitä ihan ymmärrettävästikään oikein ole perillä.

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Vastaa

Lainaus: Deadboy

monilla niillä ei ole sitä kriittistä lukutaitoa medioista niin sitäkin helpommin.

Jea tää on huono juttu kyl. Mun käsittääkseni nyt ylä-asteilla on alkanu tulee pakolliseks joku mediatiedon kurssi ja itellä oli lukion ekalla pakollinen kurssi mikä liittyy täysin median kriittiseen käsittelyyn ja analysointiin.

• Vastaa
Se riippuu paljon siitä pää nupista että onko se ''lapsigootteus'' ok.
Mikäli tämä nuorempi henkilö, on se sitten 14 tai 16 tai jotain muuta, on myös sisältään omistautunut tälle puolelle, eikä ole mikään hihhuli hei mä ny vähä muutan tyyliä ku en jaksa enää pillifarkkui, vaihan si takas joskus.

Itsekään en ole vielä 18, ja tiedän kuitenkin, että mulla ei ole tarvetta muuttua miksikään, ja tunnen olevani ''hyvä'' tässä olemuksessa mitä olen.

And there is another corpse under my bed. Can you take it away? Why do i ask? I know that, you can't do it.

• Muokkasi: Stuntgirl
  • Vastaa
En ole itsekkään kahdeksantoista, niin hyvä tietää että "lapsi/teini-ikäiset gootit" ovat ihan ok. En kylä itsekkään aijo ostaa korsettia vielä, vasta sittenkun olen kehittynyt enemmän. Jos te tiedätte mitä tarkoitan

Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato. Mitäs sitten kävi, kun Toivo kuoli?

• Vastaa

Lainaus: Vampiric_

eikä ole mikään hihhuli hei mä ny vähä muutan tyyliä ku en jaksa enää pillifarkkui, vaihan si takas joskus.

Hei ei saa yleistää tolleen! Allekirjottanu omaa kuudet pillifarkut.

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 goottiyhteisön jäsentä (). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!