Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kasvissyönti

Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.09.2009 14:44
Meillä on nykyisessä koulussani kasvisvaihtoehto kaikille, ja sitä on aina. Olen erittäin tyytyväinen juuri tähän, sillä en oikein pidä lihasta ja koulussa voin syödä mm. soijaa ja tofua, jota ei koskaan ole kotona.

Arvostan niitä, jotka jaksavat ja viitsivät olla kasvissyöjiä, vaikka itse en siihen ainakaan toistaiseksi jaksa nähdä vaivaa. Eri ruokien tekeminen yhdelle olisi vaivalloista, ja lisäksi vanhempieni suhtautuminen kasvissyöntiin on jokseenkin muinainen. En vaan jaksa tieten tahtoen etsiä näitä närää aiheuttavia asioita, syön lihapullani mahdollisimman mukisematta ja koulussa otan yleensä mieluummin kasvisruokaa. Lihan syönnin vähentäminen olisi minulle paras ratkaisu, välillä kasvisruokaa ja välillä lihaakin.
Kirjoittanut: Blackrat (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 30.09.2009 14:50

Lainaus: emanon

Itselläni kasvissyöntiin siirtyminen oli kohtalaisen helppoa, sillä olin alkanut käyttää tummaa soijarouhetta ruoanlaitossa jauhelihan seassa ja lopulta sitten korvaamaan sen.

Minulla on varmaan iskenyt joku kumma tauti kun olen innokas kokeilemaan uusia asioita, mutta soijarouhe kuulostaa siltä että voisi kokeillakin. Kerros emanon tyhmemmällesi, miten tästä valmistetaan ruokaa? Paistetaanko ihan samalla lailla kuin jauheliha vai onko tarkoitus valmistaa jotenkin toisin?
Kirjoittanut: Wucie (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Wucie
  • Lähetetty: 30.09.2009 18:48
Itse syön lihaa, koska en näe siinä mitään pahaa. Oikeastaan syön sitä kuitenkin melko vähän, mitä nyt koulussa tulee jotakin olematonta suuhuni laitettua...Rakastan salaatteja ja pidän monista kasviksista esim. keitettynä. Joskus koulussa täytyi tehdä viikon mittainen seuranta siitä, mitä syö. Eihän se onnistunut. Luulen siis, ettei minulta ikinä löydy tarpeeksi kärsivällisyyttä, jotta saisin kaikki lihaa ym. korvaavat aineet kasaan. Kuolisin luultavasti johonkin puutostautiin.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.09.2009 19:24
Soijarouhetta pitää ensiksi keittää n. 5 min jonka jälkeen sitä voi käyttää jauhelihan korvikkeena. On siis kuivaa rouhetta joka imee itseensä vettä. Itse soijarouhe ei miltään maistu, joten mausteita pitää käyttää reilusti.
Kirjoittanut: CharlotteXES (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.09.2009 20:13
Ei sitä tartte keittääkeittää.
Jos tekee vaikka pastakastiketta niin suoraan sinne kattilaan loppuvaiheessa ja se sit imee hyvin ylimääräset nesteet tomaattimurskasta, jos näyttää et on liian vähän nestettä niin lisää sit sitä.
Tai jos tekee vaikka makaronilaatikko tai jotain niin vedenkeittimes kiehauttaa vettä ja kaataa rouheen niskaan, niin se turpoo.
Kandee sit muistaa, et se turpoaa kaksinkertaseksi.. hupsahtaa helposti liikaa, ennen ku oppii hahmottaa määrän.

Lainaus: Wucie

pidän monista kasviksista esim. keitettynä.

Huh. IMO keitetyt kasvikset on jotain ihan maailman kauheinta D:
Kirjoittanut: Dead_person (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.10.2009 16:11
itse en ole kasvissyöjä...kerran kävi mielessä...mutta ei siitä sitte tullu mitään : ] hmm...
Kirjoittanut: Bella (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 02.10.2009 13:27
Olen kasvissyöjä, vaikkakin äitini yrittää tyrkyttää kokoajan jotakin lihaa, mutta muuten vanhemmat suhtautuvat ihan hyvin.
Syön vitamiini tabuja jotta saisin varmasti kaiken mitä tarvitsen vaikka syönkin monipuolisesti. Syön maitotuotteita, koska niitä varten ei ole jouduttu tappamaan yhtäkään eläintä.
Ryhdyin kasvissyöjäksi luultavimmin sen takia koska karjaeläimiä kohdellaan huonosti, enkä pystynyt enää ajattelemaan syöväni jotakin toista elävää olentoa
Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • Lähetetty: 02.10.2009 21:58
Alkoi yhtäkkiä mietityttää, että miksi saan lopettaa lihan syömisen vasta 16-vuotiaana? Aloitusviestissäni kerroinkin äitini olevan vegetaristi ja isänikin olleen, joten siinä suhteessa ei pitäisi olla mitään onglemaa. Tottakai ymmärrän, että olen kasvuiässä ja että pitäisi saada kaikki mahdolliset ravinteet yms, mutta joku 1. sivulla kirjoitti ryhtyneensä kasvisyöjäksi 12-vuotiaana, joten eiköhän se olisi mahdollista. Tämän päivän Simpsons-jaksossakin Lisa aloitti kasvissyönnin 8-vuotiaana (Joo joo, tiedän, se on fiktiota...)

Muuten, onkohan tämä vitsi? En oikeasti tajua, valaiskaa joku tyhmää.
Kirjoittanut: Aural (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.10.2009 22:23

Lainaus: Gothica

Ihmiset ovat tyhmiä, joten voi tuonkin tekijä olla tosissaan, mutta väitän, ettei oikeassa. Jos rupeat kasvissyöjäksi, saat luultavasti lopun ikäsi selitellä ihmisille, että pysyt kyllä hengissä ja ihan hyvissä voimissa. Aina joku tulee kauhistelemaan, että eikös sellainen ole epäterveellistä ihmiselle jne. Itsellä se aiheuttaa lähinnä enää vain facepalm-reaktion, olen ollut huomattavasti paljon terveempi kasvissyöjänä kuin aikana, jolloin söin lihaa. Tunnen oloni pääsääntöisesti hyväksi, eikä ruumiissani ole näkyvillä oireita puutostiloista. Ei siis varmaan syytä huoleen?

Ja Gothica, mitä tulee ikääsi, olin itsekin 13, kun jätin lihan pois ruokavaliosta. Jos syöt hyvin ja monipuolisesti, voit kyllä tehdä samoin. Jotkut kasvissyöjät kuitenkin kasvattavat lapsensa syntymästä asti kasvisruokavalioon, joka oikein toteutettuna kasvattaa kyllä ihan kunnon aikuisia.
Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • Lähetetty: 02.10.2009 23:24

Lainaus: Aural

Lainaus: Gothica

Ihmiset ovat tyhmiä, joten voi tuonkin tekijä olla tosissaan, mutta väitän, ettei oikeassa.

Ei nyt ainakaan oikeassa ollut, koska Raamatun lainaukset olivat ainakin kiistanalaisia. Eipä Aatu ja Eeva kyllä eläimiä paratiisissa syöneet ja tuskin Jumala tarjoili heille valmiita fileita hopeatarjottimilla.

Ja tarvitaanhan hampaita kovien porkkanoiden sun muiden pureskeluun ihan yhtä hyvin kuin pehmeän lihankin natustamiseen. Mutta kukin kaiketi tyylillää.

Olen tässä itse huomannut, että alettuani syömään kosheria, on liha jäänyt kaiken aikaa yhä vähemmälle ja vähemmälle. Johtuuko sitten Suomen huonosta tarjonnasta vai asuukohan itsessänikin pienoinen kasvissyöjä?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit