Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Koulukiusattuja?

Kirjoittanut: Sarutor (Nimetön)
  • Lähetetty: 28.04.2010 19:56
Siitä en tiiä =/ mutta omalla kohdalla ja mitä luokan menoa seuras ainaki meidän luokalla oli hyvä ilmapiiri kaikkien kanssa.

Ja olihan toi itelle vaihtelua käyä koulu ettei joka pv ollu kiusattu kuten aijemmin mainittin että ollu kiusattu sen onkohan se nytte 11vuotta.
Kirjoittanut: Lucilla A (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.05.2010 23:51
Minä kävin aikoinaan Steiner-Koulua kotikyläni ulkopuolella, joten kun entiset kaverini alkoivat kiusaamaan minua 13-vuotiaana (koska en uskaltanut alkaa tupakoimaan kuten he) minua kiusattiin vain vapaa-aikana, ei koulussa. Onneksi en sentään käynyt samaa koulua tuon porukan kanssa. Näin jälkeenpäin kiehtovinta tuossa kiusaamiskokemuksessa on se, miten huono itsetunto minulla oli teini-iässä, nykyään viihdyn hyvin yksikseni, mutta tuolloin kaipasin seuraa niin kovasti, että lähdin aina noiden "kavereitteni" kanssa ulos, kun he pyysivät vaikka tiesin etukäteen illan tulevan kulumaan pilkattavana ja haukuttavana.

Onneksi tuolloin ei myoskään ollut kännykoitä tai nettiä, koska entinen paras ystäväni aloitti kummallisen puhelinterrorikampanjan - hänen vaihtuvat poikaystävänsä soittivat minulle uhkauspuheluita jos olin yksin kotona. Tuolloin tietenkin olin sekä vihainen, että pelkäsin kaikkien niiden uhkausten toteutuvan. Nykyään pidän jotain kiusauskokemuksiani aika hassuina - kerran esimerkiksi kaverini toi minulle mehulasin, johon oli lisännyt jotain silmätippoja yms lääkekaapista ja minä arvasin hänen yrittävän jotain, koska lasissa oli lusikka! Toisen kerran hän painoi minut veden alle uimahallissa ja piti siellä, kunnes potkaisin häntä aivan kauhuissani vatsaan ja tuostako tytto alkoi uhkailemaan, että kertoo äidilleen! Hänellä oli nähtävästi paha ADHD ja muita ongelmia, häneltä puuttui jotenkin ymmärrys tajuta, millaisia seuraamuksia tuollaisesta voi tulla... Absurdia, miten normaalina tuollaista kuitenkin pidin 14-vuotiaana.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.05.2010 22:13
Lapset osaavat olla hyvin julmia toisilleen. Ala-asteella minua kiustattiin, mutta se oli lähinnä "henkistä" kiusaamista, yleisempää tytöillä. Pojat taas kiusaavat fyysisesti johon on helpompi puolustautua. Sille on taas vaikeaa tehdä mitään, kun luokan muut tytöt aina eristivät minut kaikista leikeistä esim. aamulla oli aina kiva mennä kouluun kun muut luokan tytöt juttelivat piirissä, tulen paikalle ja yritän mennä mukaan -> piiriin ei tule paikkaa vaan kaikki blokkaavat minut ulos. Ryhmätöitä tehdessä usein väitettiin opettajalle etten ole tehnyt mitään, vaikka oikeasti olin tehnyt koko projektin yksin. Niimpä muut saivat kaiken kunnian itselleen. Luokan opettaja tiesi kyllä tästä ja kaikki "rakentavat keskustelut" olivat kyllä niin kamalia, vanhemmat mukana aina ja piti kertoa tästä kiusaamisesta. En pystynyt edes puhumaan mitään, itkin vain näissä keskusteluissa. Asiaan ei juuri puututtu, koulukiusaaminen lakkasi vasta ylä-asteella kun luokkakaverit vaihtuivat ja olin omissaoloissani. Lukiostakaan ei tullut kavereita, viihdyn mieluummin yksin kun tyrkytän seuraa muille. Ei voi mitään jos ei kelpaa
Kirjoittanut: wampyr 95 (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.06.2010 12:37
Minua ja ystävääni on kiusattu ja kiusataan yhä koulussa. Ystävääni muunmuassa siitä, että hän on aika hiljainen ja ei ole samanlainen lissu kuin muut (toisaalta jos olisi, en varmaan olisi hänen ystävänsä). Nyt hän käy kuraattorilla kiusaamisen takia ja häntä kiusataan siitä. Hän on aika herkkä itkemään, eikä se auta asiaa, vaikkei hän sille mitään voikaan.

Ala-asteella minua on haukuttu ryssäksi, vaikka molemmat isovanhemmat ja heidän vanhempansa jne. ovat kotoisin Savosta. Se kuitenkin loppui kutosella.
Nykyään minua kiusataan lähinnä tyylini takia ja jopa natsiksi haukkuvatten. Se kyllä johtuu siitä, että pari luokkalaistani näkivät kuvan, jossa nojailen Haminassa tykkiin, jonka kyljessä on hakaristi. (Ei siis se natsi-hakaristi vaan oikealle kääntyvä.)
Oudoksikin on minua luonnehdittu, koska kerran istuessani koulun pihan penkillä siihen tuli porukkaa ja kun hivuttauduin vähän kauemmas, henkilö X totesi minun olevan outo. No anteeksi nyt kovasti, jos haluan minun ja puolituntemattoman p*rseiden välissä olevan n. sentin verran tilaa! (Tämä oli siis istunut IHAN kiinni minuun!)
Kirjoittanut: teufelfaust (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.06.2010 23:38
Olen nyt kasille menossa, oikeastaan suurempia esiintynyt...
tietysti jotkin jo ala-asteella tuntemani (olin 3-luokkaan asti varsin herkkä ja kiusattu tästä) huutelevat välillä, en tosin kiinnitä siihen juuri huomiota.
ah, jotkut niin fiksut ja ihanat ylempiluokkalaiset haukkuvat minua natsiksi. lähinnä kai maihareiden ja maastohousujen takia. vastaus: "heil hitler vaan teillekin. überhyvää päivänjatkoa."
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 09.07.2010 19:33
Kiusaajille pitää pistää luukurkkuun. Itse en väkivallasta pidä, enkä todellakaan lyö ellei minua lyödä, mutta takasin annan jos aloitetaan. Yleensä se opettajille/rehtorille puhuminen ei auta kiusaamis tapauksissa. Nähty, koettu niin minun kuin pikkusiskoni tapauksissa.Hän on todella kiltti ja vähän liiankin kiltti oikeastaan. Siskoani kiusataan, on menossa nyt syksyllä kolmannelle luokalle. Haukkumista ja leikeistä pois jättöä jne. Ollaan kavereita silloin kun huvittaa ja kiusaajista molemmat ovat varmasti tulevaisuudessa näitä ongelmanuoria. Sitten siskoni yrittää olla samanlainen kuin he ja poiminutkin muutamia huonoja tapoja. Kesälomalla on vähän unohtunut mutta odotan "innolla" syksyä, että mitä tulee silloin.

...jos siskon kiusaaminen jatkuu, saatanpa mennä tapaamaan kiusaajia ja sanoa muutaman valitun sanan.
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.07.2010 12:24
Kyl, 7. luokalla. En tiiä syytä, varmaan ne oli kateellisia kun ne ei ite uskaltanu olla omia itsejään vaan koko aika esitti ja yritti miellyttää muita... Tai vanhoi kaunoi ala-asteelta... Ja sit oli kans yks jätkä joka ei satuttanu pelkästään mua, vaan vähä muitaki. Ei se muuta tehny ku valittanu koko aja. Ja se oli siis nyt viime vuonna, ei sitäkää kusipäätä onneks tarvi nähä ku lähen hesaan opiskelee. Ja jotenki oon vaan selvinny kiusaamisen aiheuttaman misantropian ja epätoivon yli, paljon on lääkkeitäki menny, mut nyt jaksaa vähä paremmi. Jotkut on vaan niin kusipäitä, ettei ne tajuu miten toista voi sattuu se "Mitä sä muka saat aikaseks?"...Niin just. Katoppa peiliin ensi. Ja ota asioista selvää ennenku meet vetää tommosii johtopäätöksii!
Kirjoittanut: Ferrum (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.07.2010 00:37
Minuakin on kiusattu, lähinnä ala-asteella. Sain jatkuvasti sanomista ulkonäöstäni ja "lihavuudestani", vaikka olin kaikinpuolin normaali (inhottava sana). Minut kai vain valittiin silmätikuksi. Myös parhaat ystäväni kiusasivat minua, haukkuen ja ties mitä. Itsetunnon- ja luottamuksen menettäneenä silti palasin aina pettureiden luo. Aika on kuitenkin vahvistanut minuakin, enkä kyllä enää kumartele ketään Mutta tietty kiusaamisesta jää aina jonkinlaiset arvet. Tänäkään päivänä en kykene luottamaan ihmisiin, ainoastaan mieheeni. Mutta luotampa sentään itseeni, vaikka se veikin hurjasti aikaa!
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.07.2010 17:47

Lainaus: Ferrum

Minut kai vain valittiin silmätikuksi. Myös parhaat ystäväni kiusasivat minua, haukkuen ja ties mitä. Itsetunnon- ja luottamuksen menettäneenä silti palasin aina pettureiden luo. Aika on kuitenkin vahvistanut minuakin, enkä kyllä enää kumartele ketään Mutta tietty kiusaamisesta jää aina jonkinlaiset arvet. Tänäkään päivänä en kykene luottamaan ihmisiin, ainoastaan mieheeni. Mutta luotampa sentään itseeni, vaikka se veikin hurjasti aikaa!

Niin just, kun luottaa itseensä, voi sanoo kiusaajille baibai ja HAISTAKAA ****
Mäkin suhtaudun yleensä ihmisiin varauksella, enkä odota yleensäkään mitään hirveen syvällistä suhdetta. Ellei sitte kyseessä oo joku söpö jätkä Mut kyl oon jätkienki seurassa aika ujo, vaikka ehkä n. puolet kasiluokasta meni jätkien seurassa hegaillen. Naisiin ku ei voinu luottaa, nehän ne mua kiusas Mut nyt osaan olla melkein kaikkien ihmisten kaa, paitsi just sellasten, ketkä levittää negatiivista ilmapiiriä. Ja kyllähän se jättää monenlaisia arpia, esim. mulle sen, että haluun vaan jättää kaupunkini.
Kirjoittanut: Criceto (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.07.2010 21:57
Mua on kiustattu ihan ekasta luokasta lähtien ja nytten meen jo yläasteelle. Ja en varmana enää luotaa kehenkään mulla piti olla hyvä kaveri jolle kerroin salaisuuksia ja se juorus koko koululle vain valheita vaikka puhuinkin sille totta mikä on ihan älytöntä, valehdella koululle kun voisi sanoa tosi asioita ja sain vasta joulun jälkeen tietää että se oli juorunnu siihen asti olin luottanut siihen.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit