Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: Kielenkäyttönne?

• Vastaa

Lainaus: kismet

Aika usein käytän puheessani/kirjoituksessani ns. kielikuvia. Niitä tulee ihan automaattisesti! Saatan vaikka verrata uupumuksen partaalla olevaa ihmistä autoon josta on bensa loppunut about 500 kilsaa sitten. Että miltä siitä ihmisestä/autosta tuntuu kun se on kulkenut jo 500 kilsaa ilman löpöä ja jengi vaan huutaa että vielä vielä, kyllä sä nyt vielä 100 kilsaa jaksat, sen verta nyt aina jaksaa, eihän se nyt oo mitään. Ugh, olen puhunut.

Kielikuvat on minusta tosi kivoja! Kiva että niitäkin vielä joidenkin puheessa/kirjoituksessa kuulee

Ihmiselle on enemmän etua siitä, että kukin saa elää mielensä mukaan kuin että hänet pakotettaisiin elämään niin kuin kaikista muista näyttäisi parhaalta. - J. S. Mill

• Vastaa
Yritän kyllä puhua mahdollisimman selvää yleiskieltä, mutta joskus minä selitän hassusti eriasioita. En meinaa aina löytää oikeita sanoja, vaan kiertelen ja kaartelen asina vierestä kunnes saan sen sanottua niin että minut ymmärretään oikein.

Tie helvettiin on kivetty murtuneilla sieluilla.

• Vastaa
Kiroilen aika usein. En kuitenkaan teksteissä käytä erikoisen paljon kirosanoja.

Anteeksi

• Vastaa
kielenkäyttöni on ollut erityisen rumaa viime aikaisen stressin takia. odottelen vatsahaavaa.

oikeasti, en ole pystynyt syömäänkään sen takia, joten nyt varmaan painan 45 kg, vaikka olen 167cm pitkä O_______o (tai lyhyt)

Vah! Denuone latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.

• Vastaa
kiroilen joskus se kyl riippuu seurasta. mut mun selitelyistä ei tajua mitään

Ääretön turhuus ei ole turha

• Vastaa
Mä kiroilen jonku verran. Joskus saatan vahingossa jonkun aikuisen kuullenkin sanoa jotain kirosanoja.

Joskus yks kaveri ei oikeen tajua et mitä mä yritän selitellä. Sit yritän jotenki epätoivosesti selittää sitä asiaa paremmi mut en aina onnistu ja sit oon sillee et no iha sama, unoha koko juttu. ^ ^
  • Vastaa
Täyty kyllä myöntää, että olen melko rasistinen ja tosi suorasanainen, kiroiltua tulee useinkin.. Tapahtumissa ja muissa jätän kaiken ylimääräien pois, esimerkiks just siskon lasten lähellä pitää varoa..

HC-Wild Line

• Vastaa
Kiroilen liikaa. Kirosanat jotenkin juurtunu tuohon omaan puhetyyliin.
  • Vastaa
Kiroilen aika paljon, koska se on jotenkin jäänyt päälle. Myönteistä asiassa on se että käytän kirosanoja monipuolisesti pelkän v**un hokemisen sijaan. (olipa p*ska heitto)
  • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Vastaa
Kiroilen sitten ku ärsyttää

Kiroilu kuitenkin kuuleman suomalaiseen kulttuuriin kuuluukin Roman Schatzin mukaan ja olemme aggresiivinen ja hullu barbaarikansa... öh?
Lähinnä huvitti tuo kommentti...

esim. miltä kuulostaa "menes siitä" mutta heti tulee munaa ku sanotaan,
että "menetkös siitä perkele!"

Ja puhetyylini on kuulema ihan PK:n mukainen hidas miesie-jutustelutyyli, toisin ku hesalaisten mää ja sää (me ei olla lampaita).

Ainasen Porilaisen poreilevan pulputtavan ja nopea tempoisen henkilön mukaan puhutaan kuin oltas kamoissa... että näin. Toki se murre varmaan paistaa joskus läpi jossain muualla paikkakunnalla. En tiedä ite kun en sitä juuri huomaa.

Jatkuva kiroileminen on minusta ääliömäistä. Antaa jotekin ns. teinikovan/wannabe-kovan vaikutelman (ja kertoo erittäin köyhästä sanavarastosta, yleissivistyksestä), täällä lähinnä teinikanaset ja katomäajanaskonallajamullonbassot-amikset ovat juuri sellaisia. Sitten kuulee nuorilta tytöiltä miten oman sukupuolielimensä viljelyä harrastetaan miltein joka toisen sanan jälkeen.

Käytännössä oikeastikin jakavat sitä parista pullosta ja autokyydistä.

"When the dark does what the dark does best - it's darkness! Let the dark do what the dark does best - let it be darkness!"

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 2 goottiyhteisön jäsentä (Pudotus, BlackWidow). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!