Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: Kielenkäyttönne?

• Vastaa
Kavereiden ja tuttujen kanssa käytän aika tavallista puhekieltä, jossa on hieman Laihian murretta seassa. Tuntemattomille yritän puhua kohteliaasti ja selvästi, sillä on taipumus joskus selostaa liian nopeasti ja silloin kaikilta menee ohi, mitä yritin sanoa

-If you be the one to cut me I will bleed forever-

• Vastaa
Velvet Grey: Tuolle olen kuullut yhtä monta lausumisasua kuin mitä on lausujiakin ollut...osa vetää paremmin, suurin osa huonommin. Oikea mongerrustapa olisi suurin piirtein Dominik Bartölee. Mutta ei silleen suomalaisittain, vaan silleen ranskalaisittain... Herra kuulemma vihaa eniten sitä, kun hänen sukunimensä lausutaan Bartölöö, erittäin suomalaisittain.

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa
kirjoittelen täällä omasta mielestäni ainakin ihan siististi, yritän välttää kiroilemista tai outoja puhetapojani, murteita jne. mitä kyllä välillä tulee puheessa ja pakko myöntää... kiroilen varmasti liikaa, puhun rumasti liian usein

vain yön pehmeä kosketus ihollasi, vain tuulen viimeinen kylmä henkäys - hiljaisuus, pimeys ja sinä.

• Vastaa

Lainaus: Velvet Grey

Lisäksi porukallamme on joitakin ihan omia sanoja ja ilmauksia, joita ulkopuolisen voi olla hankala ymmärtää.

Samoin meillä. Muiden kanssa keskustellessa täytyy yrittää sensuroida oudoimmat sanat ja sanonnat, muuten keskustelukumppani alkaa jossain vaiheessa tuijottaa hämmentyneenä.

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.

• Vastaa
Hah, minullakin ja ystäväpiirilläni on paljon omia sanoja, sanontoja ja aivan kammottavia lyhenteitä, joille itse nauramme aivan kippurassa.

On totta, ettei ihminen ole saari. Mutta kuolleista ihmisistä saa rakennettua hyvän lautan.

• Vastaa
Tilanteesta riippuen, innostuessa/suuttuessa ärräpäät lentävät kohtuuttoman liikaa. Jännittäessä sitä tuppaa puhumaan niin asiallisesti ja kohteliaasti kuin vain ikinä voi.

~ Uku

• Vastaa
Paha tapani on jostain kumman syystä aina junassa kiroilla turhankin paljon... :P En kyllä häpeile käyttää voimasanoja muutenkaan... :P

Perussuomi Perkele! \,,/, xD

Aequat omnis cinis...

• Vastaa
Kyllähän minä kiroilen, en mitenkään koko ajan, mutta en sitä erityisesti varokaan - paitsi vieraampien ja vanhemman väen keskuudessa. Osaan siis puhua siististi ja jossain määrin kohteliaasti, mutta myös ronskisti. Ja puhekieltä käytän yleensä aina, oman alueeni murretta. Teititellä en osaa ollenkaan, ja jos pitää sanoa anteeksi, sanon useimmiten 'sori', ja useammin 'kiitti' kuin 'kiitos'. En sitten tiedä voiko sitä sanoa epäkohteliaaksi, mutta se vain on luontaista, enkä tarkoita sillä mitään pahaa. Joskus muotoilen lauseeni vähän omituisesti, ja joskus harvoin saatan puhua todella muodollisesti tyyliin "Voisitko ajatella nostavasi jalkojasi jotta pääsisin kulkemaan tästä", mutta se on lähinnä sarkasmia. Sanaa 'hän' en käytä juuri koskaan, paitsi vitsillä joskus.

Kissat ja naiset tekevät mitä tahtovat

• Vastaa
Kiroilenhan minä. Mutta en mitään voimasanoja jokaisen sanan väliin änge, vaan sillälailla ihan suhteellisesti jos kiroilen laisinkaan.(Paitsi sitten nämä kiukkukohtaukset joissa kiroilen kuin joku joka kiroilee paljon).
Puhun vähän Tamperelaisittain, koska asun siellä. Ja meilläkin on näitä kaveripiirissä/kotona ihan omia sanoja, joita on hieman vaikeaa ulkopuoliselle selittää.
Usein jotkut katsovat huuli pyöreänä kun puhumme: intopinkeästä, raksuttimesta, kallejen vedosta, luimuilemisesta tms.

RELAX GOD IS IN CONTROL

• Muokkasi: Raivonkyynel
  • Vastaa
Mjaa-a. Taidan kyllä enimmäkseen savovaikutteisin puhua, koska sieltä olen kotoisin ja isä ja äitipuoli puhuvat kumpikin savoa tai Keski-Suomen murretta. Mutta toisaalta, nyt kun olen kohta 10,5 vuotta asunut Tampereen lähistöllä, en tiedä kuinka paljon on tarttunut määtä. Mutta kyllä se savo taitaa kuulua päältä päin.

Kiroilen aika runsahasti, mutta eipä tuo minua haittaa. Sanojahan ne on siinä missä muutkin sanat.

Murteista tykkään, ne on justiinsa jotain niin ihanaa, kun on niin paljon korvaavia sanoja tavallisille sanoille. Ja kyllä savo minun korvaan on ihanan kuuloista. Muut turkulaismongerrukset ei Ainakaan kauheasti.

Kirjakieltähän kuuluu kirjoittaa, vaikkakin välillä niillä mä ja sä lyhenteillä.

//Typostna!
  • Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 2 goottiyhteisön jäsentä (Pudotus, BlackWidow). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!