Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Käsittämätön itsekkyys

Kirjoittanut: Trnquill (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.03.2008 11:50

Lainaus: Necroerotica

Niin, mutta mikseivät ihmiset uskalla(?) ryhtyä kansanedustajia vastaan? Kun he vain lupailevat tyhjää....Mielestäni 200 kansanedustajaa on muutenkin ihan liikaa.

Joka vaalikierroksella on kaikilla äänestysikään ennättäneillä mahdollisuus "nousta vallalla olevia vastaan" ja äänestää toisin. Kansa ne "papat" sinne on valinnut, itseämme syyttää saamme.

Yhdelläkään kansanedustajalla tuskin on omakohtaista kokemusta köyhyydestä. Ja silti he muka tietävät paremmin millä tukimäärällä pärjää jne.

Mihin perustat väitteesi? Eikö kaiken maailman juhamiedot joka käänteessä painota sitä kuinka heillä oli nuorena hankalaa ja koulumatkat taisteltiin paljain nyrkein susia vastaan, kun oli niinniin köyhää? Mitä tukien riittävyyteen tulee, ei rahaa revitä tyhjästä. Valtion taloudellinen pyörittäminen ei ole mitään roiskimista, vaan nuorallatanssia. Ihan asiallinen vastakysymys pienten tukien ihmettelijälle on: keneltä pitäisi ottaa rahaa pois? Muilta kuin itseltä? Niinpä.

Jos heidän palkkojaan pudotettaisiin puolella. (Käsittääkseni kansanedustaja tienaa 10 000e kuussa? En tiedä) Niin ehkä turhat pyrkyrit saataisiin siivottua sieltä pois. Eli semmoiset vammaiset, jotka ovat eduskunnassa pelkän palkan takia eikä heillä ole aikomustakaan tehdä mtn yhteiseksi hyväksi.

Kansanedustajan palkka on tätänykyä noin kuuden tonnin kieppeillä kuussa. Enkä tosissani usko eduskunnassa istuvan ainuttakaan sellaista heeboa, joka olisi siellä vain palkan takia. Kyllä rahansa helpommallakin saa.

Usein kuulee sanonnan, että "mistä saadaan rahat siihen ja siihen hankintaan, kuten eläinsuojelukeskukseen ja vammaisten palvelutaloon" . Helppo vastaus on, että otetaan ne rahat kansanedustajien palkoista.

200 kansanedustajaa, 6 tonttua per nuppi kuussa, 1,2Me/kk. Tuosta vaikka puolet pois (jolloin palkka on melko säälittävä työmäärään, vastuuseen jne. suhteutettuna) niin saadaan 600 000 euroa kuukaudessa ihan lupporahaa. Hihhei. Palvelutalon kokonaishinta (siis pelkkä rakennus, ei pyörittäminen) on jossain 10-20Me tuntumassa (esim. Palvelutalo Kuninkaanlaakso, Turku) eli noilla kansanedustajien palkoilla saataisi vuodessa melkein yksi halpa palvelutalo ilman henkilökuntaa taikka ylläpitokuluja. Rakennetaan se eläinsuojelukeskus sitten ensivuonna, ok?

Miten olisi jos rahoja nipsaistaisiin vaikkapa väkivaltakoneistoon syydettävästä rahavirrasta, joka jo vuonna 2003 oli 1 952,2 milj. euroa? (Pahoittelen, en äkkiseltään löytänyt kuraatimpaa tietoa.)

Hankalia juttuja nämä raha-asiat. Ja itselleen soisi aina muutaman roposen enemmän. Kuten myös kaverille. Ja vähäosaisille. Ja muille sitä tarvitseville. Ai paljonko se valtion velka olikaan nyt?
Kirjoittanut: MissLaura (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.03.2008 15:00
Niin kannattaa tosiaan äänestää eikä urputtaa

Näitä tukia kyllä välillä tulee ihmeteltyä, lähinnä sitä että työtön saa enemmän kuin opiskelija tai kotiäiti jotka tekee edes jotain hyödyllistä toisin kuin työttömät :/

Muutenkin on ihan outoja rahareikiä, esim. mustalaisnaiset saavat valtiolta avustuksia hameensa teettämistä varten
Anotaanko me goottinaiset seuraavaksi avustusta meidän hameisiin ja korsetteihin
Kirjoittanut: Trnquill (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.03.2008 15:34

Lainaus: MissLaura

Näitä tukia kyllä välillä tulee ihmeteltyä, lähinnä sitä että työtön saa enemmän kuin opiskelija tai kotiäiti jotka tekee edes jotain hyödyllistä toisin kuin työttömät :/

Mutta opiskeluhan on vain ohimenevä elämänvaihe, eikä sitä siksi tarvitse noteerata ollenkaan! Huhhei.

Muutenkin on ihan outoja rahareikiä, esim. mustalaisnaiset saavat valtiolta avustuksia hameensa teettämistä varten

Kiäh, voisi kuvitella jonkun ns. rantojen miehen pitävän asumistukea aivan päättömänä tukena. Mihin sitä ny ihminen kämppää tarvii!?
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 14.09.2008 00:51
Jaksoin keskustella jostakin tälläisestä kun olin 13 v. nyt en vain ole lainkaan kiinnostunut koska itselläni ei riitä uskoa tai mielenkiintoa tuntemattomia ihmisiä kohtaan, joilta yleensä vain odotan ******.
Kirjoittanut: Nikkisuicide (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 31.08.2011 19:27
Minulla on todella suuri ego, enkä häpeä myöntää sitä. Käyttäydyn, kuten parhaaksi näen enkä juurikaan "kumarra" kenellekään. Tästä hyvästä olen saanut narsistin ja itsekeskeisen paskiaisen leiman ja minua pidetään yleisestiottaen häikäilemättömänä ja hemmoteltuna nulikkana. Näin tosin ei ole. Itsekäs olen, sen myönnän mutta minua ei missään vaiheessa koskaan hemmoteltu millään tasolla. Joihinkin asioihin olen vaan paneutunut ja tulkinnut ne järkevimmiksi.
Kirjoittanut: snowprints (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.09.2011 19:23
Mulla on ollut todella vaikeaa itsekkäiden, ihmisiä kunnioittamattomien ja välinpitämättömien ihmisten kanssa. Olen saanut paljon huonoa tuuria osakseni, koska melkein kaikki ystäväni ovat paljastuneet tälläisiksi ihmisiksi ja olen alkanut inhoamaan ihmisiä.
Minut on kasvatettu kunnioittamaan (varsinkin vanhempia ihmisiä), ajattelemaan muitakin kuin vaan itseään ja katsomaan ensin peiliin ennekun syytellään muita. En ymmärrä, miksi pitää olla töykeä, haistatella, luokitella näön perusteella tai pettää läheisensä. En vaan ymmärrä. Mitä iloa nämä ihmiset siitä saa?
Vaikka olen kohdannut monia pettymyksiä inhottavien ihmisten kanssa, yritän silti ajatella kaikista parasta ennenkun heihin tutustun. Kadulla makaava juoppokin voi olla maailman mukavin ihminen, mutta on ajautunut juomaan jonkun muun tekemisten takia. Mistä sen tietää?
Kirjoittanut: Dark Secret (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.11.2011 22:04
Hah itsekkyydestä tuli mieleen että mikä onkaan niin rasittavaa kuin se että seisot sateessa / 30 astee pakkasessa ja lumisateessa ja odottelet että ne 20 autoo köröttelee siitä niin hitaasti kuin mahdollista mut kukaan ei vaan pysty pysähtymään. Joo mikäs sielä lämpimämmässä autossa kun saa istua ja pääsee paikasta a paikkaan b nopeammin kuin me kävelijät Joo kaikki on jossain itsekkäitä.. Varsinki jos on se mikään ei onnistu kaikki vituttaa päivä ni oon monesti huomannu etten oo se kaikkein muita huomaavin ihminen. Ja se on väärin. Mut kyl siittä yleinsä jää sitte omantunnontuskat ku toimi pelkästää ittensä hyväks.
Ja toinen mikä on ärsyttävää ni se ko bussi on oikeesti ihan täynnä. Ainoo vapaapaikka olis ollu siinä missä joku nukkuu niin että valtaa ne molemmat pirun penkit että joutuu seisomaa. Ok ei sekää ole mukavaa jos oikeesti ei oo nukkunu ja väsyttää. Mut ei sekää ku bussi pysähtyy ja jos ei oo mitää mistä ottaa kii stna>:/
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.11.2011 10:52

Lainaus: Dark Secret

Hah itsekkyydestä tuli mieleen että mikä onkaan niin rasittavaa kuin se että seisot sateessa / 30 astee pakkasessa ja lumisateessa ja odottelet että ne 20 autoo köröttelee siitä niin hitaasti kuin mahdollista mut kukaan ei vaan pysty pysähtymään.

Jos auton nopeus on sellainen että se ehtii pysähtymään niin eteen vaan. Suojatielle astuvalla on etu.. öh, meno-oikeus ja autoissa on kyllä jarrut. Hengellään ei kannata leikkiä, mutta taajaman 40km/h alueella voi kyllä pitää oikeuksistaan kiinni eikä antaa rengasurpojen törttöillä mielensä mukaan. Eihän ne palikat muuten ikinä opi
Kirjoittanut: kiki (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.11.2011 13:06
Nyt tuli sellanen kutkuttava tarve tulla sörkkimään tälle keskustelualueelle

Ihan pakko tohon kansanedustaja palkka juttuun on sanoa jotain, ja se otain olkoon seuraavaa:
Mielestäni kansanedustajilla on liikaa virikkeitä, ym turhaa jostka ovat heille ilmaista, miksi eivät voi isoista verottomasta palkastaan niitä hankkia, tai maksaa työmatkojansa palkoillaan, ja takseja. Ohan niill tärkeä työ, mutta ei ne tarvitse torkkupeittoja ja sohvia omiin huoneisiinsa. Nukkukoon yönsä kunnolla ja harrastakoon kunnollisen määrän liikuntaa ja syököön terveellisesti niin ei väsytä työpäivän aikana. Eihän ne raksamiehet jotka vetää fyysistä duunia ota päikkäreitä kesken työpäivän! Jos palkkaa piennennettäisiin ja laitettaisiin verolliseksi niin hakkaraisten tapaiset hihhulit eivät välttämättä eduskuntaan hae. Tai tyhmiähän ne on jotka hänet valitsivat, mutta eihän sitä sillon vaaliaikaan tiedä mitä toinen oikeasti tekee.

Jos Avustajien määrää pienennettäisiin, palkkoja kutistettaisiin niin että verojen jälkeen jää joku 3 tuhatta max. taksikortit pois tai rajallisiksi, matka korvaukset rajallisiksi ja muutenkin kansanedustajien menot tarkempaan syyniin, esim. ruokaliput ettei vedä viidensadan euron lounasta kun muut työntekijät saa sen 7€ ruokaansa varten ja tekee raskaampaa työtä.

Jos nämä toteutuisivat, vuodessa säästöt olisivat huimat, veroja tulisi enemmän suomen valtiolle, ja suomen ei tarvitsisi ottaa lainaan niin paljon joka vuosi. Ja tosiaan muualtakin pitäisi sästää.
Työttömät voisi laittaa töihin työttömyys korvausta vasten. Minä kun tunnen montakin tyyppiä jotka eivät halua töihin kun korvauksilla elää paremmin. (exäni isä sanoi minulle joskus: etkä sitten mene töihin kun saatte sossusta enemmän rahaa. Olin tuolloin opiskelija ja kävin töissä, eksäni eli minun rahoillani ja oli työttömänä) Itse siis tällä hetkellä teen töitä kahdelle firmalle ja välilä ei ole edes omaa aikaa, palkkaa saan reilusti alle tonnin kuussa ja silti koen tämän paremmaksi kuin sossunluukulla käyminen ja liika vapaa-aika.

Näin myös opiskelijan ja työttömän välinen epätasa-arvo korjaantuisi. Ja siis jotkut varmasti ihmettelevät mitä töitä ne työttömät muka tekisi. Minäpä kerron Ne voisivat korvata koneet: Haravoida lehdet maasta (tämä tehdään puhaltimilla tai niillä päällä istuttavilla, haravointi on hyväksi nurmikolle, ruohon juuret saavat happea kun harava rikkoo kevyesti pintaa, maa ei ole niin painautunut, nykytekniikalla työskenteltäessä on päinvastainen ilmiö (korjatkaa jos olen väärässä), samalla vähennetään tuote kustannuksia kun ei tarvitse ostaa kalliita koneita joita huolletaan vuosittain ja ostetaan uudet viiden vuoden välein.) Katujen puhtaanapito sopisi myös hyvin, Työttömiä löytyy joka kunnasta ja kaupungista enemmän kuin kunnan työntekijöitä jotka huolehtii puhtaana pidosta, samalla heille jäisi aikaa hoitaa muita asioita ja kuunnella oman kaupunkinsa asukkaita ja keskittyä parantamaan elämänlaatua siltä osin.

Mutta jos nyt hiljenen siitä asiasta.

Ja ihan täsmennykseksi, en tykkää politiikasta yhtään ja tonkin tekstin vedin päästäni suoraan.

Jos nyt siutten "vaihdan aihetta" Minua itseäni ärsyttää suunnattomasti se miten ihminen kohtelee luontoa, ja eläimiä. Ärsyttää jos roskat heitetään roskiksen viereen tai jos lapset potkii puskia matalaksi.
Olen lastenhoitaja yhdessä perheessä jossa pojat ovat hyvin kasvatettuja, liikkuvat paljon ulkona ja huolehtivat että koirankakat siivotaan pois. Yhtenä päivänä kun oli satanut, nostin pari kastematoa pois tieltä ja vanhempi poika kysyi että mikä se oli no selitin sitten että mikä se oli jonka jälkeen tuli että miksi, ja siitä sitten alkoi "saarna" : kun ne ovat todella tärkeitä elämälle, ne syövät maahanpudonneet lehdet ja tekevät multaa, mullan ansiosta kasvit kasvavat, ja kasvit mahdollistavat ihmisen elämisen, sitten selitin miten ne klasvit sen tekevät(=yhteyttäminen) ja sen jälkeen kerroin että jos niitä ei olisi niin ei ihminen voisi elää.
Myöhemmin poika ihmetteli kuollutta oravaa tien päällä. yritin sitä kuolemaa siinä hänelle selittää (vanhemmat eivät ilmeisesti olleet sitä selittänyt) ja seuraavana päivänä kun oravaa ei siinä ollut ihmetteli sitäkin. Ja poika siis on 4v...

Mutta jos lopetan romaanin tähän niin en valloita koko keskustelua yhdellä postauksella
Kirjoittanut: Dark Secret (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.11.2011 20:47

Lainaus: Nordis

Jos auton nopeus on sellainen että se ehtii pysähtymään niin eteen vaan.

Jep toi on kyl totta et ei opi jos ei oikeesti saa itteensä liikkeelle ja menemää siihen etee että pakko pysähtyä, jos nyt nii hidas vauhti on et siihe kerkee hyvi, ilma et tapattaa ittensä samalla mut joo ehkä tos oli vähän liioteltua toi "niin hitaasti kuin mahollista" mun tekstissä mut tarkotin tosiaan sitä et ei se oo mukavaa odotella pakkasessa ko kukaa ei pysähdy. kumminki se vauhti vaikuttaa nii perkulee hitaalta siinä ku sitä ehtii sen parikin minuuttia siinä pakkasessa seisoskella ja odotella ja kattella ku autoja menee ohitte. Ja se vasta mahtavaa onkin ku jääkelit samaan aikaa ni lähtee luistelee siihe tielle ku autot on menny ni menee kymmenen sekunttia ni taas tulee auto ja lemailet siinä keskellä tietä!:s Nykyisellä opiskelupaikkakunnalla tähän asti ainakin on monia huomioivampia kuskeja jotka pysähtyy onneks kun vertaa viime vuoteen ku kotipaikkakunnalla taapersi kouluun!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit