Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Syömishäiriöitä?

Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 03.06.2007 13:18

Lainaus: darkAngel

olen tyhmä ihmine uja kysyn että mikä se ortoreksia on..

ortoreksia on eräänlainen sairaus ,jossa ihmisellä on pakkomielle yliterveelliseen ruokaan. Ei siis liian liian vähäiseen syömiseen niinkun anoreksiassa. Ortoreksiasta voi seurata mm. puutostieloja ,koska ei saa kaikkia elimistön toimintakyvylle tarpeellisia ravintoaineita.
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 03.06.2007 13:24

Lainaus: Kuutar

ortoreksia on eräänlainen sairaus ,jossa ihmisellä on pakkomielle yliterveelliseen ruokaan. Ei siis liian liian vähäiseen syömiseen niinkun anoreksiassa. Ortoreksiasta voi seurata mm. puutostieloja ,koska ei saa kaikkia elimistön toimintakyvylle tarpeellisia ravintoaineita.

ai nii muute oliki. muistin väärin että sillä ois ollu toinen nimi. sooori.
Kirjoittanut: Avanlea (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.06.2007 13:40
Minulla oli/on anoreksia. Ollut jo kolme vuotta. Siitä ei vaan pääse irti.. AIna ajattelee,että en ole tarpeeksi laiha ja kaunis. Vielä 5 kiloa ja sitten lopetan...
Kirjoittanut: taiteiliavihannes (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 28.06.2007 20:52

Lainaus: Avanlea

Vielä 5 kiloa ja sitten lopetan...

Niimpä niin. Vaikka en syömishäiriötä "omistakaan", monesti huomaa ajattelevansa noin. Onneksi en omaa tarpeeksi itsekuria laihduttamiseen.
Kirjoittanut: panda (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 28.06.2007 21:41
Ennen oli anoreksia. Nyt ednos.
Kirjoittanut: Stuntgirl (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 21.07.2007 10:59
On ollu sellainen, että kun olen syönyt jotakin, piti heti mennä tekeen vatsalihaksia ja sellaista. Vieläkin on sellainen ;( Alipainoa reilu 10 kg.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 26.10.2007 17:57
Nyt on alkanu taas jo huomattava laihtuminen, josta sukulaisetki on sanoneet. Olen vielä terveiden kirjoissa ja elävä, mutta viime aikoina ei ruoka ole maistunut, vaikka muuten oisin halunnutki syödä. Olen alipainoinen ja laihdun varmaan vieläkin lisää.. Nyt on alkanut myös terveellisen ja vähäisen ruoan syöminen, eli vain kasvista yms kevyttä..Karkkia, limua ja muuta herkkua tulee kuitenkin pisteltyä joskus poskeensa
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 26.10.2007 18:52
Pelottaa, että bulimia tulee taas... Tää hiilareiden laskeminen tulee jo nyt korvista ulos,vaikka oon tehnyt sitä vasta päivän -.-
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 26.10.2007 19:38
Vaikka näin miespuolisena mulle onkin aika vaikeasti käsitettävissä osa näistä jutuista, niin on jonkinlaisia syömiseen liityviä häiriöitä varmaan ollut mullakin.
Ainakin jos on ollut masentunut, niin tuntuu että kaikki epäterveellinen ruoka helpottaa oloa. On sitä tieteellisestikin tutkittu ja todettu että jotkut välittäjäaine-jutut jotka sitä masista aiheuttaa, niin se syöminen sitten hetkellisesti vaikuttaa niihin ja lievittää masennusta. Eli syöminen ja mässäily voi tuottaa masentuneelle enemmän mielihyvää kuin ei-masentuneelle. Yksilöllisiä eroja on tietysti paljon. Toinen syy voi olla, että kun täysin masentuneena ei elämässä ole oikein mitään iloa mistään niin mässyttely on niitä ainoita ja sitten turvautuu siihen liian usein. Ja kun másiksessà ei paljon liikuntaa jaksa harrastaa niin seurauksena on lihominen joka ärsyttää ja tuntuu että mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vaikeampaa ylimääräinen on saada pois.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 26.10.2007 20:46
Jotenkin itselleni käsittämätöntä miten jengi luettelee täällä häiriöitään kuin apteekin hyllyltä, osa jopa melkein ylpeinä siitä että heillä on sellainen kokoelma. Itse en näin kipeästä asiasta osaa, tai edes halua puhua kaiken kansan nähtävissä olevalla foorumilla. Call me stupid and closed-up.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!