Gootti.net

eläimistä

Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 06.09.2007 20:13

Lainaus: Nina

Halusin monta vuotta ottaa norjalaisen metsäkissan

Lainaus: Stuntgirl

Minulla on kaksi kissaa, Pörri ja Neppi.

kotona oli aikanaan maine coon-rotuinen kissa nimeltään Pörri. Että se on kyllä yksi ihanaluonteisimmista ja kauneimmista kissaroduista... norjalaiset metsäkissat kans.

Miä olen kissaihminen. itse asiassa mä olen niin säikky, että voin melkein yleistää ja sanoa pelkääväni kaikkia kissoja isompia eläimiä. Ei sillä että miulla mitään niitä vastaan olis.
Allergiani on vaan sitä luokkaa, että jos käyn jonkun kissanomistajan luona kylässä ilman Duactia, olen viikon 40 asteen kuumeessa. siedätyshoitoa.

Jos aletaan tarkemmin ajattelemaan, niin en mä välttämättä tue sitä että käärmeitä pidetään jossain pienissä terraarioissa huoneen nurkassa ihan vain koristeena. Vähän niin kuin akvaariosta on tullut sisustuselementti, tai chi hua hua-koirista (vai mikä se rotu on...) trendi-asusteita.
Musta ei ikinä olis koiranomistajaksi. Jotkut ihmiset ottaa lemmikeitä vähän liian pienellä varauksella. käärmeetkin elää aika kauan ja ne on "pentuina" helkkarin kovia karkailemaan että siinä saattaa kanssaeläjällä mennä hermot.
Kirjoittanut: Shaft (Inkvisiittori)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 06.09.2007 22:17

Lainaus: Funereal Soul

jos se ruoka on kuukausi kaupalla siellä pakkasessa niin sen hiiren ravinto arvo heikkenee hiljalleen..

Huomattavaa heikkenemistä ei näy pakasteissa, kuin vasta todella pitkän ajan päästä. Eli huoletta pystyy ostamaan reilun vuodenkin sapuskat pakkaseen.

Miten pitkään luulet eläinkaupassa pidettävän hiiriä? pari viikkoa? Todellisuus on parin vuoden luokkaa ja silloinkin ravintoarvot ovat kohdallaan.
Kirjoittanut: Doomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Doomeri
  • Lähetetty: 07.09.2007 06:33
Meillä on kaksi pööpiäistä (rottia) nimeltä Chlie ja Phero...
Varsin nuoria vielä ja vilkkaudella ei ole mitään rajaa...

Perhana ostettiin uusi häkki tossa viime viikolla ja hoksattiin että Phero on vielä niin solakka että se menee häkin läpi helposti... Chlie on sen verran iso että se ei enään pääse..
Kirjoittanut: lapsi (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.09.2007 08:32
Minä haluaisin kissan( ei tarvitse olla mikään rotukissa), mutta isä on allerginen. Pidän kaikista eläimistä. Joistakin vähemmän kuin toisista, mutta kaikki ne on samanarvoisia mulle.
Itselläni on koira ja syyrialainenhamsteri.
Kirjoittanut: blood (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.09.2007 11:30
Meiltä löytyy 3 venäjänkääpiöhamsteri campbellia sekä yksi syyrialainen hamsteri. Sitten kun muutetaan omaan kämppään miehen kanssa niin suomenlapinkoira ois tarkoitus hankkia.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 07.09.2007 12:01

Lainaus: Shaft

Miten pitkään luulet eläinkaupassa pidettävän hiiriä? pari viikkoa?

Edellisessä työpaikassani meillä ne on sellaisen 2-3kuukautta. Ostettiin pienempiä eriä useammin kerrallaan..
Kirjoittanut: Kryo (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.09.2007 13:44
... Hmm, minähän olen oppinut jotain uutta.

Mutta näyttää olevan erilaisia mielipiteitä tästä hiirten pakastamisesta.
Kirjoittanut: Stuntgirl (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.09.2007 13:50

Lainaus: Cata

norjalaiset metsäkissat kans.

Nepin isä oli norajalainen metsäkissa, on ulkonäkönsä häneltä perinyt. Emon rotua ei tiedetä.
Kirjoittanut: Shaft (Inkvisiittori)
  • • Muokkasi: Shaft
  • Lähetetty: 07.09.2007 23:42

Lainaus: Kryo

.. Hmm, minähän olen oppinut jotain uutta.

Mutta näyttää olevan erilaisia mielipiteitä tästä hiirten pakastamisesta.

Jos edes hieman painoarvoa saisin mielipiteitteni perustaksi, että olen ollut pakastamolla töissä, useita vuosia, joten jonkin veran mutua löytyy lihan säilymisestä. Hiirenlihaa käytännössä pystyy vertaamaan tavalliseen pihvilihaan.

Ihmisille tarkoitetun lihan sykli voi olla jopa 18kk pakastettuna (norm.4-5kk). Tällöin voidaan sanoa varmasti, ettei lihassa ole tapahtunut käytännössä mitään muutoksia. Tähän lasketaan mukaan, lämpötilan heilahtelut (Kyllä, suomessa ei kylmäketju pelaa 100%), sekä muut ulkoiset tekijät. bakteerikannat etc etc.

Tämä on siis ihmisille menevän lihan suurin sykli. Jossa ei ole tapahtunut MITÄÄN muutoksia. Huomioitavaa on myös, että hiiren luut ovat erittäin tärkeä kalsiumin sekä muiden ravintoaineiden lähde, joten pelkästään lihan ravintoarvo ei ole tässä olennaisessa osassa.
Kirjoittanut: Zeitgeist (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.09.2007 15:16
Pidän oikein kovasti eläimistä, mutta vahva insectofobia on kyllä. Krotitkin kammottavat aikalailla.
Eniten pidän ehkä jyrsijöistä, kissoista, korpeista ja saksanpaimenkoirista.
Omistan nyt kaksi kesyrottatyttöä, niitä ennen ollut kolme hamsteria, sekä karjalankarhukoira. Jonain päivänä kyllä hankin sen kissan ja/tai saksanpaimenkoiran, pienestä asti ollut haaveena.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit