Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Goottityyli: Korsetti (osa 2)

• Vastaa
Tuli tässä mieleen että koska alan hiljalleen vaan totuttelemaan korsetteja niin kannattaako esim alkuun ostaa ns. 2-laadun korsetteja? Jos ei halua siis kiristää itseään kunnolla tiimalasiksi?

Olin täällä, olen siellä huomenna

• Vastaa
Tuskin koskaan kannattaa ostaa sekundakorsettia... Osta kerralla kunnollinen sellainen, mikä ei ole malliltaan kovin kurvikas niin se ajaa saman asian. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa!

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa
Jees, varmaan niin teenkin. Kunhan löydän itseni sellaiseen kauppaan josta voisin hankkia sellaisen

• Vastaa
Minun mielestäni nuo Mortician ykköslaatuisetkaan eivät mitään hurjia kurveja tee. Ainakaan en ole vielä sellaisiin törmännyt. Vaan voinhan tietty olla väärässä. Laittakaa kuvaa jos tiedätte tapauksen, haluan nähdä.

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa
Itse ostin joskus muutama vuosi sitten korsetin ja H&M Liikkeestä Saisin hävetä, mutta se oli tarpeeksi iso ja muutenkin ihan hyvä ja sellainen perus, joten ollut kiva tuunata sitä sitten.

http://vampyyrit.getforum.org/

• Vastaa
Itselläni on juuri H&M:n koko "korsetti". Pitelen sitä silloin tällöin, muoviluinenhan tuo on. Ihan mukava, mutta tahdon kokeilla oikeillakin

• Vastaa
Noniin, nyt on rekattu sisään tiedonjanoisena..

Eli minulla olisi pari kysymystä korseteista. Yllätys.
Ensinnäkin minulla ei ole ollut yhtään korsettia, ja nyt aikoisinkin hankkia ehkä ensimmäiseni.
Eri verkkokauppoja olen selaillut, ja nyt tarvitsisinkin tietoa parista asiasta;

- Mitä/minkä mukaan korsetin koko menee? Esim. yhdessä korsetissa Rockgootin sivuilla on vaikkapa koko 38 (61cm). Tarkoittaako tämä 38 omaa vaatekokoa, ja 61 korsetilla mahdollista vyötärönympärystä vai mitä? Ja kuinka paljon näistä mitoista voi/saa/pitää ottaa pois että se oikea koko löytyis?

- Kuinka kestävä 2- laatunen korsetti on? Mortician nettisivuilla ihailin kakkoslaadun korsetteja, mutta hinta sai miettimään, katkeaako näistä luut helpommin? Tuossakin kokotaulukossa on sama juttu, tarkoittaako koko 71 cm korsetilla mahd. saatavaa mittaa, vai omaa mittaa.

Lisää kysymyksiä saattaa tulla itselläni vielä mieleen, mutta haulla en löytänyt suoraa vastausta näihin. Joten toivoisin että joku viisaampi voisi valaista ummikkoa tässä asiassa

Tongues, tongues.

• Vastaa

Lainaus: Purity

- Mitä/minkä mukaan korsetin koko menee? Esim. yhdessä korsetissa Rockgootin sivuilla on vaikkapa koko 38 (61cm). Tarkoittaako tämä 38 omaa vaatekokoa, ja 61 korsetilla mahdollista vyötärönympärystä vai mitä? Ja kuinka paljon näistä mitoista voi/saa/pitää ottaa pois että se oikea koko löytyis?

- Kuinka kestävä 2- laatunen korsetti on? Mortician nettisivuilla ihailin kakkoslaadun korsetteja, mutta hinta sai miettimään, katkeaako näistä luut helpommin? Tuossakin kokotaulukossa on sama juttu, tarkoittaako koko 71 cm korsetilla mahd. saatavaa mittaa, vai omaa mittaa.

Lisää kysymyksiä saattaa tulla itselläni vielä mieleen, mutta haulla en löytänyt suoraa vastausta näihin. Joten toivoisin että joku viisaampi voisi valaista ummikkoa tässä asiassa

Itse en ole myöskään mikään korsetti-ammattilainen, mutta joku toinen sitten jatkakoon juttua

Eli: se ilmoitettu senttimäärä on yleensä se, mikä korsetin vyötärönympärys on suljettuna. Tämä on siis se mitta, joka saavutetaan kiristyksen jälkeen. Mittaa oma vyötärönympärösi ja miinusta siitä 10-13 cm, niin saat tietää oikean tai lähinnä olevan koon. Tyhmäähän se olisi ottaa korsetti jonka vyötäröympäryys on sama kuin itsellä, eihän se mitään tee!

On se Mortician korsetti suhteellisen kestävä. Eivät metalliluut noin vain katkeile, mutta kankaan saumat saattavat ratkeilla liian kovan/kokemattoman käytön takia. Ihan hyvä se on silti, ainakin aloittelijalle. Kaverille sitä ei saa lainata, sillä korsetti muokkautuu oman ruumiisi mukaan ja jos sitä vääntää toiselle, se menee aika varmasti rikki. Plansetti voi myös tietysti vääntyä, eli korsettia ei saa yrittää sulkea/aukaista ennen kuin nyörit ovat tarpeeksi löysällä ja voit melkeinpä pyöritellä korsettia ympärilläsi. Ja se koko on edelleen se saatava mitta. Mortician sivuillakin on sanottu, että pitää ottaa omasta koosta se 10-13 cm pois että saa oikean korsettikoon.

Vah! Denuone latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.

• Vastaa
Kiristyskäyttöön tarkoitetun korsetin mitta vastaa aina sitä mittaa, mikä korsetilla on mahdollista saada aikaan. Oma mitta on tästä noin 10-20cm suurempi korsetin mallista ja kiristyksen määrästä riippuen. Tuota kokoa 38 en kyllä oikein ymmärrä kiristyskorseteista puhuttaessa, sillä vaatekoolla ei ole niinkään merkitystä.

Mortician 2-laadun korseteissa olen nähnyt mm. sirkkojen irtoilua (ne metallirinkulat missä nyörit kulkee), saumojen repeilyä, plansetin kääntymistä vinoon ja luiden putkahtamista päivänvaloon. Nämä eivät ole toivottuja ominaisuuksia korseteille, ja toivoisin ettei kukaan ostaisi noita 2-laatuisia jotta Morticia myisi jälleen niitä parempilaatuisia. Katkenneista luista en ole kylläkään kuullut.

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa
Kiitoksia pikaisista vastauksista!
Valaisivat paljon, ja nyt voin puhtain mielin ostaa sen kauan mieltä vaivanneen korsetin.

Purity kiittää ja kumartaa.

Tongues, tongues.

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 goottiyhteisön jäsentä (). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!