Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Stereotypiat ja kliseet, joita inhoat/rakastat?

Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.05.2011 17:55
Tulipa mieleen, etten voi sietää huonosti tehtyjä meikkejä. Suttuiset ja ylimenevät meikit HYI YÖK. xP
Näitä näkee ihan hitosti, mitä kummallisempia rajauksia, pisteitä, viivoja, timantteja, värejä, glitteriä jne jne jne. Sen voi tehdä myös nätisti, kuten esim. Adora Batbrat osaa mielestäni.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: Azrael
  • Lähetetty: 07.06.2011 16:38
Näin kesäaikaan tulee mieleen yksi inhokkistereotypioistani, nimittäin kevyenkin päivetyksen vieroksuminen. Itsekin toki tykkään kalpeasta ihosta, mutta tunnen myös gootteja, jotka eivät viitsi kulkea lämpiminä päivinä missään ulkona, koska pelkäävät niin kovin, että heidän ihonsa saa väriä. :p
Ja nämä kyseiset henkilöt eivät ole sellaisia, jotka palaisivat helposti auringossa.

Joillekin kalpeus on turhan yliarvostettua. Itse en moista ymmärrä vaan vietän kaikki mahdolliset hellepäivät ulkona auringossa makoillen.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.06.2011 22:14

Lainaus: DeadlyNightshade

Tai sitten goottityyli ei enää tunnu omalta jutulta? Ei sen silti tarvitse merkitä sitä, että se oli vain "kokeilu"

Niin no onhan se toki totta, että identiteetti muovautuu koko elämän ajan.
Luulen kyllä että byron tarkoitti lähinnä niitä sellaisia "kunnon takinkääntäjiä", jotka itsekin nimittävät vuosien gootteiluaan vain kummalliseksi kaudeksi elämässään? Oikaise toki jos olen väärässä
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.06.2011 14:14

Lainaus: Swuuz

Varsinkin, kun opiskelen varhaiskasvatus-alaa ja olen silloin tällöin päiväkodeissa töissäkin, niin koulussa opettajien ja töissä henkilökunnan sekä vanhempien ensireaktio on lähinnä se, että syön lapsia iltapalaksi.

Ihan offina tästä tuli mieleen, että sain huonomman arvosanan yläasteella työharjoittelussa, koska mentiin kaverin kanssa ala-asteelle. Kaveri oli normaalin näkönen ja mä taas tällänen kun oon. Kaveri sai paremman arvosanan tekemättä mitään, kun ite leikin kaikki välitunnit muksujen kans, askartelin niitten kanssa ja kävin jopa hiihtämässä niitten kanssa! Paperissa luki suoraan: Ulkonäkösi ei sovi oikein ala-asteen opettajalle. WATTAFAK lapset rakasti mua ja aikuiset vihat, that's it.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.06.2011 18:21

Lainaus: SirMarylee

Paperissa luki suoraan: Ulkonäkösi ei sovi oikein ala-asteen opettajalle. WATTAFAK lapset rakasti mua ja aikuiset vihat, that's it.

Näin opetetaan lapsille suvaitsevaisuutta ja sitä, ettei ulkonäkö tai pukeutuminen ole syy kiusata tai syrjiä ketään! Jösses mitä tahvoja. Kai edes valitit asiasta? Sitä luulisi, että nimenomaan tuolla alalla ihmiset tajuavat miten tärkeää on, että muksut tapaavat erilaisia ihmisiä ja oppivat ettei kaikkien tarvitse näyttää samalta.
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.06.2011 11:01

Lainaus: SirMarylee

Ihan offina tästä tuli mieleen, että sain huonomman arvosanan yläasteella työharjoittelussa, koska mentiin kaverin kanssa ala-asteelle. Kaveri oli normaalin näkönen ja mä taas tällänen kun oon.

Aion nyt offata kanssa, pahoittelut. Itsekin olin yläasteella ollessani harjoittelussa (entisellä) ala-asteella(ni) ja näytin vähän miltä näytin. Joskaan en vielä kovin gootikkaalta, koska oma tyylini oli silloin vielä hakusessa.., yhtenä päivänä teinigootti, seuraavana maastohousumetallisti jne.

Lapset tykkäsivät ja koska leikin, askartelin yms. lasten kanssa ja sain heidät tarvittaessa myös järjestykseen, minua ohjannut opettaja oli erittäin tyytyväinen. Lapset viihtyivät ohjauksessani myös ja sain myös suunnitella heille itse leikkejä & tekemistä. Harjoittelujaksooni sattui sopivasti vielä halloween ja koska lapsilla oli tällöin erikoisohjelmaa, pukeuduimme opettajan kanssa teeman mukaisesti. Opettaja johonkin kummitusasuun ja minä omaksi itsekseni (mulla oli silloin kaikki mustat huulipunat ja muut..), lapset olivat älyttömän innoissaan ja kehuivat erityisesti mun asua. Jakson lopussa sain vielä lapsilta kortin, jonka halusivat tehdä minulle. Lähdin sieltä kera hyvän mielen ja palautteen. Yksi opettaja (jonka kanssa en edes työskennellyt) kyllä katsoi minua nenänvarttaan pitkin, mutta ko. opettaja teki sitä melkein kaikille/kaikelle muullekin.

Syvältä tuo miten sinua, SirMaryLee, kohdeltiin mutta halusin kertoa että onneksi jossain mani asiat toisin.

Pitää vielä ps-henkisesti mainita, että erään 5. luokan pojat olivat positiivisesti yllättyneitä että joku tyttö kuunteleen Children of Bodomia. :'D
Kirjoittanut: Miss_Reaper (Nimetön)
  • • Muokkasi: Miss_Reaper
  • Lähetetty: 12.07.2011 02:46
Alkoi ärsyttää SirMaryleen puolesta kun luin tuon. Ei ole todellakaan reilua, että arvosanaa lasketaan vain pukeutumistyylin vuoksi.

Mutta, itse varsinaiseen aiheeseen, inhon väristyksiä aiheuttavat ekana.

Se tässä ketjussa useasti mainittu käsitys, että gootit ovat pahoja ja angstisia, kuuluu suurimpiin inhokkeihini.
Pukeutumisessa en voi sietää goottienkin päällä nähtyjä leopardikuvioita, etenkään jos ne ovat luonnollisen värisiä (kuitenkin pienen pienenä tehosteena jossakin shokkivärisenä menee). Täysin pilkkukuvioisia vaatteita tulee kartettua myös, pienenä määränä on toki ihan mukiinmenevä tuokin. Jo pelkkä loimusametin näkeminen saa minut voimaan pahoin. Liian löysät bondagehousut eivät mielestäni näytä myöskään hyviltä.
Ja sitten vielä loppuun tämä aiemminkin mainittu "gootit kuuntelee Marilyn Mansonia ja Cradle Of Filthiä" (henkilökohtaisesti molemmat ovat mielestäni kuitenkin "ihan okei"- artisteja).

Kalpeus on mielestäni kaunista, tuleekin taputeltua hieman valkoista puuteria naamaan (on tosin tarkoitus nyt ostaa yksi Lumenen kalpeansävyinen puuteri arkikäyttöön, oisi vaan tuota parempi). En kuitenkaan välttele aurinkoisia päiviä ruskettumisen pelossa. Pidän nyörityksistä, remmeistä, soljista ja d-lenkeistä vaatteissa, tietenkin hyvän maun rajoissa. Rakastan näyttäviä kenkiä, etenkin platformsaappaita joissa on soljet. Muita suosikkeja ovat korsetit, ankhit, raidat, niittikaulapannat, hiuslisäkkeet, tyllit, pääkallot ja muutkin luurangonosat, kauhuelokuvat sekä tämä pimeys + sumu.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 17.07.2011 00:15

Lainaus: Miss_Reaper

Alkoi ärsyttää SirMaryleen puolesta kun luin tuon. Ei ole todellakaan reilua, että arvosanaa lasketaan vain pukeutumistyylin vuoksi.

Hemmetin harmillista kyllä tuollainen. Lisäksi työharjoittelupaikan tarjonneella ala-asteella olisi kyllä mielestäni ollut velvollisuus evätä harjoittelupaikka jo heti sitä kysyttäessä, jos ulkonäkö kerta oli heidän mielestään työntekoa ylivoimaisesti haittaava asia.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.07.2011 00:31

Lainaus: Miss_Reaper

Alkoi ärsyttää SirMaryleen puolesta kun luin tuon.

Sama! Itselläni on myös kokemusta tällaisesta. Koulussa opettajat piti mua jonain saatananpalvojana ja huonona ihmisenä vain koska pukeuduin erilailla kuin muut... ja yksi esimerkki tässä mainittakoon että ollessani AMIKSESSA ensimmäisellä ruotsin tunnilla, juttelimme kavereiden kanssa normaalisti kuten kaikki muutkin kun opettaja ei kerran ollut vielä tullut luokkaan. Opettaja sitten tuli siinä luokkaan ja tietysti rauhotuimme ja hiljennyimme siinä. Opettaja kuitenkin heti huusi ovelta minulle ja toiselle kaverilleni joka pukeutui myös erilailla että "Te kaksi erilleen muista ja toisistanne!!". Hämmennyin koska lopetimme juttelemisen heti opettajan astuessa luokkaan ja ihmettelin miksei hän valittanut muille jotka vielä kuitenkin juttelivat kovaan ääneen opettajan tullessa luokkaan! Myöhemmin huomasimme kaverini kanssa joutuneemme opettajan silmätikuksi pukeutumistyylimme takia, koska hän ei muille valittanut mistään vaikka itse olemme aina kiltisti tunneilla ja muut melusivat. Päädyimme juttelemaan hänen kanssaan kolmen kesken ja kerroimme että emme hyväksy tällaista kohtelua ja että ilmoitamme kyllä tästä eteenpäin jos ei parane. Tällöin juttelimme ja saimme sovinnon asiaan jnejnejne mutta pääjuttu tässä oli juuri se että muut pukeutuivat kuten muutkin massaihmiset mutta me yhden kaverini kanssa pukeuduimme lähinnä mustaan yms jonka takia opettaja meitä syrji.
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Onnetontar
  • Lähetetty: 27.07.2011 11:25

Lainaus: Anyxia

opettajat piti mua jonain saatananpalvojana ja huonona ihmisenä vain koska pukeuduin erilailla kuin muut

Hassua, että olen kuullut monilta, jotka pukeutuvat erilailla kuin muut, että heitä syrjittäisiin ja heille sanottaisiin kaikkea pahaa, mutta mulle ei juurikaan niin ole käynyt. Tosin onhan toki jotain mulle sanottu mun pukeutumisesta yms. mutta lähinnä vitsillä ja semmosena. Muistan hyvin kerran äidinkielentunnilla koulussa (seiskalla) kun mulla oli rastalisäkkeet ja tiesmitä lisäkkeitä, gogglesit, vahvemmat meikit kuin monella muulla koulussa silloin ja jotkut ihme vaatteet, niin tämä opettajahan sanoo mulle sitten "Oi kuinka hienosti olet laittautunut tänään! Ihan itsekkö meikkasit vai onko teillä joku meikkausfirma tai joku semmonen? Ihanat hiukset ja kaikki" Olin hetken ajan aika hämilläni kunnes sitten vastasin, että ihan itse maalasin naamani eikä ole meikkausfirmaa tai mitään sellaista (Sori, tais tulla offia tai jotain semmosta)

Ja vielä, että ärsyttää monesti kun mainitaan sana "gootti" niin monelle tulee heti mieleen mustat raskaat vaatteet ja kaikki semmonen tumma ja synkkyys ja sitten sanotaan, että semmosia inhoaa, mutta ei tosiaan kaikki gootit pukeudu mustaan ja näin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit