Gootti.net

Huuto.net ja sen ongelmat...

Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 13.10.2008 12:42
Eli siis halusin tehdä tällaisen aloituksen, koskien huuto.netin toimintaa ja sen ongelmia.
En heti löytänyt vastaavaa ketjua, joten mode poistakoon jos kokee tarpeelliseksi tai asiasta on jo ketju aloitettu

Ja haluaisin nyt kuulla teidän gootti.nettiläisten kokemuksia kys. huutokauppa sivusta
Miten on teillän toiminut, oletteko koskaan tulleet huijatuksi kyseisellä palstalla, kommentoitteko koskaan selvästi ylihinnoteltuja kohteita? Löydättekö yleensäkään mitään sopivia kuteita sieltä? Onko teille tultu nurisemaan postikuluista tai tuotteiden hinnasta?

Itseäni ainakin on huvittanut monet kerrat kun näkee niin ahneita ihmisiä siellä että ei rajaa
Eräitäkin pleaserin kenkiä katsoin siellä niin joku kehtasi pyytää niistä 80 euroa! siis käytetyistä kengistä!? (sama malli maksaa kaupassa uutena 69 euroa) .

Olen itse jonkin aikaa nyt huuto.nettiä käyttänyt ja ihan koukussa siihen Suurin osa vaatteistani ja kengistäni on sieltä välillä sielläkin on niin ihania ihmisiä jotka myyvät hyvää kamaa sopusuhtaisilla hinnoilla
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 13.10.2008 14:09
Rahanahneet ihmiset tuppaavat ärsyttämään näin asiakkaana. Monista käytetyistä korseteista pyydetään yli 100e, vaikka ovat jo aivan varmasti muokkaantuneet käyttäjänsä vartalolle.
Törmäsin kerran vyötärökorsettiin, jossa oli hintana 95e, mutta kuvista näkyi selviä ompeluvirheitä! Minusta on typerää pyytää kakkoslaatuisesta korsetista tuollaista hintaa.

Lainaus: SyllaBoreal

Onko teille tultu nurisemaan postikuluista tai tuotteiden hinnasta?

Kyllä on! Vyötärökorsettia yritän parhaillaan myydä, niin ihmiset ovat tulleet kyselemään, miksi postikulut ovat niin korkeita (8,50e). Ihan vain sen takia, että postipakettina lähettäminen on turvallisempaa, kuin maxikirjeenä. Ei sillä, enhän minä ota vastuuta postin runnomasta korsetista. Nyt olen sitten alentanut postikuluja, maxikirjeenä lähetän, jos arvon asiakkaat näin haluavat.
Välillä tuntuu siltä, että ihmiset jättävät kohteen huutamatta, jos postikulut ovat "korkeat".

Olen kerran yhden korsetin huutanut huuto.netistä ja tyytyväinen olen. Korsetti oli pakattu asianmukaisesti, ehjä (käyttämätön), olen kaikinpuolin tyytyväinen ostokseeni. Korsetti on siis Minikirin myymä, että suosittelen häntä!
  • Lähetetty: 13.10.2008 14:17
Olet kyllä ihan oikeassa... pakettina korsetin lähettäminen on turvallisempaa varsinkin jos on kalliimpi korsetti kyseessä.
Saa ainakin seurantatunnuksen mukaan

Minullakin hyvä esimerkki juuri noista postikuluista
Myin eräitä micmacin satiinihousuja ja minulle tuli joku vinkumaan että housut pitäisi mennä kirjeessä 1.60!?!?!siis mitä häh täh :'''D Olin laittanut postikuluiksi 6 euroa oman arvion mukaan ja palautan kyllä ylimenneen osan ostajan halutessa niin mutta ei
Sitten muka kaikissa muissa housu kohteissa on postarit vaan 1.60... itse en löytänyt yhtään vastaavia kohteita, joissakin oli jopa 10 euron postarit...

Miten ihmiset kehtaa? Hirveen ahneeta sakkia
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.10.2008 14:30
Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia huuto.netistä tähän mennessä. En kyllä teekään kauppaa muuta kuin 100% luotettavien myyjien kanssa. Kerran meni postissa yksi avaimenperä rikki, kun oli tosi huonosti pakattu. Siitä sain sitten puolet hinnasta alennusta ja olin ihan tyytyväinen. Tässä parin päivän sisällä pitäisi saada kahdesta vaatteesta kaupat tehtyä, toivottavasti sujuu taas ongelmitta.
Kirjoittanut: raavittu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 13.10.2008 15:13
Hyviä on paljon, mut niin on huonojakin.

Kerran myin jotain kenkiä ja sit eräs ostaja alkoi pommittamaan kysymyksillä ja olisi pitänyt vastata heti niihin. Esimerkiksi, hän lähetti kysymyksen noin aamu kuudelta ja vartin yli kuusi oli tullut jo kaksi viestiä kysymyksen lisäksi, että "vastaa!" "kannattais varmaan vastata, jos haluaa myydä ryysyjänsä eteenpäin" jne. ja näitä viestejä tuli siis niin kauan, kunnes vastasin. Lisäksi osa kysymyksistä oli tyyliin "millasten sukkien kanssa olet pitänyt näitä kenkiä?" "ootko käyttänyt näitä makuuhuoneen puolella?" yms. joihin en katsonut tarpeelliseksi vastata. Kuitenkin sain kengät myytyä samaiselle henkilölle, maksoi kyllä nopeasti ja ei valittanut jälkeen päin mistään, mutta oli vähän kyllä epäilyttävän oloinen :S Onneksi en ole enää häneen törmännyt sen jälkeen.
Joskus kävi myös niin, että ostaja halusi, että palautan hänelle 10 senttiä, jotka oli jäänyt yli postikuluista :'D Sanoin, etten voi palauttaa niitä, kun ei Osuuspankki anna siirtää niin pientä summaa ja kun ehdotin, että lähetän hänelle postissa sen kymmensenttisen, hänen kustannuksillaan tietenkin, niin hän rupesi lähettämään kauheita haukkumamaileja ja ahdistelutekstareita. Lopulta lähetin hänelle sen kymmenensenttiä postissa niin, että hänen piti lunastaa se sieltä. Ei onneksi sen jälkeen hänestä mitään kuulunut.

Minua ärsyttää myös nuo, jotka kitisevät postikuluista. Minkäs teet, kun Itella ne hinnat määrää korkeiksi, en minä O.o Ja tuo on niin naurettavaa, että esim. korsetteja lähetellään maksikirjeenä! En ikinä uskaltaisi laittaa mitään yli 50 euron arvoista vaatetta maksikirjeenä menemään, minun tuurillani se katoaisi ihan varmasti. Nykyään lähetänkin aina huutopakettina, sen verran on kuitenkin halvempi, kuin tavallinen postipaketti, että kitinöiltä on säästytty.
Itse yritän olla ostajana mahdollisimman nopea ja ystävällinen, enkä ala kitisemään jos postikuluihin on mennytkin euro vähemmän, mitä on väitetty. Ennen ostin hirveästi huutonetistä, mutta nykyään ostan enemmän ebaysta
  • Lähetetty: 13.10.2008 15:26
Miten sinulla Raavittu, on tuo huutopaketti toiminut?
Paljon olen lukenut huuto.netin keskustelupalstalta että on hävinnyt noita huutopaketteja ja ne kulkevat kulma hitaammin kuin tavallinen paketti
Itse olen lähettänyt 2 kertaa tällaisella huutopaketilla ja kyllä oli hitaanpuoleinen toimitus O.O
Paketilla kesti melkein viikko saapua määränpäähänsä >.<
(Liekö itella dissaa näitä halvempiahuuto paketteja ja hävittelee tahallaan :'D)

Sinulla käynyt mahtava tuuri joku pervo ostanut monosi Itsellenikin tullut viestejä että "voitko kuvata tämän vaatten päällä" yms..
Osa on ollut ihan asiallisia ja osa vähemmän asiallisia :S
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: Faith Black
  • Lähetetty: 13.10.2008 20:05

Lainaus: raavittu

Ja tuo on niin naurettavaa, että esim. korsetteja lähetellään maksikirjeenä! En ikinä uskaltaisi laittaa mitään yli 50 euron arvoista vaatetta maksikirjeenä menemään, minun tuurillani se katoaisi ihan varmasti.

Minäkään en mielelläni lähettäisi korsettia maksikirjeenä, mutta jos tosiaan joku haluaa ottaa sen riskin omilla kustannuksillaan, että kirje katoaa, niin se on hänen päänvaivansa. En jaksa enää postikuluista kitiseviä ostajia!
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.10.2008 21:05
Minulla on ollut myös tähän asti pelkästään hyviä kokemuksia Huuto.netistä, sekä myyjänä että ostajana. Tsekkaan aina myyjän saaman palautteen ennen kuin huudan, mieluiten tietenkin huudan sellaisilta joilla palautteessa on pelkkää positiivista.

Huutopaketeista voin omakohtaisesti sanoa sen verran, että älkää käyttäkö. Huusin kengät jotka toimitettiin huutopakettina, niistä ei tullut minkäänlaista saapumisilmoitusta ja jouduin myyjältä utelemaan tietoja siitä missä mennään. Kengät olivat olleet yli viikon tuossa kilometrin päässä...hyvä etteivät lähteneet takaisinpäin! Maksan mielummin kunnon postipaketista, ja jos jonkun peppua kaihertaa se etten käytä huutopakettia omissa kohteissani, niin so what.

Rasittavin piirre huutonetissä on hintavaraus. Sitä käytetään lähes pelkästään ostajien vedättämiseen halvalla aloitushinnalla, ja kun jotkut eivät kysyttäessäkään kerro paljonko hv on, niin eipä oikein innosta huutelemaan.
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Lähetetty: 13.10.2008 21:11

Lainaus: raavittu

Itse yritän olla ostajana mahdollisimman nopea ja ystävällinen, enkä ala kitisemään jos postikuluihin on mennytkin euro vähemmän, mitä on väitett

No siitä perkelekkö ne kitiseekö ku on lukenu postereina, vaikka kymmenen euroa ja katot paketista että postitus on maksanutkin 8,50E
Mun puolesta siitä saa se 1,5e olla vaikka pakkauks kuluja materiaalia ja paketointiin kulunutta aikaa!
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 13.10.2008 21:25

Lainaus: SyllaBoreal

Itsellenikin tullut viestejä että "voitko kuvata tämän vaatten päällä" yms..

Minä saatan joistain vaatteista pyytää kuvaa päälle puettuna, koska hengarissa tai lattialle levitettynä vaate ei välttämättä näytä muuta kuin mustalta epämääräiseltä rievulta, päällä taas upealta. Näin niin kuin välihuomiona.

Minä en ikinä välitä postareista, tuotteen kunto ja siihen suhteutettu hinta on tärkein. En ole ikinä törmännyt ongelmiin huuto.netissä, mutta toisaalta, tapaan syynätä myyjät suht tarkkaan ennen kuin huudan. Ja yleensä huudan myyjiltä, jotka "tunnen" entuudestaan (esim. teiltä foorumilaisilta).
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit