Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Huuto.net ja sen ongelmat...

Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 22.11.2011 18:09

Lainaus: byron

1.) hintavaraukset, joista en edes tiedä mitä ne ovat, kun niitä ei näy tuotteessa ennen kuin olet huutanut jonkun tuotteen, ja saat ilmoituksen ettei sitä tuotetta saa, koska hintavaraus ei ole ylittynyt.

Joo, tuota en miäkään ymmärrä. Jos kerta myyjän pitää saada tuotteesta joku tietty summa, niin miksei samantien laita sitä lähtöhinnaks? Itteäni jäi harmittamaan yhdet ihanat kynttilänjalat, jotka joku pari vuotta sitten huusin, mutta en saanut, koska se pirun hintavaraus ei ylittynyt.
En sitten tiedä, onko hintavarauksen tarkotus se, että myyjä voi laittaa lähtöhinnan houkuttelevan pieneksi, että tulisi paljon huutoja ja silti olisi varmaa, ettei tartte myydä tuotetta liian halvalla.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.11.2011 18:17

Lainaus: Roudatar

En sitten tiedä, onko hintavarauksen tarkotus se, että myyjä voi laittaa lähtöhinnan houkuttelevan pieneksi, että tulisi paljon huutoja ja silti olisi varmaa, ettei tartte myydä tuotetta liian halvalla.

Tämähän se hintavarauksen idea juuri on. Vahingosta viisastuneena suosittelen pistämään ennen huutoa kysymyksen hintavarauksen suuruudesta. Useat myyjät nimittäin kertovat suoraan hintavarauksen suuruuden, ja puolestaan taas jos vastaus on "huutamalla selviää!!11!!1! : )))))))))))))" niin sitten ainakin tietää mitä jättää huutamatta.
Kirjoittanut: groomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 22.11.2011 20:24

Lainaus: Necroerotica

Onko muut huomannet että nykyään kukaan ei haluaisi maksaa juuri mitään hyväkuntoisista goottivaatteista Huutiksessa?

Itse taas olen huomannut, että huutiksessa ihmisillä on joku kumma käsitys, että käytetystä pitäisi saada uuden hinta. Ainakin itsellä on tullut pari kertaa vastaan tilanne, että lähes uutta vastaava (lue: käytetty mutta ehjä) vaate tulisi minulle kalliimmaksi huuto.netistä kuin silloin, että kävelen kauppaan ja ostan uuden. Tämä ei toki ole mistään kohtaa vastuullista kulutusta tai muutenkaan ympäristön kannalta järkevää, mutta mielummin ostan kaupasta tuotteen jolla on palautusoikeus, kuin ostan huuto.netistä ehjäksi väitetyn tuotteen jolla ei ole palautusoikeutta vaikkei niin ehjä olisikaan.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 23.11.2011 15:20

Lainaus: Piiskansiima

Tämähän se hintavarauksen idea juuri on. Vahingosta viisastuneena suosittelen pistämään ennen huutoa kysymyksen hintavarauksen suuruudesta. Useat myyjät nimittäin kertovat suoraan hintavarauksen suuruuden, ja puolestaan taas jos vastaus on "huutamalla selviää!!11!!1! : )))))))))))))" niin sitten ainakin tietää mitä jättää huutamatta.

Ok, kiitti neuvosta. Tässähän näistä virheistä oppii. Vähän epäilinkin, että miksi joku myisi The night of the living dead- leffan niin halvalla, mutta koska siinä ei tosiaan lukenut mitään hintavarauksesta ennen kuin olin tuotteen huutanut, niin enpähän osannut aikaisemmin ajatella että siinä on joku juju takana Nyt olen sitten viisaampi.
  • Lähetetty: 26.11.2011 12:48

koska siinä ei tosiaan lukenut mitään hintavarauksesta ennen kuin olin tuotteen huutanut, niin enpähän osannut aikaisemmin ajatella että siinä on joku juju takana

Hintavarauksesta kylläkin on aina maininta huutohinnan vieressä siinä infolaatikossa, vaikka summaa ei lue niin siitä ilmoitetaan kyllä. Hinta nyt -kohdan vieressä on teksti "hintavaraus ei ylittynyt/hintavaraus ylittynyt", jos huutokaupan tietoja lisätessä myyjä on pistänyt tuotteelle hintavarauksen. Jos tällaista ei ole ja myyjä alkaa jotain vikisemään hintavarauksesta, niin kipin kapin ylläpidon juttusille ja negapalautetta!! Hintavaraus on nimenomaan Huuto.netin ("yllättäen" maksulliseksi muuttunut) toiminto, ei mikään oman pään sisäinen "haluun tästä x euroo".
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.11.2011 13:44

koska siinä ei tosiaan lukenut mitään hintavarauksesta ennen kuin olin tuotteen huutanut, niin enpähän osannut aikaisemmin ajatella että siinä on joku juju takana

Hintavarauksesta kylläkin on aina maininta huutohinnan vieressä siinä infolaatikossa, vaikka summaa ei lue niin siitä ilmoitetaan kyllä. Hinta nyt -kohdan vieressä on teksti "hintavaraus ei ylittynyt/hintavaraus ylittynyt", jos huutokaupan tietoja lisätessä myyjä on pistänyt tuotteelle hintavarauksen. Jos tällaista ei ole ja myyjä alkaa jotain vikisemään hintavarauksesta, niin kipin kapin ylläpidon juttusille ja negapalautetta!! Hintavaraus on nimenomaan Huuto.netin ("yllättäen" maksulliseksi muuttunut) toiminto, ei mikään oman pään sisäinen "haluun tästä x euroo".

No pirulainen, olihan siinä se teksti sittenkin äh, olen niin tottunut siihen ettei tuollaista hintavarausta ole yleensä missään, niin ne jää sitten huomaamatta. Typerä systeemi tuo kuitenkin on. Jokuhan voi yrittää myydä dvd:tä useita kuukausia saamatta koskaan sitä haluamaansa hintaa niille, kun aloitushinta on jotain euron luokkaa. Laittaisivat vaan sen haluamansa hinnan siihen tuotteeseen, niin ei tartteisi tuhlata ostajien aikaa.
  • Lähetetty: 26.11.2011 16:54

No pirulainen, olihan siinä se teksti sittenkin

Huh, minä jo luulin että teikäläistä olisi kusetettu pahemman kerran.

Gootti.netin Facebook-sivulla viritellään ideaa goottikirppis-facebookryhmästä huutonettiin kyllästyneille. Kannattaa käydä vilaisemassa keskustelua!
Kirjoittanut: Lycantrophia (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.04.2012 22:02
Voi ääh. Mietiskelin erään antiikkiosastolle sijoitetun art nouveau-tyylisen korun hankintaa Huutiksesta, mutta tehdessäni vertailevaa tutkimusta Ebayssa havaitsin, että koruhan onkin uustuotantoa. Ikuisena pilkunviilaajana tekisi mieli heittää myyjää oikaisukommentilla, mutta tämän omakuvaus ei siihen juuri rohkaise: "Huijarit ja kaikkitietäjät pysykää poissa!" Eli kuraa luultavasti tulisi niskaan, jos jotain sen suuntaista suunnittelisi. Nyppii kyllä ajatus kanssahuutajien vedätyksestä, tahatonta tai ei, joten ehkä silläkin uhalla täytyy toimeen tarttua.

goottikirppis-facebookryhmä

Ideahan on tainnut toimia mainiosti, eikö?
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.04.2012 08:43
Itse en vielä Huuto.netissä ole myynyt mitään, mutta ostajana kyllä olen ollut useammassakin kohteessa. Vaatteita olen ostanut peräti yhden kappaleen, koska olen vähän skeptinen mitoista, koska aika huonosti jotkut ottavat mittoja. Pari kertaa tullut liian iso vaate, vaikka mitat on kerrottu sellaisiksi, että mahtuu juuri passelisti. Sitten kyseinen tuote onkin ollut aivan liian suuri :S

Mutta siis. Itselläni on huutiksesta lähinnä hyviä kokemuksia, mutta kerran pääsi käymään niin, että odottelin erään tuotteen saapumista yli kuukauden. Useista sähköposteista huolimatta myyjällä oli aina joku este tai tekosyy ettei ollut lähettänyt tuotetta. Lopulta kyllästyin ja panin vihaisen tekstarin, jossa uhkasin poliisilla(tällöin olin odottanut jo sen yli kuukauden). Samalla laitoin negatiivisen palautteen. Sitten myyjä ikään kuin havahtui ja lähetti paketin minulle - täysin siinä kunnossa, mitä sen pitikin olla ja näin ollen myös palautteen vaihdoin neutraaliksi. Olisikohan myyjä koskaan lähettänyt pakettia, jos en olisi alkanut uhkailemaan :'D?
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 12.04.2012 16:19
Ah, voiskin purkautua. Tuli vastaan elämäni ensimmäinen huuto.net-idiootti joku aika takaperin.

Ostin taskuvyön. Sellainen viritelmä joka on kätevä festareilla. Kuvauksessa sanottiin että on kulumaa, mutta ei ole rikki. Ei uudenveroinen, mutta ei risakaan. Minulle tuli perille vyö, jossa oli useampikin reikä. Jo ennen kuin paketti saapui postissa minulle sain positiivisen palautteen, koska maksoin heti huudon sulkeuduttua.

Ensin myyjä pahoitteli ja suostui perumaan kaupat, jos voisin odottaa viikon että saan rahat takaisin. Suostuin.
Pari päivää tämän jälkeen myyjä alkoi ehdotella, että olisin itse tärvellyt vyön. Kysyin sitten suoraan että mistä kenkä puristaa, kun hän oli jo suostunut purkamaan kaupat. Sanoi että ei olekaan varaa maksaa minulle takaisin sitä mitä olin vyöstä maksanut.
Selitin ettei minulla ole mitään syytä tärvellä ostamaani vyötä ja entä jos annan lisäaikaa kuun vaihteeseen. No se oli ok.
Kunnes se ei enää ollutkaan ok! Sitten myyjä oli taas sitä mieltä että olin itse hajottanut ostamani vyön.

Kaikenkaikkiaan meni reippaasti yli kuukausi, kunnes sain rahani yhtä euroa lukuunonttamatta takaisin, kun tyyppi myi vyön uudelleen huutarissa ja minä lähetin sen vyön uudelle ostajalle. Kaiken säätämisen ja sähköpostiasiattomuuksien (lempparini oli se, kun tyyppi vihjaili että halusin perua kaupat koska olen niin lihava ettei vyö mahtunutkaan minulle.) takia annoin kyseiselle henkilölle negatiivisen palautteen. Seuraavana päivänä myyjä oli käynyt muuttamassa minulle antamansa palautteen positiivisesta neutraaliin.

Nyt minulla on aina ja ikuisesti siellä se yksi neutraali palaute. Koska kostaminen on niin kivaa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit