Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Huuto.net ja sen ongelmat...

Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 20.11.2008 22:31
Hmmm... En kyllä itsekään ostajana tykkäisi jos minulta pyydettäisiin lisää kun myyjä on postikulut arvioinut väärin :/
Itse pyydän melkein aina tasarahan postikuluista ja palautan ylimenevät ostajan halutessa ja maksan itse lisää jos olen kulut arvioinut väärin.
Itselläni on kuitenkin jo selkeä kuva kaikista postimaksuista kun niin paljon olen postin kanssa asioinut
Vaaka on hyvä kapistus postareita arvioidessa
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.11.2008 22:46
Postikuluista kannattaa ottaa selvää ennen kuin pistää kohteen myyntiin! Postin sivuilta kuitenkin löytää kaikki postitusmahdollisuudet ja niiden hinnat, sieltä voi sitten katsella sopivan ja näin välttyy ylläreiltä.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 21.11.2008 06:33

Lainaus: SyllaBoreal

Vaaka on hyvä kapistus postareita arvioidessa

Niinhän se olisi... Harmi vain, kun elintarvikevaakaa en omista, eikä sille oikein muuta käyttöä olisikaan.
Ja ymmärrän kyllä, että ostajana ei ole kiva saada ylläreitä esim. postikulujen kanssa, mutta pistipä nyt vain harmittamaan.
Postikuluthan muuten riippuvat myös siitä, kuinka kauas tuotteen lähettää, jota ei etukäteen voi tietää, sekä siitä, meneekö kyseinen tavara postiluukusta. Tämä kirja, kun ei mahtunut maksikirjeenä menemään, niin joutui sitten postipakettina laittamaan, jolloin kulut sitten nousivatkin.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Lähetetty: 21.11.2008 14:00
Myyjänä käytän könttäsummaa ilman postikuluja. Keksin jonkun kivan hinnan tuotteelle ja maksan itse postikulut. Suurin osa kamasta kaapissani on kuitenkin ihan vaan turhaa, joten en ole niin tarkka paljonko tienaan. Uusista tuotteista, joita olen vain kokeillut ja todennut vääräksi, kuitenkin perin sen suuruiset postikulut, jotka itsekin olin tuotteesta maksanut...
Ostajana menen sen mukaan mikä on kiintymykseni huutamaani kohteeseen. Jos todellakin haluan sen, voin maksaa enemmänkin postikuluja.
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: Faith Black
  • Lähetetty: 27.11.2008 14:12
Äh, ärsyttää nuo kostopalautteen antajat.
Tilanne oli siis tällainen: Hän huusi minulta kaksi kohdetta 2.marraskuuta ja otti yhteyttä; sanoi maksavansa alkuviikosta. No, maksua ei tullut alkuviikosta, kunnes ko. henkilö otti minuun uudestaan yhteyttä 9.11 lauantaina ja pyysi lisää maksuaikaa. Annoin maksuaikaa tiistaihin 11.11 asti, ja lupasi maksaa tuolloin. Maksua ei tullut tuonakaan päivänä, odottelin muutaman päivän vahdaten s-postiani ja tiliäni, josko hän maksaisi/ottaisi edes yhteyttä. Ei.
Eilen, 26.11 annoin sitten negatiiviset palautteet, koin odotelleeni aivan riittävästi (24 päivää kohteen sulkeutumisesta on mielestäni aika maksimi). Hän antoi sitten kostonegat väittäen, etten muka ollut antanut mahdollisuutta lisämaksuaikaan! Sanoi vielä, että kyse oli enää parista päivästä, olisi sitten maksanut. Jaahas, no minä kun en ole ajatustenlukija, niin en voinut tietää, että hän aikoi kaikesta huolimatta maksaa (joskus?) tuotteet!

Typerää, kun ylläpidolle ei voi valittaa asiasta, vaikka näyttöä olisikin! Todella hauskaa, kun on sitten kaksi negatiivista palautetta turhan takia.

Huutajat voisivat muutenkin lukea toimitusehdot ennen huutamista. Minullakin lukee selvästi, että maksuaikaa on 7 päivää. Tottakai olen valmis silti antamaan lisämaksuaikaa, jos asiallisesti sitä pyytää. Tuollaisessa tilanteessa, mikä minulla nyt oli, ei kuuluisi myyjälle antaa negatiivisia. Ei ole myyjän vika, että ostajalla ei ole rahaa/ei kiinnosta hoitaa asioita ajallaan/ ei osaa lukea toimitusehtoja/ tmv.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.11.2008 14:38

Lainaus: Faith Black

Ei ole myyjän vika, että ostajalla ei ole rahaa/ei kiinnosta hoitaa asioita ajallaan/ ei osaa lukea toimitusehtoja/ tmv

Tuo on ärsyttävää joskus. Tosin olen itsekin kerran unohtanut sanoa, että maksu viivästyy (hupshups) mutta tämä johtui siitä, etten edes päässyt tietokoneelle, sillä koneeni oli rikki. Koneelle päästyäni lähetin heti s-postilla viestin ettei rahaa enää ole, sillä koneen korjaukseen meni nekin pennoset ja että hän voi laittaa kohteet takaisin myyntiin.

Itseäni aina epäilyttää huutonetistä ostaa suuria summia maksavia tavaroita, sillä 160€ siirtäminen jonkun tuntemattoman tilille on hieman hämärää...
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.11.2008 14:46

Hän antoi sitten kostonegat väittäen, etten muka ollut antanut mahdollisuutta lisämaksuaikaan!

Argh! Minulle käynyt myös samoin aiemmin. Kannattaa ensi kerralla vaan heti ilmoittaa että ei käy, aikaa on tietty määrä ja sen ilmoititkin jo kohteen tiedoissa.

Huutajat voisivat muutenkin lukea toimitusehdot ennen huutamista.

Jep! Tässä kostautuu sitten tuo yllämainitsemani. Sitten ollaan että "emmä tiiä ja etsä sanonu ja mitähäääh?" Minäkin saan niiiiin usein kymyksen "Mitkä on postarit?" Kun ilmoitukseni otsikossa lukee "EI PK" ja toimitusehdoissa että "Postikulut sisältyvät hintaan". Niinpä olen muuttanut systeemini: Joko olen alkanut käyttämään postikuluja tai kirjoitan "EI POSTIKULUJA" kohteen tietoihin.
Ei muuten, mutta ihan turhaa energian tuhlausta tuo meille kaikille.
Itse huutajana täytyy sanoa, että kiinnostukseni kohteeseen herää juuri kohteen tietojen perusteella. Mitä enemmän "minulle myydään" kohdetta, sitä enemmän haluan sen. Joten luen kohteen tiedot aina tarkkaan.
Kirjoittanut: blood (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 30.11.2008 18:36

Lainaus: Polyunsaturated Doll Blood

Jep! Tässä kostautuu sitten tuo yllämainitsemani. Sitten ollaan että "emmä tiiä ja etsä sanonu ja mitähäääh?" Minäkin saan niiiiin usein kymyksen "Mitkä on postarit?" Kun ilmoitukseni otsikossa lukee "EI PK" ja toimitusehdoissa että "Postikulut sisältyvät hintaan".

Mulla on kans tätä samaa ongelmaa, ettei lueta kohteen tietoja, huudetaan vaan ja sit ihmetellään korkeita postikuluja / lyhyttä maksuaikaa jotka kaikki näkyy kohteen tiedoista ennen kun joku sitä huutaa. Mut mä oonkin niin ilkee et en ala säätää, vaan jos joku pyytää lisää maksuaikaa vasta huudon päättymisen jälkeen, vaikka on 7 pvä maksuaika, niin ei tipu, jos ei ole alle viikosta kyse. Ja jos ei maksa niin nega tulee, kaks viikkoa on maksimi mitä mä odottelen maksuja.
Mä olen toisinaan aika tylykin jos homma kusee, koska kaikki mahdolliset tiedot löytyy kohteesta + maksutiedot vakioviestistä, ja mulla menee vaan hermo sit ku ihmiset alkaa säätää jotain ihan kummaa.
Normaalisti kaikki menee hyvin ja maksut tulee ajallaan ja kaikilla on kivaa kun ei tarvii säätää - mut sit tulee näitä ärsytysihmisiä jotka vois painua...
Eli lukekaa ihmiset ne kohteiden kuvaukset kunnolla!
Kirjoittanut: impressio (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.12.2008 17:34
Ehkä joku tästä jo kirjoitti, mutta laitetaan nyt vielä oma lusikka soppaan.
Tarkista aina myyjän palautteet. Huuto.netistä löytää toisinaan mielettömän hyviä tarjouksia mutta on otettava huomioon se että riski varastetun tavaran ostamiseen on myös olemassa. Mikäli myyjä on hämäränoloinen, käyttää prepaid-liittymää eikä vakuuttavasti osaa kertoa mistä tuotteen on ostanut, on syytä epäillä kyseessä olevan varastettu tavara. Myös tilille etukäteen maksaessa on syytä olla varovainen, isoja summia ei luonnollisesti kannata näin maksaa. Matkahuollolla on tietääkseni palvelu jossa asiakkaan on mahdollista tarkistaa tuotteen kunto ennen paketin lunastusta, ehkä myös postilta löytyy samanlainen? Paras ratkaisu on ehdottomasti maksu noudettaessa. Ja yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ei ole takuuta. Eli jos ostamasi telkkari hajoaa seuraavana päivänä, olet omillasi.

Meikäläistäkin ärsyttää tuo kohteiden *********** hinnoittelu, miksi ihmeessä käytetystä tuotteesta pitää saada lähes sama hinta kuin uudesta? Ehkä tapauksessa jossa tuotetta on käytetty kerran tai kaksi tai se on vielä jopa pakkauksessa, tälläinen lähes-uuden-hinta hinnoittelu on kyllä ihan ymmärrettävää. Joskin typerää. Ostan mielummin sen uuden 10e kalliimmalla kaupasta. Saa takuun.
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.12.2008 17:58
Itse olen maksanut joskus suuria summia toistein tilille, tosin vain jos myyjällä on ollut kymmenkunta positiivista palautetta hyvin hoidetuista kaupoista, varsinkin myynneistä.

Faith Blackille noista kostopalauteista sen verran että kyllä ylläpito saattaa poistaa ne, jos otat heihin yhteyttä kerrot asiasi selkeästi ja laitat liitteeksi heille ostajan kanssa käydyn keskustelun.
Ylläpito kyllä poistaa selkeät kostonegat
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit