Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Huuto.net ja sen ongelmat...

Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 13.10.2008 21:31
Olen kyllä joillekin lähettänyt kuvia vaatteesta päällä kun tottahan se on että se vaate näyttää todellisen "luontonsa" ihmisen päällä kuin hengarissa mutta hain tuolla pointillani sellaisia perrrrrrvoja :'D

Noista postikuluista sen verran että en itsekään rupea vonkumaan sitä 1.50-2 euroa takaisin mutta se on jo naurettavaa että pyydetään tavan topista 8 euroa postikuluja :S
Ja nämä tapaukset ovat yleensä kohteita joissa ei postikuluja ilmoiteta etukäteen...
Kirjoittanut: blood (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.10.2008 22:31
Mulla on huutopaketti ollut monen kertaa käytössä ja hyvin on toiminut - ei ainakaan kukaan ole valittanut. Tosin pistän sen lähetystunnuksen aina huutajalle parin päivän sisään (tai jo ennen ku vien postiin), niin saavat sitten itse tarkkailla lähetystä.

Mulla monen kertaa meinannut palaa hermo huutajiin - ja välillä myyjiinkin. Itsellä on kohteissa selkeät toimitusehdot, jotka jokaisen pitäisi lukea ennen ku huutaa, niin säästyis päänvaivalta.
Mutta mä en pyydä takaisin enkä palauta ylimääräisiä postikuluja, joka lukee mulla kohteissa eikä vielä siitä ole valitettukaan. Ja turhahan siitä on valittaaa, kun lukevat ehdoissa.

Ikinä ei ole maksettu tavara jäänyt tulematta, muutaman kerran on tullut aivan eri kunnossa mitä piti ja jäi huono maku suuhun. Kerran olen itse jättänyt huudon lunastamatta ja muutaman kerran on multa jäänyt huuto jota ei ole lunastettu. Olen myös kerran kieltäytynyt myymästä, kun maksua ei kuulu vaikka kuinka luvattiin, ja maksuasioissa harvoin joustan mikäli ei ole asiasta ennen huutoa sovittu.

Eniten mua ärsyttää ihmiset ketkä ei osaa laittaa jaotella tekstejään. Ei sillä että itse olisin mikään äidinkielen mestari ja kirotusvirheitäkin varmasti löytyy, mutta jotain rajaa sentään.
Tyyliin viesti tulee: "moi huusin kohteen mihin maksan ja paljo maksaa yhteensä"
Ilman pisteitä, lähettäjän nimeä yms. Todella rasittavaa! Varsinkin kun multa tulee vakioviesti jossa lukee tarvittavat tiedot jolloin kaupankäynti on ihanne tilanteessa hyvinkin simppeliä ja sujuvaa.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.10.2008 00:54
Olen tehnyt satoja kauppoja Huuto.netissä ja voin sanoa että 95% kaupoista on sujunut ongelmitta. Eniten ärsyttävät myyjät, jotka ei mahdollista noutoa, vaikka asuisimme samassa kaupungissa, ihan kuin huvittaisi maksaa 10e ylimääräistä. Ovatkohan he postilla töissä ja saavat postittaa ilmaiseksi..
Kirjoittanut: blood (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 14.10.2008 08:52
^ Toisten elämänrytmiin ei välttämättä nuo nuodot sovi, mm. iltatyöläisten. Itse mahdollistan kyllä noudon vaikka teenkin lähinnä iltaa ja viikonloppua, mutta kaikkia ei huvita / mahdu aikatauluun vapaapäivinä että joku ostaja ravaa ovella. Ja sitten kun on näitä ihmisiä, ketkä ei ymmärrä että nouto on tosiaan nouto, ei kuljetus johonkin tiettyyn paikkaan. Itselle ainakin hirveesti tullut kyselyitä kaupan päättymisen jälkeen että tuotko sinne tai tuonne.
  • Lähetetty: 15.10.2008 15:06
Itse olen joustanut aika paljon tuon noudon kanssa, en todellakaan ketään halua raakkumaan kotiovelleni joten sovin noudon yleensä aina johonkin yleiseen paikkaan
Varsinkin jos oma mieheni ei sattuisikaan olemaan kotona jos joku tulee noutamaan... kun koskaan ei tiedä kuka sitä sun pölynimuria tulee noutamaan :'''D
Kirjoittanut: emanon (Inkvisiittori)
  • Lähetetty: 16.10.2008 08:44
Minen ymmärrä teidän valittamista noista huutohinnoista. Ite en ainakaan myy mitään halvalla. Niinhän ne sanoo, että ei se ole tyhmä joka pyytää paljon vaan se joka maksaa!
Ja aina on noita maksajia löytynyt.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.10.2008 10:05

Lainaus: emanon

ei se ole tyhmä joka pyytää paljon vaan se joka maksaa

Ja siinä saa jo aika tyhmä ollakin jos maksaa jostain enemmän huutonetissä kuin mitä se maksaisi uutena! Siitähän täällä on pääasiassa nitisty, eikä ole kyllä mitenkään ainutkertaista. Toki on sitten taas niitäkin, joiden mielestä mikään ei saisi maksaa mitään (yleensä nämä löytyvät Morticiakeskusteluista... ;> ), kyllä huutonetissäkin pitää osata pyytää sen verran hintaa että jää käteenkin jotain. Se onkin aika vaikeaa, toisaalta pitää hinta sellaisena että ihmiset huutavat ja taas toisaalta sitä pitää kuitenkin olla riittävästi.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Lähetetty: 16.10.2008 10:43
Itse käytän ahkerasti huutonettiä myyjänä ja ostajana.
Toiset ovat ihania asiakkaita kun ottavat rohkeasti yhteyttä, maksavat nopeasti ja kiittelevät jälkeenpäin.
Toiset on ihan ihmeellisiä. Yksi tyyppi kysyi multa yksistä kengistä että "Onko turha ostos jos onkin liian isot?" Siis jos minä annan tarkan kengän koon: 37,5, niin onko se minun ongelmani jos et tiedä jalkasi kokoa? Ja mistä minä tiedän onko se sinulle turhaa, jos sitten myytkin ne eteenpäin parempaan hintaan, niin sinähän voitat siinä!

No, itseäni ärsyttää myös tuo, että ihmiset pyytävät ihan mielettömiä hintoja.
Mutta enemmän ärsyttää se, että kaikenmaailman emot myy mustia vaatteitaan "Goottivaatteet" -osastolla, vaikka olisivat ihan perusvaatteita, ilman minkäänlaista gootahtavaa piirrettäkään. Se vie tilaa ja aikaa niiltä, jotka todella myyvät siellä goottivaatteita.
Monet myös laittavat ihan perusalusvaatteita Eroottisten vaatteiden osastolle, vaikka alusvaatteille on oma osastonsa.

Minä myöskin pyydän kuvan usein vaatteesta jonkin henkilön päällä! Parasta oisi kaikille opetella html:ää yms. ja liittää niitä kuvia siihen kohteeseen enemmänkin kuin vain sen yhden. Vihaan yhden lauseen tai muutaman kommentin pituisia ilmoituksia. Ja sellaisia kohteita, joissa ei ilmoiteta mittoja! -> Tämä on ehkä tärkein kriteeri, jonka mukaan huudan vaatteita. Jos henkilö todella haluaa myydä vaatteensa, hän on tehnyt ilmoituksestaan myyvän.
  • • Muokkasi: SyllaBoreal
  • Lähetetty: 16.10.2008 10:44
Hmmm... itse myyn kyllä turhia kamppeita pois halvalla kun ei niillä tee mitään, mutta uudenveroinen rättikin jos on niin kyllä siitä kehtaa pyytää...Nyt puhunkin näistä tolvanoista jotka pyytävät käytetyistä electroista 80 euroa kun uudet vastaavat maksavat paljon tuon summan alle? Joku järki sentään kerjätessäkin...

Mut hei, goottiverkkarit on nyt in! :'''D
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 20.11.2008 19:56

Lainaus: Polyunsaturated Doll Blood

liittää niitä kuvia siihen kohteeseen enemmänkin kuin vain sen yhden

Varsinkin, kun huuto.netissä on todella selvät ohjeet miten niitä kuvia saa liitettyä lisää. Netissä on myös todella paljon ilmaisia kuvasivustoja, jonne voi ladata koneeltaan kuvia ja linkittää ne sitten toiselle sivulle.

Että ärsytti, kun ilmoitin erään kirjan kuvauksessa postikuluiksi 5e, mutta postikulut osoittautuivatkin sitten paljon suuremmiksi (8e + 2e kirjekuori), eikä ostaja suostunut maksamaan ylimeneviä postikuluja. Varsinkin, kun kirja ei ollut kovinkaan hintava, sain siitä 10e, josta sitten maksoin itse 5e posti- ja pakkauskuluja.
No, oma vikani, kun en laittanut tietoihin että n.5e tai "perin ylimenevät kulut jälkikäteen".
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit