Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli työelämässä.

Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 29.06.2009 12:31
Mä olen ollut toimistohommissa tässä jokusen vuoden. Edellisessä työpaikassa oli tarkat pukukoodit, se olikin ulkomailla ja siellä on tiukemmat säännöt pukeutumisen suhteen kuin Suomessa.
Nykyisessä työpaikassani pukeudun niin paljon oman tyylisesti kun vain pystyn, pitäytyen mauttomuuden tällä puolen. Pitää erottaa työtilanne ja biletys. En vedä mitään äärimmäisiä meikkejä naamaan töihin, bileisiin meikkaan aina ihan mielettömästi. En laita mitään PVC yms kuteita päälle, vaikka ihan hyvin voin laittaa tiimalasi korot ja kynähameen.
Goottityylistähän löytyy todella hyviä vaatteita ihan toimistollekin. Kauluspaidat ja kynähameet yms sopii tosi hyvin. Jokainen tietty pukeutuu niin kuin haluaa!
Meillä niin moni kulkee täällä vaan farkuissa ja T-paidoissa ja näin kesällä jossain kukkahameissaan. Välillä oikeen tarkoituksella laitan kirkkaan punaista huulipunaa ja kattelen akkojen ilmeitä kun kävelen ohi :P
Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.06.2009 16:07
Voi, yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, etten ole sanonut haluavani pitää niitä goottivaatteita näyttämöllä tai sellaisia rooleja, joissa niitä voi pitää! En minä tarkoittanut valittaa siitä, mitä pitää laittaa rooliasuksi päälle. Tsiisus, selitinköhän asian jotenkin tosi huonosti, vai mikä tässä nyt on....
Kirjoittanut: blood (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 29.06.2009 17:10
Mä kuulun myös tähän ryhmään jolla on työpaikalta saadut työvaatteet, joten oma persoonallisuus ei juurikaan paista töissä. Mikä on musta toisaalta ihan kivakin, töihin mennessä kun saa laittaa päällensä ihan mitä tykkää ja millaset kengät haluaa, kun niitä ei töissä käytä kuitenkaan. Olen myös ollut työpaikassa, jossa ei ollut työvaatteita, ja oli kauhea säätäminen että mitä voi laittaa päälle, ettei omat vaatteet rikkoudu tai näytä ihan asiattomalta (kuitenkin asiakaspalvelua sekin).
Mun mielestä työ on työtä ja vapaa-aika on sitten vapaa-aikaa, ei töissä tarvitse olla mitkään supermeikit naamassa ja tosi hienona, kunhan näyttää siistiltä ja tukka pesty yms.
Tosin mua ei kyllä edes huvita laittaa mitään supermeikkejä töihin, tuntuu että naama sulaa, kun suurinosa työpisteistä on yli +30, keittiössä kun on tunnetusti kuuma - ainakin meillä vaikka ilmastointi onkin ihan hyvä.
Kirjoittanut: SnowWhite- (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 30.06.2009 06:04
Kuulun myös siihen ryhmään, jossa on työvaatteet erikseen. Oikeastaan se on suuri helpotus, kun ei tarvitse sen kummemmin pohtia työvaatteita. Lisäksi en juurikaan meikkaa töihin, enkä varmaan meikkaisikaan, kuten vapaa-ajalla. Mitään sääntöähän meillä ei ole, mutta ihan muiden ihmisten (potilaiden, omaisten) kannalta on hyvä näyttää neutraalilta. Lävistyksiä ja koruja ei saa olla, joten ne jää helposti pois..Jopa vapaa-ajallakin.

Ei minulle ainakaan tuota mitään yletöntä vaikeutta pukeutua töissä noin. Työt on työtä ja vapaa-ajalla onkin sitten kiva laittautua.. Kun ei ole se ruma, valkoinen kolttu niskassa.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.06.2009 12:19

Lainaus: Gothica

Voi, yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää,

En tiedä onko tämä kommentti tarkoitettu minulle, mutta aiemmin kirjoitukseni tähän ketjuun on vain ja ainoastaan vastaus tämän ketjun aiheeseen, ei liity mitenkään kenenkään muun käyttäjän kirjoituksiin.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.06.2009 15:55
Miunpa työvaatteet ovat niinkin "gootikkaat" kuin: Valkoinen työtakki, valkoiset työhousut, joissa lahkeissa resorit, valkoinen myssy. Lääketehtaassa ei oikein ole varaa valita vaatteita hygienia syistä ja näin on ehkä kaikkien mielestä parempi. Ei olisi kivaa syödä särkylääkettä, josta löytyy joku korvis tai pinni tai muuta epämiellyttävää tavaraa. Meillä ei siis töissä saa olla koruja kelloja yms. Silmälasit on ainoa sallittu oma asu/asuste jota saa pitää ja sukat toki. Ilma sukkia ei saa olla.
Edeltävässä työpaikassa työvaatteina toimi niinkin tyylikkäät kamppeet kuin punainen t-paita ja siniset työhousut ja noh työvaatepesulaan ei tulisi mieleen laittaa päälle edes mitään hametta ja korkokenkiä, kun siellä joutuu päivät pitkät sieosmaan ja kävelemään mielettömän paljon varastossa yms. : P Mielestäni noin yleensäkin on ihan kätevää omistaa erikseen ns. työvaatteet, kuin että olisi aina samat romppeet päällä. Saattaisi alkaa kaikki vaatteet tuntua arkisilta pian...

Lainaus: AnnaAngel

Saa nähdä kuin kauan jaksan olla työpaikalla jossa halutaan työntekijöistä taviksia.

Ehkä taka-ajatus ei kuitenkaan ole tämä "kaikkien tulee näyttää massalta aina ja ikuisesti" vaan lähinnä, että töissä ollaan virkamiehiä ja naisia teki sitten mitä vain. Työaikana pitää täyttää tietyt kriteerit. Ymmärrän oikein hyvin jos töissä ei sallita lävistyksiä tai tatuointeja tai niitä ei suosita ainakaan, sillä kaikki ihmiset/asiakkaat eivät välttämättä tunne oloaan mukavaksi henkilön palveltavana, jonka naama hohkaa rautaa kun rautian hyllyt. Tosin yleensä nämä kielletään myös tietyistä hygienia syistä...
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.07.2009 01:53
Työvaatteina yleensä ihan vaan mustat (käytössä kulahtaneet) farkut, joku paita vaan ja yleensä päähän lippis. Sään mukaan muuta vaatetusta, takkia yms.
Kenkinä joko perus tallipopot tai talvikäyttöön soveltuvat kengät. Joskus farkkujen tilalla ratsastushousut ja minichapsit riippuen päivästä onko ratsastuskamppeille tarvetta.
Yleisolemus on kyllä aika erilainen kuin arkena. Työvaatetus on mahdollisimman käytännöllinen.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: FilthyVictorian
  • Lähetetty: 01.07.2009 12:14
Noh..Esim kesätöissä kun piti herätä 4.45 aikaan, en hirveästi jaksanut laittautua. Muutenkin olin töissä kaupassa, jossa kävi vanhuksia ihan hirveästi jne..ei siinä paljoa tullut pistettyä mitään hienoa gootti kudetta päälle, kun siellä oli työ vaatteet muutenkin.

Lainaus: SirMarylee

sillä kaikki ihmiset/asiakkaat eivät välttämättä tunne oloaan mukavaksi henkilön palveltavana, jonka naama hohkaa rautaa kun rautian hyllyt. Tosin yleensä nämä kielletään myös tietyistä hygienia syistä...

Niinpä. Kaverin veli ei ollut päässyt kauppaan töihin sen takia,koska oli naama täynnä lävistyksiä. :P
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 01.07.2009 16:52

Lainaus: FilthyVictorian

Niinpä. Kaverin veli ei ollut päässyt kauppaan töihin sen takia,koska oli naama täynnä lävistyksiä

Jep, tuo on tuttua ja ymmärrettävääkin. Eihän ne mummot välttämättä hyvää tykkää .__.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.07.2009 17:58
Mä kyllä nyt kauhulla odotan sitä päivää kun lävistyksistäni valitettaisiin jotain. Oon ollu kaupassa vuoden töissä (Prismoissa ja S-marketeissa, kesällä olen nyt Tarjoustalossa) ja perjaatteessa ei kai saisi olla lävistyskoruja. Joissakin paikoissa olen kysynyt, haittaako jos on. Ovat aina vastanneet "ei". Vuokrafirman kautta olen ollut töissä ja sivuilla lukee "HUOMIOTA HERÄTTÄVÄT LÄVISTYSKORUT OVAT KIELLETTYJÄ". Itse kaupoissa eivät ole sanoneet mitään :P Silloinkun oli vain huuli, pidin siinä tappia. Nyt on nenässä rengas, joten olen ottanut huulen pois etten neulatyynyltä kuitenkaan näyttäisi. Voisi tuon jossain vaiheessa vaihtaa tappiin...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit