Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli työelämässä.

Kirjoittanut: Zenren (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.08.2009 18:38
Minulla alkaa tuo myyntineuvottelijan homma kohta puoliin, joten haluaisin kuulla, jos jollakulla on kokemuksia alasta siinä mielessä, minkälaisia vaatteita ja meikkiä kehtaa pitää. Etuna tuossa työssä on, että asiakkaat eivät näe minua, ainoastaan työkaverit ja pomo, joka kuitenkin vaikuttaa olevan hiukan bitch. En tietenkään laita reisisaappaita, minihametta ja verkkopaitaa töihin, ajattelin mennä ihan perus kauluspaita ja hame - linjalla, mutta jonkinlaiset rajaukset olisi silmiin kiva laittaa, että olisi edes vähän oman näköinen meikki. Kulmakarvat piirrän jatkossakin ja lävistyksiä ei ole (ainoastaan kaksi oikeassa korvassa ja yksi vasemmassa).Tummahkot, mutta siistit rajaukset varmaan menevät?

Olen ollut pariin otteeseen puistotöissä, ja siellä oli tasan säänmukaiset vaatteet ja hiukset kiinni, aina en jaksanut laittaa meikkiäkään. Jos satoi kaatamalla, oli niskassa sadetakki ja sadehousut, jos oli helle, olin t-paidassa ja työhousuissa.
Kirjoittanut: Kryonik (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.09.2009 12:37
Itse olen uuteen työpaikkaan mennessäni toiminut siten, että olen ensimmäiset päivät/viikot pukeutunut erittäin neutraalisti ja siististi, ja kun olen todistanut olevani pätevä työntekijä ja hyvä tyyppi, olen alkanut ripotella pukeutumiseen enemmän omaa persoonaani, järkevyyden rajoissa kuitenkin. Kun vaatteet ovat neutraalit, voi mielestäni meikatakin hieman voimakkaammin kuin ripsiväri-huulikiilto-linjalla.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.09.2009 19:48
Työharjoittelu trendivaateliikkeessä on ollut kaiken kaikkiaan mielenkiintoista vaatekokeilua. Pitäisi olla oman näköinen, mutta kuitenkin pukea mahdollisimman pitkälle liikkeen valikoimasta, olla kävelevä mallinukke. No, omien hameiden suhteen on joustanut, tuolla ei ole nyt kuin pari minihametta, joissa en ole kovin kotonani. On ollut kiehtovaa pukea gootisti olematta kuitenkaan täysin ilmiselvä gootti.
Kirjoittanut: Desternia (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.09.2009 21:51
Töissä kerran tapasin tuttavani ja sain myöhemmin kuulla häneltä et näytin HYVIN oudolta valkoisissa vaatteissa! Eli koko työuniformu on valkeata, toisin kuin oma pukeutumiseni..
Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • Lähetetty: 25.09.2009 10:10
Tämän olisi taas voinut laittaa vaikka mihin ketjuun, mutta valitsin tämän

Meillä koulussa (Helsingin DIAK) törmäsin eilen yhteen opiskelutoveriin jota en aiemmin ole tavannut. Opiskelee työnsä ohella, eli on vain vähän koululla. Tämä, yli 30-vuotias, nainen työskentelee diakonina ja erityisesti lasten parissa, näin kuulin. Ja vilahti siis luennolla ennenkuin lähti koululta suoraan töihin.

Itselläni meni luentoo liki kokonaan ohitse, sillä hän oli pukeutunut mustaan röyhelöiseen kauluspaitaan, pitkään mustaan kerrokselliseen hameeseen, kauniisiin mustiin valkoraitaisiin ja pitsikoristeltuihin korkeakorkoisiin avokkaisiin sekä hienoon (toivottavasti käytän sanaa oikein) pinsripe -raidalliseen vyötärökorsettiin

Oi, en siis todellakaan tule olemaan ainoa lajissani valitsemassani työssä ja voinen siis vielä entisestään "gootintaa" pukeutumistani työpaikoilla
Kirjoittanut: Sharida (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.10.2009 01:08
Itse teen sen verran fyysistä työtä, että verkkarit ja ohut t-paita on must. Tällä hetkellä siis rahoitan välivuottani siivoojana ja tulee siivottua niin toimistoja kuin tehdashalleja kymmenine rappuineen (siinä se hiki virtaakin, kun pääsee rappusiivouksen kimppuun). Tätä ennen on tullut jaettua postia ja oltua kaupan kassalla. Postissa oli kanssa se perinteinen verkkarit ja t-paita yhdistelmä, kaupan kassalla pidin kaupan antamia kuteita. Enpä ole vielä koskaan päässyt työhön, jossa korkokengät, hameet ja nätit puserot olisivat käytännöllisiä, mutta sitä päivää odotellessa. Mikäli onnistun keplottelemaan tieni sinne kouluun mihin olen havitellutkin, voin varmaan vihdoinkin vaihtaa liian isot t-paidat ja collegehousut istuviin kauluspaitoihin ja -hameisiin.
Kirjoittanut: Signum (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.10.2009 21:07
Työnantaja tarjoaa housut ja takin, ei siinä gootteus esille pääse kuin aamulla saapuessa ja lähtiessä kotio. Koska teen jatkuvaa "aamutuuria" 06-14 ja koska sängyssä tulee oltua aamuisin mahdollisimman pitkään, ei tuo töihinlähtövaatetuskaan aina niin huoliteltu ole. Varsinainen pukeutuminen jää arki-iltapäiviin ja viikonloppuihin.
Kirjoittanut: Ms. Cyanide (Jäsen)
  • • Muokkasi: Ms. Cyanide
  • Lähetetty: 07.10.2009 20:26

Lainaus: Kryonik

tse olen uuteen työpaikkaan mennessäni toiminut siten, että olen ensimmäiset päivät/viikot pukeutunut erittäin neutraalisti ja siististi

noin minäkin olen tehnyt, ihan senkin takia jo, ettei aina heti tiedä mikä on okei ja mikä taas voi odottaa kotona kaapissa parempaa paikkaa eikä ainakaan uudet työkaverit säikähdä kun astuu ovesta sisään! . pidän kuitenkin aina mustaa ja se yhdessä hiuksieni ja meikkieni( oli kuinka arkinen tahansa, omasta näkökulmastani ainakin) kanssa paljastaa minut vääjäämättömästi .

Itselläni on ( taisin jo aikaisemmin tästä mainita...) niin kiva työpaikka ja ihanat työkaverit, että saan olla ihan missä kuteissa vaan haluan ja yleensä kaikki ovat lähinnä uteliaita että onko tuo itse tehty vaate vai ostovaate ja aina ihastellaan miten kivoja vaatteeni ovat todella piristävää niin monen ulkonäkörasistisen paikan ja ahdasmielisyyden jälkeen!
Kirjoittanut: Mary Death (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.01.2010 19:39
Töissä on pakko pitää hiukset kiinni, kun olen ruuan kanssa tekemisissä. Paitojen oltava yksivärisiä (eli käytän mustaa) eikä käsivarret saa näkyä, tummat farkut tai liituraitahousut niiden kanssa. Meikki on melkein sama kuin vapaalla, kunnon rajaukset nestemäisellä eyelinerillä yläluomeen ja paljon mustaa ripsaria, jätän vain alaluomen rajaamatta eikä huuliin väriä. Korviksia käytän, sormukset olis pakko ottaa pois joten ne jää vapaalle. Se hyvä puoli itsensä työllistämisessä on, ettei ole pomoa joka rajoittaisi hirveästi ulkonäköä. Olen tekemisissä virkailijoiden kanssa, joten täytyy olla kohtuu sovelias ja neutraali asustus. Olen huomannut katseet tukkani ja meikin takia, mutta eipä ole kukaan mitään ääneen paheksunut joten jatkan tällä linjalla Olisi outo olo ilman meikkiä, ei ollenkaan oma itse. Saa nähdä tuleeko sanomisia jos otan huulen alle lävistyksen, vai pitääkö jättää pois työpäiväksi. Siskolla kielessä läväri joten siitä eivät voi vinkua kun ei se näy
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 21.01.2010 20:22
Gooteinta mitä ylläni on uudessa työpaikassani ollut lienee liituraitajakku, punainen hame, mustat sukkikset, musta paita ja maiharintapaiset kengät. Tukka on räiskyvänpunainen, ja se on kuulemma vain piristävää. Hupaisaa sinänsä että Helsingin kaupungin yksi vanhimmista virastoista - ja ilmeisesti myös pienin - pitää kuitenkin sisällään oikein avokatseista työväkeä. En usko että siitä huolimatta mitään kovin huomiota herättävän synkkää tai repäisevää laittaisin ylleni töihin.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit